Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur’s Gate 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä ne tavarat välillä häviää mutta tulee näkyviin kun katsoo vaikka equipment kategoriaa pelkästään mihin miekka esim kuuluu.
Joo,kokeilin tuota mutta miekkaa ei silti näkynyt. Mutta joo, luin jostain että niiden kadonneiden kamojen pitäisi kyllä olla siellä inventoryssä mutta syystä tai toisesta se kuva ei vaan näy siinä.
Joo yleensä ku lähtee hyppimään jonnekki niin yks jää jumittaan ja pitää sitte sillä erikseen pomppia perässä :mad:
Tämä on myös ärsyttävää. Tänään just jouduin taisteluun ja siinä vasta huomasin että kaks mun partyn jäsentä seisoskelee toisella puolella karttaa.:)
 
Jänniä ongelmia. En ole kumpaakaan vielä PC:llä ainakaan törmännyt kertaakaan. Tietokoneella G:llä saa ”irrotettua” partyn jäsenet yksittäin liikuteltaviksi ja takaisin. Ettei vain olisi tuota tullut painettua mikä onkaan konsolilla?

Vähän sekava tuo inventory kyllä on, se on sanottava.

Juuri kun ajattelin että Underdark päättyy, niin sieltähän löytyi vielä jotain uutta. On tämä kyllä melko massiivinen alue.
 
Viimeksi muokattu:
Jänniä ongelmia. En ole kumpaakaan vielä PC:llä ainakaan törmännyt kertaakaan. Tietokoneella G:llä saa ”irrotettua” partyn jäsenet yksittäin liikuteltaviksi ja takaisin. Ettei vain olisi tuota tullut painettua mikä onkaan konsolilla?

Vähän sekava tuo inventory kyllä on, se on sanottava.

Juuri kun ajattelin että Underdark päättyy, niin sieltähän löytyi vielä jotain uutta. On tämä kyllä melko massiivinen alue.
Eivät olleet irrallaan vaan kyseessä on tosiaan bugi. Jumiin jäävät hahmot ja katoavat tavarat ovat ihan tunnettuja bugeja.
Googlaamalla löytyy paljon juttua noista.
 
Joo ei konsoleilla ainakaa niitä hahmoja noin vaa eroteta, pitää oikee vartavasten klikkailla että ei niitä ole mahollista "vahingossa" erottaa. Monesti mulla jäänyt yks tai pari hahmoo jäpittää just jossain taistelus ovat jälkeenjäänneitä kilsan päässä. Nykyään kun on paljon hyppimistä nii varmistan että kaikki tulee perässä ennen kun jatketaan. Jotenkin tuntuu että tässä viimeisimän pätsin jälkeen on tapahtunut tota jälkeenjäämmistä paljon enemmän.
 
Tossa noin viikko sitten alotin pelin alusta, dwarf barbarian custom hahmolla. Jäi jotenki vaivaa hemmetisti se etten saanut sitä Galea mukaan, nyt on koko posse kasassa ja hemmetti vaikka luulin että meen nyt samal taval nii tuli vastaan aivan uusia tehtäviä ja polkuja ja miten paljon siinä menetti tarinassa ku yksikin hahmo oli poissa. Act 1 meni noin 30h ku tiesin mitä pitää tehää ja minne mennä. Nyt ollaan Act kakkoses, yleensä en tämmöstä jaksais mut täs pelis voi kaikki olla aivan erilaista se toinen kerta ku eka nii ei ollut yhtään tylsää pelata tähän asti uudestaan.
 
Huh huh olipa taistelu.

Act 2

Piti suojella portaalia, nukkumaan piti mennä nii aattelin et "no mä vedän tän vaa tästä" siinä sit vierähti 3h kun mietin miten helvetis tätä voi voittaa, vihuja tulee kymmeniä joka puolelta. Piti vaihtaa partyjäseniä, gale joka ampui loitsui kauempaa ja wyll jolla oli joku jäätävä kova spelli joka pisti koko maan jäähän ja jotain salamaa pierasi taivaalta. Sit asetin kaikki laatikot mitä löysin ja räjähtäviä tynnyreitä rajalle esteeks.

Siinä sit jotenki piti pitää sitä rintamaa ja porttaali oli lähes paskana kun oli enää yks erää jäljellä (piti selvitä 5 vuoroa) Lopuks galeilla ammuin tulipallon räjähtävään tynnyriin josta tuli jäätävä ketjureaktio ja siitä sai kasan pois, shadowheart teki myös loistavaa työtä ja oma dwarf hoiteli sit lähelle tulleet pieksemällä, en ees muista mitä kaikkea tehtiin mut oli kyl eeppisin taistelu tähän mennes. Tosi hilkulla ja kyllä siinä joku 3h sai yrittää vääntää eri taksuil.

En ois kyl uskonut että joku noin viikko sitten kärsin tyyliin pienimmistäki taisteluista pärjäsin tässä, mutta ohan tässä oppinutki ehkä jotain viikkojen aikana. Tämäkin tehtävä meni ekal kerral täysin ohi. :D
 
Huh huh olipa taistelu.

Act 2

Piti suojella portaalia, nukkumaan piti mennä nii aattelin et "no mä vedän tän vaa tästä" siinä sit vierähti 3h kun mietin miten helvetis tätä voi voittaa, vihuja tulee kymmeniä joka puolelta. Piti vaihtaa partyjäseniä, gale joka ampui loitsui kauempaa ja wyll jolla oli joku jäätävä kova spelli joka pisti koko maan jäähän ja jotain salamaa pierasi taivaalta. Sit asetin kaikki laatikot mitä löysin ja räjähtäviä tynnyreitä rajalle esteeks.

Siinä sit jotenki piti pitää sitä rintamaa ja porttaali oli lähes paskana kun oli enää yks erää jäljellä (piti selvitä 5 vuoroa) Lopuks galeilla ammuin tulipallon räjähtävään tynnyriin josta tuli jäätävä ketjureaktio ja siitä sai kasan pois, shadowheart teki myös loistavaa työtä ja oma dwarf hoiteli sit lähelle tulleet pieksemällä, en ees muista mitä kaikkea tehtiin mut oli kyl eeppisin taistelu tähän mennes. Tosi hilkulla ja kyllä siinä joku 3h sai yrittää vääntää eri taksuil.

En ois kyl uskonut että joku noin viikko sitten kärsin tyyliin pienimmistäki taisteluista pärjäsin tässä, mutta ohan tässä oppinutki ehkä jotain viikkojen aikana. Tämäkin tehtävä meni ekal kerral täysin ohi. :D
Olen muuten täsmälleen samassa kohdassa menossa kuin sinä, sama taistelu rähistiin täällä viime yönä, huikea matsi. Uudelleen aloituksesta huolimatta olet kyllä nopeasti kirinyt kiinni ;) Itse nuohoan paikkoja ja sivutehtäviä ehkä liiankin tarkalla kammalla, pelikellossa nyt 80h ja hahmot levelillä 7. Pohdinnassa jopa että back trackkään act ykköseeen ja palaan tänne vaihtoehtoista reittiä pitkin.

Minullahan kävi alussa niin että Grinch rouva löytyi pötköttämästä tavallista enemmän vihreänä maasta ja kyseisen daamin palveluksia ei tarvinnut tällä pelikerralla sen enempää sitten haikailla. Tämä oli suhteellisen alussa joten voi olla hyvinkin mahdollista että laitoin hänet ihan itse kylmäksi jollakin AOE loitsulla ja meni vähän niinkuin ”vahingossa”, no rapatessa roiskuu.

Mietin kanssa aloittaisiko kokonaan alusta että saisi Laezelin mukaan remmiin, mutta totesin että on ainakin hyvä syy pelata peli uudestaan siten että kyseinen hahmo on mukana alun tutoriaalinkin jälkeen.
 
No meni siinä kuitenkin 30h act ykköseen vaikka olikin "speedrun" päällä, samoin sit act kakkoses menin jo tuttuja mestoja ja nyt olen suurinpiirtein siinä mihin jäin kun alotin alusta. Kyl mäki nuohoan mestoja ja otin aikasemmin backtrackiä mut gale oli jo niin kaukana että ei voinut enää backtrackata ku savet oli jo mennyt, joten menin sit alusta, eikä kaduta. Olin missannut niin paljon asioita.
 
Täytyy myöntää että käsikirjoitus ei oikein kolahda mulle. Kaikki on niin paisuteltua ja äärimmäistä. Mä tykkään enemmän perinteisestä fantasiasta joka alkaa pienestä mutta kasvaa hiljalleen suureksi tarinaksi mutta tässä mennään heti alussa syvään päätyyn. Lennetään ulottuvuudesta toiseen ja saadaan vielä "aikapommi" päähän joka pitäisi saada kiireesti pois. Peli myös tekee nopeasti selväksi että olen "the chosen one" jolla on uniikki kyky. Kuinka yllättävää... Samoin nuo kumppanit on alkaneet ärsyttää tosissaan. Kaikilla on joku suuri salaisuus eikä kukaan ole sitä miltä näyttää. Yksi yrittää juoda mun verta ja toinen yrittää puukottaa toisen kumppanin kesken unien. Välillä taas joku paholainen ilmestyy leiriin ja muuttaa yhden kumppanin demoniksi jne. Kaikki on niin edgyä. Jotenkin alkaa mennä mielenkiinto koko tarinaan.
Joka tapauksessa pelattavuus on hauskaa ja monipuolista mutta mä en jaksa enää noiden kumppanien juttuja ratkoa yhtään.
 
Noh ei kaiken tarvitsee kolahtaa kaikkiin oha täs vedetty kieltämättä aika suureks kaikki mut se ei mua ole haitannut vaan päinvastoin. Se mikä itteäni ärsyttää lähinnä on se kun vaihtaa partyjäseniä nii aina se joka jätetää leiriin nii kauhee mökötys "just kiitti luulin että olimme ystäviä, no mä jään sit tänne mököttää just mee vaa sit ilman mua", mut sit ku ottaa taas jonku mukaan nii ollaan nii hemmetin iloisia "jee lähetää vaa oot ihan best". Onneksi ton voi skipata mut mielummin olisivat vaa että "ok, no mä chillaan sen aikaa nii tuun mukaa sit joskus, tai en ollenkaan ohan täs leiris ihan mukavaa". Tulee aina vähän semmonen pieni "paha mieli" kun jättää jonkun ja ottaa toisen.

Et tämmöne pieni ärsyke. :D
 
Siis eihän nyt eka läpipeluulla kahta oteta kertaakaan mukaan että voi sitte toisella läpipelullaa niillä.

Lähinnä vaan käy leirissä puhumassa paskaa sillon tällöin :)
 
Noh ei kaiken tarvitsee kolahtaa kaikkiin oha täs vedetty kieltämättä aika suureks kaikki mut se ei mua ole haitannut vaan päinvastoin. Se mikä itteäni ärsyttää lähinnä on se kun vaihtaa partyjäseniä nii aina se joka jätetää leiriin nii kauhee mökötys "just kiitti luulin että olimme ystäviä, no mä jään sit tänne mököttää just mee vaa sit ilman mua", mut sit ku ottaa taas jonku mukaan nii ollaan nii hemmetin iloisia "jee lähetää vaa oot ihan best". Onneksi ton voi skipata mut mielummin olisivat vaa että "ok, no mä chillaan sen aikaa nii tuun mukaa sit joskus, tai en ollenkaan ohan täs leiris ihan mukavaa". Tulee aina vähän semmonen pieni "paha mieli" kun jättää jonkun ja ottaa toisen.

Et tämmöne pieni ärsyke. :D
No eihän BG3 yksin syyllinen ole tähän edgyilyyn vaan kyseessä on ihan yleinen ongelma nykypeleissä. Kun halutaan välttää kliseitä niin sitten vedetään se erikoisuuden tavoittelu sinne toiseen päähän. Nuo kiukuttelevat kumppanit ovat taas ihan oma lukunsa. Gale yritti uida pöksyihin ja sanoin että "kiitos ei" niin eiköhän siitäkin saatu kauhee draama aikaiseksi. Shadowheart taas osoittautui oikein kunnon teinikiukuttelijaksi.
Vähänkin jos olet jonkun kanssa eri mieltä niin kommentit ovat tyyliin "en leiki enää ikinä sun kanssa...".
Kumppaneista sen verran että mä toivoin että Sazzan olisi pystynyt värväämään porukkaan. Tykkäsin siitä heti kun näin sen ja se olisi tuonut kaivattua huumoria tarinaan.:)

Mulle tosiaan sopisi ihan hyvin klassinen fantasia kaikkine kliseineen. Se vaan toimii aina joten miksi yrittää keksiä pyörää uudelleen. Jokatapauksessa kyllä mä pelistä tykkään. Pelattavuus on hauskaa ja tarinakin kiinnostaa vaikka se nyt ei ehkä ole ihan sitä mitä mä toivoin.
Kaikkea ei voi saada.
 
Täytyy myöntää että käsikirjoitus ei oikein kolahda mulle. Kaikki on niin paisuteltua ja äärimmäistä. Mä tykkään enemmän perinteisestä fantasiasta joka alkaa pienestä mutta kasvaa hiljalleen suureksi tarinaksi mutta tässä mennään heti alussa syvään päätyyn. Lennetään ulottuvuudesta toiseen ja saadaan vielä "aikapommi" päähän joka pitäisi saada kiireesti pois. Peli myös tekee nopeasti selväksi että olen "the chosen one" jolla on uniikki kyky. Kuinka yllättävää... Samoin nuo kumppanit on alkaneet ärsyttää tosissaan. Kaikilla on joku suuri salaisuus eikä kukaan ole sitä miltä näyttää. Yksi yrittää juoda mun verta ja toinen yrittää puukottaa toisen kumppanin kesken unien. Välillä taas joku paholainen ilmestyy leiriin ja muuttaa yhden kumppanin demoniksi jne. Kaikki on niin edgyä. Jotenkin alkaa mennä mielenkiinto koko tarinaan.
Joka tapauksessa pelattavuus on hauskaa ja monipuolista mutta mä en jaksa enää noiden kumppanien juttuja ratkoa yhtään.
Nyt kommentoin kyllä ehkä väärin vielä pelaamatta peliä (tuossa backlogissa se tosin odottaa pian vuoroaan), mutta noita videoita ja hahmoja noin yleisesti tähän mennessä seuraamalla, en ole saanut kovin miellyttävää kuvaa pelin hahmoista ja dialogista. Se ulosanti mitä olen nähnyt, ja ehkä noiden hahmojen ulkomuotokin on jotenkin sellaista terävää ja ei vaan jotenkin miellyttävää tai ylipäätään mielenkiintoisen näköistä. Tuo mitä nyt kerroit ja kuvasit ei kyllä myöskään kuulosta sellaiselta mistä välttämättä oikein pitäisin, mutta toki annan pelille kunnon mahdollisuuden ja voihan se olla, että todella pidänkin siitä. Odotukset ovat kuitenkin kieltämättä minulla pudonneet, ja sitä myötä peli itsessäänkin on pudonnut omassa backlogissani Starfieldin, Cyberpunk Phantom Libertyn ja todennäköisesti Lies of P:n taakse. Näin siitä huolimatta, että ensin oli kova into ostaa peli melkein heti julkkarissa. Sitten tuli kuitenkin katsottua enemmän noita videoita pelistä, sekä luettua monien pelaajien kommentteja, ja sellainen hypemäinen into laantui aika nopeasti. Ehdottomasti pitää toki peliä ihan kunnolla alkaa jossain vaiheessa pelaamaan, mutta enpä sitten tiedä tuleeko tuo kovin piankaan toteutumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Yli 65 h takana ja edelleen peli yllättää ja onhan tämä itselle jo selvä GOTY! Omalle kohdalle nuo keskustelut on ollut viihdettä Ja vieneet tarinaa eteenpäin toisin, kuin monessa muussa pelissä. En ole omalla peliuralla kohdannut vastaavaa peliä, joka näin kovasti iskee ja sentään pelannut jo 80-luvulta ☺️ Vastaavaan leffa maailmasta on iskenyt LOTR sekä kummisetä leffat.
 
Yli 65 h takana ja edelleen peli yllättää ja onhan tämä itselle jo selvä GOTY! Omalle kohdalle nuo keskustelut on ollut viihdettä Ja vieneet tarinaa eteenpäin toisin, kuin monessa muussa pelissä. En ole omalla peliuralla kohdannut vastaavaa peliä, joka näin kovasti iskee ja sentään pelannut jo 80-luvulta ☺️ Vastaavaan leffa maailmasta on iskenyt LOTR sekä kummisetä leffat.
No sitten kyllä luulisi itsellenikin kolahtavan, ainakin siinä mielessä, että itsellenikin aivan ehdottomia leffaelämyksiä ovat olleet juurikin LOTR ja Kummisetä-leffat. :)
 
Viimeksi muokattu:
Sen takia niitä pelejä ei osteta hypepäissään vaikka kuinka kehuttu tapaus olis ja toteaa myöhemmin kun rahat jo lähtenyt että ehkä tämä ei ole mun peli. ;)

Kyllähän tässä draamaa riittää enemmän kun salkkareissa, mutta ohan tämä hemmetin viihdyttävää ja kyllä tässä mahtuu sekaan hillitympääkin menoa, kyseessä kun on kuitenkin fantasia peli nii antaa nyt vaa vetää överiks ja revitellään kunnolla, on parisuhe draamaa ja on mökötystä ja on naurua ja on kaikkea siltä väliltä. Mun mielestä tässä on vaa onnistuttu siinä että hahmot osaa ilahduttaa, vihastuttaa, ärsyttää, mutta loppujen lopuks ollaan kaikesta draamasta huolimatta yksi kaveriporukka jotka yrittää selvitä tästä maailmasta.

Sekä se että ei oikeesti tiedä mihin suuntaan koko tarina on menossa joka on jo semmosta mitä en ole missään pelissä aikasemmin kokenut. Meitsin vahva goty ehdokas joka seisoo ylpeenä TOTK vieressä.
 
Itselle herää vain kysymys, että onko siis periaatteessa jokainen kumppani/npc sellainen salkkari-juttu että jos et tee just niin kun se tykkää niin se sulkee sen pois jossain vaiheessa ja sama pätee myös muihin npc. "Kari osti makkaran ja se tykkäs siitä" "Vihaan makkaraa" "En voi olla sun kanssa jos vihaat makkaraa" "En oikeesti vihaa makkaraa vaa oon miettinyt vaan että se on epäterveellistä" "Tiina kerto just että tykkäät makkarasta joten olet valehtelija ja menen takaisin Poriin töihin isäni parsakaalitehtaalle"
 
Viimeksi muokattu:
Itselle herää vain kysymys, että onko siis periaatteessa jokainen kumppani/npc sellainen salkkari-juttu että jos et tee just niin kun se tykkää niin se sulkee sen pois jossain vaiheessa ja sama pätee myös muihin npc. "Kari osti makkaran ja se tykkäs siitä" "Vihaan makkaraa" "En voi olla sun kanssa jos vihaat makkaraa" "En oikeesti vihaa makkaraa vaa oon miettinyt vaan että se on epäterveellistä" "Tiina kerto just että tykkäät makkarasta joten olet valehtelija ja menen takaisin Poriin töihin isäni parsakaalitehtaalle"
No ei todellakaan. Toki jos koko ajan haluat omille kavereille jutella, niin siinä on aina ne samat vaihtoehdot, elleI tarinan näkökulmasta ole jotain tapahtunut, mikä vaikuttaa leirissä käytäviin keskusteluihin.
 
Itselle herää vain kysymys, että onko siis periaatteessa jokainen kumppani/npc sellainen salkkari-juttu että jos et tee just niin kun se tykkää niin se sulkee sen pois jossain vaiheessa ja sama pätee myös muihin npc. "Kari osti makkaran ja se tykkäs siitä" "Vihaan makkaraa" "En voi olla sun kanssa jos vihaat makkaraa" "En oikeesti vihaa makkaraa vaa oon miettinyt vaan että se on epäterveellistä" "Tiina kerto just että tykkäät makkarasta joten olet valehtelija ja menen takaisin Poriin töihin isäni parsakaalitehtaalle"
No tää on sellaistan salkkaria että "Kari on niinku sellane demonin metsästäjä ja se jahtaa yhtä demonia mut se demoni ei oikeesti ollutkaan demoni. Sit selviskii et Kari oliki ite tehny sopimuksen paholaisen kanssa ja sit tää paholainen muutti karin niinku demoniks...Nii ja Kalle seurusteli Magian jumalattaren kaa mut se teki sillei tyhmästi että ajatteli varastaa siltä Jumalattarelta magiaa tai jotai niin se Jumalatar sit suuttu ja laitto Kallen sisään sellasen jutun mikä pakottaa Kallen syömään maagisia tavaroita. Muuten se räjähtää koko ukko. Nii ja sillä demonilla, joka ei oikeesti ollutkaan demoni, ni sillä on kans sydämmen tilalla sellane niin ku helvetinkone joka kans räjähtää jos mä en korjaa sitä. Sit meillä kaikilla on päässä sellanen mato joka muuttaa meidät kaikki hirviöiks jos me ei saada sitä nopeesti pois. Sen lisäks kukaan meistä ei oikeen tykkää toisistaan. Me vaan tapellaan ja kiukutellaan toisillemme. Ihan mälsää."
Nyt kommentoin kyllä ehkä väärin vielä pelaamatta peliä (tuossa backlogissa se tosin odottaa pian vuoroaan), mutta noita videoita ja hahmoja noin yleisesti tähän mennessä seuraamalla, en ole saanut kovin miellyttävää kuvaa pelin hahmoista ja dialogista. Se ulosanti mitä olen nähnyt, ja ehkä noiden hahmojen ulkomuotokin on jotenkin sellaista terävää ja ei vaan jotenkin miellyttävää tai ylipäätään mielenkiintoisen näköistä. Tuo mitä nyt kerroit ja kuvasit ei kyllä myöskään kuulosta sellaiselta mistä välttämättä oikein pitäisin, mutta toki annan pelille kunnon mahdollisuuden ja voihan se olla, että todella pidänkin siitä. Odotukset ovat kuitenkin kieltämättä minulla pudonneet, ja sitä myötä peli itsessäänkin on pudonnut omassa backlogissani Starfieldin, Cyberpunk Phantom Libertyn ja todennäköisesti Lies of P:n taakse. Näin siitä huolimatta, että ensin oli kova into ostaa peli melkein heti julkkarissa. Sitten tuli kuitenkin katsottua enemmän noita videoita pelistä, sekä luettua monien pelaajien kommentteja, ja sellainen hypemäinen into laantui aika nopeasti. Ehdottomasti pitää toki peliä ihan kunnolla alkaa jossain vaiheessa pelaamaan, mutta enpä sitten tiedä tuleeko tuo kovin piankaan toteutumaan.
Joo mä myös tykkäisin vähän tavallisemmista sivuhahmoista. Itse pelaan roolipelini aina sellaisella "rivimiehellä/naisella" joten olisi ihan hyvä jos kumppanit olisi myös sieltä normaalimmasta päästä. En tiedä miksi kaikkien pitää olla niin äärimmilleen vietyjä erikoishahmoja. Tuolla Larianin foorumilla joku kiteytti asian hyvin samomalla että tämä on kuin Game of Thrones jossa jokainen hahmo on Melisandre.

Kyllä tämä kuitenkin kannattaa pelata. Välttää kumppanien kanssa juttelua niin pärjää jo melko hyvin. Ja onhan siellä pari ihan hyvääkin hahmoa. Karlach ja Halsin vaikuttaa ok tyypeiltä.
 
Viimeksi muokattu:
Halsin ei ainakaa itke jos sen jättää leiriin, sais muut ottaa mallia.

Millä porukalle te ootte liikentees? Mul on muodostunut vakio oma hahmo tietenkin, sit shadowheart, Lae'zel ja Karlach. Tyttöporukas meen, sit tietenkin taisteluista riippuen tulee vaihettua hahmoja kun joskus on pakko olla velho messis jne ja joskus harvoin vaihtelun vuoksi ulkoilutan muita ettei ne ihan masennu :p . Kaikil on omat vahvuudet ym, Astronia käytän jos pitää picklockata ovia ym kirstuja varsinkin jos on joku iso numero nopassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom