Doctor Pepper
Well-Known Member
Nopalla ratkaistaan, onnistuuko se, mitä yrität tehdä.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei, kuuluu osana tätä pelisarjaa. Hahmon kehityksen myötä, tulee bonuksia nopanheittoihin hahmon kyvyt auttaa siinä. Itse tykkään, kun pelataan lautapelejä, niin tuo tähänkin mukavasti sattumaa.Saako noita noppamekaniikkoja muuten piilotettua jotenkin? Että olisi niinkuin Divinity Original Sin? En oikein välitä tosta ja on omasta mielestä jotenkin hölmö mekaniikka videopeliin.
Jotenkin tappaa immersiota itsellä kun pyöritellään noppaa osuuko miekan isku tai pystyykö jollekin puhumaan jotain tiettyä asiaa tms..
Ei, kuuluu osana tätä pelisarjaa. Hahmon kehityksen myötä, tulee bonuksia nopanheittoihin elimeen kyvyt auttaa siinä. Itse tykkään, kun pelataan lautapelejä, niin tuo tähänkin mukavasti sattumaa.
Balanced ollu itelle hyvä. Tossa kyllä tuli yks matsi eilen jossa oli pakko laittaa helpolle. Vaikka oli AI apureita niin ke juoksee suoraan kuolemaan useimmiten.Ootko Huttu millä vaikeustasolla pelannu?
Kiitos! Todella hyvin tiivistit asian!Kurpitzan innoittamana tekee mieli kirjoittaa pieni kooste taistelutilanteista. Laitetaan varmuuden vuoksi spoilereihin. Alustana PS5.
Perusjutut ovat monelle turhaa tietoa, mutta väännetään varmuuden vuoksi rautalangasta. Spoileri sisältää myös taktisia vinkkejä.
- Taistelu alkaa, kun vihollinen havaitsee ryhmäsi tai esimerkiksi silloin, kun teet itse aloitteen ja hyökkäät katveesta hiiviskelyn jälkeen.
- Hiiviskelyn saa päälle pitämällä ristiohjaimen alapainiketta pohjassa.
- Jokaisella ryhmäsi jäsenellä on liikkumavaraa 9 metrin verran, ellet sitten käytä esimerkiksi jotakin boostia, jolla voit vaikkapa tuplata matkan.
- Käytössäsi olevat toiminnot ovat action ja bonus action. Actionilla voit hyökätä vihollista vastaan tavallisimmin melee-iskulla tai loitsulla. Action-toiminnot löydät ns. toimintarenkaasta, eli avaamalla renkulat joko L1- tai R1-näppäimellä. Samoilla napeilla voit navigoida niiden välillä.
- Jos halutun kyvyn kohdalla on vihreä alusta, se koskee action-toimintoja, joita ovat muun muassa hyökkäykset, loitsuilla tehtävät parannukset ja esineiden heittäminen.
- Huomaa, että myös tiimitoverin elvytys kuuluu action-toimintoihin, eli et voi enää hyökätä sen jälkeen. Silloin on eri asia jos käytössäsi on enemmän kuin yksi action-piste, sillä elvytys kuluttaa vain yhden pisteen.
- Toimintarenkaalla oranssilla pohjalla olevat jutut ovat bonus action -toimintoja. Näitä voivat olla esimerkiksi parannuspullon juominen (mikäli saatavilla), hyppääminen, aseen "terästäminen", eli esimerkiksi miekan voi kuumentaa maassa olevalla tulella lisävahingon saamiseksi.
- Ennen haluttua toimintoa on mahdollista tarkistaa, kuluttaako se action- vai bonus action -pisteen. Esimerkiksi vihreä action-valo vilkkuu, kun viet renkaassa olevan nuolen halutun kyvyn kohdalle.
- Kun vihollinen on vieressäsi, olet "threatened", eli uhattu. Se tarkoittaa, että liikkuessasi kauemmas, saa vihollinen tilaisuuden (opportunity) huitaista tiimiläistäsi vapaasti, vaikka ei ole vihollisen vuoro.
- Jousiampujat ja kaukaa loitsivat ovat tavallisesti iso riesa, mutta hyödynnä melee-taistelijoitasi ja pyri tämäntyyppisten vihollisten lähelle hyppimällä ja liikkumalla. Mitä enemmän hahmollasi on voimaa, sitä pitemmälle pystyt hyppäämään lisämetrien saamiseksi.
- Kaukotaistelijalle lähellä oleva on myrkkyä, sillä osumaprosentti on tällöin paljon pienempi. Mikäli vihollinen päättää liikkua kauemmas, saat huitaista sitä vapaasti (opportunity).
- Hyödynnä aina ympäristöäsi. Katso, onko alueella esimerkiksi jotakin räjähtävää, loitsulla vihollisten niskaan heitettävää tai tuleen syttyvää materiaalia aktivoitavaksi vihollisten lähellä.
- Olet kaiketi nähnyt vihollisten kiipeävän joskus korkeammalle. High ground, eli korkea maasto on etu esimerkiksi jousiampujille, joten pyri estämään heitä.
- Etkö pysty käyttämään jotakin kykyä? Yleisin syy siihen on olosuhteet. Mikäli sinulla ei ole esimerkiksi etua (advantage) viholliseen nähden, se estää käytön. Etu voi olla vaikkapa maahan kaadettu, tainnutettu tai nukutettu vihulainen. Tai sitten sinulla on mahdollisuus hyökätä katveesta, odottamatta. Edun voi saada aikaiseksi myös toimintarenkaan kyvyllä, mikäli sellainen on käytössä.
- Toimintarenkaiden alapuolella olevien action- ja bonus action -kykyjen vieressä on liikkumismatkan vieressä esimerkiksi spell slots 1 (4 palkkia) ja spell slots 2 (2 palkkia). Nämä määrittävät, miten paljon voit käyttää tiettyjä loitsuja taistelussa. Mikäli pisteet ovat loppu, palkit vilkkuvat punaisena.
- Painamalla R2 saat auki valikon, josta löydät kello 5:n ja 7:n kohdalta toiminnot "short rest" (lyhyt lepo) ja "long rest" (pitkä lepo). Näillä voit palauttaa joko osan tai kaikki spell slots -toiminnoista. Tiettyjen taitojen palauttaminen vaatii aina pitkän levon.
- On järkevää jakaa inventaariossa esimerkiksi kevyitä tikareita, yhden käden kirveitä tai vastaavia aseita tasaisesti tiimisi kesken, sillä ne voivat heittoaseina olla käänteentekeviä taistelussa.
Tässä nyt jotain perusjuttuja etenkin seikkailun alkupuolelle.
Joo tuol on hirveesti kamaa ruudulla.Igin mukaan performance-mode notkahtelee niin pahasti act 3:ssa, että on parempi pelatata quality-modea, varsinkin vähäisemmän tearingin vuoksi.
Pelaan koko ajan quality monella ja on toiminut, ku junan vessa.Igin mukaan performance-mode notkahtelee niin pahasti act 3:ssa, että on parempi pelatata quality-modea, varsinkin vähäisemmän tearingin vuoksi.