Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindfield
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bioshock

Kyllä toi vielä lisäaikaa syö kun jäi yks Little Sister välistä ja muutenkin ajattelin jotain achievementtejä unlockailla.

En mä nyt hirveellä kiireellä tota pelannu, olin todella yllättynyt että loppu koitti jo tossa vaiheessa, luulin että kestää ainakin 3-4 tuntia vielä.

sCeNtEd sanoi:
Kuitenkin vaikeimmalla tasolla kuolema korjaa aika helposti, mutta...pelaaja ei oikeastaan koskaan kuole, vaan pelaaja "teleporttaa" tiettyihin pisteisiin ja peli jatkuu tästä. Jatkamisen jälkeen esim. Big daddyyn tehty vahinkokin on vielä jäljellä, eli ampuu, kuolee, ampuu, kuolee, ampuu, kuolee(nerokkaasti ilmaistu ;) ), ...pöljä systeemi - mitä ihmettä? .
Tämä on pelin suurin miinus joka laskee pelimotivaatiota hetkittäin todella huomattavasti. Esimerkiksi jos satut laukaisemaan hälyytyksen ei ainakaan mulla ole mitään motivaatiota tuhlata pateja vartijabotteihin, sen kun kuolee ja tarvittaessa odottaa palon sisässä että hälyytys loppuu. Erittäin rajallisesti luoteja ja (hetkittäin) rajattomaasti vihollisia (esim. mehiläisfarmilla ja hälyytysten aikana) on aika hiton huono kombo. Yritä siinä sitten nauttia Big Daddyjen tappamisesta kun kokoajan pyörii mielessä että viitsiikö esim uhrata harvinaisempia erikoispateja tai vaikka 15 taalan ensiapupakkausta kun kohta kuitenkin sytyy uudestaan ja voi vaikka mennä jakarilla kopauttamaan pari kertaa selkään. Useampikin Isukki on muuten tullut tapettua turhaan ilman että tyttöä on sen jälkeen näkynyt mailla halmeilla.. Muuten tähän asti priimaa koko peli.

BlackSunRa sanoi:
Tämä on pelin suurin miinus joka laskee pelimotivaatiota hetkittäin todella huomattavasti. Esimerkiksi jos satut laukaisemaan hälyytyksen ei ainakaan mulla ole mitään motivaatiota tuhlata pateja vartijabotteihin, sen kun kuolee ja tarvittaessa odottaa palon sisässä että hälyytys loppuu. Erittäin rajallisesti luoteja ja (hetkittäin) rajattomaasti vihollisia (esim. mehiläisfarmilla ja hälyytysten aikana) on aika hiton huono kombo. Yritä siinä sitten nauttia Big Daddyjen tappamisesta kun kokoajan pyörii mielessä että viitsiikö esim uhrata harvinaisempia erikoispateja tai vaikka 15 taalan ensiapupakkausta kun kohta kuitenkin sytyy uudestaan ja voi vaikka mennä jakarilla kopauttamaan pari kertaa selkään. Useampikin Isukki on muuten tullut tapettua turhaan ilman että tyttöä on sen jälkeen näkynyt mailla halmeilla.. Muuten tähän asti priimaa koko peli.

ei millään pahalla mutta sun tavasta pelata tuntuu olevan hauskuus aika kaukana

BlackSunRa sanoi:

Tähän liittyvää löpinää.

Tätä vartenhan niitä plasmideja ja muita härpäkkeitä löytyy. Big Daddyja saa kurmootettua helposti kun niitten kimppuun usuttaa splicereita ja security botteja ja vaikka mitä. Ja kyllä hardillakin rahaa ja panoksia saa sen verran ettei niistä nyt kokoaikaa tarvi huolehtia. Ja eiväthän ne Little Sisterit koko aikaa kuljekkaan niitten Big Daddyjen mukana. Katsoo että systeri on messissä ennen kuin rupeaa hyökkimään eikä hyökkää liilan lähellä seinäkoloa, ettei pääse livahtamaan karkuun.

Ja Radikukselle tosiaan? Juoksi vissiin suorinta reittiä koko homman läpi. Itsellä yli 20 tuntia pelattuna ja tällä hetkellä
Hephaestuksessa
.

Aloitin toisen pelikerran Hardilla, ja tavoitteena olisi pelastaa kaikki pikkuiset.
Tennenbaumin ensimmäisestä lahjasta päätellen, on jopa hyödyllisempää pelastaa siskoset.
Aluksi vaikeustasoero ei tuntunut kovin suurelta, mutta korjaantuipa tämäkin kun kohtasin ensimmäisen Big Daddyn. Toimiikos muuten tuo Security Bullseye siten, että kun iskee sen vihuun kiinni, niin paikalle lentää välittömästi Security Botteja, vai täytyykö niiden olla valmiiksi lähistöllä?

nothing, Kyllä mä siellä seikkailin, keräilin kamaa, kuuntelin audionauhoja, mutta juoni oli sen verran kiinnostava että kun tehtävää pukkas niin mä kanssa tein ne ehkä sohlannu muuta.

Nyt kun juoni on 100% selvillä niin voi palata rauhassa taaksepäin tutkimaan ihan kaiken, en millään pysty mielenkiintosessa pelissä vaan chillaamaan ja unohtamaan koko juonen.

Oblivionissa kävi päinvastoin, juoni oli niin turhaa kuraa että peliaika meni siihen härväämiseen.

Niille jotka on käynyt jo
Orpokodissa/safohousessa

Mitä jos niitä pikkusiskoja ei teurasta plasmidit silmissä kiiluen, vaan pelastaa kaikki? Saako käyttöön Big Daddyn tms kivaa? Ainakin susta tulee varmaan lasten sankari jne.

On muuten aivan jumalaisen nätti peli tällä mun 8800gts:llä. 1650*1050reso ja pelin grafiikka-asetukset täysillä. (-dx10) Tein pientä vertailua PC:n ja boksin demon ja kyllä tää mun pc vaan boksia vie, ei siitä mihinkään pääse ; )

frozen9999 sanoi:
ei millään pahalla mutta sun tavasta pelata tuntuu olevan hauskuus aika kaukana
No kyllä tossa enimmäkseen pystyy hauskaa pitämään kunhan miettii pitääkö sitä splicereita vai turvabotteja räiskimällä, itselläni ei ainakaan loppupuolella riitä padit molempiin edes tavallisella vaikeusasteella. Voi tosin johtua siitä että onnistuin hassaamaan ammusvarastoni mehiläisfarmilla missä tosiaan oli periaatteessa loputtomasti vastustajia. Sitä ennen ei ollut vaikeuksia.

BlackSunRa sanoi:
No kyllä tossa enimmäkseen pystyy hauskaa pitämään kunhan miettii pitääkö sitä splicereita vai turvabotteja räiskimällä, itselläni ei ainakaan loppupuolella riitä padit molempiin edes tavallisella vaikeusasteella. Voi tosin johtua siitä että onnistuin hassaamaan ammusvarastoni mehiläisfarmilla missä tosiaan oli periaatteessa loputtomasti vastustajia. Sitä ennen ei ollut vaikeuksia.
Siis käydäänkö mehiläisfarmilla toistekkin? Mulle se (eka visiitti?) oli ehkä helpoin ikinä... Parit punaset limapallot sinne tänne ja sit tutkin nopeesti kaikki loodat.

Kannet muuten tosiaan hais helvetin pahalle :D

sinappipipo sanoi:
Siis käydäänkö mehiläisfarmilla toistekkin? Mulle se (eka visiitti?) oli ehkä helpoin ikinä... Parit punaset limapallot sinne tänne ja sit tutkin nopeesti kaikki loodat.
En tiedä mistään limapalloista mutta heti kun kaasuttaminen pisti apmiaiset kuriin ja lähdin tutkimaan niitä laatikoita hyökkäsi jostain mulle tuntemattomalta taholta kolme splaisseria kimppuun. Aluksi luulin että niitä on rajoitettu määrä ja peräännyin aina käytävälle lahtaamaan mutta aina sama sakki kävi kimppuun kun koneen käynnisti ja sinne uudestaan meni. Myös käytäville ilmestyi uuden vihulaiset samoihin kohtiin jos palasi takaisinpäin automaateille täydennystä hakemaan. Siihen asti oli aika rauhassa saanut edestakaisin juoksennella jos pariin kertaan oli jostain kohtaa mennyt.

Kannet muuten tosiaan hais helvetin pahalle :D

Kesti vähän aikaa ennen kuin tajusin etten puhunut mehiläislootien kansista :).

BlackSunRa sanoi:
En tiedä mistään limapalloista
Eli siis emerge, viholliset menee hämilleen ja alkaa ampumaan mitä nyt lähimpänä sattuu olemaan. Sillä aikaa, kun lahtaavat toisiaan, käydä availemassa laatikoita.

sinappipipo sanoi:
Eli siis emerge, viholliset menee hämilleen ja alkaa ampumaan mitä nyt lähimpänä sattuu olemaan. Sillä aikaa, kun lahtaavat toisiaan, käydä availemassa laatikoita.
Eipä ole tullut hankittua kun splaisserit yleensä saa ongelmitta hoidettua muutenkin päiviltä, olisi kieltämättä helpottanut tota kohtaa melkoisesti. Ärsyttää kun pelin logiikka muuttuu kesken kaiken täysin ja vihollisia spawnaa loputtomiin vaikka on ehtinyt tottua siihen että tämä peli ei tuollaiseen sorru.

sinappipipo, Mikä ihmeen Emerge, oisko Enrage?

BlackSunRa, Ei se kyllä pelin vika ole jos et tajua käyttää pelin mahdollisuuksia vastusten tappamiseen, kannattaa ehkä palata pelaamaan Haloa tai jotain yksinkertaisempaa.

Radikus sanoi:
BlackSunRa, Ei se kyllä pelin vika ole jos et tajua käyttää pelin mahdollisuuksia vastusten tappamiseen, kannattaa ehkä palata pelaamaan Haloa tai jotain yksinkertaisempaa.
Ei sinänsä ole mitään uutta että mokailen ja jumittelen typerissä kohdissa mutta musta kyllä on ihan vaan huonoa pelisuunnittelua jos aikaisemmin suht realistiseen pelimaailmaan alkaa popsahdella tyhjästä porukkaa loputtomasti. Jos sut totutetaan pelin eka puolisko että maailma ei ns. huijaa niin kyllä siinä menee helposti pasmat sekaisin kun tulee yksittäinen kenttä jossa näin ei olekaan. Aika halpamainen tapa nostaa vaikeustasoa muuten äärimmäisen laadukkaassa pelissä tai sitten olen missannut jotain olennaista.

BlackSunRa sanoi:
Ei sinänsä ole mitään uutta että mokailen ja jumittelen typerissä kohdissa mutta musta kyllä on ihan vaan huonoa pelidesignia jos aikaisemmin suht realistiseen pelimaailmaan alkaa popsahdella tyhjästä porukkaa loputtomasti. Jos sut totutetaan pelin eka puolisko että maailma ei ns. huijaa niin kyllä siinä menee helposti pasmat sekaisin kun tulee yksittäinen kenttä jossa näin ei olekaan. Aika halpamainen tapa nostaa vaikeustasoa muuten äärimmäisen laadukkaassa pelissä tai sitten olen missannut jotain olennaista.

Se nyt kuuluu tuohon kohtaan. Haluttu pistää tilanteeseen vähän haastetta. Tavallaan omanlaisensa puzzle, jonka selvittämiseen on monta tapaa.

Koko pelihän on käytännössä yhtä puzzleilua, ja loistavaa sellaista (= itse en ole vielä neptunea pidemmälle ehtinyt tahkota, mutta ei siinä hardillakaan pääse panokset tai rahat loppumaan. Kunhan ei vaan ajattele peliä räiskintänä, vaan suunnittelee jokaisen vihollisen kohdalla miten tappaa mahdollisimman vähillä resursseilla.
Jakarilla ja telekineesillä saa huomattavasti aikaiseksi, telekineesi kun ei syö EVE:ä juuri ollenkaan. Senkun nakkoo rojua ja kranaatteja takaisin päin (= Esimerkiksi neptunen Big Daddyjen proximitypommit ovat paras ase niitä itseään vastaan ja jakoavaimella paiskoo perussplicerit hengiltä, jos vaan riittävän lähelle pääsee huomaamatta tai tempaset jollain rojulla päin näköä ja juokset mätkimään kun on kaveri maissa.
Mulla ollu kukkaro ja panokset lähes kokoajan täynnä^^

EDIT: typot..

BlackSunRa sanoi:
Ei sinänsä ole mitään uutta että mokailen ja jumittelen typerissä kohdissa mutta musta kyllä on ihan vaan huonoa pelisuunnittelua jos aikaisemmin suht realistiseen pelimaailmaan alkaa popsahdella tyhjästä porukkaa loputtomasti. Jos sut totutetaan pelin eka puolisko että maailma ei ns. huijaa niin kyllä siinä menee helposti pasmat sekaisin kun tulee yksittäinen kenttä jossa näin ei olekaan. Aika halpamainen tapa nostaa vaikeustasoa muuten äärimmäisen laadukkaassa pelissä tai sitten olen missannut jotain olennaista.

No allekirjotan sen että tollanen respaaminen on typerää pelisuunnittelua, mutta en ymmärrä miten 3 yhtäaikaista perusvastustajaa on muka niin vaikeaa, jos ne pari kertaa tulee.

Mun eka ajatus kyseisestä kohasta oli että tulikos tähän nyt joku bugi kun samat vastukset ravaa kokoajan vastaan :P

Jees, Bioshockki meni eilen läpi suht helposti js nyt on jo toinen läpipeluukerta aloitettu :D Gamerscoreakin kertyi 700, eli ihan hyvin. Nyt olis tarkoitus pelastaa kaikki little sisterit, että saa senkin achievementin.

nothing sanoi:
Se nyt kuuluu tuohon kohtaan. Haluttu pistää tilanteeseen vähän haastetta. Tavallaan omanlaisensa puzzle, jonka selvittämiseen on monta tapaa.

Itselläni meni ainakin helposti seuraavalla taktiikalla: kaasut päälle, sitten etsimään niitä näytteitä, ja aina kun vihuja tulee niin isketään jokaiseen vaan Winter Blast. Hyvällä tuurilla kestää niin kauan, että vihut kuolevat siihen kun ampparit tulevat takaisin.

Ylös Bottom