Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Beyond: Two Souls

  • Viestiketjun aloittaja OK
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Beyond: Two Souls

Spekuloin myöskin samaa kohtausta, "Juhlat":
Itsekin päätin noille idiooteille kostaa jo ennen komerosta ulos pääsyä. Onneksi peli tarjosi tämän mahdollisuuden. Harmikseni en kuitenkaan huomannut noita kynttilöitä ja hellaa, jotta olisi viimeisen silauksen kostolle saanut. :eek: Ja itsehän mukulat halusivat nähdä niitä Jodien kykyjä. Mitäs läksivät. ;)

4 ensimmäistä kohtausta takana ja peli vaikuttaa todella lupaavalta. Tänään tarkoitus jatkaa ja nauttia peli pieninä määrinä kerrallaan, mutta kuitenkin niin, että pysyn koko ajan kärryllä juonesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Beyond: Two Souls

Muutama kohtaus takana ja sen perusteella käsissämme on jälleen Heavy Rainin kaltainen helmi. Loistava käsikirjoitus ja upeita mieleenpainuva kohtauksia kerta toisensa jälkeen. Taustalla häilyy koko ajan samanlainen hieman ahdistunut ja synkkä tunnelma kuin Heavy Rainissakin. Moraalisesti arveluttavia päätöksiä pitää tehdä tai olla tekemättä tuon tuostakin. Kerta kaikkiaan loistava peli!

Hieno on myös nähdä miten peli tarjoaa koko ajan erilaisia kohtauksia eri pelikerroilla. Esim. demossa jossa kiihdytetään kohti tiesulkua moottoripyörällä, poliisit nappasivat minut kahdesti sitä pelattuani. Nyt itse pelissä pääsin tiesulusta läpi ja tarina jatkui uudella pitkällä kohtauksella jota ei tullut jos jäin tiesulussa nalkkiin. Tämä todellakin lisää uudelleen pelaamisen intoa :)

Ainoa oikeastaan mitä olisin toivonut, on ns. pikakelausnappi taaksepäin. Jos epäonnistuu jossain qt-kohtauksessa, tarina jatkuu siten miten sen ei olisi halunnut jatkuvan. Toki kohtauksiet voi pelata uudelleen erillisinä lukuina, mutta voi kestää kauan ennen kuin pääsee taas kokeilemaan sitä missä edellisen kerran mokasi.

Kaikille vahvan tarinan ystäville, suosittelen lämpimästi!
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Kahlasin eilen demon läpi ja kyllähän tämä vaikuttaa pakko-ostolta. Sellainen vain jäi vain harmittamaan, että Movea ei taideta tukea tässä pelissä. Heavy Rain on ainakin minulle ollut ainoa peli, missä Move oli oikeasti hyvä ja parempi kuin padi.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls [Hype]

Naurattaa tuo mainitsemasi kohtauksen tapahtumat sillä...
Toimin täsmälleen samoin, koin samat tunteet mutta sillä erolla, että sytytin talon palamaan olohuoneen verhojen sekä kynttilöiden avulla :D

Itsekin oli pakko valita...

Kosto. Mutta en sentään polttanut taloa, päädyin vain heittämään puukon sen lontoolaisen jätkän olkapäähän. :p

Mahtavaa meno ollut tähän asti, vaikka vasta noin 3-4 tuntia takana. Varmasti maistuu kaikille Heavy Rainin ystäville ainakin. Toisaalta ymmärtää kyllä hyvin vaihtelevat arvosanat, ei ehkä aivan kaikki halua pelata "elokuvaa", mutta tällaisia pelejä on silti niin vähän, ettei näitä voi jättää kokematta. Suosittelen kaikille. ;)
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Julkkarina tuli haettua tämä ja kyllähän tätä on kelvannut pelailla, suunilleen pari tuntia takana tarinaa ja onhan tämä taas mukavaa vaihtelua noiden räiskintöjen ja hiekkalootien jälkeen. Vaimokin innostui ekaa kertaa pelaamaan pleikkarilla ja varsinkin tuo ominaisuus, että mokailustakaan peli ei lopu vaan stoori jatkuu aina ollut kyllä nyt todellinen plussa! Eihän tämä ole muuta kun elokuva jossa välillä pitää rämpytellä nappeja että homma etenee, varsin mukavaa sivusta seurattavaakin siis.


Mutta nykyään kun ei enään ole sitä vapaa-aikaa niin paljoa kun kouluaikoina, niin kyllä nämä tarina/putki pelit on sitä parasta viihdettä itselle. Kerran pelaa lyhyen ja ytimekkään stoorin ja sitten kiikuttaa pelin taas vaihtoon :) Onkos kukaan muuten pelaillut tätä kaksinpelinä kahdella ohjaimella?
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Noniin pari tuntia takana.Peli on todellakin mukaansa tempaava MUTTA pitääkö muiden PS3 konsolin BR asema mieletöntä hakkaavaa ääntä. Levy hakkaa lähes tauotta niin et meteli häiritsee äänimaisemaa pahasti.En ole törmännyt missään muussa vastaavaan.Änäreissä se latausvaiheessa tekee samaa hakkausta,mutta tässä iha koko ajan? Mistä kyse? Onko teilläkin vai onko tää konsoli sökö? Melkee ekaa kertaa pelin pisteet laskee tällasesta muute ollaa kepeesti kiitettävän puolella tällä hetkellä. Ja takas peliin...
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Kyllä minulla ainakin esim darksiders 2 pitää samanlaista jatkuvaa nakutusta. Kai se on siitä kiinni miten se data on sinne levylle laitettu.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Sain tämän pelin muutama päivä sitten läpi ja ei voi muuta sanoa kuin että aivan mahtava peli. Itse olen aina pitänyt tarina painotteisista peleistä joten tällaisia ei todenlakaan ole liikaa. Tarina ja näyttely oli jälleen kerran tässä hyvää.

Suosittelen kaikille jotka pitävät hyvistä tarinoista ja toivon että tällaisia pelejä tulee vielä jatkossa lisää :)
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

MUTTA pitääkö muiden PS3 konsolin BR asema mieletöntä hakkaavaa ääntä. Levy hakkaa lähes tauotta niin et meteli häiritsee äänimaisemaa pahasti.En ole törmännyt missään muussa vastaavaan.
Täysin normaalia, ja johtuu tosiaan siitä, että peli streamaa pelidataa lähes jatkuvalla syötöllä. Muun muassa Unchartedit tekevät samaa.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Ensimmäinen 3-4h takana ja jessus että onkin hyvä peli, todella intensiivinen ja mukaansa tempaava. Tarina ja hahmot todella mielenkiintoisia ja gameplay osiot on toteutettu suurimmaksi osaksi hyvin. Välillä mennään rauhallisesti nauttien ystävien seurasta ja seuraavaksi ollaankin räjähdysten keskellä kuoleman kielissä, me likes. Saa nähdä jaksaako peli kantaa loppuun asti kyllästyttämättä mutta tähän asti jokainen chapteri on ollut omalla tavallaan mielenkiintoinen.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

No niin. Peli pelattu läpi pari päivää sitten ja tässä vähän omia mietteitäni...

Peli oli ihan hyvä, mutta pidin heavy rainista enemmän. Tämän pelin taso vaihteli välillä aika reilustikkin ja tarinan kuljetus oli hieman sekavaa. Johtunee juurikin tuosta koko aikaisesta hyppimisestä eri ikien välillä ja tämä teki tarinan seuraamisesta hieman raskasta. Välillä valintojen puutekkin hieman rasitti. Välillä tuntui siltä että peli haluaa minun tekevän näin ja muuta en voi. Aideniakin olisi voitu käyttää hieman oma aloitteisemmin pulmien ratkaisuun.

Tarina oli muuten hyvä ja ellen page teki aivan loistavaa työtä. Eivät muutkaan näyttelijät huonoja olleet, mutta kyllä tuo ellenin suoritus jodiena nostaa tämän pelin keskinkertaisuuden suosta.

Mitäs muuta... päällimmäisenä mieleen jäi hyvä, mutta sekavasti järjestetty tarina. Ja se ettei tarinan kulkuun päässyt, omasta mielestäni vaikuttamaan niin hyvin kuin heavy rainissa. Voin suositella kaikille quantic dreamin aikaisemmista peleistä tykänneille. Muille en niinkään.

Mutta siinäpä minun spoileri vapaa arvio pelistä.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Lopputekstit ruudulla ja ompahan taas QD onnistunut melkoisen mestariteoksen luomaan. Tänne kolahti meinaan ja kovaa. Kerrassaan mainio tarina upeine hahmoineen ja käänteineen. Jopa Heavy Rainin tasoinen peli? Ehkä. Ehkei ihan. Mutta lähelle joka tapauksessa. Jotainhan sitä voisi spoilereihinkin laitella, mutta jätetään välistä tällä kertaa. Jospa sitten myöhemmin tarkempaa spekulaatioita...
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Onpa kaksijakoiset fiilikset.
Pelin aikana tarinankerronta ärsytti, mutta pelin loputtua se tuntuukin ihan hyvältä ratkaisulta. Eipä tuota siis voi negatiivisuutena pitää, plus miinus nolla.
Pelattavaahan tässä ei ole ikävä kyllä nimeksikään, paitsi ehkä muutamassa kohtauksessa. Myöskin valinnoilla ei ikävä kyllä ole merkitystä, useasti ei ole väliä kumman ratkaisun teet, sillä lopputulos on kuitenkin sama. Myös niissä "kiperimmissä" valinnoissa, sillä pelissähän ei voi käytännössä hävitä. Pelillisesti tämä ei siis taistele Heavy Rainin kanssa samoissa mittakaavoissa. Aidenillakin tehtävät ratkaisut ovat lähes aina etukäteen valittu, eikä voi päättää mitä kellekkin henkilölle tekee, joka on kyllä ehkä pienoinen pettymys.

Käytänössä vasta pelin loppupäässä tehtävät valinnat vaikuttavat loppuratkaisuun merkittävästi. Toisaalta, eihän oikeassakaan elämässä jokainen pikkuvalinta vaikuta niin paljon: vastaatko toiselle ironisesti vai kylmästi. Myöskin juoni voi jakaa mielipiteitä: omasta mielestäni se on hyvä, ja loppuratkaisu myös erinomainen, minkälasen kukin valitseekin. Jonkinverran kyllä arvattavissa oleva loppu, mutta kiitettävästi peli vastaa kaikkiin kysymyksiin, eikä jätä juoniaukkoja.

Eihän tämä kyllä peli ole, lukuunottamatta muutamaa kohtausta. Aika perusteettomia x-nappulan rämpytyksiä ilman mitään logiikkaa. Olisin toivonut enemmän heavyrainin kaltaista "pyyhi lautanen kuivaksi pyöritämällä tattia" tai "käynnistä auto pyörittämällä avainta, laskemalla käsijarru ja laittamalla ykkösvaihe päälle". nyt kaikki tehdään liikuttamalla oikeaa sauvaa hieman. Liian vähän voi ympäristön kanssa toimia, tosin heavyrainin lisäksi ei taida muita pelejä ollakkaan missä edes tämän vertaa sitä voi tehdä.

Tämä ei ole peli, eikä se ole kyllä elokuvakaan. QuanticDream on luomassa ihan omaa taiteenlajiaan, jota kukaan muu ei ole ennen kokeillut. Melkein toivoisi, että syntyisi uusia ja useampia firmoja jotka kokeilisivat tätä tapaa ja toivon että ihmiset kiinnostuisivat niistä. Onneksi edes joku yrittää.

Pelillisesti: 3/10
Grafiikka/äänet: 10/10
Juoni (tarina, näyttelijät yms): 9/10

Lopputulos: 7/10

Suosittelenko: Jos et omista Heavy Rainia, osta mieluummin se. Jos olet jo vetänyt sen läpi, kannattaa metsästää Beyond 40-50€ hintaan demon testauksen jälkeen.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Kaikki kehuivat ja sanoivat, että on kuitenkin erilainen kuin Heavy Rain, joten kun citymarketin alessa(!) tuli vastaan niin pitihän sitä kokeilla. Mutta eihän tässä ole mikään muuttunut. Käsikirjoitus on kuin lapsen käsistä - dialogi on kökköä kuin lifetime kanavalla ja vaatii kyllä aika alhaisen riman, että tätä voisi mestariteokseksi ylistää.

Mutta pahinta on se, että peli pelaa itseään. Eihän minua tähän tarvita edes mukaan. Valtaosan ajasta voin yhtä hyvin olla koskematta ohjaimeen ja peli silti antaa jatkua ilman minkäänlaisia rajoituksia tai epäonnistumisia. Yksinkertaisesti sanottuna: tylsää. Haastetta ei ole siis nimeksikään, eikä pelin hajanainen rakenne ollenkaan tempaa mukaansa (eikä varsinkaan hulvaton Ellen Page Secret Agent: Africa Assignment meno auta asiaa ollenkaan). Erityisesti tympäisee kun tajuaa, että jokainen jännittävä kohtaus on yhtä tyhjän kanssa sillä vaikka kuinka monta kertaa edes tahallaan mokaa, niin Cage ottaa kontrollin pelaajan käsistä ja homma jatkuu liki täsmälleen samalla tavalla kuin aiemminkin. Tästä löytyy jo hyvä esimerkki youtubesta, jossa pelaaja laittaa ohjaimen pöydälle ja antaa Ellenin juosta junakentän läpi koskematta peliin kertaakaan.

Eniten tässä tulee mieleen 90-luvun villitys tehdä elokuvapelejä (e siis lisenssipelejä), joissa videopätkillä laitettiin höttöistä tarinaa kasaan umpisurkeiden tasojen välissä. Niissäkin kirjoitus oli parhaimillaan ysäritelkkarin tasoa, huonoimmillaan kesäteatteria suomenlinnassa. Pelivuonna, jossa on nähty jo Last of Us:in asettavan ihan uuden standardin erinomaisessa pelikirjoittamisessa tuntuu ihan älyttömältä että Cagen kaltainen hack-meisteri saa edelleen suitsutusta. Infraworld todellakin on työntymässä maailmaamme!
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Tämä tulee olemaan konsolisukupolven viimeinen hankinta omalla kohdalla. Heavy Rain oli sen parasta antia ja tämä arvostelujen pohjalta lupaa paljon samaa.

Quantic Dreamin tuorein on raikas osoitus intermediaalisuudesta parhaimmillaan. Beyond ei ole vuoden paras peli saati elokuva. Se on näiden yhdistelmänä puhutteleva, tunnelmallinen, virkistävä ja ennen kaikkea tunnelmallinen kokemus. Sellaisena Jodien seikkailu on vuoden –ja jopa koko sukupolven – merkkipaalu.

Lähde: Arvostelussa Beyond: Two Souls


Yksi asia on silti varma: Tässä on tulevaisuus. Beyond: Two Soulsin kaltaisia isolla rahalla toteutettuja interaktiivisia draamoja ei ole toistaiseksi kovin montaa, mutta on vain ajan kysymys milloin näistä tulee arkipäivää.

Lähde: Hollywood-tähdet tekevät videopelistä kuin hyvän tv-sarjan - Pelit - Kulttuuri - Helsingin Sanomat
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Peli läpäisty ensimmäistä kertaa ja yhtä upeaa kokemusta rikkaampana. Ei haittaa tipan tippaa, vaikka peli on ehkä enemmän elokuva kuin esim. Heavy Rain. Ei haittaa vaikka en saa olla koko ajan räpläämässä ohjainta. Mitä te nillittäjät oletatte tämän olevan kun kerran tämä on QD:n peli ;)

Tarina oli koskettava ja mielenkiintoinen. Aidenin ohjaaminen oli uutta ja innovatiivista. Ammattanäyttelijät tekivät loistavaa työtä (kannattaa muuten katsoa myös "Making of"). Kaiken kaikkiaan, upea kokemus joita ei tänä päivänä peli-/elokuvamaailmasta liikaa löydä.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Peli läpäisty ensimmäistä kertaa ja yhtä upeaa kokemusta rikkaampana. Ei haittaa tipan tippaa, vaikka peli on ehkä enemmän elokuva kuin esim. Heavy Rain. Ei haittaa vaikka en saa olla koko ajan räpläämässä ohjainta. Mitä te nillittäjät oletatte tämän olevan kun kerran tämä on QD:n peli ;)

No jos pelaaminen ei toimi, niin aika vähän jää käteen kun pelin käsikirjoitus on niin surkea. Kyllähän sitä ihmiset valittavat jos elokuva on osa-alueiltaan huono, jolloin onnettomimmat tapaukset jäävätkin yleensä kesken. Peleilssä valitetaan pelimekaniikoista.

Aidenin ohjaaminen oli uutta ja innovatiivista.

Olen aika varma ettei innovatiivinen ole oikea sana kuvaamaan jotain, mikä ei ole uutta tai maatamullistavaa.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

No jos pelaaminen ei toimi, niin aika vähän jää käteen kun pelin käsikirjoitus on niin surkea. Kyllähän sitä ihmiset valittavat jos elokuva on osa-alueiltaan huono, jolloin onnettomimmat tapaukset jäävätkin yleensä kesken. Peleilssä valitetaan pelimekaniikoista.



Olen aika varma ettei innovatiivinen ole oikea sana kuvaamaan jotain, mikä ei ole uutta tai maatamullistavaa.
En peliä ole pelannut, mutta mielestäni olet juuri samaa mieltä, mitä ammattiarvostelijat on sanonut. Innovatiivisesta pelaamisesta ei tämän pelin kohdalla voida puhua, kun pelimekaniikka on suoraan ensimmäisistä cd-peleistä 90-luvulta.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

En peliä ole pelannut, mutta mielestäni olet juuri samaa mieltä, mitä ammattiarvostelijat on sanonut. Innovatiivisesta pelaamisesta ei tämän pelin kohdalla voida puhua, kun pelimekaniikka on suoraan ensimmäisistä cd-peleistä 90-luvulta.

Tosin ammattiarvostelijat ovat antaneet mielipiteitänsä laidasta laitaan, joten lauseesi on jokseenkin merkityksetön. Beyond ei ole innovatiivista pelaamista, mutta se on poikkeuksellinen peli nykymassan seasta. Monien muiden indie-pelien tavoin (tai Walking Dead, Heavy Rain) se yrittää muokata peliformaatista jotain, mitä siltä ei yleisesti ottaen ole tottuttu odottamaan.

Liian moni ajattelee pelejä edelleen vain homogeenisenä mömmönä, jossa ei voi/saa olla variaatiota. Ei kukaan komediaelokuvaa katsova kritisoi siitä, ettei elokuvassa ollut kauhua. Tai kauhukirjaa lukeva romanttisten osuuksien puutteesta. (Tai uusinta änäriä siitä, ettei siinä ole räiskintää). Miksi siis selkeästi tarinankerrontaan pelimekaniikan kustannuksella tähtäävää peliä pitää kritisoida siitä, että se ei aikoaan tehdä muuta kuin kertoa tarinan pelimekaniikan kustannuksella?

Puhdasta pelimekaniikkaa on kyllä peliteollisuus pullollaan, ja jos se on omasta mielestä ainoa oikea tapa nauttia pelaamisesta (vähän kuin ainoat oikeat elokuvat olisivat vaikka toimintoja), niin on mielestäni hieman turha tulla haukkumaan pelejä, jotka yrittävät tehdä jotain muuta, koska se ei selkeästikään ole sitä, mitä peleiltänsä hakee. Tosin haukkuminen on kivaa.

Mitä Beyondiin tulee, niin olen kyllä TitusPullon kanssa samaa mieltä. Kaikesta. Tosin mekaniikan puute ei varsinaisesti häiritse (enemmän kyllä jos sitä vertaa Heavy Rainiin, jossa tuntui tekemisellään olevan kuitenkin merkitystä), mutta onneton käsikirjoitus kylläkin. Jos Beyond vietäisiin sellaisenaan elokuvaksi, niin se edustaisi keskivertoa heikompaan toimintarymistelyä, jossa monet kohtaukset jäävät kovin toissijaisiksi. Kun taas esimerkiksi HR:ssä oli sentään yritystä (ja paikoin onnistumista) tiukaksi trilleriksi.

Arvostan yritystä, pidän interaktiivisesta tarinankerronnasta ja siksi odotan myös Quanticin seuraavaa peliä (toisaalta odotan myös Titanfallia ja jopa uusinta Assua, pelisarjaa, jota olen vihannut sen ilmestymisestä lähtien, so go figure), mutta Beyond oli selkeästi pettymys ja ainoastaan keskinkertainen peli nimenomaan siksi, että se oli tarinankerronnaltaan onneton.
 
Vastaus: Beyond: Two Souls

Arvostan yritystä, pidän interaktiivisesta tarinankerronnasta ja siksi odotan myös Quanticin seuraavaa peliä (toisaalta odotan myös Titanfallia ja jopa uusinta Assua, pelisarjaa, jota olen vihannut sen ilmestymisestä lähtien, so go figure), mutta Beyond oli selkeästi pettymys ja ainoastaan keskinkertainen peli nimenomaan siksi, että se oli tarinankerronnaltaan onneton.
Joo, siis en tarkoittanutkaan, ettei tällaisia "interaktiivisia elokuvia" saisi tehdä.

Mutta juuri käsikirjoitusta on parjattu, minkä tämmöisessä pelissä pitäisi olla kunnossa.
 
Ylös Bottom