Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Ehdottomasti!
Gunnerin kk:hon hajontaa pienemmäks, enemmän kuteja vyöhön ja latausaikaa lyhkäsemmäks. Kopukuskille 4-5 fleeriä, hellfire ohjukset, emp mahollisuus ja fat man.
Stingeri-ukoille max 2 panosta ja kantama 100 metriin.

Erittäin hyvä että ollaan samoilla jäljillä. Sullakin näyttää tota kokemusta olevan attack kopusta niin maan perkeleesti että pystyt alkaa heittää sarkastista läppää.
Jos et ole itse kokeillut asioiden molempaa puolta älä viitsi edes kommentoida mitään. No okei jos nyt kaikkien mikki hiirien hermot ei menis niin jos sitä gunnerin tykin hajontaa
vaikka pelkästään pienentäis.
 
Vastaus: Battlefield 4

Joo, mut ei ihan,,, kyllä ne Igla ja stinger saman "lämän" tekee :D. 225 damagen tekee molemmat hekon/jetin 500 healttia vastaan eli 45%. Transport helicoptereilla on 700 helaa.
Tjaa, onkin tosiaan niin, että tekevät eri määrän damagea eri koptereihin, josta olin saanut käsityksen että ovat eritehoisia.
 
Vastaus: Battlefield 4

No hyvä, että kävit yhden pelin perusteella toteamassa attack kopun olevan täydellisessä balanssissa. Asia on nyt sen verran selvä, ettei meillä kitisijöillä ole paljon vastaansanomista :D

No kuinka monta peliä sillä pitää paukutella todetakseen että kyllä sillä tykillä jo pelkästään saa aivan naurettavan helposti tappoja, ja gunnerillahan on myös kakkosase. Ja porukka viitsii valittaa että attack kopu on paska, kyllä on hyvään totuttu.

Jos vertaa tankin tai BTR:n gunneriin niin onhan tuo aivan eri planeetelta. Tosi balanssissa noi koptereiden aseet on joopa joo. Pojilla on joku Wahlroos-kompleksi kyllä päällä, kaikki mulle ei mitään muille ja sit on reilua.

No eipä mitään ammutaan vispilät alas kuten ennenkin.
 
Vastaus: Battlefield 4

No kuinka monta peliä sillä pitää paukutella todetakseen että kyllä sillä tykillä jo pelkästään saa aivan naurettavan helposti tappoja, ja gunnerillahan on myös kakkosase. Ja porukka viitsii valittaa että attack kopu on paska, kyllä on hyvään totuttu.

Jos vertaa tankin tai BTR:n gunneriin niin onhan tuo aivan eri planeetelta. Tosi balanssissa noi koptereiden aseet on joopa joo. Pojilla on joku Wahlroos-kompleksi kyllä päällä, kaikki mulle ei mitään muille ja sit on reilua.

No eipä mitään ammutaan vispilät alas kuten ennenkin.

En tiedä miten voit verrata tankin gunnerin asetta kopun gunneriin kun kyseessä on täysin eri tykki.
 
Vastaus: Battlefield 4

No kuinka monta peliä sillä pitää paukutella todetakseen että kyllä sillä tykillä jo pelkästään saa aivan naurettavan helposti tappoja, ja gunnerillahan on myös kakkosase. Ja porukka viitsii valittaa että attack kopu on paska, kyllä on hyvään totuttu.

Jos vertaa tankin tai BTR:n gunneriin niin onhan tuo aivan eri planeetelta. Tosi balanssissa noi koptereiden aseet on joopa joo. Pojilla on joku Wahlroos-kompleksi kyllä päällä, kaikki mulle ei mitään muille ja sit on reilua.

No eipä mitään ammutaan vispilät alas kuten ennenkin.

Oletko lentänyt attac kopua ollenkaan? Mietin vain perustatko väitteesi sille, että attac kopu ei ole paska koska istuit yhen rundin gunnerina?
 
Vastaus: Battlefield 4

Sullakin näyttää tota kokemusta olevan attack kopusta niin maan perkeleesti että pystyt alkaa heittää sarkastista läppää.

Tarviiko nykyään kokemusta aihealueesta josta meinaa heittää huumoria sarkastiseen sävyyn?
Mahtaisko kirjekurssi riittää tarvittavan kokemuspistemäärän saamiseksi, jotta voin jatkaa helikopterikeskustelua huumorisävytteisesti tässä viestiketjussa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Ei voi kuin nauraa tälle väännölle. On siellä varmasti muutakin tekemistä jos ei helikopperi lentely onnistu totuttuun tapaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Oletko lentänyt attac kopua ollenkaan? Mietin vain perustatko väitteesi sille, että attac kopu ei ole paska koska istuit yhen rundin gunnerina?

Juu olen mä sillä liidellytkin, onhan se vähän kankea ja hidas scouttiin verrattuna, mitä sitten? Onhan siinä nyt hemmetti vähän eri tavalla tulivoimaakin kun on ampuja kaksilla aseilla mukana lentäjän lisäksi. Ihme vellipeppuilua, ottakaa torrakko käteen ja objektiiville siitä jos ne koput on niin ahterista.

Edit: korjaan aiempaa kommenttiani balanssista, vaadin että scoutin agilityä nerffataan, tulis parempi balanssi jos sen liikkeet olis lähempänä attackin liikehdintää :)
 
Vastaus: Battlefield 4

Joo olette ihan oikeassa siitä että turha tästä on vääntää. Tässä taitaa suurin ongelma se että kirjoittajien välillä oleva taso ero on ongelma. Mä olen tottunut siihen että attack kopussa on munaa eikä ammu räkäpäitä. Ite en bf3:ssa paljoa kopua käyttänyt kuin loppuvaiheessa ja yleensä olin maamiehenä. Silti sen häiritsevän kopterin sai alas tavalla tai toisella. Sen kuuluikin olla voimakas laite. Bf3:ssa pystyi sentään luomaan eeppisiäkin ilmataisteluja kopuilla ja jeteillä ilman että op stiglaa tuli niskaan. Nyky buffeilla ja nerffeillä peli alkaa lähentyä enemmän codia kuin battlefieldiä. Kopterithan olivat bf3:ssa ongelma vain niille jotka eivät osanneet muulla tavalla kuin stiglalla tai jetillä rämmäämällä niitä sieltä taivaalta poistaa. Mä en halua että kopua buffattais sen takia että itse pääsisin niillä tappoja hakemaan vaan sen takia että pelin 3 osa aluetta ei ole enää tasapainossa vaan maasta pystytään poistamaan koko ilma uhka lähes täydellisesti koko roundin ajan jos niin vain yksi squadi päättää.
 
Vastaus: Battlefield 4

Se on Piissi vaikeeta joillekkin. Kopulla saadun ruumisröykkiön takaa huikkia, et tää kopu on huono, kun ei saa enää kuin 25 tappoo mapis. Tähän keskusteluun on vaikea saada mitään järkevää loppua, sillä toisella puolella on hekomiehet (joiden mielestä battlefield = helikoptereiden shooting gallery)

Miksi en käytä kopua sen enempää:

1) Se viuhtominen on oikeasti aika tylsää, sori kopumiehet. Maassa vaaditaan paljon enemmän, mikäli aikoo selvitä ja vallata lippuja. Taktinen pelisilmä nääs. [Toki kopterillakin sitä vaaditaan, mut suurin osa vaan hakee tappoja] ;)
2) Se on aina varattu. En jonota, koska peli pitää voittaa. Jonottavat pelaajat = nopot


Se kopu kyllä pysyy itselläni ilmassa, ja osaan ampua sillä riittävän tarkasti (jopa minigunilla). Attack kopun käsittelyä voisi saada kyllä vikkelämmäksi. Nyt se on lähempänä läskikopua.

Vai kopumiehet. Huhhuh :D Jos vastakkain haluaa asetella niin lähempänä totuutta olis pelin balanssista jotain ymmärtävät ja toisella puolella vähän vähemmän ymmärtävät :p
 
Vastaus: Battlefield 4

Vai kopumiehet. Huhhuh :D Jos vastakkain haluaa asetella niin lähempänä totuutta olis pelin balanssista jotain ymmärtävät ja toisella puolella vähän vähemmän ymmärtävät :p
No kerro nyt että mikä se on se balanssin määritelmä. Jos oikein tulkitsin sun sotanickin, niin sulla on Attack helillä K/MIN 0.87, eli vähän parempi kuin esim. IFV:llä (0.74). Scouttihekolla oot nakuttanut 0.96, RCB:llä 1.34 ja MBT:llä 0.99. Mulla on stingerillä K/MIN 0.68, ja Iglalla 0.36, tappoja ensiksimainitulla 34kpl 50 minuutin aikana, ja jälkimmäisellä 30 vajaan puolentoista tunnin sihtailun jälkeen. Mun IFV K/MIN on esim. 0.91, joka on sama tehokkuus johon olen päässyt MAA:lla (ilman mitään aktiivipassiiviradareita). Maailmanlistan ykköshekokuskilla (PS4) näyttäisi olevan Scouttihekolla 2.50 K/MIN.
BF4Stats-sivun ykkösstinger-nobon K/MIN on 0.53.

edit. PS4:n noskill #1 stingeröitsijällä sentään 1.99 K/MIN, kakkosella taas selvästi vähemmän.
 
Vastaus: Battlefield 4

Enpä ole kyllä itse ennen tälläistä vääntöä nähnyt varmaan yhdestäkään pelistä :D

Eipä mulla ole oikeestaan muuta mielipidettä, että itse ainakin sopeudun pelien muutoksiin. Tietääkseni jos tässä on haettu "relismia" niin on siinä suhteessa onnistuttu omasta mielestäni melko hyvin. Tuskin ne koput oikeasti kovin kauaa pysyy ilmassa jos keskellä taistelukenttää lentelee. Eikös ne tee sellaisia läpilentoja. Varmaksi en tietenkään voi sanoa :D

Mutta koska kyseessä on peli niin tietenkin on haettu sitä, että kaikilla olisi hauskaa ja jos kerran BF3:ssa oli kopujen ylivoimaa niin nyt sitten tuotiin stingeri peliin (en tiedä oliko bf3:ssa, koska en sitä ole pelannut). Eikös stingeriä kaverit ole kuitenkin täysin alttiita tankeille yms.. En oo edes kokeillut kyseistä härveliä...vielä.

Eikös siinä Eurooppa vs Jenkit matsissa pro pelaajatkin sitä stingeriä käyttänyt. Eikä siellä kovin helposti niitä kopuja alas otettu kun tajusivat pysyä kauempana.

Mutta joo.. Jos ei peli nappaa tällä hetkellä niin sitten kannattaa varmaan vaan odotella päivityksiä tms.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tämä kuilu voidaan myös nimetä kauniimminkin. Ainoastaan muutama nimimerkki joka on samaa mieltä siitä että ilma tarvitsee puffia on itselle vieras enkä tunne taustoja, kaikki muut on akttivisia kilpapuolen jannuja. AA.n puolustajista ja nykyisen balanssin ymmärtäjistä yksikään ei ole tuttu nimimerkki otteluita vääntävistä porukoista.

Meidän näkökulma muodostuu siitä että tiedämme mitä yhteen pelaavat ja suht yhtä taitavat joukkueet olemassa olevilla leluilla saavat aikaan tässä pelissä. Tästä muodostuu se meidän käsitys balanssista. Ja se kusee nyt pahasti. Meitä ei kiinnosta itteasiassa yhtään pahottaako se perus publapallo mielensä siitä että joku tappaa sen kopulla, jetillä tai tankilla sen kymmenennen kerran. JOS ei osaa sitä laitetta tuhota balansissa olevilla laitteilla on se täysin oma häpeä. Peliä ei pidä tyhmentää ja helpottaa sen takia että osa porukasta ei vain osaa. Nyt tilanne on se, että ilma tulee olemaan käytännössä täysin turha kapistus otteluissa, siellä ei lennä pelialueella yksikään kopu missään muussa kun respaan ajetussa tilanteessa.

Kohta kun joku tulee taas kertomaan ettei näitä pelejä tehdä pelkästään kilpa-puolelle niin vastataan taas valmiiksi...
Pelin balanssi jos toimii kilpa-puolella se toimii silloin myös publalla. Se että kaikki ei osaa tehdä kaikkea eikä tiedä kaikkea pitää vain hyväksyä. Tasoeroja ei pidä keinotekoisesti manipuloida koska se särkee itse pelin.

BF3.ssa balanssi oli hyvä vaikkei täydellinen (siihen ei päästä ikinä)
 
Vastaus: Battlefield 4

Eikös siinä Eurooppa vs Jenkit matsissa pro pelaajatkin sitä stingeriä käyttänyt. Eikä siellä kovin helposti niitä kopuja alas otettu kun tajusivat pysyä kauempana.

Käytettiihän siinä ja käytetään muutenkin matseissa. Matseissa oikeastaan käytetään ja tehdään paljon asioita mitä katsotaan publalla nopoiluksi. Kyse ei ole siitä mitä käytetään vaan siitä kuinka päin persettä jokin asia on. Eikä mun mielestä stiglan käytössä ole mitään vikaa jos vehkeet olisi balanssissa.
 
Vastaus: Battlefield 4

BF3 ei ollut kopujen ylivoimaa, mutta siinä ilmalla oli merkitystä. BF3 piti sentään varoa kopteria ja pyrkiä ilmatilan hallintaan. Jos joku oli menestyvä kopterilla, se oli hänen omista skillseistä kiinni, ei siitä kopterista. BF4:ssä ihan sama mitä siellä taivaalla lentää. Ei niistä paljoa kiusaa siellä ole, eikä niiden tiputtamiseen tarvi paljoa vaivaa nähdä. Kaikki jotka tässä topicissa ovat väittäneet kopun olevan balansissa ja vetäneet äsken kuin testiksi huippurunit, ovat trollanneet. Sen näkee Battlelogista. Tämä keskustelu ei ole edennyt enää pitkään aikaa. Kaikki faktat on esitetty ja nyt on menty enää eipäs juupas linjalla. Puhutaanko jostain muusta?

Olen publapallo ja en pelaa kilpailullisesti. Minua ei silti haittaa vaikka joku olisikin erityisen hyvä jollain vempeleellä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Nyt tilanne on se, että ilma tulee olemaan käytännössä täysin turha kapistus otteluissa, siellä ei lennä pelialueella yksikään kopu missään muussa kun respaan ajetussa tilanteessa.

Pelin balanssi jos toimii kilpa-puolella se toimii silloin myös publalla.

Onhan tuo kilpapuoli ja publa nyt aivan eri asia. Klaanimatseissa 16-24 vs. publalla 64 pelaajaa.

Tarvittaessa klaanimatseissa pelaajat sopivat omista säännöistä, esim. stingerit ja it-ohjukset voidaan kieltää.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onhan tuo kilpapuoli ja publa nyt aivan eri asia. Klaanimatseissa 16-24 vs. publalla 64 pelaajaa.

Tarvittaessa klaanimatseissa pelaajat sopivat omista säännöistä, esim. stingerit ja it-ohjukset voidaan kieltää.

Tämä on totta siltä osin että matseissa stiglaajia tulee olemaan vähemmän koska pitää keskittyä enemmän siihen maan hallintaan mutta isoimmat turnaukset ja esim. Fraggednation mikä oli suurin ja arvostetuin matsiporras pelattiin pelit "no rules" meiningillä. Ja tämänkin mahdollisti se että peli oli balanssissa. Nyt esim. Pc puolellla BND säännöt ei kiellä stiglan tai active radarin käyttöä. Tietty siellä on ainakin 8v8 matseissa kielletty mobile aa:n käyttö. Oli aina karmea vääntöä matseissa kun jotain kiellettiin niin häviävän osa puolen mielestä oltiin sääntöä rikottu. Oli parempi sallia kaikki niin ei tullut konflikteja sen suhteen.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onhan tuo kilpapuoli ja publa nyt aivan eri asia. Klaanimatseissa 16-24 vs. publalla 64 pelaajaa.

Tarvittaessa klaanimatseissa pelaajat sopivat omista säännöistä, esim. stingerit ja it-ohjukset voidaan kieltää.

Miksi pitäisi kieltää? Miksei peliä voi laittaa tasapainoon? BF3.ssa PS.llä lähes kaikki 12-man ottelut pelattiin täysin ilman bannauksia kun peli oli balansissa. Peli ei ollut aina balanssissa tietenkään publalla mutta oliko se pelin vai pelaajien vika?

Itse pelaajamäärä ei asiaan juuri vaikuta, ja jos halutaan ottaa se huomioon niin AA-aseet on silloin entistä enemmän övereitä...
 
Vastaus: Battlefield 4

Pelin balanssi jos toimii kilpa-puolella se toimii silloin myös publalla. Se että kaikki ei osaa tehdä kaikkea eikä tiedä kaikkea pitää vain hyväksyä. Tasoeroja ei pidä keinotekoisesti manipuloida koska se särkee itse pelin.

No ei tasan toimi, taidat pelata vaan täysissa squadeissa samojen eliittikavereidesi kanssa.

Normiservilla johon liityt vaikka yksin, ei ole mitään järjestelmällisyyttä, tai edes kommunikointia 99% ajasta, joten turha verrata yhteen pelaavaa klaania tai random pelaajaporukkaa. Jos klaanissa yksi squadi hoitaa ilmatorjuntaa vaikka kahdella Iglalla ja yhdellä SRAW:illa, yksi heiluu soflamilla ja yksi jakaa panoksia niin kai nyt hemmetissäs koput tulee alas vaikka ne olis tehty adamantiumista. Yhdelläkään random servulla ei tapahdu mitään edes kaukaisesti tuon tapaista.

Ja vai että keinotekoisesti manipuloida??? Oletko aivan herännyt uniltasi? Koko pelihän on keinotekoista manipulointia täys, pelin kehittäjä yksinkertaisesti tajusi että edellisessä versiossa mentiin metsään, ja joku pienen pieni eliittipelaajien ryhmä tykkäsi "balanssista". Uuteen peliin korjattiin epäkohta, ja tuntuu että suurin osa pelaajista tykkää, muutama hemmoteltu kakara jaksaa itkeä.

Mieti nyt itsekin sitä parjattua attack kopua, lentäjällä on vehje joka on about miljoona kertaa liikkuvampi ja ketterämpi kuin tankki, kestää mielettömän määrän osumia vaikkapa tankin KK:sta, lentäjällä raketit ja ohjukset, gunnerilla konetykki ja ohjukset. Vehkeellä vetelee kartan kuin kartan päästä päähän lipulta toiselle parissa kymmenessä sekunnissa, ja pojat itkee että se on paska. Huh huh. Ja juujuu piipittää kokoajan voi hirveää, pitäis kai ihan oikeasti saada koko peli lentää tolla linnoituksella ilman pelkoa mistään vastaiskusta.

Ja jos klaanipeleissä oli eeppisiä ilmataisteluita ja niitä kaipaa niin tässäpä hyvä parannusehdotus: Koptereiden ilmasta maahan-aseet samalle teholle kuin tankin kk, ei varmaan sada Stiglaa niskaan ja saatte leikkiä punaista paronia siellä pilvien seassa ihan rauhassa muiden liitelijöiden kanssa :p
 
Ylös Bottom