Ferraro
Well-Known Member
Backlogista poistui tällä viikolla Assassin's Creed Brotherhood. Voisihan tämä mennä alkuperäisenä X360/PS3-julkaisuna retroketjuunkin, mutta koska pelasin sen osana Onen Ezio Collectionia XSX:llä FPS Boost päällä, niin eipä tämä nyt miltään retroilulta tuntunut. Ja muutenkin, kaikki laitteet Dreamcastin ja PS2:n jälkeen lasketaan next geniksi.
Oikein mainio peli, jossa näkyy jo hyvin vahvasti Ubisoftin tavaramerkiksi muodostunut tyyli hukuttaa pelaaja erilaisten aktiviteettien ja keräiltävien keskelle suureen ja avoimeen maailmaan. Pelillisesti ei melkeinpä mitään uutta AC II:n jälkeen, mutta koska homma toimi jo siinä niin eipä tähän mitään isoja muutoksia osannut kaivatakaan. Peli taisi olla hiukan edeltäjäänsä lyhyempi, tai sitten vain suoritin tällä kertaa selvästi vähemmän sivutehtäviä ja muita aktiviteetteja läpipeluun aikana. Kakkososaan olin saanut menemään reilut 30 tuntia, kun taas Brotherhoodin tarinan läpäisin 16 tunnin pelaamisen jälkeen. Vaikka toistoa periaatteessa onkin paljon, niin en kyllä voi väittää peliin missään vaiheessa kyllästyneeni, ja muutaman tunnin olen tainnut jo tarinan jälkeenkin pelimaailmassa pyöriä sivutehtäviä ynnä muuta kivaa suorittamassa. Kaikissa kolmessa tähän mennessä pelaamassani AC:ssa autenttisen tuntuinen pelimaailma on ollutkin se kiehtovin osa-alue, jonka vuoksi mitättömienkin aktiviteettien suorittaminen tuntuu usein varsin mukaansatempaavalta.
Pelasin siis pelin Series X:llä osana Ezio Collectionia, eli alkuperäisestä parannetun reson lisäksi FPS Boostiakin sai käyttää. Oikein hyvä kokemus siis myös audiovisuaalisesti. Ainoa miinus tulee Ezion peliosuuksissa, siis lähes koko pelin ajan, kuvassa esiintyvästä jonkinlaisesta white gradient -filtteristä. Etenkin hämärissä sijainneissa ruudun yläreunasta vaaleampi kuva näytti omaan silmääni enemmänkin TV:n häiritsevän pahalta valovuodolta tai DSE:ltä, joten vaikka kyse olikin filtteristä niin tästä ratkaisusta en erityisemmin pitänyt.
Oikein mainio peli, jossa näkyy jo hyvin vahvasti Ubisoftin tavaramerkiksi muodostunut tyyli hukuttaa pelaaja erilaisten aktiviteettien ja keräiltävien keskelle suureen ja avoimeen maailmaan. Pelillisesti ei melkeinpä mitään uutta AC II:n jälkeen, mutta koska homma toimi jo siinä niin eipä tähän mitään isoja muutoksia osannut kaivatakaan. Peli taisi olla hiukan edeltäjäänsä lyhyempi, tai sitten vain suoritin tällä kertaa selvästi vähemmän sivutehtäviä ja muita aktiviteetteja läpipeluun aikana. Kakkososaan olin saanut menemään reilut 30 tuntia, kun taas Brotherhoodin tarinan läpäisin 16 tunnin pelaamisen jälkeen. Vaikka toistoa periaatteessa onkin paljon, niin en kyllä voi väittää peliin missään vaiheessa kyllästyneeni, ja muutaman tunnin olen tainnut jo tarinan jälkeenkin pelimaailmassa pyöriä sivutehtäviä ynnä muuta kivaa suorittamassa. Kaikissa kolmessa tähän mennessä pelaamassani AC:ssa autenttisen tuntuinen pelimaailma on ollutkin se kiehtovin osa-alue, jonka vuoksi mitättömienkin aktiviteettien suorittaminen tuntuu usein varsin mukaansatempaavalta.
Pelasin siis pelin Series X:llä osana Ezio Collectionia, eli alkuperäisestä parannetun reson lisäksi FPS Boostiakin sai käyttää. Oikein hyvä kokemus siis myös audiovisuaalisesti. Ainoa miinus tulee Ezion peliosuuksissa, siis lähes koko pelin ajan, kuvassa esiintyvästä jonkinlaisesta white gradient -filtteristä. Etenkin hämärissä sijainneissa ruudun yläreunasta vaaleampi kuva näytti omaan silmääni enemmänkin TV:n häiritsevän pahalta valovuodolta tai DSE:ltä, joten vaikka kyse olikin filtteristä niin tästä ratkaisusta en erityisemmin pitänyt.