Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Montahan levyä Forza4 vie? kun kerran grafiikkaa lisätään/tarkennetaan, viehän se paljon
enemmän tilaakin. EI kiva pelailla jos vaikka 4 levyä vie.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Montahan levyä Forza4 vie? kun kerran grafiikkaa lisätään/tarkennetaan, viehän se paljon
enemmän tilaakin. EI kiva pelailla jos vaikka 4 levyä vie.

Meikäläisen villi veikkaus on, että kahdella levyllä selvitään. Forza 3:ssa toisella levyllä oli muistaakseni noin 100 autoa ja parisen kymmmentä rataa (ratojen eri variaatioita). Kakkoslevyn kopioiminen kovalevylle haukkasi 1.9 gigaa tilaa. Aika paljon saa siis tulla lisää tavaraa, että koko DVD-kiekko tulee täyteen ja täytyisi laajentaa peli kolmannelle levylle. Toisaalta kovalevyllisille boksipelaajille kolmaskaan levy tuskin olisi mikään ongelma, jos edelleen olisi vain yksi pelilevy (muiden levyjen sisällön voisi kopioida kovalevylle).
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Meikäläisen villi veikkaus on, että kahdella levyllä selvitään.
Kahta itsekin veikkaan. Pitää vielä huomioida se, että Forza 3:n jälkeen boksin levyformaattia on uudistettu, joten yhdelle DVD-kiekolle mahtuu n. gigan verran enemmän dataa kuin aiemmin.

Mutta eipä tällä asialla kannata tän enempää päätään vaivata. Loppujen lopuksi aika se ja sama, onko siellä kotelossa yksi vai kolme kiekkoa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Jeps, kohta se menee siihen että spekuloidaan kuinka monta cd-levyä uusin forza vie. Tai kuinka monta c-kasettia! Who cares?

Tosi maukkailta näyttää kyllä nuo kuvapätkät mitä on esitelty, vaikka omasta mielestä vähän liian nopeasti puskevat uutta ulos. Tuo headtrackin on myös iso plussa, eritoten varmaan sellaisille jotka pelaavat nettikisoja, toki fiiliksensä varmaan muutenkin. :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Jaahans. Tarvii ruveta säästämään xboxia ja forza4:sta varten. Joskus oli muistaakseni puhetta että forza tulisi pleikkarille mutta ei näköjään sitten :(

Huimat online ja community optiot vaikuttaa olevan ja lisäksi ihania autoja pilvin pimein tuunattavaksi.

Miksi gt5 on vain grafiikka/fysiikkapäivitys verrattuna aiempiin versioihin oi miksi :confused:
 
Tullu täs tahkottua Forza 3:n demoa vähän enemmän (ennenkaikkea koti olosuhteissa kaikessa rauhassa) ja äsken sovittua koko versiostakin kaupat.

Mutta jo demon perusteella voin tehdä pari havaintoa.

-grafiikan yleisilme on ihan omaa luokkaansa nimenomaan Forzan osalta. Gt5:ssa premiumit on hyvännäkösiä, mutta Forzassa ratakin näyttää hyvältä ja kaikki efektit..pöly, savu jne.

-ajo tuntuma on GT:ssä ratilla parasta mitä konsoleilla tiedän. Forzaa en ratilla pysty pelaamaan, mutta en jaksa uskoa et GT:tä voittaa. Mutta! Pädillä...Forzaa on nautinto ajaa..gt5:sta ei todellakaan.

-AI antaa kivasti haastetta Forzassa, toisin kuin GT:ssä.


Gt5 koko versio vs. Forza 3 demo niin vedän jo siitä johtopäätöksen, että jälkimmäinen on pelinä varmasti parempi ja pitkäikäisempi. Kyllä nousi odotukset forza nelosta kohtaan! Harmi kun ei saa G27:aa kiinni boxiin. :'(
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Toinen hyvä linkki, eli Turn 10 -pomo Dan Greenawaltin haastis:
Under the Hood of Forza 4 Interview - Xbox 360 - Page 1 | Eurogamer.net

Jopa yllättävänkin rehellisiä vastauksia, jossa ei ehkä ole niiiiiin paljon PR-bullshittiä mukana. Jos yrittää rivien välistä lukea, niin ehkä firma tekee oikeastaan omaa juttuaan niillä vahvuuksilla mitkä ovat hyväksi havaittu (ja joita Xbox 360 tukee), eikä niin paljon yritä kilpailla muiden sarjojen kanssa. Tällä tavalla saadaan tasaisen laadukasta jälkeä aikaan (hiotaan eniten niitä puolia jotka toimivat), mutta ehkä hieman riskitöntä (jos ei Kinectiä sellaiseksi lasketa).
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tekee yhä enemmän mieli ostaa boxi nyt kun forza4 saapuu, mutta hankintalistalle tulisi samalla uusi ratti.:( Toisaalta rahaa ois, mutta tuntuu silti vähän hölmöltä ostaa yhden (todella hyvän) autopelin takia ja parin muun nimikkeen takia toinen konsoli lisähärpäkkeineen. Pakko se on ps-pelaajana myöntää, että tämän sukupolven autopelikuninkuus menee lähes varmasti Forzalle. GT5 vaan ei onnistu olemaan se "paras" autopeli, mitä aikoinaan lähes fanaattisesti odotti tulevan. Kaikki tulevan Spec 2.0:n ominaisuudet olisivat saaneet olla alkuperäisen pelin ominaisuuksia. Lisäksi kaikki luvatut Nascar-, Super Gt- ja WRC-lisenssit lisäsivät odotuksia peliin, mutta osoittautuivat kuitenkin aika köyhäksi lisukkeeksi.

Kuten Mäksä asian ilmaisikin, ei tässä GT5:n ja F4:n taistossa oo mitään jännää, Forza tulee voittaa. Ehkä Forza 6 ja GT6 ilmestyvät mahdollisesti samoihin aikoihin, niin sitten voidaan kisailla uudelleen parhaasta yksinoikeusajelusta. Ja vaikka joku voi saada kuvan tästä minun ininästä, että GT5 on *****, tykkään silti pelata sitä, vaikka fanipoikalaseista huurut hävisikin aikoja sitten. :)
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Kylläpä täällä hypetetään kovasti. Pelattuani demoa, minulla oli ihan sama fiilis kuin F3:a pelattuani: ihan hyvä peli.

Samoilla linjoilla mennään. Ei mitään maailmaa mullistavaa krafiikoissa taikka ajomallinnuksessa. Odotin jotain turismon tyylistä ajomallia, mutta kovin heppoinen tämä omaan käteen tuntui olevan sekä ratilla että padilla. Krafiikat oli karkkivärilinjoilla eikä paljon puhuttu uusi valotusmalli ollut ainakaan autojen ohjaamoja valottanut. Samaa mustaa massaa, josta ei erota edes mittareita. Tässähän piti pystyä erottaan nahka alcantrasta :) GT5 ei kyllä vaihdu tähän missään nimessä, varsinkin kun spec. 2.0 tulee jakoon ensi viikolla. Peruutin samantien forzan limited edition tilauksen.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Joo, se on aina yhtä fiksua vertailla GT5:sta ja FM4 demoa, joka ei vastaa varmaankaan lopullista laatua.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Joo, se on aina yhtä fiksua vertailla GT5:sta ja FM4 demoa, joka ei vastaa varmaankaan lopullista laatua.

Mitä tuosta asiasta sen enempää huutelemaan. Nuo ajomalli asiat on ollut vuosikaudet vääntämisen aiheena ja ihan turhaan. Makuasioita täysin. Kummassakin ihan riittävän hyvä ja niiden realistisuudestakin saisit tapella maailman tappiin saakka. (Arvosteluissakin toiset väittävät Forzaa realistisemmaksi ja taas päinvastoin) Se on vähän kun vertailis Pessiä ja Fifaa tai vaikkapa EA:n ja 2K:n urheilupelejä yleensä. Tottakai nekin pelisarjat kehittyneet vuosien varrella eri tavoin, mutta aina löytyy faneja ns. kummallekkin puolelle.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Joo, se on aina yhtä fiksua vertailla GT5:sta ja FM4 demoa, joka ei vastaa varmaankaan lopullista laatua.
Mitä tuosta asiasta sen enempää huutelemaan. Nuo ajomalli asiat on ollut vuosikaudet vääntämisen aiheena ja ihan turhaan. Makuasioita täysin. Kummassakin ihan riittävän hyvä ja niiden realistisuudestakin saisit tapella maailman tappiin saakka.

Juu jos ei kuitenkaan aleta vääntämään tässä ketjussa Forzan ja GT:n välillä. :rolleyes:

Kumpikaan peli kun ei ole realisista nähnykään, jos verrataan PC:n simuihin. Mutta siitä huolimatta molemmat ovat ihan mahtavia autopelejä. Itsekin jaksan nykyään vääntää noita paljon mieluummin kun niitä über-super-realistic simulaatioita naama vakavana. :p
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Ainakin meikäläisen mielestä Forzassa on aina ollut semmonen hyvä perstuntuma verrattuna GT:een. GT:ssä autot alkaa vain täristä ja heilua kun ollaan pidon rajoilla, kun taas Forzassa auton liikehdinnät tuntuu aidommilta ja "eritellyimmiltä". Kokeilkaapa ajaa vaikkapa E30 M3:lla kovaa Forzassa, niin alustan liikehdintä tuntuu järkeenkäyvältä ja puhtaalta eikä pelkältä samalta puurolta niin kuin GT. Forzassa on siis vivahteita iRacingista.

Vaikka GT saattaa ollakin realistisempi, niin ajan mielummin peliä joka tuntuu hyvältä ja luontevalta, oli siinä avustettu ohjaus tai ei... Kun haluan pelata oikeaa simulaattoria, niin ajelen iRacingia, jota yksikään konsoliviritys ei tule pääsemään lähellekään.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Forzassa on siis vivahteita iRacingista.

Vaikka GT saattaa ollakin realistisempi, niin ajan mielummin peliä joka tuntuu hyvältä ja luontevalta, oli siinä avustettu ohjaus tai ei... Kun haluan pelata oikeaa simulaattoria, niin ajelen iRacingia, jota yksikään konsoliviritys ei tule pääsemään lähellekään.

No ihan noin pitkälle en menisi iRacing veteraanina vertaamaan, koska ajomalli on helppo,helppo,helppo, mutta yhdyn täysin sinuun(kommenttiisi) sillä Forzaa on KIVA AJAA. Se on kuin cruisailua kesäpäivänä, mutta oikeaksi sen mallinnusta ei kyllä voi väitää. Gt5 oli toisella tavalla "väärä". Kumpikin kyllä yrittää kovasti, mutta sitten loiventaa oikean auton ajamisen vaikeutta ja pienenpienten virheiden aiheuttamia supersuuria katastrofeja, joita juurikin iRacing&kumpp. tarjoaa.

Kertoo kuintenkin jotain siitä, että Forza ja Turn10 on tehnyt pelistään sellaisen, mikä GT5 olisi pitänyt olla. Tourismon pojilla on yli 15v kokemus sarjastaan ja silti tuntuu, että edistystä ei tapahdu. Turn10 yrittää aktiivisesti parantaa sarjaa pelaajan kannalta mukavampaa suuntaan, toisin kuin Poly, jonka selkeästi tärkein tavoite on saada pelaajat turhautumaan järjettömiin tavoitteisiin ja käyttikseen. Lisäksi suuria uudistuksia on huomattavasti vaikeampi saada tiheämpään julkaisuväliin, kuin vuosikausien venytyksiin.

Vaikeustasoa olisi kiva saada aikalailla lisää, sillä demon kaikki kisat meni ekalla läpi hardilla ilman apuja. Tekoäly jarruttelee typerästi paikoissa, joissa voi vetää lapa tiskissä, joten mitään vastusta siitä ei ole. Toki autovalinnalla voi vaikuttaa.
Joka tapauksessa LE meni ostoon ja ja mukavan 3kk/9€ tarjouksen avulla pääsee moninpeliinkin heti mukaan. Löytyykö tuota "Season Passia" muuten jo jostain, vaiko vasta julkkarina? Joka tapauksessa ostan kaikki lisärit, niin tuo sopii hyvin ja nuo jenkkimuskelit on PAKKO saada. KAIKKI!
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

No ihan noin pitkälle en menisi iRacing veteraanina vertaamaan, koska ajomalli on helppo,helppo,helppo, mutta yhdyn täysin sinuun(kommenttiisi) sillä Forzaa on KIVA AJAA. Se on kuin cruisailua kesäpäivänä, mutta oikeaksi sen mallinnusta ei kyllä voi väitää. Gt5 oli toisella tavalla "väärä". Kumpikin kyllä yrittää kovasti, mutta sitten loiventaa oikean auton ajamisen vaikeutta ja pienenpienten virheiden aiheuttamia supersuuria katastrofeja, joita juurikin iRacing&kumpp. tarjoaa.

Kertoo kuintenkin jotain siitä, että Forza ja Turn10 on tehnyt pelistään sellaisen, mikä GT5 olisi pitänyt olla. Tourismon pojilla on yli 15v kokemus sarjastaan ja silti tuntuu, että edistystä ei tapahdu. Turn10 yrittää aktiivisesti parantaa sarjaa pelaajan kannalta mukavampaa suuntaan, toisin kuin Poly, jonka selkeästi tärkein tavoite on saada pelaajat turhautumaan järjettömiin tavoitteisiin ja käyttikseen. Lisäksi suuria uudistuksia on huomattavasti vaikeampi saada tiheämpään julkaisuväliin, kuin vuosikausien venytyksiin.

Vaikeustasoa olisi kiva saada aikalailla lisää, sillä demon kaikki kisat meni ekalla läpi hardilla ilman apuja. Tekoäly jarruttelee typerästi paikoissa, joissa voi vetää lapa tiskissä, joten mitään vastusta siitä ei ole. Toki autovalinnalla voi vaikuttaa.
Joka tapauksessa LE meni ostoon ja ja mukavan 3kk/9€ tarjouksen avulla pääsee moninpeliinkin heti mukaan. Löytyykö tuota "Season Passia" muuten jo jostain, vaiko vasta julkkarina? Joka tapauksessa ostan kaikki lisärit, niin tuo sopii hyvin ja nuo jenkkimuskelit on PAKKO saada. KAIKKI!

Joo tuo meikäläisen vertaus saattoi olla vähän harhaanjohtava. Ajan toki itsekin iRacingia ajoittain. Tarkoitin sitä, että Forzassa pystyy auton liikehdinnät (esim. miten löysempi-alustainen auto "pomppii" ja liikehtii yleensäkin mutkissa, bodyroll etenkin) erottamaan jotenkin paremmin kuin GT:ssä, jossa ne on pelkkää hervotonta tärinää eikä eroteltua. Mielestäni on parempi pitää oikeat simut ja ajopelit kokonaan omina juttuinaan. Tämän vuoksi tykkään pelata enemmän Forzaa kuin GT:tä, koska se ei yritä olla enempää kuin se on, vaan tarjoaa hyvät grafiikat ja erityisesti HUIPPULUOKAN ÄÄNIMAAILMAN. GT yrittää ehkä vähän liikaa olla simu, vaikka jää kauaksi siitä ja sen vuoksi PD on unohtanut äänet yms oleellista.
 
Vastaus: Forza Motorsport 4 [14.10.2011]

Todellakin nuo äänet saa 7.1 järjestelmällä munuaiset rytkymään. Perversseintä lienee kuitenkin se, että tykkään oikeasti noista musiikeista. Tulee etäisesti kuuslankun sid-musat mieleen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Perjantaina peli menee naftaliiniin,kun Forza 4 kolahtaa postiluukusta.

Kumpaakaan ei voi tietysti pelata, koska se rikkoo suuren autotaiston periaatteita. Valitse toinen - ja mielellään kritisoi sitten toista.

Mulla ainakin kaksi konsolia omistavat tutut pelaavat molempia. GT5 on pidemmän luokan projekti, kun Forza enemmän rennompaa ajamista.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom