Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur’s Gate 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
On ollut oikein hyvä peli mutta täytyy todeta että itselle alkanut tulla vähän ähkyä. Act3:sa tulee niin paljon tuhtia juonenkäännettä ja kun toi avautuu tosta, niin tulee jopa vähän fiilis että lässähtikö tämä homma nyt jotenkin. Itseltä ainaki katos nyt sellanen kipinä, eli toisinsanoen, en ole tyytyväinen tähän tarinaan mitä nyt Act3:ssa ollaan.

Jotenki se Act1, Act2 alkupuolen seikkailu ja samoilu oli itelle siistimpää ja Baldur's Gaten kaupunki on tuntunut melkoiselta pettymykseltä. Act3 tuntuu jotenkin jopa ihan eri peliltä tai jopa joltai lisäriltä. Tossa mitä lueskellu niin act3:en piti olla reippaasti isompi mut sielt leikattiin paljo ja siks se tuntuu aika omituiselt seksotkult.

Ja en tie, mulla on hahmot nyt lv10 ja pelikellossa tais olla jotain 40h. Et onko täs viel paljonki jäljellä jos jotkut on onnistunut pelaamaan jotain 100+ tuntia. Mielestäni tehny ihan kaikki mitä pystynyt ja peli taitaa olla aika loppuvaiheissa, joku 10 tuntia arvioisin et jäljel.
 
Viimeksi muokattu:
Ja en tie, mulla on hahmot nyt lv10 ja pelikellossa tais olla jotain 40h. Et onko täs viel paljonki jäljellä jos jotkut on onnistunut pelaamaan jotain 100+ tuntia. Mielestäni tehny ihan kaikki mitä pystynyt ja peli taitaa olla aika loppuvaiheissa, joku 10 tuntia arvioisin et jäljel.

Itsellä on jokin 35-40h takana ja vasta äskettäin päästy act 2. Itse kolusin sen ekan alueen hyvin tarkalla kannalla ja, jos itse olet jo pelin loppuvaiheilla tuntuu, että olet hieman juosten mennyt pelin.
 
koko ajan oppii lisää ja onhan tässä vaikka kuinka paljon mahdollisuuksia! Käytän välillä myös vuoropohjaista liikkumista, tällä tavoin voi hiippailla esim. leireihin jne ilman, että vihu huomaa!
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on jokin 35-40h takana ja vasta äskettäin päästy act 2. Itse kolusin sen ekan alueen hyvin tarkalla kannalla ja, jos itse olet jo pelin loppuvaiheilla tuntuu, että olet hieman juosten mennyt pelin.
En usko että kovin juostu on. Tutkin nimittäin aika pitkälti kaiken, tein jopa molemmat mahdolliset polut tiedät varmaan minne, questit molemmissa paikoissa yms.

En toki jää kukkasia haistelemaan tai juttele jokaisen vastaantulevan kanssa henkeviä. Mutta kyllä se levelikin puhuu puolestaan. Peliä on vielä jäljellä ja lv11 kohta pamahtaa. Mielestäni hyvä vauhti jos tasokatto lähestyy pelin ollessa vielä hivenen kesken.
 
According to Larian Studios’ CEO and Baldur’s Gate 3 Creative Director Swen Vicke, players should be ready to spend anywhere from 75 to 100 hours to complete a full playthrough of the game. However, that is only applicable when dealing with just the main story of the game. If you’re exploring optional regions or doing as many sidequests as you can, you might be in it for over 200 hours. Tuosta voi päätellä pelin keston.
 
According to Larian Studios’ CEO and Baldur’s Gate 3 Creative Director Swen Vicke, players should be ready to spend anywhere from 75 to 100 hours to complete a full playthrough of the game. However, that is only applicable when dealing with just the main story of the game. If you’re exploring optional regions or doing as many sidequests as you can, you might be in it for over 200 hours. Tuosta voi päätellä pelin keston.

Pelaajien kokemukset hiukan eri mitä studiopomo maalaillut. Mä tosin luulin olleeni jo Act 2:ssa, mutta nyt vasta pamahti achievementti että saavuin sinne :D 62h näyttää tallennus. Et mä saatan kyllä päästä tällä vauhdilla lähemmäs sitä 200h...
 
According to Larian Studios’ CEO and Baldur’s Gate 3 Creative Director Swen Vicke, players should be ready to spend anywhere from 75 to 100 hours to complete a full playthrough of the game. However, that is only applicable when dealing with just the main story of the game. If you’re exploring optional regions or doing as many sidequests as you can, you might be in it for over 200 hours. Tuosta voi päätellä pelin keston.
Ettei ois mainospuheita. Mitä on noi optional regions?

Kyl mä oon tehny iha sivutehtäviä sekä tiimiläisten omia tehtäviä sitä mukaa kun se on mahdollista.

Voiha se toki olla mahdollista että jotain on menny ohi, aika hyvin oon kyl nuohonnu paikat läpi.

No mut samapa toi on, joillaki voi mennä se päälle 100 tuntia toki. Hyvähä se vaa on jos löytää tekemist. Voiha se olla et itelki viel menee paljon. Teen kyllä kaikki journalista pois ennen loppua iha varmasti.
 
siinä on omat tunnit pelin parissa (tosta voi vähentää 35 tuntia Early Accessia) enkä ole vielä edes läpäissyt peliä, ACT 3:ssa olen, koska ACT 3 oli sillon buginen, niin odotellut patcheja joten siitä vähä perspektiiviä siihen kestoon :) ja joo tosiaan itse pyrin tekemään ihan kaiken, ja todennäköisesti monta asiaa missanutkin koska pelaan peliä täysin blindina.

omattunnit.png
 
Juu siinä mieles omaa pelaamista on tossa vaikea arvioida, kun iha sokeena kans. Enhän mä tiedä, mitä mä en tiedä :)

Sen kyllä tiedä että
menin ilmeisesti vahingossa ensin etsimään Nightsongia ja ratkomaan sen haaran, kun oisin voinu kaiketi mennä Moonrise tornille. Missasin siis ainaki Ketherickin esittelyn ja ties mitä muuta siellä tornissa ois ollu. Nightsongin jälkee oliki tornilla helvetti irti.
 
Mä en ees tiie mitä tehtäviä mä täs teen :D Kyl olevinaan aina johonki etenen mut ei täs mennä perinteisesti waypontin perässä (tai sit en osaa). Ehkä joku tehtävä tai pari tullut "completed". Aloin jo miettii et enkö vaa osaa ku on tullut täs turpaan jatkuval syötöl mut niinki yksinkertainen asia kun tapellut itteeni isompien kanssa, kun menin taas sokkona ties mihi ihme mestoihin maan alle johonki sienimaahan jne ja siel oli sit jotain tosi vaffoja vihuja. Otin hieman takapakkia ja täs nyt on ollut onnistuneita taisteluita seassa. Ohan täs siis ihan perhanasti vielä opittavaa tai niin olettaisin, mut kuitenkin päässy eteenpäin ja pärjännytki nii kai mä jotain oikeinki teen.

Parasta tässä on kyl se että ei tiie mistä itteensä löytää, vielä ku alkais taistelut sujuu. Levuki tosin vasta 2 vaikka täs jo pelannut yli viikonlopun, expaa ei oo kauheesti siis tullut, olen myös yrittänyt vältellä taisteluja kun alkanut niitä pelkää mut pitää nyt jatkos kattoo että vihut on ainakin melkein samaa tasoo.

En tiie pelaanko väärin mut nii kauan kun on hauskaa nii kai se näinki menee.:p
 
Sehän tässä pelissä yks huonoja puolia onkin että koko ajan vaan vahingossa tulet ratkaisseesi tehtäviä. Joskus harvoin jopa tiiät tai pysyt siinä tehtävässä mitä olit tekemässä. Nyt tuli myös semmonen vaikeustaso piikki taistelussa että jos olisin Larianin studiolla ollu testaamassa niin ois nyrkki menny näytöstä läpi. Ei suurinpiirtein ollu mitään tarvittavia puteleita ja loitsuja mukana. Ärsyttää tuommoset kohdat mitkä pitäs selvännäkijänä nähdä etukäteen. Huomenna pitää etsiä kauppias miltä saan tarvittavia tavaroita ostettua. Luultavasti se kauppias on jossain luolassa mihin mennään muuttumalla hiireks jolla sitten ryömitään ogren perseeseen ja ootetaan että se menee paskalle että pääsee viemäriin mitä kautta pääsee kauppaan.
 
Mä en ees tiie mitä tehtäviä mä täs teen :D Kyl olevinaan aina johonki etenen mut ei täs mennä perinteisesti waypontin perässä (tai sit en osaa). Ehkä joku tehtävä tai pari tullut "completed". Aloin jo miettii et enkö vaa osaa ku on tullut täs turpaan jatkuval syötöl mut niinki yksinkertainen asia kun tapellut itteeni isompien kanssa, kun menin taas sokkona ties mihi ihme mestoihin maan alle johonki sienimaahan jne ja siel oli sit jotain tosi vaffoja vihuja. Otin hieman takapakkia ja täs nyt on ollut onnistuneita taisteluita seassa. Ohan täs siis ihan perhanasti vielä opittavaa tai niin olettaisin, mut kuitenkin päässy eteenpäin ja pärjännytki nii kai mä jotain oikeinki teen.

Parasta tässä on kyl se että ei tiie mistä itteensä löytää, vielä ku alkais taistelut sujuu. Levuki tosin vasta 2 vaikka täs jo pelannut yli viikonlopun, expaa ei oo kauheesti siis tullut, olen myös yrittänyt vältellä taisteluja kun alkanut niitä pelkää mut pitää nyt jatkos kattoo että vihut on ainakin melkein samaa tasoo.

En tiie pelaanko väärin mut nii kauan kun on hauskaa nii kai se näinki menee.:p

Muistuttaa vähän omaa pelaamista! Sitä xp:takin alkaa kyllä kertymään sitten kun saa niitä keskeneräisiä tehtäviä tehdyksi. Itelläkin oli alkuun monta kymmentä alotetettua tehtävää, mutta kyllä sitten tulee se kohta kun on karttaa tutkittu, avattu fast travel pointteja ja riittävästi tehtäviä "puhu x tyypille" vailla valmiita, niin sitten saa sarjatulella tehdyksi. Sinne maan alle itse menin lvl 4, ja meinasi tulla tukkaan. Sitten kun 5 lvl napsahti mittariin, niin alkoi lyyti kirjomaan ihan eri tavalla. Tuli nyt tuossa tovi sitten nostettua vaikeusaste vaikemmalle, kun ei ole tosiaan enää sen lvl 5 jälkeen ollut taisteluita mitä en olisi päässyt ykköselllä lävitse. Kaikista aseista ainaki lähti n. 5 damage pois ja vihuille tuli semmoinen +20 hipari lisää. Pari taistelua kerkesin tällä vaikeudella pelaamaan, ja nekin menivät kohtuu kivuttomasti. En tiedä "paraneeko" tekoäly, vai onko se vaan noi statsit mitkä nousee vaikeutta säätämällä. Tietysti sekin vaikuttaa kun kaikki viholliset on nyt olleet just sen 1-2 lvl pienempiä, että tippuvat niin kivuttomasti. Mutta ehkä kivempi näin päin, niin peli ainakin soljuu etiäpäin.

Sehän tässä pelissä yks huonoja puolia onkin että koko ajan vaan vahingossa tulet ratkaisseesi tehtäviä. Joskus harvoin jopa tiiät tai pysyt siinä tehtävässä mitä olit tekemässä. Nyt tuli myös semmonen vaikeustaso piikki taistelussa että jos olisin Larianin studiolla ollu testaamassa niin ois nyrkki menny näytöstä läpi. Ei suurinpiirtein ollu mitään tarvittavia puteleita ja loitsuja mukana. Ärsyttää tuommoset kohdat mitkä pitäs selvännäkijänä nähdä etukäteen. Huomenna pitää etsiä kauppias miltä saan tarvittavia tavaroita ostettua. Luultavasti se kauppias on jossain luolassa mihin mennään muuttumalla hiireks jolla sitten ryömitään ogren perseeseen ja ootetaan että se menee paskalle että pääsee viemäriin mitä kautta pääsee kauppaan.

Olet ehkä harhaillut vaan alueelle minne ei vielä kuuluisi mennä? Yleensä semmosien vaikeempien paikkojen vieressä tuntuu olevan kanssa se fast travel pointti, nii pääsee myöhemmin helposti takaisin. Oletan että olet vielä aika alussa peliä? Ihan mielenkiinnosta, heitä vaikka spoiler tageihin mihi kohtaa jäit jumiin, nii katotaan osaanko antaa siihen jotain pro tipsiä. Ja kauppiaat on pääsääntöisesti aina kyllä kylissä mihin voi pikamatkustaaa :D

Pro tipsinä vielä että kantsii tosiaan oikeesti koluta kaikki paikat, koska sieltä ne parhaat lootit löytyy. Mulla on siis varmaan ollut 40h käytössä sama miekka, ja se on edelleen parempi (ainakin siihen buildiin) kuin mikää muu löytämäni ase. Mikä oli juurikin löydetty / irroteltu vihollisen kuolleista käsistä. Löytämistä kai toki sekin...
 
Ei tässä tarvi sokkona mennä mihinkään. Voit tutkia vihollisia, ennekuin hyökkäät, jolloin näet niiden keston ja muut statit. Kannattaa hiiviskellä sekä tallentaa itse, niin voi pakittaa. Taistelusta voi myös paeta, mutten ole sitä vielä testannut. Tällöin, jokaisen tiimin jäsen pitää erikseen paeta, koska muut jää sinne taisteluun, kun yksi pakenee leiriin.
 
Joo se haahuilu on ollut ihan omaa haahuilua, täs vaa hieman tai aika paljonki eri tavalla menee nää tehtävät mihin yleensä tottunut waypoint osoittaa-> saavut paikalle, teet jotain--> meet taas johonki--> mission complete. Tässä on et aloitat yhen tehtävän ja siinä sit välissä saatat aloittaa 10 muuta tehtävää tai journal päivittyy jne (en oo ihan perehtynyt). Nyt otin täs hieman rauhallisemmin ja taistelutki alkanut sujuu, parit tehtävät tuli tehtyä, hauskaa taktista taistelua, alkoi löytymään sitä onnistumisen fiilistä ja toivoa. Peli saa olla haastava mut on niitä porkkania pelaajalle annettavaa, nyt niitä porkkanoita tuli.

Mut kyl täs ihan pysy polullaki jos niin haluaa mutta kaikkia pikku ylläreitä ja juonen käänteitä voi tulla nurkan takaa milloin vaan ja peli saattaa heittää sut ihan mihin suuntaa vaan. Tämä ehkä voi olla stressaavaa, mut ite tämmösenä seikkailijana otan mieluusti tämmöset vastaan.

Jännittää mihin kaikkeen sitä on vielä joutumassa omien valintojen suhteen, tänäänki tapahtui yhtä sun toista älytöntä josta saa kirjottaa jo pari sivua. Joskus oon puhunu siitä miten huvittavaa peleissä on et ku tuut johonki kylää nii heti ekana avataan kaikkien kupit ja kaapit ja viedään maidot jääkaapista kun ei mitään olis, tässä voi joutua vaikeuksiin jos alat pöllii. Putkareissuki tuli koettua ja siinä sit piti ihmetellä et miten sieltä pääsee pois.

En oo ottanut ainakaan kauheesti stressiä kun tiedän että ne epäonnistumiset ollut ihan sitä ku menny haahuilee/oikeesti eksynyt liian tuhnuil kamoil alueille johon ei vielä olis asiaa mutta peli ei myöskään ehkäse. Eräs alue kyl varoitti et nyt oot liian tuhnu jos tänne jatkat.

Tält päivält vois pistä hahmot leiriin ja nukkuu, katotaa mihii kaikkee huomenna joutuu.
 
Onko peli kaikkineen ollut silti hankinnan arvoinen ja hyvä esim juonellisesti?

Pääjuoni ei ole vielä act 2 alussa kauheammin imaissut mukaansa, vaikkei nyt olekaan mitän evvk kamaa. Ymmärtääkseni ottaa enemmän kierroksia alleen kolmannessa actissa. Kaikki muut, ja erityisesti oman seurueen, tehtävät ovat olleet taas juonellisesti oikein mainioita! Itse ollut ainakaan mistään pelistä näin täpinöissä moneen vuoteen. Saa nähdä miten Starfield iskee sitten joskus kun saa tämän taputeltua loppuun...
 
Mulla on act 1 lopuillaan, teen vaa vielä kaiken mahdollisen ennen Act 2 siirtymistä. Pari side questia suorittamatta ja yks iso alue läpikäymättä. Täälläkin tuntui lisää sivutehtäviä vielä löytyvän. Pelikellossa varmaan joku alle 30 tuntia tällä hetkellä. Oon kyl ite ottanu aikani ja jutellu kaikille mahdollisille tyypeille. Sivutehtäviä löytyy aika paljon ja nimenomaan ihmisille juttelemalla, tai esim kirjoja/kirjeitä lukemalla. Mulla on tällasena hamsterina ongelma saada tavaraa myytyä, ku tällä hetkellä mun pelissä on vain yks elossa/toiminnassa oleva kauppias, ja sillä ei rahat riitä ostaa mun rojuja, nii joudun keräämään niitä campin varastoon. Tosin en oo rahalla vielä hirveesti käyttöä keksiny, ku kaikkia varusteita ei oo tarvinnu ostaa.

Ainakaan vielä ei oo mitään ylitsepääsemätöntä vaikeustasopiikkiä tullut vastaan, vaan kaikesta on selvinnyt tavalla tai toisella. Päätarina ei muakaan vielä oo juuri mukaan imaissut, tosin se onkin melko simppeliä kauraa vielä ollutkin. Kumppanien tehtävät sen sijaan on olleet mielenkiintoisia, ja muutenkin kaikki sivutehtävät oikeinkin viihdyttäviä. Pidän tosi paljon hahmojen välisistä vuorovaikutuksista. Divinityssä oli vähän vaikea samaistua mihinkään, kun kaikki dialogi käytiin jostain kilometrin korkeudesta olevasta kuvakulmasta. Tässä näkee hahmojen eleet ja ilmeet, niin on iha eri imu näissä. Ei tuu skipattua dialogeja niinku Divinityssä tuli paljon tehtyä.

Oma hahmo edelleen munkki, ja mukana partyssa on myös cleric, warlock ja barbaari. Ihan toimiva kombo ollu, joskin Warlockin rooli ollut vielä vähän vaisuhko. Pitää ehkä se resetoida ja kattoa joku muu taikuri-tyyppi siitä.

Isompia bugeja ei vieläkään oo tullu vastaan. Pari kertaa on hahmot jäätyneet kartalla paikoilleen, mihin on sit auttanu vaa johtavan hahmon vaihto.
 
Pääjuoni ei ole vielä act 2 alussa kauheammin imaissut mukaansa, vaikkei nyt olekaan mitän evvk kamaa. Ymmärtääkseni ottaa enemmän kierroksia alleen kolmannessa actissa. Kaikki muut, ja erityisesti oman seurueen, tehtävät ovat olleet taas juonellisesti oikein mainioita! Itse ollut ainakaan mistään pelistä näin täpinöissä moneen vuoteen. Saa nähdä miten Starfield iskee sitten joskus kun saa tämän taputeltua loppuun...
Taisin tuol aiemmin mainitakki mut itelle jotenkin toi act3:n juonenkäänne tuntuu huonolta. Ei se tarina siit ihan kauheesti kyl parane, jotkut on redditissä verrannut tota Mass Effect 3:n loppuun jopa. Larianille tais tulla kiire peliä viimeistellessä niin act3 on aika supistettu.

Sivutehtävät ja tiimikaverien omat tehtävät ovat kyl olleet tosi hyviä, Shadowheartin oma tehtävä on helvetin siisti ja hyvin tehty.
 
Ylös Bottom