Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur’s Gate 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitäs kun itse pelaa Shadowheartilla?
Pääseekö tässä omiin pöksyihin?

Toki ainakin Laezelin pöksyihin tuli jo kutsu, joten siinä samallahan tulee molemmat hoidettua.
 
Mitäs kun itse pelaa Shadowheartilla?
Pääseekö tässä omiin pöksyihin?

Toki ainakin Laezelin pöksyihin tuli jo kutsu, joten siinä samallahan tulee molemmat hoidettua.
Silloin ne pöksyt löytyy jo inventaariosta ja voit milloin vain niitä ihailla.

Pieni tauko ollut nyt pelaamisessa kun isyyslomilla pitää ilmeisesti muutakin tehdä. :D tänään kuitenkin ACT 2 jatkuupi.
 
Minä, Shadowheart ja kaksi npc:tä päädyttiin neljän kivaan. Tälläinenkin mahdollisuus löytyy.
 
Okei puhutaan hetki vakavia ja jätetään shadowheartin pöksyt hetkeks rauhaan vaikka se onkin pelin suurin päätehtävä.

Kun TOTK julkastiin ja siihen upotin 400+ tuntia oli se mun kirjoissa varma GOTY, sit tuli BG3 mulle ihan puskista ja nyt nämä kaksi taistelee ykkösijasta. Vaikka kyseessä onkin täysin eri pelit, molemmat ovat RPG mut eri tavalla, molemmissa on mysteereitä ja salaisuuksia ja seikkailua ja ihmettelmistä, mutta mitä tulee tarinaan vetää BG3 hieman piteemmän korren sen suhteen vaikka totk tarina oli huomattavasti parannettu edelliseen osaan verrattuna.

TOTK on toki se vapaus ja liikkuminen hauskempaa kun voit mennä mihin silmä näkee, tässä se on sen suhteen suppeempi. Näitä on vaikee verrata keskenään, molemmat ovat aivan loistavia pelejä mutta en uskonut että tulee enää tänä vuonna mitään niin hienoa tai edes lähelle mitä TotK, toisin kävi.

Nyt mennään edelleen act kakkoses ja aivan hemmetin hieno mesta se "shadowed" mikä virallisesti onkaan, tosi spooky ja pakko liikkua lampun kanssa joissain paikoissa kun on joku kirous päällä. Sit tehtiin vielä joku pitkän kaavan mukainen aarrejahti jossa lopussa oli legedary ase. Koko ajan saa ihmetellä mihin sitä on päätymässä. Haluan koluta kaikki maholliset nurkat ja tehää kaikki maholliset tehtävät. Tunteja on nyt takana 110 mutta paljon on mennyt aikaa ihan ihmetelles ja opetelles et itse peliaikaa varmaan siitä puolet tai vähän yli.

Hahmot ja dialogi ovat aivan loistavia ja hamoista oikeesti välittää ja pelkää/jännittää mitä niille mahtaa käydä, dialogit kuuntelee oikeesti huolella läpi mitä yleensä tuppaa äkkiä skippaa ja valitse ekan dialogivaihtoehdon mitä tarjotaan. Jostain internetistä luin että tässä voi olla 17000 erilaista loppua kun voi mennä ja tehää asioita ja valintoja niin monella eri tavalla, määrä kyllä kuulostaa aivan fantasiapuheelta mutta jos se edes melkein pitää paikkansa niin tässä pelissä on tolkuton määrä uudelleenpeluu arvoa.
 
110h?! Miten hemmetissä mä oon onnistunu pääseen lähes loppuun noin 30h, en edelleenkään käsitä :D ei siinä hyvä et on sisältöä mut kuinka hemmetisti mä oon missannu? Paljon ilmeisesti.
 
No en tiie, niiku sanoin mulla on mennyt paljon aikaa "invertory managment simulatoris" ym ihmettelyä ja möllötystä, sit tosi kauan kesti ku ei oikee tiennyt mitä oon tekemäs tai menossa ja että "osaanko nyt tehää asioita oikein tai pelata tätä peliä", sit ei välil meinannu taisteluis pärjätä jne. Tein myös uuden hahmon mut se oli heti alkuun nii sitä nyt en laske. Interneteis väitetää et tarinan nyt voi vetää jopa 25 tunnis, sivutehtävät ym kaikki päälle niin 75h ja jos kaikki salaisuudet ym nii kuulemma just se 200 hours tjsp. Mut nää pelien pituudet nyt on niin pelaajakohtasia, oot säki ilmeisesti kuitenkin sivutehtäviä ym mestoja käynyt läpi etkä vaa juossut tarinaa läpi?

Kerran otin myös reilusti takapakkia ku oli kaikki mennyt nii vituiks ettei pystynyt elää itsensä kanssa, tästähä näitä tunteja alkaa kertyy ja ohan se mahollista että tässä missaa helposti myös paljon, mulla tullut nyt täs act kakkoses vaik mitä sivutehtäviä ku jutellut tyylii kaikille ketkä vastaan tulee ja avannut näin uusia tehtäviä lisää vaikka olen koko ajan mennyt tekemään sitä yhtä tehtävää, sit mennyt tekee sitä toista tehtävää ja matkan varrella tulee joku heppu selittää et auta muaki jätkä hei ja siinähä sitä sit seikkailee ympäriinsä auttamassa. :D

Edit: Lisätää viel se että pelin kello näyttää nyt 65h58m mut siel pleikkari valikossa on 110h joka varmaa laskee kaikki idlailut ym haaveilut mukaan? Joten ei mulla nyt niin paljon virallista peliaikaa näköjää ole.
 
Viimeksi muokattu:
110h?! Miten hemmetissä mä oon onnistunu pääseen lähes loppuun noin 30h, en edelleenkään käsitä :D ei siinä hyvä et on sisältöä mut kuinka hemmetisti mä oon missannu? Paljon ilmeisesti.
Siis koko pelin loppuun 30 tunnissa? Oho.

Itsellä vasta 23h, mutta act1:ssä mennään tiukasti edelleen. Ja tässäkin tuntuu olevan tekemistä vaikka kuinka. Tutkin toki koko maailman ja pyrin tekemään kaikki tehtävät. Tällä hetkellä mennään Underdarkissa. Tämäkin luola vaan jatkuu ja jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
No en tiie, niiku sanoin mulla on mennyt paljon aikaa "invertory managment simulatoris" ym ihmettelyä ja möllötystä, sit tosi kauan kesti ku ei oikee tiennyt mitä oon tekemäs tai menossa ja että "osaanko nyt tehää asioita oikein tai pelata tätä peliä", sit ei välil meinannu taisteluis pärjätä jne. Tein myös uuden hahmon mut se oli heti alkuun nii sitä nyt en laske. Interneteis väitetää et tarinan nyt voi vetää jopa 25 tunnis, sivutehtävät ym kaikki päälle niin 75h ja jos kaikki salaisuudet ym nii kuulemma just se 200 hours tjsp. Mut nää pelien pituudet nyt on niin pelaajakohtasia, oot säki ilmeisesti kuitenkin sivutehtäviä ym mestoja käynyt läpi etkä vaa juossut tarinaa läpi?

Kerran otin myös reilusti takapakkia ku oli kaikki mennyt nii vituiks ettei pystynyt elää itsensä kanssa, tästähä näitä tunteja alkaa kertyy ja ohan se mahollista että tässä missaa helposti myös paljon, mulla tullut nyt täs act kakkoses vaik mitä sivutehtäviä ku jutellut tyylii kaikille ketkä vastaan tulee ja avannut näin uusia tehtäviä lisää vaikka olen koko ajan mennyt tekemään sitä yhtä tehtävää, sit mennyt tekee sitä toista tehtävää ja matkan varrella tulee joku heppu selittää et auta muaki jätkä hei ja siinähä sitä sit seikkailee ympäriinsä auttamassa. :D

Edit: Lisätää viel se että pelin kello näyttää nyt 65h58m mut siel pleikkari valikossa on 110h joka varmaa laskee kaikki idlailut ym haaveilut mukaan? Joten ei mulla nyt niin paljon virallista peliaikaa näköjää ole.
Oon joo tutkinu ja tehny aika paljon, kavereiden tehtävät yms. sitä mukaa kun niitä on tullut. Aattelin kans et jotenkin oikeilla raiteilla kuitenkin kun act3:een pääsin sillee et hahmot oli lv10 ja ihan kohta 11 ja vielä toki tuollaki asioita kesken. Eli siin mieles ajattelin et koska mun ryhmä on kokoajan samassa tasossa vihujen kanssa niin oikeilla raiteilla. Ellei täs ole skaalausta :D

Järkeilynä tässä se että miksi devaajat tekis niin, että oot jo tyyliin act2:n alussa lv12 (max) ja sitte jyräät vaa kaikki.
 
Oon joo tutkinu ja tehny aika paljon, kavereiden tehtävät yms. sitä mukaa kun niitä on tullut. Aattelin kans et jotenkin oikeilla raiteilla kuitenkin kun act3:een pääsin sillee et hahmot oli lv10 ja ihan kohta 11 ja vielä toki tuollaki asioita kesken. Eli siin mieles ajattelin et koska mun ryhmä on kokoajan samassa tasossa vihujen kanssa niin oikeilla raiteilla. Ellei täs ole skaalausta :D

Järkeilynä tässä se että miksi devaajat tekis niin, että oot jo tyyliin act2:n alussa lv12 (max) ja sitte jyräät vaa kaikki.

Monestahan tehtävästä ja paikkojen tutkimisista saa jopa yllättävän vähän expaa. Tuntuu, että juonta eteenpäin vievistä tehtävistä saa ne parhaimmat expat. Luulin päässeeni ite ACT 2 jo reilu 5h sitten, mutta Trophy paljasti, että nyt vasta ollaan siellä ja tunteja joku ~45h alla. Paljon tuolla saattaa mennä ohi ja et edes tiedä missaavan niitä, mitä itse olen kaverin peliä esimerkiksi seurannut. Useampi paikka itsellä mennyt underdarkissa ohi ja sitä myöten myös muutama tehtäväkin.
 
30h ja melkein lopussa kyllä kieltämättä kuulostaa siltä että on joitakin alueita/tehtäviä jäänyt välistä. Vaikka sitä ei jäis haaveilee ja haistelee kukkia, itte löytänyt act1 ja undergroundist vaikka mitä salaisia polkuja ja alueita ja tehtäviä jotka on hyvin helppo missata. Mut mistä minä tiien, ehkä tämä onkin "lyhyt" peli ja kaiken voi löytää ja tehää tyyliin 50 tunnis.
 
Viimeksi muokattu:
Ainakaan noi Act1 ja 2 alueet ei ole oikeasti pinta-alaltaan kamalan isoja, eli ihan muutamassa minuutissa juoksee alueen päästä päähän. Sen Suhteen Sinne Act 3 pääseminen 30h varmaan on ihan mahollista vaikka tekisikin kaiken eteentulevan, mutta se kyllä edellyttää sitä että tekeminen on oikeesti ns. "tehokasta" :D Oma(kin) pelityyli on enemmän sellaista fiilistelyä ja rauhaisaa tutkiskelua, ja onha sitä omaa reppuakin penkoessa/lajitellassa mennyt aika monta tuntia. Yhdessä tappelussakin saattaa mennä 30min. Mutta eihän siis siinä. Toiset tykkää porhaltaa tukka putkella ja toiset riisuu hahmonsa munasillee ja rämpyttää luuttua torin laidalla kylän hameväellä :cool:
 
Ne alueet on sanoisin omalla kokemuksella vähintään kolminkertaisia kooltaan miltä ne kartalla näyttää kun maan päällä katselee karttaa. Kun löytää luolia viemäreitä ja maanalaisia kaupunkeja niin ei se alue ookaan niin pieni. Ja edes maan päällä olevat alueet ei yleensä näy yhdellä kartalla paitsi ehkä ACT 2:ssa. Jos oikein muistan. LVL ei kerro yhtään mitään miten paljon on tehnyt tehtäviä just sen takia että se nousee päätehtäviä tekemällä niin paljon nopeammin. 30h jos on lähes pelin lopussa kellossa niin on luultavasti suunnilleen 1/3 tehtävistä suoritettuna. Tai suoritettu jokainen tehtävä tappamalla joku hahmo johonka tehtävän tekeminen tyssää.
 
Eiks teil oikeesti ole mitään vaikeuksia minkään taistelujen kanssa ikinä? Vai teenkö mä nyt jotain aivan väärin, joskus tulee vaa taisteluja joita ei oo mitenkään mahollista voittaa ja munnaa tulee peppuun todella rajusti. Jotkut taistelut sit menee ilman ongelmia, et onksne jotkut taistelut sit jotain tyyliin end game kamaa mihin ei oo mitään asiaa ennen kun on parhaat kamat päällä. Ei niiku mitään toivoa vaikka mitä tekis, just ku täs alkaa välil luulee että nony taistelut sujuu nii sit tulee joku elite joukko pieksee, sit tääl saa kuunella tarinoita ku tyypit vaihtaa jo vaikeemmalle tasolle ku kaikki taistelut ovat kun löysää ripulia vaan.

Act kakkoses mulle tulee monis mestois hyvin faffat bloodborne vibat, vanhaa linnaa ja raunioita ja verta ja suolenpätkiä. :eek:
 
Ylös Bottom