Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahikainen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

GT5 tuntui jotenkin köyhältä vrt. Forza 3. Tietty voisi nyt kokeilla Turismoa kun se megapäivityskin on tullut.
 
Kyllä Spec 2.0 paransi ajotuntumaa huomattavasti, mutta suora tuki G2x-rateille tässä taisi enemmän auttaa.
Edelleen on todella aktiivista porukkaa mukana menossa ja toivon mukaan on vielä vuoden päästä.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Kyllä Spec 2.0 paransi ajotuntumaa huomattavasti, mutta suora tuki G2x-rateille tässä taisi enemmän auttaa.

Kannattaa lukea ainakin tämä "arvostelu" 2.0:n jälkeen:
GT5 2.0: Why You Need To Go Back • Page 1 • Eurogamer.net

"If you're looking for a diversity of driving experiences, then Gran Turismo's always been the best - and now it's that little bit better too."

Edelleen on todella aktiivista porukkaa mukana menossa ja toivon mukaan on vielä vuoden päästä.

Jos katsoo myyntilistoja, niin siellä se GT5 roikkuu kuukaudesta toiseen. Moni on alusta lähtien sanonut, että GT5:sta pelataan kauan ja hartaasti. Se ei ole sarja joka saa uuden osan joka toinen vuosi. Kaverikin jatkaa sitä aina tasaisesti, välillä muita pelejä pelaten ja muita autopelejä makustellen. Sitten taas palataan GT5:een.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT5, Forza 3 ja muut autopelit tappeli)

Jos katsoo myyntilistoja, niin siellä se GT5 roikkuu kuukaudesta toiseen. Moni on alusta lähtien sanonut, että GT5:sta pelataan kauan ja hartaasti. Se ei ole sarja joka saa uuden osan joka toinen vuosi. Kaverikin jatkaa sitä aina tasaisesti, välillä muita pelejä pelaten ja muita autopelejä makustellen. Sitten taas palataan GT5:een.

Itellä ainakin on harvassa ne PS3 pelit jota jaksaisi pelata monta kertaa läpi:(. Nyt kun GT5 on yhtä trophya ja niitä A-specin 24h ajoja vaille pelattu läpi meinasin tehdä uuden käyttäjän ja aloittaa alusta uudestaan:D. Ja tällä tarkoitan juuri yksinpeliä uudestaan, nettipelejä kyllä jaksaa aloittaa alusta. PS2 kakkosella oli paljon pelejä mitä tuli pelattua uudestaan ja uudestaan läpi esim: NFS Undergroundit. Ekan taisin pelata 4 ja toisen 6 kertaa läpi:D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eli jos ootte ostanu 60-70e:n pelin, niin tässä neuvo, jos ette halua peliä pelata....

So typical....
VÄÄRIN, vaan noin voit välttää nyky peliyhtiöiden yltiömaisen rahan ahneuden koska niiden mentaliteetti on nykyään RAHA, eli ei riitä että ostat kalliin pelin, vaan kuluttaja houkutellaan ostamaan lisärahalla jtn. pikku-jutskia vaikka on maksanut jo pelistä suolaisen hinnan.

Nykyään raha on ainut asia joka meinaa kun pelejä tehdään. Voisin siis pitkän linjan kulkeneena sanoa että pelin julkaisijoilla saattoi jopa olla jokin muukin intressi, kuten PS1:n aikaan Gran Turismo 1, tai Hammondin PC:lle tekemä Grand Prix 1. Toki töitään hekin tekivät silloin ja pitäisi palkkaakin saada jos mahdollista, mutta en usko sielunikaan silmissä että he tekivät ko. pelejä jonkun mega-ison julkaisijan puuskuttaessä selkään että tee se jo valmiiksi että tulee hilloo.

'90 luvulla PC pelitkin toimivat jo julkaisussa, toisin kuin nykyään. BF4 on mitä karmein esimerkki nykymaailman menosta, paskaa paketissa eli julkaistaan myyntiin alpha-versio > rahaa äkkiä julkaisijoille = osakkeen omistajille.

Noilla mikro-maksuilla kun julkaisija saa pelistänsä 60-70e sijaan sellaiset 80-120e keskimäärin, ~100e tässä parin vuoden varrella kun porukka ostaa vain silloin tällöin parin euron lisä-juttuja.

niin tässä neuvo, jos ette halua peliä pelata....
Perusteleppa lauseesi? Kuka lopettaisi juuri julkaistun pelin pelaamista vaikka 'tilillä' olisi loputon määrä krediittejä? Pelit on pelaamista varten, sä taidat pelata että pääset brassailemaan että mullapa on tilillä sen ja sen verran virtuaali hilloa?

Itsellä ei ole peliä vielä, enkä ole GT5:stä pelannut liki vuoteen. Sitten ostan GT6:n jos tulee toi kunnollinen GPS-rata juttu siihen. GT5:n Course-Maker sylettää vieläkin siihen malliin ettei pahemmasta kusetuksesta ole väliä, kovat oli Kazulla puheet ennen sen julkaisua että voit tehdä omia ratoja ja jakaa ne...

Paskaa säkissä, pari outlookkia joihin pystyy säätämään mutkat... Paskaa sanon minä. Joten ostan GT6:n pelkästään silloin, jos tulee kunnon omien ratojen tekeminen. Enkä tyydy pelkästään 4 tai 6 jo valmiiksi tehtyyn taustamaisemaan omilla mutkilla/suorilla.

GT6 saa rahani kun voin muokata tausta/sivu maastoakin enemmän kuin 4:stä vaihtoehdosta; vähintään 20 'maastokuviota' + omalla GPS:llä tehty rata, korkeuseroineen; sitten ostan GT6:n.

Voi tosin TAAS olla ylihypetetty ominaisuus, varmaankin tulee kevyt karvalakki versio tuostakin ajatellusta mahdollisuudesta tähän versioon, pitäähän sitä jotain jättää tuleevaakin rahastusta varten, osakkeen omistajille porkkanaa.

Joten. PS4:n GT7:n asti tässä varmaan pitää odotella oikeata rata-editoria, koska pitäähän GT7:n saada taas joku uusi mullistava uutuus. S'on mor'on Kazu, see you in GT7 (2015-2018) mikromaksuineen, sori, sittenhän ne on jo mega-maksuja nimeltään, maksa 10e ja saat rata-editorin... jne...

Seuraava ostokseni:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=yXn3vfznKsU#t=100
Itseltä löytyy jo työpöydältä 5760x1080 resoluutio, on hiukka eri näkymät kuin jollain karvalakki Full HD:llä!

Äänetkin on GT6:ssa, no, normaalit KONSOLI äänet.. eli ihan suolesta!
http://www.youtube.com/watch?v=NwhUgKgVGgQ

Tosiasia että konsoleiden GT6/Forzat on ar-ca-de-a, sallikaa meidän simuttelijoiden edes nauraa, oikeasti. :D Ei ***tu kukaan simuja ajava edes koskekkaan konsoleihin, konsoli=lapsille/vähä-älyisille tehtyjä juttuja... Siis oikeasti, simulaattoreita muka...heh-hehhehhhhh...

Simujen Simu: GPL (1998). Juu, on paska kuvanlaatu (ja vain 360p tarkkuus eli äänikin on todella kaukana pelin todellisistä äänistä) tässä videossa mutta se kun ei ole pelin syy. Mitä simuun vaaditaan? Ne ovat; ilmiömäinen ajofysiikka, ja äänet... Jotka ovat aivan toista GPL:ssä kuin vuoden 2013 Gran Turismo 6:ssa... Toi peli jo 15v. ikäinen ja edelleen maailman huipulla mitä kisa-simuiluun tulee:
[video=youtube;7bBVkKePTRI]http://www.youtube.com/watch?v=7bBVkKePTRI[/video]

Toi on ainakin allekirjoittaneen mielestä jo kilvan ajoa kun ollaan netissä porukalla pelaamassa eli MP:ssä eli kuvittele että edessäsi on 5 kilpailijaa, ja takanasikin on vähintään yhtä monta kilpailijaa jotka yrität pitää vauhdillasi takanasi edelleen, eli AJAT KILPAA, yrität olla muita nopeampi! Gran Turismot ei tuota tunnetta tarjoa, IKINÄ, noin autenttista tunnetta. sry nyt vaan mutta Turismot ovat vaan...arcade fiilistelyjä jonain 10, tai 60 minuutin sessioineen...

Konsolit on konsoleita, PC:t on Simulaattoreita varten. Näin on ollut ja tulee jatkossakin olemaan.piste.

Offtopic:
Tämäkin jo vaatii muutakin kuin tatin heiluttelua:
[video=youtube;hMqJ_fpPNIs]http://www.youtube.com/watch?v=hMqJ_fpPNIs[/video]

Ok, nyt olen hiljaa ja poistun taka-vasemmalle...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 6

Lähtökohtaisesti jo forza ja GT6 ei edes yritä olla samassa kipossa jonkun GPL:n tai RBR:n kanssa.
Toisekseen, GPL esim keskittyy yhteen asiaan, ei 1200 auton mallintamiseen. Kyllä siinä joutuisi tovin tekemään töitä, että saat ulos 1200 täysin yksilöllistä autoa yksilöllisillä äänillä. Ja pystyykö kasuaali pelaaja pelaamaan GPL:ää todella nauttien pädillä? Aivan. Kumpi tuo enemmän rahaa? Täyssimu, vai GT:n tyyppinen pelisarja? Aivan. Ei ole järkeä lähteä tänäpäivänä kauheasti tekemään puhdasta simua, ku on niin pienet markkinat kuitenkin.

Ja Arcadea? Juu ei. Puolisimu on se jota tuo edustaa, ei HC simu, mutta NFS sarjastakin suhteellisen kaukana. Ihmeellinen on/off jaottelu sulla.

Toisekseen, vai ettei konsoleilla ole simuja? RBR on käsittääkseni edelleen paras rallipeli ja simulaattorimaisin, mitä markkinoilla on? Löytyi ilmestyessään PS2:lle ja boxillekin. Lähes mahdoton pelata pädillä. Eipä vaan mennyt kaupaksi niin paljon, että jatkoa olisi tullut. Missäs on GPL:n jatko-osat, miksi et näytä 2013 vuoden versiota kun käyvät kerran niin hyvin kaupaksi? Aivan, markkinat on niin pienet, että siellä on harvat pelit jotka voi pärjätä, konsoleilla ei senkään vertaa jos alle prosentilla on ratti.

Itse pidän esim RBR:stä, GPL:ää tuli PC aikoina aikanaan sen 10-15v sitten pelattua paljonkin. Ei vaan enää riitä mielenkiinto tuollaiseen kesittymisen tasoon mitä vaaditaan. GT6:ssa, F1:ssä, WRC:ssä voin vain nauttia ja antaa mennä, vaikka ratilla pelaankin.

GT6:n on moninpaikoin todella epäonnistunut peli..siis umpisurkea, mutta nimenomaan ajomalli siinä on todella loistava, vaikka ei täyssimu olekkaan. Äänet siinä nyt on aina ollut mitä on, ja tuskin tulee edes GT52 osassakaan olemaan kunnosa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

GT6:n on moninpaikoin todella epäonnistunut peli..siis umpisurkea, mutta nimenomaan ajomalli siinä on todella loistava, vaikka ei täyssimu olekkaan. Äänet siinä nyt on aina ollut mitä on, ja tuskin tulee edes GT52 osassakaan olemaan kunnosa.

Ajomalli hyvä???? Ei ole minua vakuuttanut edillisessä vs. Forzat...ja vastahan tuota gt6:sta oli joku arvostelu että miten kummallinen tuo ajomalli on...ilman ajoapujakaan ei saanut jotain 600hp mussea (paikaltaan?) Pyörähtämään kaasulla ja muita ihme outouksia..
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Ei itsellä ainakaan takavedolla muuta teekkään kuin lähde perä alta. Toki puskee naurettavan paljon jne, mutta juuri mainitsemaani rentoon pelaamiseen loistava.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

VÄÄRIN, vaan noin voit välttää nyky peliyhtiöiden yltiömaisen rahan ahneuden koska niiden mentaliteetti on nykyään RAHA, eli ei riitä että ostat kalliin pelin, vaan kuluttaja houkutellaan ostamaan lisärahalla jtn. pikku-jutskia vaikka on maksanut jo pelistä suolaisen hinnan.

Nykyään raha on ainut asia joka meinaa kun pelejä tehdään. Voisin siis pitkän linjan kulkeneena sanoa että pelin julkaisijoilla saattoi jopa olla jokin muukin intressi, kuten PS1:n aikaan Gran Turismo 1, tai Hammondin PC:lle tekemä Grand Prix 1. Toki töitään hekin tekivät silloin ja pitäisi palkkaakin saada jos mahdollista, mutta en usko sielunikaan silmissä että he tekivät ko. pelejä jonkun mega-ison julkaisijan puuskuttaessä selkään että tee se jo valmiiksi että tulee hilloo.

'90 luvulla PC pelitkin toimivat jo julkaisussa, toisin kuin nykyään. BF4 on mitä karmein esimerkki nykymaailman menosta, paskaa paketissa eli julkaistaan myyntiin alpha-versio > rahaa äkkiä julkaisijoille = osakkeen omistajille.

Noilla mikro-maksuilla kun julkaisija saa pelistänsä 60-70e sijaan sellaiset 80-120e keskimäärin, ~100e tässä parin vuoden varrella kun porukka ostaa vain silloin tällöin parin euron lisä-juttuja.


Perusteleppa lauseesi? Kuka lopettaisi juuri julkaistun pelin pelaamista vaikka 'tilillä' olisi loputon määrä krediittejä? Pelit on pelaamista varten, sä taidat pelata että pääset brassailemaan että mullapa on tilillä sen ja sen verran virtuaali hilloa?

Itsellä ei ole peliä vielä, enkä ole GT5:stä pelannut liki vuoteen. Sitten ostan GT6:n jos tulee toi kunnollinen GPS-rata juttu siihen. GT5:n Course-Maker sylettää vieläkin siihen malliin ettei pahemmasta kusetuksesta ole väliä, kovat oli Kazulla puheet ennen sen julkaisua että voit tehdä omia ratoja ja jakaa ne...
Aikamoiset johtopäätökset!

Mutta siis sun mielestä on ookoo käyttää pelissä klitsiä, jotta saadaan peliin älyttömästi rahaa? Eikös se vie vähän pohjan siltä ajamiselta, kun kisoissa ei tarvitse enää niin kovasti pärjätä, jotta peli etenisi ja saisi rahaa esim. auton virittelyyn? Tietenkin, jos on pelannut aina kaikki cheatit päällä, niin normaaliahan se on, ettei vaikeusastetta ole. Eli niitä mikromaksujahan pelissä ei ole pakko käyttää, vaikkei klitsiin sortuisikaan. Muutenkaan en älyä sun viittauksia 90-luvun peleihin, miten ne liittyvät tähän klitsiin.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Aikamoiset johtopäätökset!

Mutta siis sun mielestä on ookoo käyttää pelissä klitsiä, jotta saadaan peliin älyttömästi rahaa? Eikös se vie vähän pohjan siltä ajamiselta, kun kisoissa ei tarvitse enää niin kovasti pärjätä, jotta peli etenisi ja saisi rahaa esim. auton virittelyyn? Tietenkin, jos on pelannut aina kaikki cheatit päällä, niin normaaliahan se on, ettei vaikeusastetta ole.

Harva kai GT-sarjan pelejä ostaa päästäkseen grindaamaan yksinpeliä eteenpäin umpisurkeaa tekoälyä vastaan kilpaillen. Vaikeusasteen kanssahan asialla ei ole mitään tekemistä, koska rahaa pystyy kyllä tienaamaan vaikka kuinka kädetön kuski. Glitchiä käyttämällä ei menetä pelikokemuksesta yhtään mitään oleellista, välttyy vaan siltä ikävältä tahkoamiselta.
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Glitchiä käyttämällä ei menetä pelikokemuksesta yhtään mitään oleellista, välttyy vaan siltä ikävältä tahkoamiselta.
Uusia kisoja ei saa auki edes oikealla rahalla, vaan tähtiä on ansaittava ihan ajamalla. Toki siinä vaiheessa, kun kaikki kisat on jo avattu, peli saattaa muuttua pelkäksi krediittien grindaukseksi uusien autojen toivossa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Ajomalli hyvä???? Ei ole minua vakuuttanut edillisessä vs. Forzat...ja vastahan tuota gt6:sta oli joku arvostelu että miten kummallinen tuo ajomalli on...ilman ajoapujakaan ei saanut jotain 600hp mussea (paikaltaan?) Pyörähtämään kaasulla ja muita ihme outouksia..

Se koko arvostelu oli läppä, täynnä asiavirheitä käsittääkseni. Gran Turismon ongelma on se, että siitä saa kyllä täysarcadenkin, jos ei osaa vaihtaa oikeita renkaita alle ja heittää kaikkia apuja pois, jotka ovat defaultina päällä.

Ja ei GT:n ajomallia voi vakavissaan kritisoida Forzaa vastaan. Tosin ei Forzankaan nykyisin GT:tä vastaan. Molemmissa erittäin hyvä ajomalli.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Toisekseen, vai ettei konsoleilla ole simuja? RBR on käsittääkseni edelleen paras rallipeli ja simulaattorimaisin, mitä markkinoilla on? Löytyi ilmestyessään PS2:lle ja boxillekin. Lähes mahdoton pelata pädillä. Eipä vaan mennyt kaupaksi niin paljon, että jatkoa olisi tullut. Missäs on GPL:n jatko-osat, miksi et näytä 2013 vuoden versiota kun käyvät kerran niin hyvin kaupaksi? Aivan, markkinat on niin pienet, että siellä on harvat pelit jotka voi pärjätä, konsoleilla ei senkään vertaa jos alle prosentilla on ratti.

Kyllä mulla on semmoinen käsitys, että kehut RBR:ää kohtaan tulee pääosin PC-puolelta ja modien ansiosta, jotka entisestään parantaa ajomallia ja fysiikoita sun muita. Olihan se PS2:llakin ihan kiva peli kun pädillä sitä joskus pelailin, mutta onhan sitä eri asia ajella PC:llä modattuna ja ratilla :-)

Niin ja mitä GPL:ään tulee, niin eikös Papurys mennyt nurin jo 2000-luvun alussa, ja sen tuhkista nousi sitten http://www.iracing.com/ ?
 
Vastaus: Autopelien kuninkuusluokka (eli kun GT:t, Forzat ja muut autopelit tappeli)

Kyllä se perus fysiikka on jotain mihin ei olla sen jälkeen päästy. Ja ps2:llakin g27 toimi siinä missä pc:lläkin.

Ja tästä päästään taas tuohon, ettei kannata moisia pelejä tehdä. Modeilla tekohengitetään, mutta uutta ei ole luvassa kun ei tule rahaa.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

No kyllähän se kaikkien mielestä paska Xone pyörittää Forza 5:sta 1080p ja tasasella 60fps.

Forza 5 ei ole erikoisen kaunis tai tarkkatekstuurinen peli, vs nyt vaikka Driveclub. Se varmasti selittää sen miksi se pyörii 60 fps vieläkin hitaammalla koneella kuin ps4.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Ootko pelannut itse?
Väitän että melkosen kaunis peli.

Aika lailla pelaamatta täällä näkyy joku dumaavan Driveclubiakin. Mutta Forza ei ole mikään visuaalisuuden merkkipaalu.
 
Vastaus: DriveClub [Hype]

Aika lailla pelaamatta täällä näkyy joku dumaavan Driveclubiakin. Mutta Forza ei ole mikään visuaalisuuden merkkipaalu.








Ei tässä ole dumattu kuin FPS:sää Driveclubin kohdalta, tuon nyt tajuaa tyhmempikin. Paitsi sinä?

Ja Forzan merkkipaalusta en ole sanonut sanaakaan.


Kysyn sultakin...oletko ihan oikeesti pelannut Forzaa?
 
Ylös Bottom