Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindfield
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bioshock

Radikus sanoi:
No allekirjotan sen että tollanen respaaminen on typerää pelisuunnittelua, mutta en ymmärrä miten 3 yhtäaikaista perusvastustajaa on muka niin vaikeaa, jos ne pari kertaa tulee.

Mun eka ajatus kyseisestä kohasta oli että tulikos tähän nyt joku bugi kun samat vastukset ravaa kokoajan vastaan :P


Täytyy myöntää, että sen verran intohimoisesti kyseistä peliä pelailen, etten ole kertaakaan käyttänyt resurrectionkoppia. Mielummin lataan pelin edellisestä savesta, oli se sitten vaikka puoli tuntia sitten tehty tallennus. Kuitenkin tavallaan fiilistelen vanhaa System Shock 2 joka nyt kuitenkin on BioShockinkin esi-isä. Jotenkin pakottava tarve tehdä kaikki vaikeimman kautta :D Pahimmillaan vedin neptunen alun 8 kertaa, ennen kuin sain sen tyydyttävästi ja kuolematta siivottua^^

Rissaa suuresti, kun nykyään pelit on tehty liian miellyttäviksi. Aikanaan kuitenkin saattoi pelissä jäädä jumiin viikoiksi ja edelleen muistaa niitä riemun hetkiä, kun keksi ratkaisun tai muutenvaan sai kohdan härkäpäisesti tahkottua (=

*kaivaa kohta C64:n esiin*
 
Vastaus: Bioshock

Coren, En puhunut tossa viestissä kopista vaan siitä kun vastukset respaa tossa kohassa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan..
 
Vastaus: Bioshock

Meni myös eilen läpi Hardilla, jostakin syystä vaan ei sitä achia tullut. Siinä tosin mainitaan että pelaa peli läpi "vaikeimmalla" vaikeustasolla, joka on kuitenkin ymmärtääkseni Hard? Joka tapauksessa hieno peli, ei ehdi toistamaan itseään liikaa mutta uusintakierrokselle ei ihan heti tee mieli. Kaikki siskot tuli pelastettua joten ensi kerralla sitten pahat mielessä...
 
Vastaus: Bioshock

Radikus sanoi:
No allekirjotan sen että tollanen respaaminen on typerää pelisuunnittelua, mutta en ymmärrä miten 3 yhtäaikaista perusvastustajaa on muka niin vaikeaa, jos ne pari kertaa tulee.
No tosiaan aluksi ajattelin että vastustajia on rajattu määrä joten en jäänyt mehiläistenhoitopuolelle odottamaan ajan loppuunkulumista vaan juoksin käytävälle hoitelemaan splaisserit ja odotin että laitteen voisi käynnistää uudelleen että voisin tutkia nitä rauhassa. Homma alkoi loopata ja ennen kuin huomiasinkaan olin onnistunut hassaamaan suuren osan padeistani joten lähdin hakemaan niitä automaatista jolloin kohtasin lisää loputtomiin syntyviä vastustajia. Uusi taktiikka oli ensin juosta takahuoneeseen hoitamaan looppihemmot mutta tietenkään ne eivät ilmestyneet ennen kuin aloitti mehiläiskekojen tutkimisen. Taas hassasin pateja ja vittuunnuin ja päätin käydä hypnotisoimassa Big Daddyn henkivartijaksi mutta sepä ei tappanutkaan splaissereita tarpeeksi nopeasti vaan ne tulivat kalauttelemaan kun yritin tutkia kekoja. Fiksu pelaaja olisi varmasti heti älynnyt homman logiikan ja yksinkertaisen tavan selviytyä siitä mutta mulla meni siihen kohtalaisesti aikaa ja kohtuuttomasti pateja.
 
Vastaus: Bioshock

nothing sanoi:
Se nyt kuuluu tuohon kohtaan. Haluttu pistää tilanteeseen vähän haastetta. Tavallaan omanlaisensa puzzle, jonka selvittämiseen on monta tapaa.
Olkoon miten hyvä puzzle vaan mutta jos se rikkoo pelimaailman realismia ja sisäistä logiikkaa niin mun mielstäni se on huonoa pelisuunnittelua. Esimerkiksi Dead Risingissä en tietenkään asiasta valittaisi koska siinä on koko ajan selvää että huoneet täyttyvät niistä zombeista, se nyt vaan on kyseisen pelimaailman luonnonlaki.
 
Vastaus: Bioshock

BlackSunRa sanoi:
Olkoon miten hyvä puzzle vaan mutta jos se rikkoo pelimaailman realismia ja sisäistä logiikkaa niin mun mielstäni se on huonoa pelisuunnittelua. Esimerkiksi Dead Risingissä en tietenkään asiasta valittaisi koska siinä on koko ajan selvää että huoneet täyttyvät niistä zombeista, se nyt vaan on kyseisen pelimaailman luonnonlaki.

Mielestäni tässä taas on hyvin selkeä logiikka. Savutuksen käynnistäminen houkuttelee pari vihulaista tutkimaan asiaa. Mikä tuossa on niin ihmeellistä?
 
Vastaus: Bioshock

nothing sanoi:
Mielestäni tässä taas on hyvin selkeä logiikka. Savutuksen käynnistäminen houkuttelee pari vihulaista tutkimaan asiaa. Mikä tuossa on niin ihmeellistä?
Se että ne ilmestyvät tyhjästä (tila on umpinainen) ja se että niitä on loputtomasti. Tätä ennen peli oli aika pitkälti noudattanut fysiikan lakeja.
 
Vastaus: Bioshock

Onko teidän aivan pakko puhua pelin sisällöstä täällä ilman spoiler-tageja?

Läheskään kaikki eivät varmaan ole pelanneet peliä kovin pitkälle joten jo on ajattelematonta toimintaa.
Eikö vaikka peliapujen puoli olisi sopivampi tai ko tagien käyttö.. ei tätä muuten jaksa enää selata lainkaan.
 
Vastaus: Bioshock

Radikus: jep, voisi kiinnittää ensi kerralla enemmän huomiota itse lainaukseen kuin yleiseen pakinointiin (= olisi voinut hyvin jättää lainaamatta ja ottaa vaan yleisesti kantaa^^

Itse pidän tuota spawnausta ihan hyvänä asiana, tylsäähän se olisi juoksennella varomattomana ympäri jo koluttuja käytäviä. Parempi näin, pysyy koko ajan hivenen varpaillaan. Eikä tuo ole edes ensimmäinen kohta, samalla tavalla ne spawnaavat Neptunes Bay:ssakin sinne alatasoille ja lähtevät hiljalleen harhailemaan ylemmäs. Big Daddy taas ei hyökkää hypnotisoituna vastustajien päälle ennenkuin olet itse osunut hiihin tai ne sinuun. Pistooli on tässä ystäväsi (= yksi osuma / vastustaja riittää ja Isi hoitaa loput.
 
Vastaus: Bioshock

Coren, Täysin eri asia että ne spawnaa "normaalisti" vähän ajan päästä kun että ne spawnaa kokoajan joka ikinen kerta kun painaa nappia.

Se että ne "normaalisti" ilmestyy sinne tuntuu ihan fiksulta ettei tartte tyhjillä käytävillä juosta kun on tappanut kaikki.
 
Vastaus: Bioshock

Radikus sanoi:
Coren, Täysin eri asia että ne spawnaa "normaalisti" vähän ajan päästä kun että ne spawnaa kokoajan joka ikinen kerta kun painaa nappia.

Se että ne "normaalisti" ilmestyy sinne tuntuu ihan fiksulta ettei tartte tyhjillä käytävillä juosta kun on tappanut kaikki.

En vaan ymmärrä miten tuollainen voi häiritä? Eikö voi käyttää hieman mielikuvitusta ja päättää että siellä on vaikka salaovi, josta porukka sinne ilmestyy. Tietenkin jos kohta tuotti suunnattomia vaikeuksia, niin saattaaahan se pistää ärsyttämään. Mutta joo ehkä tämä tarpeeksi tästä.

edit: Loppuun pieni kevennys http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php
 
Vastaus: Bioshock

nothing, Noh, mä en pidä vaan mitään peliä täydellisenä.

Oli tossa muitakin suunnittelumokia/hiomisen puutteita, ehkä naurettavimpana se että "Katos joku random-ruisku, tungen sen tästä ranteeseeni sen enempää miettimättä" siinä alussa (jo demossakin siis). Sen ois saanu uskottavaks sillä yksinkertaisella keinolla että Atlas ois vakuutellu sen testaamisen pakollisuudesta jne. eikä se ois vaan menny ja survassu.

Kun peli on kuitenkin noin hiottu ja viimesen päälle suunniteltu niin ne pikkuvirheet mitkä paskoissa peleissä hukkuu muiden sekaan näkyy tässä todella selvästi. Maailma on hyvin pitkälti "uskottava".
 
Vastaus: Bioshock

Radikus sanoi:
nothing, Noh, mä en pidä vaan mitään peliä täydellisenä.

Oli tossa muitakin suunnittelumokia/hiomisen puutteita, ehkä naurettavimpana se että "Katos joku random-ruisku, tungen sen tästä ranteeseeni sen enempää miettimättä" siinä alussa (jo demossakin siis)
Jep, juuri toi! Kaverin kans katottiin "Jaa ruisku vedenalaisessa kaupungissa joka on likainen, ties mikä se on? No työnnetään sit ranteeseen"
 
Vastaus: Bioshock

erkki1 sanoi:
Jep, juuri toi! Kaverin kans katottiin "Jaa ruisku vedenalaisessa kaupungissa joka on likainen, ties mikä se on? No työnnetään sit ranteeseen"

Joo toi oli aika typerä... Onkos kukaan koittanut jäädä siihen kohtaan ja katsoa ottaako atlas jossain vaiheessa yhteyttä?

Voihan ton toki ajatella niinkin, että olet jumissa rapturen aulassa, ja sulla ei oo mitään muuta tekemistä, kuin katsoa mitä se ruisku tekee. Enivei... Tohon ois pitänyt antaa joku parempi syy, kuin että se vilkkuu ja pelaajaa ei kiinnosta mitä hahmolleen tapahtuu.

Myöhemminhän tämä kuuliaisuus ja ohjatun polun seuraaminen käännetään aivan päälaelleen ;)
 
Vastaus: Bioshock

sinappipipo sanoi:
Voihan ton toki ajatella niinkin, että olet jumissa rapturen aulassa, ja sulla ei oo mitään muuta tekemistä, kuin katsoa mitä se ruisku tekee.

Toivon ettei susta tule koskaan minkään alan käsikirjottajaa.
 
Vastaus: Bioshock

Alottelin eilen peliä. En vaan pysty itse peliosuutta tästä pelistä arvioimaan mitenkään, kun en vaan yksinkertasesti pysty pelaamaan oikealla kädellä tähdäten mitenkään järkevästi. Miksi kehittäjien pitää olla niin idiootteja, onko tosiaan niin vaikeaa tehdä kustomoitavat kontrollit?

Pelailin tokaan paikkaan asti ja tunnelma pelissä on pysynyt ainakin toistaiseksi siellä demon tasolla eli mahtavaa kamaa. Ääninäyttelyt on IMO ihan loistavaa luokkaa. Grafiikat on pääosin mahtavaa kamaa ja musiikki rokkaa. Sitä vanhaa musaa saisi vaan olla enemmänkin. Onko pelin aikana minkä verran kuultavissa tätä osastoa?
 
Vastaus: Bioshock

Onko pelissä samaa ongelmaa mikä on PC-puolella? Eli vasurilla tehty laajakuvatuki. Tarkoittaen, että peli jättää laajakuvalla pelatessa ylä-ja alareunasta slaissit näyttämättä.
Vittu jos on. Näin luin muutamalta pelisivulta, korjausta olisi vissiin tulossa. Joku voisi ottaa pari screenshottia 16:9 ja 4:3-tiloista?
 
Vastaus: Bioshock

cchaou sanoi:
Onko pelissä samaa ongelmaa mikä on PC-puolella? Eli vasurilla tehty laajakuvatuki. Tarkoittaen, että peli jättää laajakuvalla pelatessa ylä-ja alareunasta slaissit näyttämättä.
Vittu jos on. Näin luin muutamalta pelisivulta, korjausta olisi vissiin tulossa. Joku voisi ottaa pari screenshottia 16:9 ja 4:3-tiloista?

Tuskinpa se on kenenkään peliä haitannut. Itse en edes olisi tajunnut tuota, jollen olisi nähnyt jossain juttua tuosta (en tosin nytkään huomaa mitään erikoista, joka edes pitäisi korjata). Tosin, jos on oikein "kultasilmä", niin kai joku tuollaisen huomaa. Jos tuon takia mietit ostamista, niin jo on huonot kriteerit peleille. :)
 
Vastaus: Bioshock

Cyrus1 sanoi:
Grafiikat on pääosin mahtavaa kamaa

Tää on vähän hassu. Grafiikathan on aivan uskomattoman komeet PAITSI Tommygunmodeli ja rapture katsottuna sukelluspallon sisästä.

Tuli vähän semmonen olo, että mitäköhän ne on taas miettinyt...

Niija sit oli kans yks modeli joka näytti ihan muovilta.
Oisko ollu ryan
 
Ylös Bottom