Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindfield
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bioshock

Kuuleri sanoi:
Mistäs tämä peli lähtee edullisimmin? ei paljon olisi halua maksaa täyttä hintaa System Shock 2 remakesta kyllä.

Ainoa paikka mistä suomen maasta ostan pelejä uutena on discshop.fi. Joskus tuli sieltä kamaa ostettua ja hankittua kultajäsenyys, joka viimein kannattaa. Lähes kaikki uudet ja tulevat xbox 360 pelit hintaan 54,90 postikuluineen. Sieltä hankin bioshockin ja varannut jo muutaman muunkin syksyn/talven huippunimikkeistä=)
 
Vastaus: Bioshock

Voi rutto raato, eihän se Gigantti sitä vielä perjantaiks saanu, aikasintaan maanantaina saan. :( Muuten, kävin kivijalkakaupassa ja siellä hyllyt notku peliä. Oli 1 CE, sitten 2 erilaista koteloa tavallisesta versiosta. Se ruosteinen missä pelkkä teksti, ja sitte se missä on Big Daddy ja pikkusisko. Ei vaikuttanu nuo kaks miltään metallisilta, vaikka monet ovat sanoneet ettei tavallista muovikoteloa vielä olekaan.
 
Vastaus: Bioshock

Mimmo sanoi:
Ei vaikuttanu nuo kaks miltään metallisilta, vaikka monet ovat sanoneet ettei tavallista muovikoteloa vielä olekaan.

Gigantti ei tuo pelejään virallista tietä vaan yhdistetysti muiden maiden Giganttien kanssa, täten peleillä ei ole mitään tekemistä niiden pelien kanssa jotka tulee Suomen maahantuojalta. -.-

Näkyy usein esim. ruotsinkielisinä ohjeina, hyi helv....

Suomen (vähintään) ensimmäinen erä oli siis virallisesti pelkkää metalliboksia. Ja se ei ollut ihan pieni erä.
 
Vastaus: Bioshock

Radikus sanoi:
Gigantti ei tuo pelejään virallista tietä vaan yhdistetysti muiden maiden Giganttien kanssa, täten peleillä ei ole mitään tekemistä niiden pelien kanssa jotka tulee Suomen maahantuojalta. -.-

Näkyy usein esim. ruotsinkielisinä ohjeina, hyi helv....

Suomen (vähintään) ensimmäinen erä oli siis virallisesti pelkkää metalliboksia. Ja se ei ollut ihan pieni erä.
Ei ollut Gigantista, vaan Ylivieskan Kärkkäiseltä, joka on helkkarin hyvä pelikauppa. Kaikki pelit aina siellä heti julkaisupäivänä.
 
Vastaus: Bioshock

Onko kukaan tilannut Cdonista Bioshockin Collectors editionia? Onko siinä nyt pelkästään ruotsikannet vai onko englantia? + löytyykö mistään boxista enemmän kuvia, esim millainen se metallinen kotelo on?

edit: Tarvitseeko Bioshock muuten kovalevyä? vai riittääkö tuo xboxin muistikortti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bioshock

Artificial sanoi:
Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen, että BioShock olisi System Shock 2 -remake? Pelithän ovat kuin yö ja päivä - ainoa yhdistävä tekijä on upea tunnelma ja toteutus, sekä loppuun asti harkittu kenttä-suunnittelu.

Tuohan nimenomaan ei ole mitään muuta kuin System Shock 2 -"remake", mutta vain veden alla. Toisaalta se ärsyttää, toisaalta se on vain hyvä juttu (SS:t = loistavia). Esmerkiksi turvakamerat/botit ovat suoraan otettu SS2:ta. Jotenkin olisin mieluusti nähnyt niiden poistettavan, eivät sovi tyylillisesti Bioon. Plasmid-psychic-vertaus lie turhaa. Hyvänä puolena aseet eivät sentään enää hajoa kahden ammuksen jälkeen. Joten on tuossa hieman enemmänkin lainaa avaruusshokkeihin kuin annat ymmärtää. (Asiaa ohisivuten, saman tulee tekemään luultavasti Mass Effect, lainat tällä kertaa Kotorista)

Mutta siitä ei päästä mihinkään, että Bio on hemmetin tunnelmallinen peli pelata. Itse en ole peliin koskenutkaan ennen kuin aurinko on laskenut taivaalta ja yö on tumma. Sen lisätunnelman takia. Ehkä aavistuksen liian paljon mäiskettä makuuni, mutta toisaalta tämä kuitenkin on FPS, joten se on ymmärrettävää. Olenpa tuo pari kertaa nähnyt kun vihu spawnaa tyhjästä viereeni.

Myös tarina on ollut rautaisan vetävä annos (tällä hetkellä Fort Frolicissa menossa, kevyesti parasta/ahdistavinta antia tällä hetkellä), vaikkei Ryan legendaariselle Shodanille pärjääkään. Maailmaan on kuitenkin panostettu, minkä huomaa kaikesta. Ei tämä kuitenkaan mikään kympin peli ole, kuten lähes jokainen arvio on antanut ymmärtää. Tosin paha tälle on ysiä huonompaakaan antaa.
 
Vastaus: Bioshock

J. Pikkarainen sanoi:
Tuohan nimenomaan ei ole mitään muuta kuin System Shock 2 -"remake", mutta vain veden alla. Toisaalta se ärsyttää, toisaalta se on vain hyvä juttu (SS:t = loistavia). Esmerkiksi turvakamerat/botit ovat suoraan otettu SS2:ta. Jotenkin olisin mieluusti nähnyt niiden poistettavan, eivät sovi tyylillisesti Bioon. Plasmid-psychic-vertaus lie turhaa. Hyvänä puolena aseet eivät sentään enää hajoa kahden ammuksen jälkeen. Joten on tuossa hieman enemmänkin lainaa avaruusshokkeihin kuin annat ymmärtää. (Asiaa ohisivuten, saman tulee tekemään luultavasti Mass Effect, lainat tällä kertaa Kotorista)

Mielestäni Shockimaiset ( myönnettäköön ;) ) turvakamerat ja turretit sopivat Rapturen maailmaan - ainakin oma logiikkani sanoo, että oletetussa paratiisissakin on oltava oma turvajärjestelmänsä. Ja vaikka Plasmideja voidaan verrata SS2:sen Psychic -ominaisuuksiin, ovat ne mielestäni suuremmassa ja tärkeämmässä asemassa kuin SS2:n vastaavat. Mass Effectistä olen samaa mieltä - Kotorimaiseltahan se näin ennakkoon vaikuttaa, mutta sehän on vain positiivinen asia. :)

J. Pikkarainen sanoi:
Mutta siitä ei päästä mihinkään, että Bio on hemmetin tunnelmallinen peli pelata. Itse en ole peliin koskenutkaan ennen kuin aurinko on laskenut taivaalta ja yö on tumma. Sen lisätunnelman takia. Ehkä aavistuksen liian paljon mäiskettä makuuni, mutta toisaalta tämä kuitenkin on FPS, joten se on ymmärrettävää. Olenpa tuo pari kertaa nähnyt kun vihu spawnaa tyhjästä viereeni.

Myös tarina on ollut rautaisan vetävä annos (tällä hetkellä Fort Frolicissa menossa, kevyesti parasta/ahdistavinta antia tällä hetkellä), vaikkei Ryan legendaariselle Shodanille pärjääkään. Maailmaan on kuitenkin panostettu, minkä huomaa kaikesta. Ei tämä kuitenkaan mikään kympin peli ole, kuten lähes jokainen arvio on antanut ymmärtää. Tosin paha tälle on ysiä huonompaakaan antaa.

Bio on ehdottomasti yksi tunnelmallisimmista peleistä, mitä olen koskaan pelannut. Samankaltaiseen immersioon ovat yltäneet FPS-genressä vain Doom ja Duke Nukem 3D ( aikoinaan ), Half-Life ja System Shock 2. Peliympäristö kun on niin upealla tavalla uskottava - Rapture imee mukaansa kuin vesiputous. Hatun-nosto pelin Art Designereille, by the way!

Itse antaisin Biolle vähintään 9+, ellei jopa 10-. Hienompaa peliä kun on vaikea löytää, niin täytyyhän se pisteytyskin olla siellä ääripäässä. ;)
 
Vastaus: Bioshock

vertajalihaa sanoi:
Onko kukaan tilannut Cdonista Bioshockin Collectors editionia? Onko siinä nyt pelkästään ruotsikannet vai onko englantia? + löytyykö mistään boxista enemmän kuvia, esim millainen se metallinen kotelo on?

edit: Tarvitseeko Bioshock muuten kovalevyä? vai riittääkö tuo xboxin muistikortti?

Tässä on ainakin yksi kuva ce sisällöstä http://cache.kotaku.com/assets/resources/2007/04/bioshock_le.jpg

Bioshockin pystyy myös tallentamaan ihan tavalliselle X0 muistikortille.
 
Vastaus: Bioshock

vertajalihaa sanoi:
Hitto että tuo on hieno (tuo metallikotelo on erinomaisen näköinen). Nyt vielä kun Cdonista tulisi se. Ja erinomainen uutinen ettei tarvitse ostaa kovoa nyt tuon pelin takia

Ei ole kyllä virallinen kuva CE:stä.
 
Vastaus: Bioshock

780 gamerscoree ekan pelikerran jälkeen saavutettu :o vielä pitäis weapon specialist, research mikä olikaan ja pari muuta päälle, saavuttaa
 
Vastaus: Bioshock

Artificial sanoi:
Mielestäni Shockimaiset ( myönnettäköön ;) ) turvakamerat ja turretit sopivat Rapturen maailmaan - ainakin oma logiikkani sanoo, että oletetussa paratiisissakin on oltava oma turvajärjestelmänsä. Ja vaikka Plasmideja voidaan verrata SS2:sen Psychic -ominaisuuksiin, ovat ne mielestäni suuremmassa ja tärkeämmässä asemassa kuin SS2:n vastaavat. Mass Effectistä olen samaa mieltä - Kotorimaiseltahan se näin ennakkoon vaikuttaa, mutta sehän on vain positiivinen asia. :)

No Kotorithan tunnetusti ovat viime vuosien roolipelien aatelia, vaikka eivät entisaikojen ropejen äärellä pääsekään:)

Mutta asiaan. Plasmidit ovat toki monipuolisia ja niitä käytetään SS:iä aktiivisemmin. Tuossa juuri veljen kanssa keskusteltaessani muistui mieleen, että olihan SS:ssäkin research, joka oli kaiken lisäksi huomattavasti paremmin (ruumiin osia, joita yhdisteltiin kemikaalien kanssa) tehty kuin nykyinen kameralla kikkailu. Toki vähän pelaajasta kiinni, miten tuolla pelaa, mutta kamera ojossa vihujen kimppuun ei ole järin innovatiivinen idea. Myönnettäköön, että näin ei ehkä pitäisi pelata, mutta nopeiten ne tutkimukset tuolleen täyttyvät. Ja mitä nopeammin pääsen kamerasta eroon, sitä nopeammin pääsen takaisin tunnelmointiin, jota kamera+research pilaa oikein joutuisasti. Tässä siis yksi miinus lisää muuten niin loisteliaaseen peliin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bioshock

J. Pikkarainen sanoi:
No Kotorithan tunnetusti ovat viime vuosien roolipelien aatelia, vaikka eivät entisaikojen ropejen äärellä pääsekään:)

Mutta asiaan. Plasmidit ovat toki monipuolisia ja niitä käytetään SS:iä aktiivisemmin. Tuossa juuri veljen kanssa keskusteltaessani muistui mieleen, että olihan SS:ssäkin reasearch, joka oli kaiken lisäksi huomattavasti paremmin tehty kuin nykyinen kameralla kikkailu (ruumiin osia, joita yhdisteltiin kemikaalien kanssa). Toki vähän pelaajasta kiinni, miten tuolla pelaa, mutta kamera ojossa vihujen kimppuun ei ole järin innovatiivinen idea. Myönnettäköön, että näin ei ehkä pitäisi pelata, mutta nopeiten ne tutkimukset tuolleen täyttyvät. Ja mitä nopeammin pääsen kamerasta eroon, sitä nopeammin pääsen takaisin tunnelmointiin, jota kamera+reasearch pilaa oikein joutuisasti. Tässä siis yksi miinus lisää muuten niin loisteliaaseen peliin.

Samaa mieltä tuosta kamerajutusta. Siinä tutkimisessa ei ollut mitään jännittävää, vaan se oli lähinnä pakkopullaa.
 
Vastaus: Bioshock

J. Pikkarainen sanoi:
No Kotorithan tunnetusti ovat viime vuosien roolipelien aatelia, vaikka eivät entisaikojen ropejen äärellä pääsekään.

Miksi keksiä pyörä uudestaan?

Tällä siis tarkoitain sitä, että otetaan esimerkkinä Saints Row. Peli jossa "ryöstetään" valtavasti GTA-sarjasta, mutta tehdään se hyvin. Siis otetaan ne toimivat ja lisätään omia hyviä ideoita. Tietenkin olisi suotavaa että löytyisi innovaatiota keksiä kokonaan uusia pelejä, mutta nykyisinkin kun pelibisnes on sen verran pitkään ollut voimissaan on hyvin vaikea ainakaan täysin eri aiheista, kun jo aiemmin on tehty pelejä.

Lyhyesti, jos Mass Effect lainaa(itse peliä tehnyt talo vielä kyseessä) Kotoria(ensimmäistä minkä tekivät siis) ja ottaa siitä hyviä asioita, sen lisäksi kehittää ideaoita pidemmälle, tuo vielä täysin uusia asioita ja toteuttaa sen hyvin, niin miksi valittamaan "kopioinnista".

Pelissä kuitenkin pitää olla "se jokin". Esim. Bioschokissa minulle sitä ei löytynyt. Erinomaisen näköinen peli, hyvin toteutettu, mutta "se jokin" puuttui ja ei riittävästi imua kunnon pelaamiseen. Siitä huolimatta hyvä peli kaikkineen.
 
Vastaus: Bioshock

Jormaaa sanoi:
Miksi keksiä pyörä uudestaan?

Miksipä tosiaankin, kun voitaisiin keksiä jokin täysin uusi kulkumuoto. Ts. se "innovatiivinen uusi idea". Totta puhut seuraavassa kappaleessa, enkä minä mitään kopioimista vastaan ole. Kunhan se tehdään hyvin ja mieluiten siihen vielä lisätään jotain oleellista, ettei se maistu vanhalta puulta. Kopioimisessa on kuitenkin se paha, ettei sitä voida harjoittaa ikuisuuksia. Kaikkeen kyllästyy, ennen pitkään.

Bioshock on kaiken uuden lihaksen sisältä kuitenkin loppujen lopuksi lähes identtinen System Shock 2 kanssa. Kummatkin pelit ovat rautaa, joten se ei haittaa. Bioshockin kohdalla hieman tosin harmittaa, sillä uutuuden viehätystä ei ole, koska sama vanha on tuttua jo useamman vuoden takaisesta pelistä. Tunnelma, maailma ja juoni pelastavat kuitenkin paljon.

Mitä Mass Effectiin tulee, ja en tätä kehtaa offtopicin takia kovin paljoa selostaa, niin kyseessä on Se peli, jonka takia minä ylipäätään Xbox 360 ostin jo alkuvuodesta. Sitä odotetaan erittäin paljon, vaikka tiedänkin, että se tulee olemaan Bioshockin lailla lähes identtinen aiempien inkarnaatioiden (=Kotorit) kanssa. Luun ympärille on vain tehty uutta lihasta: eri universumi, paranneltu grafiikka, jne. Kelpaa mulle. Mitä itse tarkoitin aiemmalla sanomallani oli se, että Kotorit ovat lähivuosien parhaimpia ropeja, vaikka sellaisinaan ovatkin aika torsoja (vaihtoehtoja yhdestä kahteen, hyvä tai paha). Ei niillä menneiden vuosien kuninkaita, kuten Falloutit tai Baldur's Gatet (..Planescape: Torment, jne..), voiteta, mutta eipä roperintamalla ole parempaakaan tullut vastaan.
 
Vastaus: Bioshock

Imo tuommoinen kitinä on kyllä aivan turhaa. Tämä nyt ei todellakaan ole mikään tismalleen sama peli kuin SS2 uusilla grafiikoilla..
Joko me pelataan sitten aivan eri peliä tai sitten sulla on jotain muuta hampaankolossa peliä kohtaan mutta harvinaisen outoa napinaa imo.

Pelaisit sitten sitä SS2:sta kerran yksi ja sama peli ovat eikä tässä ole mitään uutta, olisit säästänyt useita kymppejä. Sen nyt kaikki tietävät, että tämä on ns spiritual successor SS2:lle, mutta ei näitä nyt voi yhdeksi ja samaksi peliksi väittää sitten millään. Evt mitä sitten odotit. :o
 
Vastaus: Bioshock

Decap, kitinää? Kuinka huono peli saa sitten 9 - 9½, jonka sanoin pari viestiä aiemmin tämän pelin olevan? Suhteellisen kovat kriteerit sinulla.

En minä ole missään vaiheessa edes väittänyt Bioshockin olevan huono peli, täysin päinvastoin. Mielestäni saa vain olla melko paksut fanilasit päässä, jos ei näe ihan selkeitä System Shock -piirteitä Biosta. Audiodiaryt, jotka kuljettavat juonta ja syventävät maailmaan, koko turvakamerasysteemi (+hakkerointi), research (joka on tässä hieman erilainen ja huonompi), plasmid/psychic (vaikkakin suuremmassa osassa), kustomoitavat aseet (on toki muissakin peleissä), äärimmäisen hyvin tehty tunnelma, jne.. Näiden kuittaaminen "spirituaalisena jatkajana" on lähinnä koominen (ja sokea) puolustus sille, että peli on pohjimmiltaan samanlainen kuin pari vuotta vanhempi System Shock 2. Mutta se ei haittaa, sillä molemmat ovat erinomaisia pelejä. Kyllä minä tiesin jo ensimmäisistä kuvista ja trailereista lähtien, että tämä tulee olemaan hyvin SS:mäinen. Ja ihan siitä syystä myös osittain rupesin peliä odottamaankin.

Liekkö tämä sitten jälleen näitä messias-pelejä, joille ei saa kritiikkiä suoda yhtään :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bioshock

J. Pikkarainen sanoi:
Decap, kitinää? Kuinka huono peli saa sitten 9 - 9½, jonka sanoin pari viestiä aiemmin tämän pelin olevan? Suhteellisen kovat kriteerit sinulla.

Niin, mielestäni on ainakin täysin asiallista arvostella pelejä. Se että arvostelee hyviä pelejä huonoista puolista tuskin on kitinää.

Peli on erinomainen, mutta ei todellakaan mitään niin mullistavaa(noh ehkä Xbox 360 FPS-peleissä on mullistavaa), kun useat ovat hehkuttaneet arvosteluissa, jne. ympäri maailman. Siitähän oli vain kyse.

Hyvä peli, muttei mitään mullistavaa.
 
Ylös Bottom