Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Omissa vihkosissa taas ajomallinnuksen tarkkuus on se tärkein asia ja kun forzassa ei saa edes automaattisia apuja pois niin autoilun fanilta forza ei millään voi saada kovin hyvää arvosanaa. Makuasioita :p

Tuo on kyllä täyttä sontaa. Kaikissa peleissä on jonkinlainen viive jos verrataan jotain ruudussa näkyvää rattia pelaajan ratin liikkeisiin ja se johtuu monesta asiasta.

Tarkempaa selitystä näistä Forza 3:n ajoavuista, kuten eräiden keksimästä "active steeringistä" vaaditaan, vai oliko tarkoituksesi vain trollata?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tuo on kyllä täyttä sontaa. Kaikissa peleissä on jonkinlainen viive jos verrataan jotain ruudussa näkyvää rattia pelaajan ratin liikkeisiin ja se johtuu monesta asiasta.

Tarkempaa selitystä näistä Forza 3:n ajoavuista, kuten eräiden keksimästä "active steeringistä" vaaditaan, vai oliko tarkoituksesi vain trollata?

[video=youtube;wVkxSZoHbYY]http://www.youtube.com/watch?v=wVkxSZoHbYY[/video]

Huomaa videolla ratin väpätys kuvaruudun vasemmassa alareunassa, se on se "active steering" työssään eikä sitä saa pois päältä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

[video=youtube;wVkxSZoHbYY]http://www.youtube.com/watch?v=wVkxSZoHbYY[/video]

Huomaa videolla ratin väpätys kuvaruudun vasemmassa alareunassa, se on se "active steering" työssään eikä sitä saa pois päältä.

Tuo ruudussa oleva ratti värisee silloin, kun peli välittää ohjausliikkeen suuntaan nähden vastakkaista voimaa moottorille, eli ratti ns. vääntää vastaan. Ratille lähetetyt forcet ja pelin antamat syötteet vaikuttavat ruudussa näkyvän ratin asentoon kuten myös samanaikaisesti fyysiseltä ratilta vastaanotetut signaalit. Pelin sekä fyysisen ratin antamat tilatiedot eivät ole jatkuvasti täysin identtisiä ja ruudussa näkyvän ratin asentoa korjataan syötteiden mukaan jatkuvasti --> väpätys.

Kuinka ihmeessä siitä tavasta, miten ruudulle piirretään jollakin tietyllä virkistystaajuudella ratin oletetun asennon näyttävä kuvake voidaan vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä ajoavuista?

Tai kyllähän sen nyt kaikki tietää: hyvällä mielikuvituksella.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tuo ruudussa oleva ratti värisee silloin, kun peli välittää ohjausliikkeen suuntaan nähden vastakkaista voimaa moottorille, eli ratti ns. vääntää vastaan. Ratille lähetetyt forcet ja pelin antamat syötteet vaikuttavat ruudussa näkyvän ratin asentoon kuten myös samanaikaisesti fyysiseltä ratilta vastaanotetut signaalit. Pelin sekä fyysisen ratin antamat tilatiedot eivät ole jatkuvasti täysin identtisiä ja ruudussa näkyvän ratin asentoa korjataan syötteiden mukaan jatkuvasti --> väpätys.

Kuinka ihmeessä siitä tavasta, miten ruudulle piirretään jollakin tietyllä virkistystaajuudella ratin oletetun asennon näyttävä kuvake voidaan vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä ajoavuista?

Tai kyllähän sen nyt kaikki tietää: hyvällä mielikuvituksella.

Kyllä nyt taitaa olla sinun korvien väli missä tuo vilkas mielikuvitus jyllää. Jos olet ikinä kokeillut rattiohjainta PC:llä ja katsastanut ratin lähettämät arvot silloin kun forcet pyörittelee rattia niin ei todellakaan väpätä tuolla tapaa, silloin on pahasti ratti paskana jos tuollaista toimintaa on havaittavissa.
 
Huomaa videolla ratin väpätys kuvaruudun vasemmassa alareunassa, se on se "active steering" työssään eikä sitä saa pois päältä.

Notta jos Turn 10 sanoo ettei ratilla pelatessa ole active steeringiä niin ei sitä perkele vie ole! :mad: :D

Forza 3:n värimaailma sopi hyvin myös värisokeille, vaikkakin ajolinjan punainen ja vihreä saattoivat olla ongelmia punavihervärisokeudesta kärsiville. Tähänkin auttoi automaattijarrutuksen käyttö.

Itselläni lievä puna/vihervärisokeus mutta Forzassa ei kyllä ole värien suhteen ollut ongelmaa. Sen sijaan esim. tämän foorumin otsikko tai mikälie rivi (Keskustelualue->Yhteiset->Konsolisota jne). katoaa meikäläisellä harmaaseen taustaan kyllä aika "kivasti"...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kyllä nyt taitaa olla sinun korvien väli missä tuo vilkas mielikuvitus jyllää. Jos olet ikinä kokeillut rattiohjainta PC:llä ja katsastanut ratin lähettämät arvot silloin kun forcet pyörittelee rattia niin ei todellakaan väpätä tuolla tapaa, silloin on pahasti ratti paskana jos tuollaista toimintaa on havaittavissa.

Et taida ymmärtää, että myös peli lähettää ratille tietoa ja pelin lähettämä tieto tässä tapauksessa myös vaikuttaa ruudussa näkyvään rattikuvakkeeseen. Ja edelleenkään et ole vastannut, kuinka ruudussa näkyvästä rattikuvakkeesta voidaan vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä "automaattiohjauksesta". Odotan sinulta seikkaperäistä selvitystä, jotta muutkin voivat arvioida tarkemmin, kummalle kannalle asiassa kääntyvät.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Et taida ymmärtää, että myös peli lähettää ratille tietoa ja pelin lähettämä tieto tässä tapauksessa myös vaikuttaa ruudussa näkyvään rattikuvakkeeseen. Ja edelleenkään et ole vastannut, kuinka ruudussa näkyvästä rattikuvakkeesta voidaan vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä "automaattiohjauksesta". Odotan sinulta seikkaperäistä selvitystä, jotta muutkin voivat arvioida tarkemmin, kummalle kannalle asiassa kääntyvät.

Active steering säätää automaattisesti sitä kuinka paljon auton renkaat kääntyvät kun kuski tekee nopeita liikkeita ratilla. Tossa Azerachin linkittämässä videossa juurikin näkyy että kun kuski kääntää tahalleen rattia liikaa, niin Forza 3:n ajoavut korjaavat kuskin virheitä niin että auto ei rupea yllättäen yliohjaamaan.
Videossa ekassa testissä microsoftin ratilla pelattaessa kuuluis TV kuvassa olevan ratin olla suunnilleen samassa asennossa kuin pelaajan ratti. Mutta kuten videosta näkee niin TV kuvassa oleva ratti kääntyy vähemmän koska peli säätelee sitä. Ratin väpätys kuvassa johtuu myöskin tosta active steeringista eikä ratin forceista.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Active steering säätää automaattisesti sitä kuinka paljon auton renkaat kääntyvät kun kuski tekee nopeita liikkeita ratilla. Tossa Azerachin linkittämässä videossa juurikin näkyy että kun kuski kääntää tahalleen rattia liikaa, niin Forza 3:n ajoavut korjaavat kuskin virheitä niin että auto ei rupea yllättäen yliohjaamaan.
Videossa ekassa testissä microsoftin ratilla pelattaessa kuuluis TV kuvassa olevan ratin olla suunnilleen samassa asennossa kuin pelaajan ratti. Mutta kuten videosta näkee niin TV kuvassa oleva ratti kääntyy vähemmän koska peli säätelee sitä. Ratin väpätys kuvassa johtuu myöskin tosta active steeringista eikä ratin forceista.

Esittäkää minulle vastaava video, jossa kaikki ajoavut ovat päällä mukaanlukien automaattiohjaus. Jos automaattiohjaus/ohjauksen korjaus ja väpätys ruudussa näkyvässä ratissa on voimakkaampaa lähempänä keskiasentoa silloin kun se on oikeasti päällä, niin silloin voidaan vetää johtopäätös, että pelissä on piilotettuja ajoapuja myös ohjauksen ääriasennoissa koska ruudun ratti väpättää samaan tapaan.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

LFS:sä virtuaaliratti kääntyy 1:1 eikä lagaa verrattuna irl rattiohjaimeen. Kummasti sillä puolella vain toimii eikä ratti väpätä kuten tuossa videossa.

Mikä se sitten Forzassa on jos ei active steering? Huonoa koodaamista? Uskoo ken mitä haluaa...
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

LFS:sä virtuaaliratti kääntyy 1:1 eikä lagaa verrattuna irl rattiohjaimeen. Kummasti sillä puolella vain toimii eikä ratti väpätä kuten tuossa videossa.

Mikä se sitten Forzassa on jos ei active steering? Huonoa koodaamista? Uskoo ken mitä haluaa...
Todisteita tiskiin tai kuvitelmiin perustuvat spekuloinnit pois. Asia on helppo tarkistaa kun näytetään video, jossa käännetään active steering täysille ja katsotaan kuinka ratti väpättää enemmän ja jo keskiasennossa.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Todisteita tiskiin tai kuvitelmiin perustuvat spekuloinnit pois. Asia on helppo tarkistaa kun näytetään video, jossa käännetään active steering täysille ja katsotaan kuinka ratti väpättää enemmän ja jo keskiasennossa.

Itse asiassa kävin tarkistamassa kuinka tuo ruudussaoleva ratti värisee Forza 3:ssa ja sehän värisee hennommassakin kääntyvässä ohjauksessa suunnilleen jatkuvasti oli käytössä sitten ajoapuja tai ei. --> värinän selitys on jokin käyttöliittymätoteutukseen/käyttöliittymän päivitykseen liittyvä asia.

Eli te pojat voitte uskoa vaikka joulupukkiin jos teistä siltä tuntuu, mutta ajoapuja tai automaattiohjausta tuosta ei saa irti vaikka kuinka yrittäisi. Kertoohan se nyt jo maalaisjärkikin, että joku hardcore-rattimies Fanatecin ratteineen olisi avautunut ajotuntumasta toden teolla jos siinä olisi jotain niinkin suurta vikana kuin "automaattiohjaus". Jos kerran värinää eli tätä teidän keksimää automaattiohjausta esiintyy niin sehän tarkoittaisi myös sitä, että auto olisi hemmetin aliohjaava käännöksessä kun automaattiohjaus suoristaa autoa :D.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Itse asiassa kävin tarkistamassa kuinka tuo ruudussaoleva ratti värisee Forza 3:ssa ja sehän värisee hennommassakin kääntyvässä ohjauksessa suunnilleen jatkuvasti oli käytössä sitten ajoapuja tai ei. --> värinän selitys on jokin käyttöliittymätoteutukseen/käyttöliittymän päivitykseen liittyvä asia.

Eli te pojat voitte uskoa vaikka joulupukkiin jos teistä siltä tuntuu, mutta ajoapuja tai automaattiohjausta tuosta ei saa irti vaikka kuinka yrittäisi. Kertoohan se nyt jo maalaisjärkikin, että joku hardcore-rattimies Fanatecin ratteineen olisi avautunut ajotuntumasta toden teolla jos siinä olisi jotain niinkin suurta vikana kuin "automaattiohjaus". Jos kerran värinää eli tätä teidän keksimää automaattiohjausta esiintyy niin sehän tarkoittaisi myös sitä, että auto olisi hemmetin aliohjaava käännöksessä kun automaattiohjaus suoristaa autoa :D.

Kyllähän ympäri nettiä löytyy valituksia tosta Forza 3:n active steeringista. Ja se ei näy pelkästään värinänä tossa ratissa vaan siinä että auton renkaat ei yksinkertasesti käänny niin paljoa aina kun kuski niitä haluais kääntää. Active steering nimenomaan pyrkii poistamaan aliohjaamisen ja yllättävät yliohjaamiset. Se ei tietenkään tarkota että autot Forza 3:ssa ei aliohjais tai yliohjais ollenkaan, vaan toi ajoapu vähentää niitä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kyllähän ympäri nettiä löytyy valituksia tosta Forza 3:n active steeringista. Ja se ei näy pelkästään värinänä tossa ratissa vaan siinä että auton renkaat ei yksinkertasesti käänny niin paljoa aina kun kuski niitä haluais kääntää. Active steering nimenomaan pyrkii poistamaan aliohjaamisen ja yllättävät yliohjaamiset. Se ei tietenkään tarkota että autot Forza 3:ssa ei aliohjais tai yliohjais ollenkaan, vaan toi ajoapu vähentää niitä.
Kaikki netistä löytyvät viittaukset perustuvat tuohon yhteen ja samaan höpöhöpö-videoon.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kaikki netistä löytyvät viittaukset perustuvat tuohon yhteen ja samaan höpöhöpö-videoon.

Herra voisi ottaa annoksen todellisuutta ja katsastaa Iracing tai Rfactor-pelien vastaava toiminta. Forzassa ON ajoapu päällä koko ajan, tai vastaavasti fysiikkamoottori on todella kaukana todellisuudesta. Mikään simulaattori ei toki tarjoa täyttä todellisuutta, mutta "oikeiden" simujen jälkeen, Forza on kovin kovin kevyttä tavaraa ajettavuudeltaan. Eihän siinä saa osaava kuski autoja lapasesta, kuin tosissaan yrittämällä. GT5 on myös kaukana todellisesta, mutta edes hieman lähempänä. Mikäli siis todella haluaa simulaatiokokemusta, niin PC on ainoa vaihtoehto.

Niin ja tämä vaivaisen 25 vuoden ratakokemuksen äänellä.

Silti pysyn kannassani, että Forza on huomattavasti parempi peli.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Herra voisi ottaa annoksen todellisuutta ja katsastaa Iracing tai Rfactor-pelien vastaava toiminta. Forzassa ON ajoapu päällä koko ajan, tai vastaavasti fysiikkamoottori on todella kaukana todellisuudesta. Mikään simulaattori ei toki tarjoa täyttä todellisuutta, mutta "oikeiden" simujen jälkeen, Forza on kovin kovin kevyttä tavaraa ajettavuudeltaan. Eihän siinä saa osaava kuski autoja lapasesta, kuin tosissaan yrittämällä. GT5 on myös kaukana todellisesta, mutta edes hieman lähempänä. Mikäli siis todella haluaa simulaatiokokemusta, niin PC on ainoa vaihtoehto.

Niin ja tämä vaivaisen 25 vuoden ratakokemuksen äänellä.

Silti pysyn kannassani, että Forza on huomattavasti parempi peli.

Tuolle ratin väpättämiselle voi olla vaikka mitä muitakin selityksiä kuin "automaattiohjaus", kuten esimerkiksi juurikin paska fysiikkaengine tai mikä tahansa muu pelin sisäinen toteutusasia. Mistään fysiikkaenginen arvostelusta ei tässä olekaan kyse vaan tästä yksittäisestä videoista, josta kukin voi vetää aivan millaisia johtopäätöksiä mielikuvitus sattuu milloinkin keksimään.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

T Mistään fysiikkaenginen arvostelusta ei tässä olekaan kyse vaan tästä yksittäisestä videoista, josta kukin voi vetää aivan millaisia johtopäätöksiä mielikuvitus sattuu milloinkin keksimään.

Siinä olet kyllä oikeassa. Täysin täydellä varmuudella kukaan ei tuota(muu kuin ko. pelin ohjelmoijat) videon ominaisuutta voi selittää. Liian helpolta ajomalli tuntuu, mikä ei itsessään tarkoita, että apuja olisi väkisin päälle, mutta todellista syytä siihen ei saa muuten kuin ohjelmakoodin avaamalla ja siihen ei kellään ole resursseja. Parantunuthan se on osa osalta, joten omat odotukset seuraavaan osaan on todella kovat.

Jahka tuossa saavat kolumnini nettiin, niin voitte käydä lukaisemassa mielipiteeni GT5:stä. Aivan pienen pelailun jälkeen ei arvosanaa annettu, joten eroaapa ainakin perusarvosteluista, jotka oli kirjoitettu 1-5 päivän pelauksen jälkeen.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

<<Siirretty Shift 2 -ketjusta, johon sota ei kuulu.
t: ylläpito >>


Sen tarkoitus vaa oli näyttää se, että kuinka huono toi peli OIKEESTI on. ;)

On väärin sanoa peliä huonoksi. Ellei markkinoilla olisi GT 5:ttä loistavine ohjaustuntumineen, tuntuisi tämä peli varmasti huomattavasti paremmalta. Nyt GT 5:n jälkeen tuo ohjausmalli ei vaan tunnu hyvältä, vaikka kuinka säätää. Toki se voi olla pelintekijöiden tietoinen valintakin, että autoista on suosiolla tehty kiikkeriä ja vaikeita ajettavia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom