Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur’s Gate 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei kannata, tee se sit ku normaalisti meet niille alueille. Tietys kohtaa act2:sta et pääse enää act1:n alueille etkä tekee niit loppuja tehtäviä.

Toho sun kysymyksee, taitaa olla lopullinen tilanne, pistän spoilerii mitä luulen tapahtuneen

Shadowheart ja Laezel kinaa jatkuvasti siitä artifactista. Luulen et kulminoitu siihen, et Shadowheart on käyny laittaa Laezelin kylmäks. Mulla uhkas ainaki tehä näin. Sun pitää pitää parempaa huolta naisistas. Sain ylipuhuttua noi kaks ja niist tuli bestest friends.

Toi on hyvä veikkaus mutta ei siinä niin käynyt, Laz el ei koskaan ollut mun partys joten mitään riitoja hänen ja shadowheartin välillä koskaan ollut. Laz el vaa makas kuolleena.

Mutta, mä en vaan voinut elää sen asian ja itseni kanssa joten mun oli pakko ottaa takapakkia aikaan ennen kun tein ilmeisesti jonkun radikaali päätöksen emerald groves.

Tein päätöksen murhata mikälie nimi olikaan, jonka jälkeen koko leiri oli täynnä raatoja ja kaikki murhattu. En tiie vaikuttiiko se sit jotenki päätökseen jossa laz el oli myös murhattu?

Laz el ei ollut enää siinä alkumestassa josta pelastin sen ekal kerral, menin sit sinne portille missä se oli kuolleena, tälläkertaa taistelun sijasta käytiinkin keskustelua ja nopan heitolla sain taistelun vältettyä ja rekrytoitua laz elin.

Nyt tuli sit ihan eri meininkiä ja sielähä ne tytöt tappelee keskenään, kattoo nyt rauhottuuko ne vai onko ne toistensa kurkussa kiinni ja kuka nyt seuraavaks sit mahtaaki kuolla tai lähtee. Miks mä otin takapakkia koska luulen että menetin aika paljon tarinasta sen takia, nyt tuli kaikkee uutta journaliin.

Mut ei tätä nyt voi pelata jatkuvasti ottamalla takapakkia mutta tämä asia jäi vaivaa aivan liikaa.

Myös eräs toinen partyjäsen joka nyt jäi saamatta jonka nimeä en muista mutta.

Joku äijä oli portalin sisällä ja ekal kerral sain sen vedettyä ulos, nyt epäonnistuin ja se vajos sinne. Voiko hahmoihin ellei ne ole lopullisesti kuollut tai lähtenyt törmätä myöhemmin pelissä?
 
On tämä vaan huikea peli! 26h takana ja edelleen Act 1. Koko ajan löytyy uusia alueita sekä tehtäviä. Level 4 vasta oma hahmo. Eipä ole tälläistä peliä ennen tullut vastaan. Maailma tässä on todella huikea! Metacritic 96 toimittajien ja pelaajien 89, joten osta heti ja ala pelaamaan!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla 50h ja edelleen Act1 (eksyin act2 mutta ei sinne viel mitään asia ole). Mut pitää ottaa huomioon että tein toisen hahmon ja suurin osa ajasta on mennyt opetelles ja häröillen ympäriinsä ja idlailua ja invertory managment simulator ym. Itse pelaamista/tehtäviä on tullut tehtyä tosin vähän. Ja pakko myöntää että ei mullekaa tämmöstä peliä enne ole tullut vastaan vaikka kuvittelin että yks RPG muiden joukossa, dialogi ja tarina ollut tähän mennes aivan timanttia+ kaikki se seikkailu ja taistelut vaikka niistä tullutki harmaita hiuksia joskus.
 
Hyppäsin ite ACT kakkoseen, mutta palasin sitte vielä läpikäymään kaikki "reitit" sinne kun niitäkin oli mistä valita.. ja näissähän on melko laajat omat alueet näköjään omine sivutehtävineen. Riittää siis kyllä tekemistä. :D

Lvl on nyt 7, ja ekaa kertaa tuli multiclassia aloteltua. Monk sai kaveriksi rogue-leveliä, tavoitteena ylimääräinen lyönti muistaakseni lvl 4.
 
En oo minä ainakaan Roguella saanu ylimääräistä lyöntiä. Mutta piiloutumista ja Dashia voi tehdä bonus actionilla. Tai sitten oon vaan liian hölmö ollu ottamaan ylimääräistä iskua missään vaiheessa.
 
En oo minä ainakaan Roguella saanu ylimääräistä lyöntiä. Mutta piiloutumista ja Dashia voi tehdä bonus actionilla. Tai sitten oon vaan liian hölmö ollu ottamaan ylimääräistä iskua missään vaiheessa.
Muistaakseni oli Thief subclass ku sen saa lvl 4, mutta saatan toki muistaa väärinkin. Pitäs tulla automaattisesti jos vaan oikea subclass löytyy.

Ja siis sori ku hämmennän, siis extra bonus action mikä on mun munkilla lisälyönti ku nyrkein pistän menemään. Ei thiefillä itsellään taida lisätä lyöntiä. Pahoittelen. :D
 
16 tuntia näyttää pelikello vaikka tuntuu, että olisin pelannut paljon enemmän ja on tää ihan hyvä ollut.
Oma hahmo on tälläinen blondi haltia lesbo, mikä yrittää vikitellä Shadowhearttia parhaansa mukaan:)
Edelleenkin toi taistelu systeemi vähän hiertää ja niitä onkin tullut välteltyä parhaan mukaan.

Ääni näyttely on tässä ehkä yksi parhaista mitä peleissä on tullut vastaan ja noi dialogi osuudet onkin huippua.

Onko tää peeceelläkin näin hidas lataamaan tallennuksen?
 
16 tuntia näyttää pelikello vaikka tuntuu, että olisin pelannut paljon enemmän ja on tää ihan hyvä ollut.
Oma hahmo on tälläinen blondi haltia lesbo, mikä yrittää vikitellä Shadowhearttia parhaansa mukaan:)
Edelleenkin toi taistelu systeemi vähän hiertää ja niitä onkin tullut välteltyä parhaan mukaan.

Ääni näyttely on tässä ehkä yksi parhaista mitä peleissä on tullut vastaan ja noi dialogi osuudet onkin huippua.

Onko tää peeceelläkin näin hidas lataamaan tallennuksen?

Kyllä tämä ehkä hiukan kauemmin PC:llä latailee kuin mihin on nykypäivänä tottunut. Jostain ehkä max 20s puhutaan silti tällaisella suht tehokkaalla koneella.
 
Edelleen tää on ihan ainutlaatuinen peli neljän hengen possella. Jostain syystä meidän jengi tuntuu ajautuvan vahingossa kaikenlaisiin konflikteihin, ja siksi ollaan mm. teurastettu yksi kylällinen goblineita ja joku varkaiden killan paikallisosasto. Vähän vain kun sattuu avaamaan väärän arkun tai pudottamaan napalmipullon vastaantulijan jaloille niin heti alkaa faitti. (Edellämainittu pikkuveljeni on ihan poikkeuksellisen hyvä nostattamaan pahaa verta. Myös tässä pelissä.)

Taikojen — varsinkin aluevaikutteisten — kanssa täytyy olla tarkkana. Yksi megamättö oltiin saatu päätökseen, mutta meidän druidin Moonbeam (sellainen taivaasta hohtava valo, joka antaa lämää ohikulkijoille) jäi vielä posottamaan, niin eikös juuri se heppu, jonka kanssa piti seuraavaksi jutella tehtävän eteenpäin viemiseksi, kävele säteen läpi ja totea että "ai äm änger"! Tosi yllättäen pään lyöminen irti taistelukirveellä ei ole omiaan parantamaan suhteita, joten jouduttiin ottamaan megamättö uusiksi. Tämän jälkeen yritetään muistaa, että viattomassakin tarkoituksessa paikalle jäänyt tappoväline kannattaa kerätä talteen, ettei kukaan satuta siihen itseään.

Löydettiin myös ihan mestaruussarjan juusto: koska pelaan rogueta, joka voi normaaliliikkumisen lisäksi tehdä myös hahmoluokan erikoiskykyihin kuuluvan lisä-dashin, pääsen joskus helpohkosti irtautumaan taisteluista. Loppukolmikon puolustaessa asemiaan käyn kääntymässä leirissä, josta palaan valmiiksi piiloutuneena siihen paikkaan, jossa oli paet... taktisesti vetäytyessä. Kaikkien muiden pelikentällä temmeltävien ollessa sidottuna vuoropohjaiseen taisteluun, minä poika lollottelen reaaliaikaisesti selustaan ja heti etäisyydelle päästessä lasautan longbow'lla jotain peikkoa niskaan. Sitten vain uudelleen pakosalle ja toistetaan, kunnes taistelutanner on puhdistettu.

Helpottaako elämää? Joo-o! Onko halpamaista? Tarvitseeko edes kysyä?
 
Oli myös tuo piiloutuminen ja yhden laukauksen ampuminen ainoa tapa itsellä pärjätä varmaan ekat 20 tuntia. Ei ollu kovin siistiä kun kaiken lisäksi se tarkkuus oli vielä mitä oli, niin ihan mitättömätkin taistelut kesti tarpeettoman pitkään. Ja 20 tuntia on äkkiä täynnä kun 4 vihollisen tappamiseen saattoi mennä vartti. Mulle ei myöskään oo missään vaiheessa ollut vaihtoehtona kantaa tynnyreitä mukana tai asetella niitä ennen taistelun alkua strategisesti hyviin paikkoihin. Onneks se taistelun mielekkyys nousi
muutaman level upin jälkeen huomattavasti. Nyt se on varmaan jo parempaa kuin divinityissä, tai vähintään samalla tasolla.
 
Oon kyl tyytyväinen et otin takapakkia, nyt on peli mennyt ihan eri (toivomallani) tavalla tai näin luulen, sain leirin konfliktin ratkottuu ilman että syntyi teurastusta. Tässä voi kyllä hyvin helposti tehää suuria "virheitä" jos päättää liian nopee tai hätäsee murhaa jotain hahmoja ilman että kuuntelee toisten näkökulman. Nyt mietin kaks tai kolme kertaa ennen kun joku pyytää tekemään jonkun ratkasun. Eihän tätä sinänsä voi väärin pelata teet sä mitä ratkasuja tahansa, peli kyllä vie sua siitä huolimatta eteenpäin mut että pystytkö sä elämään itsesi kanssa on asia erikseen.

Taistelut on edelleen joskus tosi tuskasia, joskus sama taistelu voi mennä ihan eri tavalla riippuen miten lähestyt sitä. Tai näin olettaisin, äskö eräs goblin camp taistelu meni alkuu niin reisille ku olla ja voi, tuli lisä apulaisia ja lopputulos oli se että oli 10vs4 ja eihän siinä mitenkään pärjännyt, otin quick loadin ja lähestyin taistelua eri tavalla, nyt ei tullutkaan älytön määrä lisäjoukkoja, heti alkuun sai 3 pikku goblinia pois häiriköimästä ja sit keskityin pieksee "pääpomoa". Lopuks jäi enää 4 pientä ja voitto tuli ja pakolaiset pelastettua.

En tiie oliko tämä nyt paras vaihtoehto, varmaa joku jossain kuitenkin suuttuu mutta se mun aikasempi ratkasu ei tuntunut mitenkään oikeelta kun kaikki oli leiristä teurastettu nii alkoi omatunto kolkuttaa ja laz el ei koskaa päässyt mun partyyn ku makas kuolleena soratiellä. Nyt se on roikkunut mukana ja tuntuu näin alkuun vieläpä tosi hyvältä tappelijalta.

Tuli myös seikkailtua taas "sienimaassa" ja sieläki tuli vaikka mitä uusia tehtäviä vastaan ja veneellä mentiin johonki temppeliin ja kaikkia ihme salaisuuksia ym. On tää perhana kyl hyvä peli, mutta pakko myöntää että hyvin vaikeasti lähestyttävä ja voin kuvitella että helposti voi lyödä hanskat tiskiin kun aina on jotain opeteltavaa ellei sit oo joku RPG veteraani. Ite vieläki en oo täysin varma mitä täs oon tekemäs mut aina tuntuu asioita tapahtuvan.

Yleensä pelit on että siel esitetään ne mekaaniikat, opit ne paris tunnis ja sit rymistelet pelin läpi. Huomaa kyllä että illan päätteeks on pakko pistää aivot jäähtymään kun tuntuu että tässä koko ajan aivot käy kuumana. Ehkä vielä tulee hetki että tätä oikeesti osaa pelata, taistelut ei ole pelkästään kuten alkuun luulin levusta ja aseista kiinni, on tässä mukana tuuria ja osaamista. Mut joo, pakko laittaa aivot lepoon taas tän päivän seikkailulta. Act 1 vieläki menossa ja kyl meinaan sitä mappia avata lisää ja käydä ne mustat alueet avaamassa.

Mulla menee tätä vauhtia helposti enemmän kun se tekijöiden mainitsema "200hours" to see everything.
 
On tää perhana kyl hyvä peli, mutta pakko myöntää että hyvin vaikeasti lähestyttävä ja voin kuvitella että helposti voi lyödä hanskat tiskiin kun aina on jotain opeteltavaa ellei sit oo joku RPG veteraani. Ite vieläki en oo täysin varma mitä täs oon tekemäs mut aina tuntuu asioita tapahtuvan.

Yleensä pelit on että siel esitetään ne mekaaniikat, opit ne paris tunnis ja sit rymistelet pelin läpi. Huomaa kyllä että illan päätteeks on pakko pistää aivot jäähtymään kun tuntuu että tässä koko ajan aivot käy kuumana. Ehkä vielä tulee hetki että tätä oikeesti osaa pelata, taistelut ei ole pelkästään kuten alkuun luulin levusta ja aseista kiinni, on tässä mukana tuuria ja osaamista. Mut joo, pakko laittaa aivot lepoon taas tän päivän seikkailulta. Act 1 vieläki menossa ja kyl meinaan sitä mappia avata lisää ja käydä ne mustat alueet avaamassa.

Mulla menee tätä vauhtia helposti enemmän kun se tekijöiden mainitsema "200hours" to see everything.
Tässäpä sellainen pätkä tekstiä, minkä vuoksi ei kauheasti BG3 ole innostanut. Tai siis ei ole ja on, sillä haluan ehdottomasti päästä tätä pelaamaan mutta samalla pelottaa juuri nuo asiat mitkä tässä lainaamassani pätkässä tulee ilmi.

Peli tuntuu vaativan paljon. Sekä paneutumista että aikaa. Ja sen lisäksi se vie aikaa sittenkin kun asiat alkaa olemaan tutumpia.

Tämän takia sitten tulee se fiilis että ei ole varma että onko peli itselleni. Eikä huvita ostaa uutena vaikka miten kehutaan.

En tiedä onko Dragon Age Origins lähellä tätä mutta se ei lopulta pitänyt imussaan kun sitä joskus pelailin. Ehkä syynä oli myös se että valitsin siinä heti alussa vaikeimman vaikeustason ja en päässyt tietystä kohdasta enää oikein mihinkään :D Ei siis järkevin tapa lähteä hommaan.
 
Mä oon jo ihan alusta asti yrittänyt päästä shadowheartin pöksyihin, luulin että tänää se tapahtuu mutta olikin vasta pientä lämmittelyä. Pitää vaan jatkaa seikkailuja ja sankaritekoja jospa se joskus vihdoin tapahtuis :p Pitää olla tavotteita!
 
Tässäpä sellainen pätkä tekstiä, minkä vuoksi ei kauheasti BG3 ole innostanut. Tai siis ei ole ja on, sillä haluan ehdottomasti päästä tätä pelaamaan mutta samalla pelottaa juuri nuo asiat mitkä tässä lainaamassani pätkässä tulee ilmi.

Peli tuntuu vaativan paljon. Sekä paneutumista että aikaa. Ja sen lisäksi se vie aikaa sittenkin kun asiat alkaa olemaan tutumpia.

Tämän takia sitten tulee se fiilis että ei ole varma että onko peli itselleni. Eikä huvita ostaa uutena vaikka miten kehutaan.

En tiedä onko Dragon Age Origins lähellä tätä mutta se ei lopulta pitänyt imussaan kun sitä joskus pelailin. Ehkä syynä oli myös se että valitsin siinä heti alussa vaikeimman vaikeustason ja en päässyt tietystä kohdasta enää oikein mihinkään :D Ei siis järkevin tapa lähteä hommaan.
Olen pelannut Diabloa, en muita ja tässä istuu, kuin ois aina pelannut. Kontrollit toimii hyvin ja ovat selkeitä. Tässä on paljon keskusteluja, jotka on Mielenkiintoisia ja valinnoilla on väliä.
 
Olen pelannut Diabloa, en muita ja tässä istuu, kuin ois aina pelannut. Kontrollit toimii hyvin ja ovat selkeitä. Tässä on paljon keskusteluja, jotka on Mielenkiintoisia ja valinnoilla on väliä.

Täysin samaa mieltä. Näin kovaa iskenyt maailma ja hahmot ehkä Witcher 3:ssa ja RDR 2:ssa.
Tässä alle viikossa tullut joku 16h pelattua joka on itselle todella hurja määrä :D
 
Tässäpä sellainen pätkä tekstiä, minkä vuoksi ei kauheasti BG3 ole innostanut. Tai siis ei ole ja on, sillä haluan ehdottomasti päästä tätä pelaamaan mutta samalla pelottaa juuri nuo asiat mitkä tässä lainaamassani pätkässä tulee ilmi.

Peli tuntuu vaativan paljon. Sekä paneutumista että aikaa. Ja sen lisäksi se vie aikaa sittenkin kun asiat alkaa olemaan tutumpia.

Tämän takia sitten tulee se fiilis että ei ole varma että onko peli itselleni. Eikä huvita ostaa uutena vaikka miten kehutaan.

En tiedä onko Dragon Age Origins lähellä tätä mutta se ei lopulta pitänyt imussaan kun sitä joskus pelailin. Ehkä syynä oli myös se että valitsin siinä heti alussa vaikeimman vaikeustason ja en päässyt tietystä kohdasta enää oikein mihinkään :D Ei siis järkevin tapa lähteä hommaan.

Kyllä suosittelen ainakin harkitsee vakavasti jossain vaihees kun on aikaa ja muut pelit backlogissa odottamas tjsp :p. Tämä on kuulemma semmonen lautapeli RPG D&D. Tiedän kyllä mitä ne on mutta eläessäni semmosta pelannut en lautapelinä enkä videopeli muodossa. Ehkä jotain sinnepäin muistuttavia tekeleitä jossa on RPG elementtejä mutta ei näin syvällisesti mitä tässä.

Tuntuu että vasta nyt tässä alkanut pääsee jotenkin peliin sisään, opetellut uusia asioita vaikka ihmettelemistä vielä on muttei niin järkyttävänä mitä alussa. Kummasti alkanut taistelutkin sujuu ilman että ottaa pataan koko ajan, levua tullut ja jotain uusia skillejä on myös tehnyt taisteluista paljon mielekkäämpiä ja hauskoja.

Kyl tämä on tutustumisen arvoinen tekele mut pitää lähestyä ihan eri asenteel mitä nämä ns. tusinapelit mitkä on tehty helposti lähestyttäviksi. On varmaan tämäkin veteraaneille mut uusille tulokkaille ja varsinkin jos ei oo tyyliin mitään RPG taustaa voi tämä äkkiä tuntua liian työltä, tai sit voi käydä niin että sen takia siihen rakastuukin. En tiedä, mä lähin vähän riskillä tätä kokeilee mutta nyt ei malta olla pelaamatta! :eek: Mut ihan alkuun en ollut mitenkään nyt niin vakuuttunut, tässä kuten sanoin on käynyt päinvastoin, yleensä peleissä on se "honeymoon" phase, kun kaikki on niin jännää ja rakastunut, tässä mulla se alkoi päinvastoin, alkuu ei ollut oikee yhtää rakastunut mutta mitä enemmän on pelannut on löytänyt sen honeymoon phasen 50+ tuntia myöhemmin.
 
@Remeded D&D on alkujaan sellainen pöytäroolipeli, jossa on pelinjohtaja Dungeon Master, hän vetää seikkailua muille. On se sitten valmis seikkailu tai ihan kokonaan oma. Jokaisella pelaajalla on oma hahmo joka on tehty aika samoin miten tässäkin teet oman hahmon. Sitte seikkaillaan ja pyritään pelaamaan sen sun hahmon silmin :)

Joskus nuorena poikana tullu paljon pelattu tuota kyseistä pelimuotoa kaveriporukalla. Ihan paras tapa viettää vaikka sateinen lauantai, vähä bisseä, hyvää safkaa ja seikkailu Faerunissa hyvän dm:n johdolla.

Tämä bg3 on aika uskollinen tolle pöytäropelle, toki dialogi on valmiina.
 
Tässä ohjaimen toiminnot, mikäli ei vielä ole tiedossa. https://www.gamepur.com/guides/baldurs-gate-3-controller-guide-button-layout-shortcuts-more Itsellä oli muutama toiminto jäänyt huomioimatta. Tärkein löytö oli L3 pitäminen pohjassa, avaa kursolin, jolloin ympäristöä voi vapaasti tutkia. D-pad ylös pitäminen avaa soihdun, tässä pari helpottavaa vinkkiä. X kannattaa kans käyttää ahkerasti, kun sitä pitää pohjassa, sillä saa näkyviin lähellä olevat esineet.
 
Viimeksi muokattu:
Olis ihan kiva semmonen et täs vois vaihtaa partaa ja hiustyyliä, tässä kun sitä hahmoa joutuu kattoo melkosia määriä. Ei nyt että pitäs koko sukupuolta ym vaihtaa mut niinki yksinkertainen asia vois olla kuten vaihtaa partaa ja hiuksia. Muuten olen ihan tyytyväinen, te jotka alotatte peliä nii kannattaa oikeesti tehää hahmo johon on 100% tyytyväinen kun se on sitten lukittu for life.

Ite ostin deluxe editionin jossa tulee se shapeshifer maski joka tekee sen että hahmon ulkonäköö voi vaihtaa lennosta mut se ei oo pysyvä.
 
Nyt mennään act kakkoses, tarinaan tuli taas semmosia käänteitä ja valintoja että sai jännittää huolella että mitä tästäkin seuraa. Vispiläkauppaa tuli myös Laz elin kanssa ku se halus multa munnaa ilmeisesti mut en uskaltanut luvata vielä mittää ku on säpinää shadowheartin kanssa nii en tiie tuleeks siitä sit jotain draamaa tyttöejn välille ja pääsenkö enää shadowheartin pöksyihin jos on säpinää jonkun toisen kanssa, kyllä on vaikeita valintoja. Toisaalta taas shadowheart ei oo mittää viel antanut ja jotain nannaa tekis mieli :p Noh mennään etiäpäin ja katotaa mihin tää mun poppoo päätyy.

Gaelin portalista läpi vetäminen epäonnistui alkuun enkä usko että sitä enää tuun saamaa mun posseen, enkä viiti spammaa quickloadia aina ku jotain menee epätoivomalla tavalla, valintojen kanssa on elettävä vaikka kerran otinkin reippaasti takapakkia kun kaikki meni aivan vituiks.
 
Ylös Bottom