Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

On se vaan niiiiin paljon parempi moninpelissä verkossa tuo Forza.

Tämä on varmasti totta, mutta..

Tulee aina vaan enemmän mieleen, että mitä hittoa ne ovat nää kaikki vuodet tehneet?!

..onko tämä nyt joku hauska hokema millä halutaan jengiä ärsyttää? Kazilla online on varmaan sivujuonne ja "plussa" kaiken sen päälle mitä "pääpeli" tarjoaa. Jokainen hiukan pidempään GT5:sta pelannut kyllä huomaa minne vuodet ovat kuluneet, sillä GT5:sta olisi voinut tehdä huomattavasti yksinkertaisemman paketin. Nyt se vie pelimäärän muodossa muita kuin pässiä narussa. Mutta ei sitten ole täydellinen kaikessa juuri siksi (niin paljon eri sektoreita, eikä kaikkiin pystytty panostamaan tasapuolisesti).
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

..onko tämä nyt joku hauska hokema millä halutaan jengiä ärsyttää? Kazilla online on varmaan sivujuonne ja "plussa" kaiken sen päälle mitä "pääpeli" tarjoaa. Jokainen hiukan pidempään GT5:sta pelannut kyllä huomaa minne vuodet ovat kuluneet, sillä GT5:sta olisi voinut tehdä huomattavasti yksinkertaisemman paketin. Nyt se vie pelimäärän muodossa muita kuin pässiä narussa. Mutta ei sitten ole täydellinen kaikessa juuri siksi (niin paljon eri sektoreita, eikä kaikkiin pystytty panostamaan tasapuolisesti).

Niin no, nyt jo pelattuna niin paljon et eka endurancekin ajettu, enkä käsitä mihen ovat hukanneet ne vuodet.

Premium autot on hienosti mallinnettu joo...mutta niitäkin on niin julmetun vähän, eikä edes "niin" paljon parempia kuin monissa vuodessa tai kahdessa tehdyissä peleissä.

Ajotuntuma, aivan loistava..kyllä, mutta ei se edelleenkään moninpaikoin ole läheskään sen oloinen, että sitä olisi hiottu mitenkään edes kolmea vuotta, saati kauemmin.

Kaikki muu sit oikeastaan onkin ihan kuraa.

-Valikot, ei noin hitaita valikoita voi edes tehdä. Jopa SSV8:ssa oli nopeammat ja selkeämmät.

- Kisojen määrä. Ajettu hetkessä kaikki, sit joutuu ajamaan uudestaan ja uudestaan niitä todella turhauttavia kisoja. Ei olisi pelintekoon vaikuttanut juuri mitenkään, kun sen Practise moodissa olevan yksittäisen automallin kisan ois siirtänyt a-specsin alle, ja lätkäissyt prolosta tutun AI:n taitotason. Sen jälkeen expat ja rahat kisojen voitoista....
Eli silloin voisit ajaa juuri niillä autoilla kun haluat itse, ja niillä radoilla kun haluat itse. Nykyinen systeemihän on sellainen, että ajelet jollain toyota minoltalla vaan niitä kisoja mistä oikeasti saa expaa, jotta pääsee pelissä eteenpäin. Tai sitten että saat rahaa uusiin autoihin. Aivan älytön systeemi nykyisellään, kun kisat oli alta viikossa pelattu läpi käytännössä.

- Expat ja rahat...ei mitään suhdetta kyllä. Välillä voi saada lyhyestä kisasta 130 000 rahaa, kun taas esim tosta 60 kierroksen endurancesta joka kesti reilut 2tuntia, sai 160tonnia. Ei näin. Rahan ei tarvitse kasvaa puissa, mutta täytyisi olla joku motivaattori sentään. Ja tarjota kokoajan siltin uutta pelattavaa.

- AI En ole noin huonoa AI:ta nähnyt kuin SuperCar Challengessa, siinä oli vielä onnettomampi, mutta aika säälittävää.

- Online on sellainen josta moni on valittanut verrattuna forzaan.

- Ajotuntuma kisarenkailla. Menee kuin kiskoilla, ei siin paljoa tartte mitään tehdä. Eikä väliä onko Hardit vai Softit. Sit taas sportti renkailla ei jossain kisoissa vain pärjää, eli pakko pistää nuo alle.

- Aikaisemmin jo tätä sanoin tossa, mutta peli ei mitenkään anna "mahdollisuuksia" nauttia hitaammista "normaali" autoista, vaan on pakko ajella tehokkailla kilpa-autoilla, joiden ajaminen ei ole missään määrin nautittavaa. Jos siis haluaa saada pelissä rahaa ja expaa.

- Liittyen AI:n surkeuteen, niin kisat ovat aivan älyttömän yksitoikkoisia, ainut motivaatio ajaa kovaa on se, että tulis uus kierrosennätys, tai kisa loppuis nopeammin. Jos taas ajat autolla, jolla juuri ja juuri pärjää, niin 99% varmuudella aivoton AI kiilaa sut pellolle. Sama kun pelissä ois vain Time Trial pelimuoto.



Mutta...kaiken ton surkeuden lisäksi tuo ajomalli on niin taivaallinen tietyillä autoilla, että se saa fiiliksen "yksi kisa vielä". Tämän vuoksi julkkarin jälkeen GT5:n levy on ollut kokoajan sisässä. Jos ajomalli ois yhtään huonompi, niin peli ois jo myynnissä, koska suurin osa siitä on täyttä kuraa.

Ja ei, en todellakaan käsitä mihen se aika on mennyt, paitsi premium autojen mallinnukseen, ja se ei paljoa pelasta.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Tämä on varmasti totta, mutta..



..onko tämä nyt joku hauska hokema millä halutaan jengiä ärsyttää? Kazilla online on varmaan sivujuonne ja "plussa" kaiken sen päälle mitä "pääpeli" tarjoaa. Jokainen hiukan pidempään GT5:sta pelannut kyllä huomaa minne vuodet ovat kuluneet, sillä GT5:sta olisi voinut tehdä huomattavasti yksinkertaisemman paketin. Nyt se vie pelimäärän muodossa muita kuin pässiä narussa. Mutta ei sitten ole täydellinen kaikessa juuri siksi (niin paljon eri sektoreita, eikä kaikkiin pystytty panostamaan tasapuolisesti).

Ei tuossakaan ole oikein logiikkaa. Jos online on vain sivujuonne ja yksinpeli se "pääpeli", niin miksi yksinpelin puolelta puuttuu tai on tehty huonosti niin monia asioita. Esimerkiksi damage, joka sentään moninpelin puolella toimii edes vähän paremmin tai tekoäly, joka ei mitenkään erityisen onnistunut ole sekään.

Tuota en myöskään oikein ymmärrä, että pelimäärässä voittaisi muut. GT5:ssähän on loppujen lopuksi aika vähäinen määrä eventejä, jotka tahkoaa helposti muutamassa viikossa. Peli ei myöskään tarjoaa kunnollista uramoodia. Forzaa en tällä hetkellä omista, mutta muistikuvieni mukaan sen uratilassa riitti ajamista huomattavasti pidempään kuin Turismon A-spec-eventeissä?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Eli forzassa on kaikki 500 autoa tarkasti mallinnettuja, mutta gran turismossa standard-kärryissä ei ole sisämallinnusta ollenkaan? Itse kyllä tykkään eniten tuosta sisäkuvakulmasta jossa kojelauta näkyy. Vaaka on ehkä enempi nyt forzzaan kallellaan, mutta entäpäs se ajotuntuma? Pärjääkö se gt:lle? Forzza ykköstä ja kakkosta on vähän tullut pelattua, mutta uusimmat gran turismot on jäänyt kokematta. Onko kolmasosassa eroja noihin vanhempiin kuinka paljon tuntumassa ja tekoälyssä? Ainakin ykkösosasta jäi mielikuva siitä, että se ei oikein saanut aikaiseksi kovan kisailun fiilistä.

Forzassa iso miinus on Lexus LFA:n puuttuminen, sekun on näköjään niin jumalattoman hienosti toteutettu gran turismossa.. :eek:
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Eli noin 200 autoa on premiumia, jossa on sisäkuvakulma, ja noin 800 autoa on standardeja, joissa ei ole sisäkuvakulmaa, vaan ne on suht suoraan portattu gt4:sta.

Ajotuntumassa en usko että on liiemmälti eroja mikäli pelaat pädillä. Jos vain suinkin mahdollisuus ostaa ratti (noin 70e (eli yhden pelin verran) siis maksaa gt5:n virallinen ratti joka on loistava.), silloin en miettisi kahta kertaa..gt5 ois valinta. Mikäli pädillä pelaat niin osta forza.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

No jos omistaa ratit molempiin koneisiin, niin kyllähän ratilla GT5 vie ajotuntuman puolesta.
Jos taas padilla, niin aika tasapeli. IMO!

Kokonaisuutta ajatellen, Forza!
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Pädihommiksihan tuo touhu menee, ei irronnut hallitukselta lupaa sellaiselle ajokaukalolle :D Ymmärtäähän tuon, ei olkkari pelkästään pelitouhua varten ole.. Ja muutenkin konsoli tulee sellaiseksi kakkoskonsoliksi jolla pelataan ainoastaan autopelejä/tiettyjä urheilupelejä, joten en paljoa lisäkikkareita meinannut hankkia.

Autopeleihin tuo boxin ohjain on taidettu todeta aika hyväksi?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Autopeleihin tuo boxin ohjain on taidettu todeta aika hyväksi?

Mielestäni tuo ohjain on autopeleihin ainakin huomattavasti parempi kuin pleikkarin ohjain. RB ja LB -napeilla voi melko helposti ohjailla kaasun ja jarrun määrää, toisin kuin pleikkarin vastaavilla R2 ja L2 -napeilla.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

RB ja LB -napeilla voi melko helposti ohjailla kaasun ja jarrun määrää, toisin kuin pleikkarin vastaavilla R2 ja L2 -napeilla.

Tarkoitat siis RT- ja LT-napeilla. ;)

360-ohjaimen liipaisimet ovat tosiaan analogisia ja seuraavat niiden painalluastetta.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Niin ja onhan Forzalla puolellaan muhkeat ja kutakuinkin realistiset autojen äänet! Mielestäni ehkä jopa grafiikkaakin tärkeämpi osa-alue. :) Toki GT5 on tehnyt parannuksen tässä, siitä propsit.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Eli forzassa on kaikki 500 autoa tarkasti mallinnettuja..

Käsittääkseni F3:ssa on "yli 400" autoa, mutta ei 500:
The Official Forza Motorsport 3 Car List | Forza Motorsport

Vai onko ladattavia tullut vajaa 100 myöhemmin?

Tässähän on kaksi vähän erilaista lähestymistapaa: A) F3 laittoi tuon reilu 400 autoa peliin visuaalisesti "tasaisena", kun taas B) GT5 laittoi yli 1000 autoa, joista yli 200 on sitten paremmin/tarkemmin mallinnettu (itse ajettavuus on kuitenkin GT5:ssakin "tasainen"). En näe mitään syytä, miksi vaihtoehto "A" olisi jotenkin automaattisesti kaikille parempi - tai "B".

Forzaan tulee näköjään uusi osa about kahden vuoden välein, jolla varmaan ikään kuin "kompensoidaan" se, että kokonaismäärältään autoja on vähemmän. GT:llä on taas eri sykli, joten autojakin halutaan sitten kerralla enemmän. Peliä ei todellakaan välttämättä tee paremmaksi se, että sitä tehdään 5 vuotta. Mutta ei sekään korreloi suoraan laatua, että pelejä tuodaan mahd. usein markkinoille.

Jos itseltä kysytään, niin en todellakaan halua ostaa uutta GT-peliä joka toinen vuosi. Nytkin on F3 puolitiessä ja GT5 alkutekijöissään. Ja lukuisat muut autopelit päälle joita hyllyssä lojuu.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Forzassa iso miinus on Lexus LFA:n puuttuminen, sekun on näköjään niin jumalattoman hienosti toteutettu gran turismossa.. :eek:

890.jpg

Käsittääkseni F3:ssa on "yli 400" autoa, mutta ei 500:
The Official Forza Motorsport 3 Car List | Forza Motorsport

Vai onko ladattavia tullut vajaa 100 myöhemmin?


Nykyinen Forza versio mikä kannattaa ostaa on Forza 3 Ultimate Collection (luokkaa 20-30€) joka sisältää myös tuon LFA:n
Nykyinen myyntiversio F3 Ultimate collection sisältää tuon 500 autoa, käytännössä normi Forza 3 + kaikki ostettavat lisät + muutama erikoisauto.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kattelin molempien pelien autolistoja ja onhan tuo forzan autovalikoima ihan ok, varsinkin kun tuo LFA on myös mukana. Mutta on gran turismossa parempi omaan makuuni, tosin suurin osa autoista mitä MINÄ haluan on standardeja... Täytyy sanoa että on pelit todella tasavahvoja veljeksiä speksien mukaan, voin tällai sivullisena sen vahvistaa :D
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Täytyy sanoa että on pelit todella tasavahvoja veljeksiä speksien mukaan, voin tällai sivullisena sen vahvistaa :D

Näinhän se on. Toiset tykkää ompuista ja toiset mantuista - vai miten se menikään. Vaikkei olekkaan vielä ajankohtaista niin kannattaa pitää silmällä Forza 4:sta, joka julkaistaan vajaan vuoden päästä. Tämän johdosta pistäisin boksin ostoslistalle, jos todellakin pelaat vain ja ainoastaan padilla.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Mielestäni tuo ohjain on autopeleihin ainakin huomattavasti parempi kuin pleikkarin ohjain. RB ja LB -napeilla voi melko helposti ohjailla kaasun ja jarrun määrää, toisin kuin pleikkarin vastaavilla R2 ja L2 -napeilla.

Varsin hyvin onnistuu SixAxiksella/Dual Shockillakin R2:sta ja L2:sta kaasun ja jarrun käyttäminen. Ihan hyvin pystyy antamaan asteittain kaasua mutkissa, jottei takavetoiset lähde lapasesta. Makuasia tietenkin, kummasta pelistä ja ohjaimesta tykkää enemmän.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Ite kaverille tosiaan hankin (lahjaksi) ne lisäklipsuttimet liipasimiin sen pleikkarin ohjaimeen, ja pirun pätevät kylli ovat! Tuntuma parani hitosti, eritoten sen huomaa tämmösissä säännöstelypeleissä. Varmasti kannattava ostos niille jotka (vaikka monet varmaan ovat jo hankkineetkin) autopelejä padilla veivaavat. :)
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

360-ohjaimen liipaisimet ovat tosiaan analogisia ja seuraavat niiden painallusastetta.
Samoinhan nuo liipasimet toimivat pleikkarin ohjaimessa.
Varsin hyvin onnistuu SixAxiksella/Dual Shockillakin R2:sta ja L2:sta kaasun ja jarrun käyttäminen
Hyvinhän tuo onnistuu, itse asiassa huomattavasti paremmin kuin etukäteen odotin. Kuitenkin boksin liipasimien käyttö on ajopeleissä helpompaa, sillä triggereissä on enemmän painamisvaraa kuin pleikkarin R2/L2 -napeissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

^Uijui kaikkea kivaa sitä onkin tulossa!

Höpö höpö. Samaa paskaa on Yamauchi laukonut jo GT3:sta lähtien ja luvannut kuun ja tähdet taivaalta. Proloonkin luvattiin vaikka mitä, mutta pari autoa oli kaikki mitä saatiin. Standardit Premiumiksi ohjelma kusee jo siinä, että siinä missä Turn 10 tekee vuodessa 100 DLC autoa Forzaan, niin PD tekee vajaa 200(lasketaan ne päällekkäisyydet, eli kilpa-autot eri väreillä, tuning-autot spoikilla yms. pois kokonaismäärästä) seitsemässä vuodessa.
Naurettavinta on, että Forzan ja GT5:n samoilla autoilla on hämmästyttävän vähän eroa jopa 110' tykkikuvasta katsottuna. Kisoissa ja replayssa ei minkäänlaista. Ainoastaan photomoodissa erot näkyvät ja nekin vain lähizoomeissa.
 
Ylös Bottom