Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Active steering säätää automaattisesti sitä kuinka paljon auton renkaat kääntyvät kun kuski tekee nopeita liikkeita ratilla. Tossa Azerachin linkittämässä videossa juurikin näkyy että kun kuski kääntää tahalleen rattia liikaa, niin Forza 3:n ajoavut korjaavat kuskin virheitä niin että auto ei rupea yllättäen yliohjaamaan.
Videossa ekassa testissä microsoftin ratilla pelattaessa kuuluis TV kuvassa olevan ratin olla suunnilleen samassa asennossa kuin pelaajan ratti. Mutta kuten videosta näkee niin TV kuvassa oleva ratti kääntyy vähemmän koska peli säätelee sitä. Ratin väpätys kuvassa johtuu myöskin tosta active steeringista eikä ratin forceista.

Esittäkää minulle vastaava video, jossa kaikki ajoavut ovat päällä mukaanlukien automaattiohjaus. Jos automaattiohjaus/ohjauksen korjaus ja väpätys ruudussa näkyvässä ratissa on voimakkaampaa lähempänä keskiasentoa silloin kun se on oikeasti päällä, niin silloin voidaan vetää johtopäätös, että pelissä on piilotettuja ajoapuja myös ohjauksen ääriasennoissa koska ruudun ratti väpättää samaan tapaan.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

LFS:sä virtuaaliratti kääntyy 1:1 eikä lagaa verrattuna irl rattiohjaimeen. Kummasti sillä puolella vain toimii eikä ratti väpätä kuten tuossa videossa.

Mikä se sitten Forzassa on jos ei active steering? Huonoa koodaamista? Uskoo ken mitä haluaa...
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

LFS:sä virtuaaliratti kääntyy 1:1 eikä lagaa verrattuna irl rattiohjaimeen. Kummasti sillä puolella vain toimii eikä ratti väpätä kuten tuossa videossa.

Mikä se sitten Forzassa on jos ei active steering? Huonoa koodaamista? Uskoo ken mitä haluaa...
Todisteita tiskiin tai kuvitelmiin perustuvat spekuloinnit pois. Asia on helppo tarkistaa kun näytetään video, jossa käännetään active steering täysille ja katsotaan kuinka ratti väpättää enemmän ja jo keskiasennossa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Todisteita tiskiin tai kuvitelmiin perustuvat spekuloinnit pois. Asia on helppo tarkistaa kun näytetään video, jossa käännetään active steering täysille ja katsotaan kuinka ratti väpättää enemmän ja jo keskiasennossa.

Itse asiassa kävin tarkistamassa kuinka tuo ruudussaoleva ratti värisee Forza 3:ssa ja sehän värisee hennommassakin kääntyvässä ohjauksessa suunnilleen jatkuvasti oli käytössä sitten ajoapuja tai ei. --> värinän selitys on jokin käyttöliittymätoteutukseen/käyttöliittymän päivitykseen liittyvä asia.

Eli te pojat voitte uskoa vaikka joulupukkiin jos teistä siltä tuntuu, mutta ajoapuja tai automaattiohjausta tuosta ei saa irti vaikka kuinka yrittäisi. Kertoohan se nyt jo maalaisjärkikin, että joku hardcore-rattimies Fanatecin ratteineen olisi avautunut ajotuntumasta toden teolla jos siinä olisi jotain niinkin suurta vikana kuin "automaattiohjaus". Jos kerran värinää eli tätä teidän keksimää automaattiohjausta esiintyy niin sehän tarkoittaisi myös sitä, että auto olisi hemmetin aliohjaava käännöksessä kun automaattiohjaus suoristaa autoa :D.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Itse asiassa kävin tarkistamassa kuinka tuo ruudussaoleva ratti värisee Forza 3:ssa ja sehän värisee hennommassakin kääntyvässä ohjauksessa suunnilleen jatkuvasti oli käytössä sitten ajoapuja tai ei. --> värinän selitys on jokin käyttöliittymätoteutukseen/käyttöliittymän päivitykseen liittyvä asia.

Eli te pojat voitte uskoa vaikka joulupukkiin jos teistä siltä tuntuu, mutta ajoapuja tai automaattiohjausta tuosta ei saa irti vaikka kuinka yrittäisi. Kertoohan se nyt jo maalaisjärkikin, että joku hardcore-rattimies Fanatecin ratteineen olisi avautunut ajotuntumasta toden teolla jos siinä olisi jotain niinkin suurta vikana kuin "automaattiohjaus". Jos kerran värinää eli tätä teidän keksimää automaattiohjausta esiintyy niin sehän tarkoittaisi myös sitä, että auto olisi hemmetin aliohjaava käännöksessä kun automaattiohjaus suoristaa autoa :D.

Kyllähän ympäri nettiä löytyy valituksia tosta Forza 3:n active steeringista. Ja se ei näy pelkästään värinänä tossa ratissa vaan siinä että auton renkaat ei yksinkertasesti käänny niin paljoa aina kun kuski niitä haluais kääntää. Active steering nimenomaan pyrkii poistamaan aliohjaamisen ja yllättävät yliohjaamiset. Se ei tietenkään tarkota että autot Forza 3:ssa ei aliohjais tai yliohjais ollenkaan, vaan toi ajoapu vähentää niitä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kyllähän ympäri nettiä löytyy valituksia tosta Forza 3:n active steeringista. Ja se ei näy pelkästään värinänä tossa ratissa vaan siinä että auton renkaat ei yksinkertasesti käänny niin paljoa aina kun kuski niitä haluais kääntää. Active steering nimenomaan pyrkii poistamaan aliohjaamisen ja yllättävät yliohjaamiset. Se ei tietenkään tarkota että autot Forza 3:ssa ei aliohjais tai yliohjais ollenkaan, vaan toi ajoapu vähentää niitä.
Kaikki netistä löytyvät viittaukset perustuvat tuohon yhteen ja samaan höpöhöpö-videoon.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kaikki netistä löytyvät viittaukset perustuvat tuohon yhteen ja samaan höpöhöpö-videoon.

Herra voisi ottaa annoksen todellisuutta ja katsastaa Iracing tai Rfactor-pelien vastaava toiminta. Forzassa ON ajoapu päällä koko ajan, tai vastaavasti fysiikkamoottori on todella kaukana todellisuudesta. Mikään simulaattori ei toki tarjoa täyttä todellisuutta, mutta "oikeiden" simujen jälkeen, Forza on kovin kovin kevyttä tavaraa ajettavuudeltaan. Eihän siinä saa osaava kuski autoja lapasesta, kuin tosissaan yrittämällä. GT5 on myös kaukana todellisesta, mutta edes hieman lähempänä. Mikäli siis todella haluaa simulaatiokokemusta, niin PC on ainoa vaihtoehto.

Niin ja tämä vaivaisen 25 vuoden ratakokemuksen äänellä.

Silti pysyn kannassani, että Forza on huomattavasti parempi peli.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Herra voisi ottaa annoksen todellisuutta ja katsastaa Iracing tai Rfactor-pelien vastaava toiminta. Forzassa ON ajoapu päällä koko ajan, tai vastaavasti fysiikkamoottori on todella kaukana todellisuudesta. Mikään simulaattori ei toki tarjoa täyttä todellisuutta, mutta "oikeiden" simujen jälkeen, Forza on kovin kovin kevyttä tavaraa ajettavuudeltaan. Eihän siinä saa osaava kuski autoja lapasesta, kuin tosissaan yrittämällä. GT5 on myös kaukana todellisesta, mutta edes hieman lähempänä. Mikäli siis todella haluaa simulaatiokokemusta, niin PC on ainoa vaihtoehto.

Niin ja tämä vaivaisen 25 vuoden ratakokemuksen äänellä.

Silti pysyn kannassani, että Forza on huomattavasti parempi peli.

Tuolle ratin väpättämiselle voi olla vaikka mitä muitakin selityksiä kuin "automaattiohjaus", kuten esimerkiksi juurikin paska fysiikkaengine tai mikä tahansa muu pelin sisäinen toteutusasia. Mistään fysiikkaenginen arvostelusta ei tässä olekaan kyse vaan tästä yksittäisestä videoista, josta kukin voi vetää aivan millaisia johtopäätöksiä mielikuvitus sattuu milloinkin keksimään.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

T Mistään fysiikkaenginen arvostelusta ei tässä olekaan kyse vaan tästä yksittäisestä videoista, josta kukin voi vetää aivan millaisia johtopäätöksiä mielikuvitus sattuu milloinkin keksimään.

Siinä olet kyllä oikeassa. Täysin täydellä varmuudella kukaan ei tuota(muu kuin ko. pelin ohjelmoijat) videon ominaisuutta voi selittää. Liian helpolta ajomalli tuntuu, mikä ei itsessään tarkoita, että apuja olisi väkisin päälle, mutta todellista syytä siihen ei saa muuten kuin ohjelmakoodin avaamalla ja siihen ei kellään ole resursseja. Parantunuthan se on osa osalta, joten omat odotukset seuraavaan osaan on todella kovat.

Jahka tuossa saavat kolumnini nettiin, niin voitte käydä lukaisemassa mielipiteeni GT5:stä. Aivan pienen pelailun jälkeen ei arvosanaa annettu, joten eroaapa ainakin perusarvosteluista, jotka oli kirjoitettu 1-5 päivän pelauksen jälkeen.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

<<Siirretty Shift 2 -ketjusta, johon sota ei kuulu.
t: ylläpito >>


Sen tarkoitus vaa oli näyttää se, että kuinka huono toi peli OIKEESTI on. ;)

On väärin sanoa peliä huonoksi. Ellei markkinoilla olisi GT 5:ttä loistavine ohjaustuntumineen, tuntuisi tämä peli varmasti huomattavasti paremmalta. Nyt GT 5:n jälkeen tuo ohjausmalli ei vaan tunnu hyvältä, vaikka kuinka säätää. Toki se voi olla pelintekijöiden tietoinen valintakin, että autoista on suosiolla tehty kiikkeriä ja vaikeita ajettavia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
<<Siirretty Shift 2 -ketjusta, johon sota ei kuulu.
t: ylläpito >>




On väärin sanoa peliä huonoksi. Ellei markkinoilla olisi GT 5:ttä loistavine ohjaustuntumineen, tuntuisi tämä peli varmasti huomattavasti paremmalta. Nyt GT 5:n jälkeen tuo ohjausmalli ei vaan tunnu hyvältä, vaikka kuinka säätää. Toki se voi olla pelintekijöiden tietoinen valintakin, että autoista on suosiolla tehty kiikkeriä ja vaikeita ajettavia.

Mutta kun tota on tarpeeks pelannut, niin monelta osin gt5:n ajomallissakin ois parannettavaa... Eikä shiftin autot mitään kiikkeriä ole jos on kunnon alusta autossa. Gt5:ssa autojen ja alustojen ero vain ei ole alkuunkaan noin iso ja GT:ssä joku buickin 80-luvun jenkkilulla tuntuu ihan samalta kuin muutkin, eikä juuri ole jenkkimäinen ajaa. Sit taas siftissä tavisautot tuntuu yhtä kiikkeriltä kuin oma auto aikanaan radalla surkealla alustallaan. Samoin siftissä jopa minä huomaan eron auton säädöissä..jopa pienin muutoksin. Tosiaan minä, joka ei säätämisestä tajua mitään, niin on eka peli jossa erotan koska mennään parempaan suuntaan.

Gt5 on hyvä peli, mutta kyllä toistaiseksi pienine vikoineenkin shifti on ollut kaikin puolin jopa parempi GT pettymyksen jälkeen...
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

[video=youtube;wVkxSZoHbYY]http://www.youtube.com/watch?v=wVkxSZoHbYY[/video]

Huomaa videolla ratin väpätys kuvaruudun vasemmassa alareunassa, se on se "active steering" työssään eikä sitä saa pois päältä.

Tätä "active steering" ominaisuutta oli muuten tutkittu gtplanetin foorumilla tarkemminkin: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?p=4238725#post4238725

Tuon perusteella kyseessä näyttäisi olevan speed sensitive steering, jossa ohjauksen herkkyyttä säädetään myös auton yliohjatessa voimakkaasti. Se ei kuitenkaan estä spinnausta jos pelaaja ei vastaohjaa, joten se ei varsinaisesti ole ajoapu. Speed sensitive steering löytyy muuten monista PC simuistakin, mutta yleensä sen voi kytkeä valikoista pois päältä tai jopa säätää sen voimakkuutta. Ratin väpätyksellä HUD:ssa ei näyttäisi olevan mitään tekemistä tämän kanssa, se kun väpättää muutenkin vähän väliä.

Tulevaan Forza 4 vs GT5 taisteluun liittyen, Inside Sim Racingin Darin oli testannut Forza 4:sta pikaisesti E3:ssa ja kommentoinut youtubeen seuraavanlaisesti:

Trust us.. FM4 does NOT feel like Shift.. I'll even say that based on what I tried at E3, FM4 has the best physics and tire model on the consoles now.

Darin

Lähde: YouTube - ‪E3 2011 Forza Motorsport 4 - Dan Greenawalt Presentation‬&rlm;

Syksyllä tulee olemaan mielenkiintoinen taistelu Forza 4:n ja GT5:n välillä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Bensaa liekkeihin:

[video=youtube;m0Q6h_eGj-E]http://www.youtube.com/watch?v=m0Q6h_eGj-E[/video]
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Bensaa liekkeihin:

Siloiteltuja promokuvia vs. pelikuvaa. Eli ei ehkä aivan vielä kannata vetää huimia johtopäätöksiä.
Olisihan se toki mahtavaa, jos lopullinen Forza 4 tuolta kotiruudulla näyttäisi.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Siloiteltuja promokuvia vs. pelikuvaa. Eli ei ehkä aivan vielä kannata vetää huimia johtopäätöksiä.
Olisihan se toki mahtavaa, jos lopullinen Forza 4 tuolta kotiruudulla näyttäisi.

Tuossa on oikeastaan otettu mallit Forza 4:n AutoVistasta ja GT5:n Photo Modesta. Epäreilu vertailu tietysti Forzan hyväksi, mutta eipä se kunnon pukarointivideoita estä tekemästä. :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tuossa on oikeastaan otettu mallit Forza 4:n AutoVistasta ja GT5:n Photo Modesta.
Ei näkynyt kuvissa Photo Modesta tulevaa GT-vesileimaa. Saa siis vähän epäilemään, että ainakin osa kuvista olisi vain replay-kuvakaappauksia (eli "aitoa" pelikuvaa).

Mutta eittämättä Forza 4 näyttää hienolta. Kiiltoa ei ainakaan ole autoissa säästelty. Mutta nämä vertailut kannattaa nauttia runsaan suolan kanssa. Palataan asiaan, kunhan F4 on julkaistu.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Syksyllä tulee olemaan mielenkiintoinen taistelu Forza 4:n ja GT5:n välillä.

eipä oikeastaan...gt5:ssa ei ole mitään sellaista, miksi forza ei menisi helposti ohi. Kun vain kytkin toimeis ja olis ratteja jotka sais kiinni ni ei ois vaikea valita edes konsolia millä pelaa ajopelejä...
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

eipä oikeastaan...gt5:ssa ei ole mitään sellaista, miksi forza ei menisi helposti ohi. Kun vain kytkin toimeis ja olis ratteja jotka sais kiinni ni ei ois vaikea valita edes konsolia millä pelaa ajopelejä...

Tuonne e3-ketjuunkohan linkittelin juttua noista parista uudesta tulevasta ratista. Fanateciltä oli tulos noin 300 dollarin hintaluokkaan halvimmillaan settiä ja Mad Catzilta reilun satasen hintaluokkaan. Saas nähdä pärjääkö toi Mad Catz about samaan hintaluokkaan kuuluvalle Driving Force Prolle mitenkään kunhan sivustot rupeaa tekemään vertailujaan..
 
Ylös Bottom