Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur’s Gate 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eiks teil oikeesti ole mitään vaikeuksia minkään taistelujen kanssa ikinä? Vai teenkö mä nyt jotain aivan väärin, joskus tulee vaa taisteluja joita ei oo mitenkään mahollista voittaa ja munnaa tulee peppuun todella rajusti.

Balanced-vaikeustasolla ei ole kertaakaan vielä kuolema korjannut pl. Yksi bossi, jossa en alkuun tajunnut jujua.

Taisteluissa kannattaa pyrkiä ranged-hahmoilla korkeammalle mitä viholliset. Jos vielä pystyy oman vuoron jälkeen menemään piiloon sitä parempi.Myöskään millään noidalla/velholla ei kannata iholle mennä vaan pysyä kauempana. Myöskin viholliset kannattaa tappaa yksitellen. Se vihollinen kenellä on 1hp on yhtä tappava kuin muutkin

Kannattaa myös käyttää taikoja, jotka antavat vihollisille statuksia, kuten sleep, hold person jne. Myös aseet ja armorit siten kuntoon, että saat proficiencyt kuntoon, joka tuo pari skilliä käyttöön myös.

Viimeiseksi vielä, että kannattaa tutkia viholliset. Osa voi kestää esimerkiksi piercing/slashing dmg paremmin, mutta tulta ei sitten siedäkkään.
 
No ehkä mä en sit osaa, kyl mä täs käytän/yritän kaikenlaisia strategiaa mitä yllä mainitsit, range heput hyvällä mestalla kauempaa ja wizardit kauempaa laukoo taikoja ym. Mut välil tulee semmosta porukkaa vastaan jäätävillä boosteilla ja tekee aivan älytöntä damaa nii että pari omasta partystä makaa jo kuolleena ja siinä sit yrität jotain rimpuilla, itte ei tee tarpeeks lämää ja tyypit väistää lyöntejä ym jne. Kyl mulla monesti tullut kuolemia vaikeustasona myös balanced.

Ei näitä nyt onneks koko ajan ole tullut vastaan mutta mitä nyt muutamia, eräs taistelu kun on menossa mapin mukaan "road to baldurs gate" on siinä porteilla 4 jotain älyttömän kovaa vastustaa.

Päätin sit suosiolla vaa lähtee tekee muuta ku jäädä heidän kanssa sinne kitumaan, pari tyyppiä sainkin maahan mut sit sinne jää pari supervoimilla spämmää. En tiie, tai sit oon levuttanut väärin mun hahmoja kun oon avannut uusia classeja, barbarian lvl 5, fighter level 2 jne. Et ehkä pitäs keskittyä vaan yhteen classiin? Mut eihän se nyt niinkään voi mennä että levutat "väärin" mitä ei selitetä ja miljoona eri vaihteoehtoa mitä nyt ottais ja tekis nii siinähä alkais porukka olee kusessa jos täs vois jotenki väärin levuttaa?.
 
En tiie, tai sit oon levuttanut väärin mun hahmoja kun oon avannut uusia classeja, barbarian lvl 5, fighter level 2 jne. Et ehkä pitäs keskittyä vaan yhteen classiin? Mut eihän se nyt niinkään voi mennä että levutat "väärin" mitä ei selitetä ja miljoona eri vaihteoehtoa mitä nyt ottais ja tekis nii siinähä alkais porukka olee kusessa jos täs vois jotenki väärin levuttaa?.

Ei varsinaisesti kyllä väärin voi mennä, eli iha hyvin voi useampaa classia ottaa. Ja niillä saa kyllä hyviä yhdistelmiä tehtyäkin. Esim toi Barbarian + fighter on varmasti ihan hyvä yhdistelmä.

Isommilla leveleillä saa tehokkaita kykyjä, mutta pakollisia ne ei oo pelin läpäisyyn. Statseissa on toki hyvä keskittyä "oikeisiin" arvoihin että iskut osuu jne. Barbaarilla esim STR on se tärkein ja kannattaa tavoitella sitä 20 STR maksimia eri kykyjen yms hyödyntäen.

Pelaan iteki tolla balanced, eikä se mitään läpihuutoa oo ollu, pari game overia on kans tullu vastaan. Itsellä on oma hahmo Monk + Thief, sitte löytyy Wizard, cleric ja Barbarian ryhmästä. Kaikki hahmojen itseä boostavat kyvyt kannattaa hyödyntää ja esim mulla cleric on täysin supporttina, eli keskittyy parantamaan ja buffaamaan muita.

Peli ei tosiaan hirveesti jeesaa näissä hahmojen rakenteluissa, ja sama "haaste" oli kyllä jo Divinity Original Sinissäkin. Aika paljo ite oon kattonu build-videoita itteä kiinnostavista classeista. Oon kuitenkin ite säätänyt mieleiseks enkä orjallisesti mitään oppaita oo noudatellu.
 
No ehkä mä en sit osaa, kyl mä täs käytän/yritän kaikenlaisia strategiaa mitä yllä mainitsit, range heput hyvällä mestalla kauempaa ja wizardit kauempaa laukoo taikoja ym. Mut välil tulee semmosta porukkaa vastaan jäätävillä boosteilla ja tekee aivan älytöntä damaa nii että pari omasta partystä makaa jo kuolleena ja siinä sit yrität jotain rimpuilla, itte ei tee tarpeeks lämää ja tyypit väistää lyöntejä ym jne. Kyl mulla monesti tullut kuolemia vaikeustasona myös balanced.

Ei näitä nyt onneks koko ajan ole tullut vastaan mutta mitä nyt muutamia, eräs taistelu kun on menossa mapin mukaan "road to baldurs gate" on siinä porteilla 4 jotain älyttömän kovaa vastustaa.

Päätin sit suosiolla vaa lähtee tekee muuta ku jäädä heidän kanssa sinne kitumaan, pari tyyppiä sainkin maahan mut sit sinne jää pari supervoimilla spämmää. En tiie, tai sit oon levuttanut väärin mun hahmoja kun oon avannut uusia classeja, barbarian lvl 5, fighter level 2 jne. Et ehkä pitäs keskittyä vaan yhteen classiin? Mut eihän se nyt niinkään voi mennä että levutat "väärin" mitä ei selitetä ja miljoona eri vaihteoehtoa mitä nyt ottais ja tekis nii siinähä alkais porukka olee kusessa jos täs vois jotenki väärin levuttaa?.

Onko sulla ryhmässä tankkia? Eli hahmoa joka kestää sitten muidenkin puolesta sitä iskua. Itsellä on heavy armoreilla varustetu fighter joka huitoo kahden käden miekalla menemään, ja kuoli ekan kerran äskön varmaan 40h aikana :D Samassa rytässä tuli myös game over ruutu pitkästä aikaa eteen. Monen monta taistelu on ollut missä kyseinen fighter on ainoana hengissä omassa ryhmästä, ja ihan hyvillä mielin on pätkinyt turpaan viimeisiä vihollista yksinäänkin. Varsinkin sillä balanced vaikeudella tuli välillä olo että huijaa, kun 4/5 iskusta meni ohi kokonaan, ja nekin mitkä osuivat niin alle 5 damagea yleensä tekivät. Ne hahmojen kyvythän saa nollattua leirissä kun puhuu sille luurankoukolle. Maksaa joitain satasia. Mites muuten levujen puolesta, niin onko vaikeissa taisteluissa vastustajat korkeampi levusia kuin itse olet? Jos on, niin varmasti tuottaa ongelmia, kun se yhdenki levelin tuoma boosti on aika iso.

Niin ja sanotaan se vielä että jos tiedät jo että tässä kohtaa tulee taistelu, niin pyri itse aloittamaan se. Yleensä varsinkin niillä bosseilla voi olla niin korkea initiative, että ne saa aloittaa ja sit kuolee joku omasta jengistä ennen kuin sai edes vuoroa. Jos itse aloittaa taistelun piilosta käsin, niin usein vihollsille tulee vielä "surprised" status, eli skippaavat ekan vuoronsa. Siinä on sitten porukalla hyvin aikaa paukuttaa sitä pomoäijää naamariin.
 
Löytyy mulla heavy armorilla partystä kaks kätisel miekal piäksee ym. En tiie, ei mul siis koko ajan joka taistelus oo vaikeuksia mut täs nyt välil tulee vastaan älyttömiä vihuja, oon niitäki voittanut kun ensin tulee turpaan ja sit koittaa eri taksuilla ym. Mut ei mulla kyllä joka taistelu suju vieläkää kun löysää ripulia.
 
Löytyy mulla heavy armorilla partystä kaks kätisel miekal piäksee ym. En tiie, ei mul siis koko ajan joka taistelus oo vaikeuksia mut täs nyt välil tulee vastaan älyttömiä vihuja, oon niitäki voittanut kun ensin tulee turpaan ja sit koittaa eri taksuilla ym. Mut ei mulla kyllä joka taistelu suju vieläkää kun löysää ripulia.

Ihan normaalille kuulostaa mielestäni :cool: Tuskin syytä huoleen sen suhteen että pelaisi jotenkin "väärin". Osa taisteluista on vaikeampia kuin toiset ja se kuuluu asiaan.
 
Pelin mapista sen verran että äkkiähän sen maanpäällisen juoksee päästä päähän, mut sit ku alkaa menee kaiken maailman luoliin ja pelkästään act1sen underdark on varmaa yhtä iso ku se maanpäällinen metsä, nyt act kakkoses haahuilen jossain trial temppelis maan alla. Just kun luulee että "noni ny on mappi avattu", nii alkaa löytyy ovia ja hissejä ja ties mitä. Olen ihan varma että ole missannut act ykkösest vielä jotain mestoja. Sinne onneks vielä voin palata, vaikka mielestäni kyl kävin kaikki maholliset kolot nii eppäilen et siel on vielä jotain koloja lisää.
 
Se road to Baldur's gate on sitten viimeinen kohta minkä jälkeen ei pääse enää aiemmille alueille takaisin. Ei tässä enää pitkään aikaan oo tullu kuoltua muissa kuin pomotaisteluissa. On jo yksi 16lvl vihollinenkin tullu vastaan. Sen kimppuun en varmaan uudestaan mene yrittämään ennenkuin on taskut täynnä potion of speediä ja muita mahdollisia tavaroita. Lvl mulla nyt ei enää tule nousemaan. Tavaroilla korkeintaan voin hahmoja enää parannella. Mitä yleensä lukenut netistä neuvoja vaikeisiin tilanteisiin niin ohjeet on yleensä ollu nössö taktiikoita (juustoilu) ja etukäteen valmisteluita tynnyreillä tai hyökkäämistä vihollisen kimppuun ilman alkukeskusteluita. Tai sitten vain lesoilua miten perkeleen helppo tämä oli kun sattui olemaan juuri siihen tilanteeseen sopiva hahmo mukana joka on ihan eri classista kuin omat hahmot ja siten mahdoton vaihtoehto itselle. Yleensä noista neuvoista itselle on kelvannut vain se tieto että joku loitsu on käytännössä pakollinen jos haluaa selvitä. Ja jos sitä ei oo niin sitten hommataan se jostain.
 
Kun ei Shadowheart ei antanut pimpsaa, niin hyppäsin sitten Lae'zeln petiin. Ei tyttö voi puutteessa olla!!

Ai että tää on kiero peli. Tosta tulee varmaan jälkipuintia...
 
110h?! Miten hemmetissä mä oon onnistunu pääseen lähes loppuun noin 30h, en edelleenkään käsitä :D ei siinä hyvä et on sisältöä mut kuinka hemmetisti mä oon missannu? Paljon ilmeisesti.
Tässä yhden kokeneen pelaajan kommentit ja käytetty aika. Kyllä sinä oot missanut suurimman osan pelistä.
#BG3Tactician
Just finished BG3 on tactician (207hrs and almost all optional bosses) difficulty and it wasn't as hard as I thought it will. To be honest it wasn't hard at all. Divinity Oryginal Sin 1&2 was much more harder for me. My dream team was: Me as HalfOrc Paladin Oathbreaker/Lae'Zel/Gale/Shadowhart.

What is your opinion about this difficulty?
 
Menin takas act 1 nii löytyyhän sieltä vielä koloja missä en oo käynyt, esim eräs kaivo joka johti johonki hämähäkki pesään josta löytyi yhteen kirjaan eräs jutska :eek: joka toi journalyyn jonkun uuen tehtävän. Oppinut myös vihdoin uusia kikkoja taisteluun mitä tässäki varmaa jo mulle yritetty opetella. Erottaa partyn ettei mee joukolla kasassa yllätetyksi, siinä sit yksitellen hiiviskelemällä mestoille ja vihujen selän taakse yllätyshyökkäys. Kiva kun nyt vasta sen sniikkailunki tajusin mitä sillä oikeesti tehään. Tässä vaikka kuinka käy jotain kursseja nii parhaiten oppii ihan vaan kokeilemalla ja pelaamalla, ihme että yli 100h jälkeen tässä edelleen oppii asoita, mut enköhän mä tuu taas kohta takas itkee että miten ei pärjää taisteluis taas. :D

Mut joo tässä hyvin helposti missaa tehtäviä/alueta vaikka olevinaan kuinka huolella nurkat nuohoo, jotain uusia tehtäviäki tullut vastaan. Kyl mä kallistun siihen että jos täs oikeesti haluu jokaisen asian tehää ja nähää nii ne tunnit alkaa paukkuu lähemmäs kahtasattaa, mulla nyt varmaan ylikin kun jää haaveilee ja ihmettelee ja vieläkin oppii uusia kikkoja jne.

Tää peli on imassut mut niin mukaan koko maailmaan että käy kuten zeldan kanssa, että ei tiedä mitä elämältään enää haluu kun tää on läpi. Toki täs on mieletön määrä uudellenpeluuarvoa, eri asia et miten innostuu. Jotenkin vaikee pelata/kiinnostua mistään muusta tällä hetkellä ku baldurs gatesta.
 
Tuli nyt tämäkin hankittua ja ihan hauskalta vaikuttaa. Paljon on ollut puhetta suorituskykyongelmista yms. ja pakko myöntää että peli toimii vähän niin ja näin. Kokeilin eri asetuksia ja tarkkailin koneen suorituskykyä niin ongelmat taitaa johtua ihan pelistä eikä niinkään koneen tehoista/tehottomuudesta.

Taisteluissa hahmoilla liikkuminen taas on jotenkin ärsyttävän hankalaa/epätarkkaa. Eli kun päätät siirtää hahmon toiseen kohtaan niin se ei menekään ihan siihen mihin osoitti vaan vähän viereen yms. Sama juttu myös kun yrität vaikka ampua jousella vihollista niin kursori hyppääkin siihen viereen ja sun hahmo päättää juosta siihen. Mä en tiedä miten tää peli konsoleilla toimii mutta PC-versio tuntuu olevan vasemmalla kädellä tehty. Pysyy kasassa mutta liitokset natisee.

Toinen kiukuttelun aihe liittyy siihen että peli on ilmeisesti tarkoitettu pelattavaksi niillä valmiiksi tehdyillä hahmoilla. Mä tein custom-hahmon ja huomasin että mulla ei ole minkäänlaista taustarinaa,luonnetta eikä ylipäätään mitään tietoa kuka mä olen,mistä mä tulen ja miksi mä olen siellä mistä se peli alkaa? Mikään ei viittaa siihen että mun pelihahmo olisi esim. menettänyt muistinsa yms. joka selittäisi miksi en tiedä mistään mitään. Toisaalta mikään ei myöskään viittaa siihen että pelihahmoni ei tietäisi mistään mitään. Peli ei vain kerro sitä. Peli ei kerro mitään siitä miksi mä olen siellä lonkerolaivassa, miten ja mistä mä olen sinne joutunut ja miksi? Siihen varmaan tulee enemmän selvyyttä pelin edetessä mutta mä en edelleenkään tiedä esim. sitä että tietääkö mun pelihahmo siitä mitään?:)
Ei varmaan olisi ollut iso homma tehdä hahmonluontiin eri vaihtoehtoja siitä mikä mun pelihahmon tausta on. Esim.tekstimuodossa annetettuja vaihtoehtoja joista voi poimia olennaisimmat. Tän luulis olevan tärkeää juurikin roolipelissä.

Muuten kyllä peli on maistunut hyvin ja katsoo nyt miten tarina kehittyy.
 
^
Itse tein myös custom hahmon ja mulla on kaikki sen tausta tarina ja muut pervot hässäkät mietittynä:)
Mun mielestä tää pelin idea on se, että pelaa itse nobody hahmolla ja muiden hahmojen ja myös pelin tarina aukeaa kerrottuna pelatessa.

Eli sillä pelattavalla hahmolla ei ole tarinaa, muuta kuin se minkä itse keksii.

Mitä pidemmälle pelaan tätä, niin sen enemmän pidän seikkailusta.
Tää peli yllättää monipuolisuudellaan koko ajan. Ääninäyttelyä ja dialogia ei voi kehua liikaa, se on lähestulkoonkin loistavaa, ihan sivuhahmoja myöten.

Ihmettelen, kun kukaan mun jengistä ei edes kommentoinut, että "peitä nainen jalkasi!"

IMG_20230910_203123~3.jpg
 
Viimeksi muokattu:
^
Itse tein myös custom hahmon ja mulla on kaikki sen tausta tarina ja muut pervot hässäkät mietittynä:)
Mun mielestä tää pelin idea on se, että pelaa itse nobody hahmolla ja muiden hahmojen ja myös pelin tarina aukeaa kerrottuna pelatessa.

Eli sillä pelattavalla hahmolla ei ole tarinaa, muuta kuin se minkä itse keksii.

Mitä pidemmälle pelaan tätä, niin sen enemmän pidän seikkailusta.
Tää peli yllättää monipuolisuudellaan koko ajan. Ääninäyttelyä ja dialogia ei voi kehua liikaa, se on lähestulkoonkin loistavaa, ihan sivuhahmoja myöten.
Juuh,mäkin tykkään pelata roolipelit mahdollisimman tavishahmolla(tässä muuten syy miksi ne valmiiksi tehdyt hahmot ei kiinnosta). Tykkään vaan jos peli antaa mulle jonkinlaiset työkalut siihen hahmon taustan luontiin.Sen ei toisaan tarvitse olla mikään eeppinen draama mutta asiat kuten:mistä hahmo on kotoisin,millainen hän on luonteeltaan,mitä jumalia hän palvoo jos palvoo yms.
Voihan ne tosiaan keksiä täysin omasta päästään mutta sellainen lyhyt tekstimuotoinen katsaus hahmon taustasta antaisi paljon konkreettisemman lähestymistavan siihen miten mä sillä hahmolla pelaan.
Nyt musta tuntuu koko ajan siltä että mun pelihahmo ei ole mun oma pelihahmo vaan joku tyyppi jonka ajatuksista mulla ei ole hajuakaan.
 
Tuli nyt tämäkin hankittua ja ihan hauskalta vaikuttaa. Paljon on ollut puhetta suorituskykyongelmista yms. ja pakko myöntää että peli toimii vähän niin ja näin. Kokeilin eri asetuksia ja tarkkailin koneen suorituskykyä niin ongelmat taitaa johtua ihan pelistä eikä niinkään koneen tehoista/tehottomuudesta.

Taisteluissa hahmoilla liikkuminen taas on jotenkin ärsyttävän hankalaa/epätarkkaa. Eli kun päätät siirtää hahmon toiseen kohtaan niin se ei menekään ihan siihen mihin osoitti vaan vähän viereen yms. Sama juttu myös kun yrität vaikka ampua jousella vihollista niin kursori hyppääkin siihen viereen ja sun hahmo päättää juosta siihen. Mä en tiedä miten tää peli konsoleilla toimii mutta PC-versio tuntuu olevan vasemmalla kädellä tehty. Pysyy kasassa mutta liitokset natisee.

Toinen kiukuttelun aihe liittyy siihen että peli on ilmeisesti tarkoitettu pelattavaksi niillä valmiiksi tehdyillä hahmoilla. Mä tein custom-hahmon ja huomasin että mulla ei ole minkäänlaista taustarinaa,luonnetta eikä ylipäätään mitään tietoa kuka mä olen,mistä mä tulen ja miksi mä olen siellä mistä se peli alkaa? Mikään ei viittaa siihen että mun pelihahmo olisi esim. menettänyt muistinsa yms. joka selittäisi miksi en tiedä mistään mitään. Toisaalta mikään ei myöskään viittaa siihen että pelihahmoni ei tietäisi mistään mitään. Peli ei vain kerro sitä. Peli ei kerro mitään siitä miksi mä olen siellä lonkerolaivassa, miten ja mistä mä olen sinne joutunut ja miksi? Siihen varmaan tulee enemmän selvyyttä pelin edetessä mutta mä en edelleenkään tiedä esim. sitä että tietääkö mun pelihahmo siitä mitään?:)
Ei varmaan olisi ollut iso homma tehdä hahmonluontiin eri vaihtoehtoja siitä mikä mun pelihahmon tausta on. Esim.tekstimuodossa annetettuja vaihtoehtoja joista voi poimia olennaisimmat. Tän luulis olevan tärkeää juurikin roolipelissä.

Muuten kyllä peli on maistunut hyvin ja katsoo nyt miten tarina kehittyy.

Mitä oon ymmärtänyt peeceellä se liikkuminen tapahtuu että osoitat sitä kursoria mihin haluat liikkua, konsolilla se liikkuminen tapahtuu normaalisti kävelämällä tattia liikuttamalla niiku missä tahansa 3D pelissä, joka mun mielestä on paljon mielekkäämpi ku hiirellä klikkailu. En sit tiedä voiko pceel vaihtaa liikkumista konsolityyliin.
 
Mitä oon ymmärtänyt peeceellä se liikkuminen tapahtuu että osoitat sitä kursoria mihin haluat liikkua, konsolilla se liikkuminen tapahtuu normaalisti kävelämällä tattia liikuttamalla niiku missä tahansa 3D pelissä, joka mun mielestä on paljon mielekkäämpi ku hiirellä klikkailu. En sit tiedä voiko pceel vaihtaa liikkumista konsolityyliin.

Itse suosin kyllä tällaisissa peleissä ehdottomasti hiirellä klikkailua. Ei tarvitse aktiivisesti koko ajan olla liikuttamassa hahmoja vaan voi vaan klikata ja katsella kun juoksevat sinne.
 
Mitä oon ymmärtänyt peeceellä se liikkuminen tapahtuu että osoitat sitä kursoria mihin haluat liikkua, konsolilla se liikkuminen tapahtuu normaalisti kävelämällä tattia liikuttamalla niiku missä tahansa 3D pelissä, joka mun mielestä on paljon mielekkäämpi ku hiirellä klikkailu. En sit tiedä voiko pceel vaihtaa liikkumista konsolityyliin.
Juu,hiirellä klikkaamalla liikkuu. En tiedä miksi tuossa ei ole sitä W,S,D,A-comboa liikkumisen suhteen kun se on se kaikkein luontevin. Tosin ei ehkä taistelussa kuitenkaan. Jokatapauksessa PC:llä tuo liikkuminen on vähän ontuvaa. Se ei aina mene juuri siihen hiiren osoittamaan paikkaan.Tätä vaikeuttaa se että maastot ovat niin rönsyileviä. Paljon kiviä ja risuja sekä muuta sälää.
Välillä taas hahmo menee taistelussa ikään kuin samaan "ruutuun" vihollisen kanssa. Eli oma hahmo ja vihollinen ovat päällekkäin/toistensa sisällä.Koita siinä sitten löydä sitä.
 
Tuli täs viimeisimmäs pätsis pitkään kaivattu ulkonäkömuutos mahdollisuus, äskön huomasin leiris magic mirrorin. Mitään sukupuolta eikä sen suurempaa pysty vaihtaa, mut kaiken muun voi tehää kuten parta, hiukset, ihonväri jne. Tämä oli kaivattu muutos ettei nyt tartte samalla naamalla koko ajan kulkee.
 
Täältä kun lukenut tätä hehkutusta jo pidemmän aikaa niin piti jo vähän katsella että olisiko tuo minkä hintainen ps5:lle ja miten pyörii verrattuna pc:ehen. No, pyörii tarpeeksi hyvin ainakin minun makuuni mutta samalla sitten huomasin että eihän tästä(kään) pelistä ole kuin digiversio? Eli se olisi sitten 80 70 euroa ja puhdasta digiä.

Joo, ei kiitos vaikka miten loistava ja rahanarvoinen teos olisikin. Plus vielä se että kun en ole ihan varma että tykkäänkö tämän tyylisestä pelaamisesta niin digin kanssa en voisi peliä myydä eteenpäin jos en siitä viehätykään.

Alea odottelemaan siis Alan Wake 2:n tavoin. Ja miksi ihmeessä näistä ei ole edes demoa? Ei kauheasti innosta laittaa rahaa epävarmaan ostokseen 80 euroa ja olla siinä sitten kiinni ilman että voi edes vähän saada omia takaisin. Joku parin tunnin refund (?) ei tunnu järkevältä vaihtoehdolta demolle ja olen muutenkin siinä käsityksessä että se ei varsinaisesti ole sitä varten oleva ominaisuus?
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ei kiitos vaikka miten loistava ja rahanarvoinen teos olisikin. Plus vielä se että kun en ole ihan varma että tykkäänkö tämän tyylisestä pelaamisesta niin digin kanssa en voisi peliä myydä eteenpäin jos en siitä viehätykään.
Hieman oftopic. Täysin samaa mieltä, tulevaisuus ja all digital ei ole kyllä ruusuinen kuva mihin olemme menossa . Varsinkin näissä isommissa arvostelumenestyksissä riski ”harha ostokseen” on aina olemassa. Vieläkin sylettää huolella RDR2 jonka ennakkotilasin ja latasin diginä aikanaan, monta kertaa kokeillut tuohon peliin takertua, mutta kun ei lähde lentoon niin ei vaan lähde. Varmasti se on hieno peli ja kaiken kunnian ansainnut, mutta se ei ollut vain itselle sitä.

Tässä Baldurissa oli ihan sama homma, mutta vielä isommalla kertoimella koska aikaisempi kokemus tämänkaltaisista peleistä oli aika olematonta. Koska ihminen oppii virheistään vaihtelevasti otin taas tietoisen riskin siitä että saatan taas haukata ison kasan sitä itseään, mutta nyt arpa osui kohdalle ja peli on itselle ollut mitä mainioin.

Act1 meni eilen juuri päätökseen, tallennuskello näyttää 64h peliaikaa ja ”ähky” peliin ei vielä ole tullut. Tämä peli oikein huutaa sitä että tämän voi pelata huoletta alusta loppuun usemman kerran, tässä miettii jo valmiiksi ensimmäisellä pelikerralla mitä tekisin toisin seuraalla kerralla.

Ainoa moite tässä kohtaa hidas ja kankea inventory jumppa kun tavaraa alkaa olemaan paljon mukana.

Kerran peli kaatui täysin pleikan aloitusruutuun ja parin tunnin pelit meni kankkulan kaivoon, tuosta oppineena manuaali tallennus tulee tehtyä nykyään melko usein.
 
Ylös Bottom