Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ok, niin arvelinkin. Kyllä sitä hahmonluonti vaiheessa kävin läpi useita eri vaihtoehtoja ym. Mut päädyin mahdollisimman normi näköiseen tyyppiin. Koska tiedän että vaikka kaiken maailman googlesit ja vihreät hiukset ym näyttääki hauskalta aluks, alkaa se varmasti ärsyttämään jossain vaiheessa. Tosin olis siinä voinut olla että edes hiuksia ja partaa voi laittaa/vaihtaa, en mä sitä kosmeettista leikkausta kaipaa.

Noh tällä ny mennään koko loppuelämä.

Ok, niin arvelinkin. Kyllä sitä hahmonluonti vaiheessa kävin läpi useita eri vaihtoehtoja ym. Mut päädyin mahdollisimman normi näköiseen tyyppiin. Koska tiedän että vaikka kaiken maailman googlesit ja vihreät hiukset ym näyttääki hauskalta aluks, alkaa se varmasti ärsyttämään jossain vaiheessa. Tosin olis siinä voinut olla että edes hiuksia ja partaa voi laittaa/vaihtaa, en mä sitä kosmeettista leikkausta kaipaa.

Noh tällä ny mennään koko loppuelämä.

Eipä tuolla hahmon ulkonäöllä loppujenlopuksi ole juurikaan mitään merkitystä, kun hahmolla aina joku päähine päässä. Itse laitoin hahmolleni vaan gogglesit päähän ja siniset hiukset, mutta eipä niitä juuri ikinä näy joten ei ne ärsyttämäänkään rupea.

Voi morjens, kun on uskomattoman hieno ja synkkä mesta tämä Hypogean Gaol. Taustalla soiva musiikki sopii alueeseen niin loistavasti. Näitä lisää kiitos. :D

Hutun kanssa tuli tänään vedettyä ekaa kertaa chalice dungeonia co-oppina. Homma toimii hienosti ja näitä tulee varmasti vedettyä jatkossakin.

Tätä peliä saa ainakin vielä pelata rauhassa, kun ei ole jatkuvasti joku inveivaaja sekaamassa. Peliin pystyy ilmeisesti vaan silloin tunkeutua, mikäli co-op peli on käynnissä? Näin sen pitääkin olla.

On kyllä kaiken kaikkiaan niin hieno peli kyseessä, että parempaa saa odotella jonkin aikaa.. 10/10 tulee täältä!

No voihan... Olen 4 ensimmäistä pomoa käynyt listimässä ja lähdinkin siitä 4:nnen bossin kohdalta oikealle. Vastaan tulee 2 hunteria, joilla molemmilla pirusti helaa ja tehokkaat iskut. Selvisin näistä ja jatkoin eteenpäin, vastaan tulee 2 pontsoa kirveiden kanssa. Selvisin näistäkin ja pääsin viimein halliin, jossa on iso ovi... Lukittu! Hemmetin hienoa, aivan turhaan lähdin sinnepäin :D. Sielläkin ilmestyi se omituinen orbi taas näkyviin, ei mitään käryä mikä sen tekee.

Ilmeisesti pitää tuota Hemwick-mestaa edetä seuraavaksi, koska Chapeliakin ylös mennessä törmää lukittuun oveen.

Miten muuten noita Caryll-runeja käytetään? En saanut niitä ainakaan aseeseen liitettyä.

Voi morjens, kun on uskomattoman hieno ja synkkä mesta tämä Hypogean Gaol. Taustalla soiva musiikki sopii alueeseen niin loistavasti. Näitä lisää kiitos. :D

Peukku ja komppaan. On kyllä pelin tähän saakka tunnelmallisin alue, ainakin äänien perusteella. Pelkkä paikallaan seisominen jo tuo väreitä ja kun seikkailet vankityrmissä se kolkko musiikki taustalla... ai jai.

No voihan... Olen 4 ensimmäistä pomoa käynyt listimässä ja lähdinkin siitä 4:nnen bossin kohdalta oikealle. Vastaan tulee 2 hunteria, joilla molemmilla pirusti helaa ja tehokkaat iskut. Selvisin näistä ja jatkoin eteenpäin, vastaan tulee 2 pontsoa kirveiden kanssa. Selvisin näistäkin ja pääsin viimein halliin, jossa on iso ovi... Lukittu! Hemmetin hienoa, aivan turhaan lähdin sinnepäin :D. Sielläkin ilmestyi se omituinen orbi taas näkyviin, ei mitään käryä mikä sen tekee.

Ilmeisesti pitää tuota Hemwick-mestaa edetä seuraavaksi, koska Chapeliakin ylös mennessä törmää lukittuun oveen.

Miten muuten noita Caryll-runeja käytetään? En saanut niitä ainakaan aseeseen liitettyä.

Siitä sinisestä orbista ja mitä se tekee.
Kokeileppa koskettaa sitä orbia, kun seuraavan kerran ilmestyy. ;)

46 tuntia siinä vierähti mutta vihdoin painajainen on ohi :)

Ehkä vielä varhaista sanoa tätä Miyazakin parhaaksi peliksi mutta kyllä tämä on ehdottomasti vähintään dark soulsin tasolla omalla listalla.

Maailma on todella valtava eikä sieltä löydy oikein yhtään aluetta joka olisi tehty vähän sinnepäin vaan kaikki alueet tihkuvat tunnelmaa ja suunnittelu on toteutettu todella hyvin.

Taistelu arvelutti ennakkoon mutta nyt läpipeluun jälkeen voi sanoa että vaikka vauhtia on aina tuhat lasissa verrattuna souls-peleihin niin silti jää paljon tilaa taktikoinnille.

Ah.. On se vaan hyvä peli, 10/10 :o

Siitä sinisestä orbista ja mitä se tekee.
Kokeileppa koskettaa sitä orbia, kun seuraavan kerran ilmestyy. ;)

Hehe tuosta paikasta:

Kokeilkaapa kerätä Insightia sellainen 30-40 ja menkääs uudememman kerran kattomaan ;) Tonne muuten kannattaa mennä sen jälkeen kun Vicar Amelie on kuollut ja ootte löytäneet sellaisen Tonsils-kiven. Tapahtuu mielenkiintoisia asioita ;)

Mutta joo, Insightia ylös sinne 40 hujakoille niin alatte näkemään asioita ;)

Blood-starved beast, voi juma mikä mulkero. Olin kuullut juttua, että tuo olisi ensimmäinen oikeasti vaikea boss ja menin haastamaan sitä jo valmiiksi heikot housussa. Ei tuo lopulta mikään mahdoton ole, ekalla yrityksellä bossin helat 1/5 asti mutta se päättää tehdä hyökkäyksen, joka tappaa mun tyypin kerrasta (tai jättää lirun healtia, joka ei sattuneesta syystä auta kovin montaa sekuntia). Rinse & repeat, kuusi kertaa sama toistuu ja pari kertaa vielä kaverin kanssa. Ohjain melkein lentää seinään ja tauko tuntuu olevan paikoillaan.

No lähdin siitä uusiin maisemiin levuttamaan strenghtiä ja vitalityä, sekä löysin taisteluun sopivampaa gearia. Illalla uutta yritystä paremmin varustautuneena ja beast paloiksi. Sopivasti haastetta kyllä tarjoaa tämäkin tuotos, mä tykkään.

Edit.

Tuosta konekiväärimiehestä:

Oli muuten hurjin taistelu tähän saakka! 20 pistoolin luotia ja 17 blood vialia kului. Taisto kesti ehkä max. 5 minuuttia mutta tuntui puolelta tunnilta. Sain kuitenkin sen teilattua katolle, vaikka pari kertaa oli oma tippuminen tosi lähellä. Jatkuvaa väistelyä ja parry- mahdollisuuden kyttäämistä. Syke nousee ja hikoiluttaa, on tässä niin paljon nopeampi tempo kuin aiemmissa peleissä.

Blood-starved beast, voi juma mikä mulkero. Olin kuullut juttua, että tuo olisi ensimmäinen oikeasti vaikea boss ja menin haastamaan sitä jo valmiiksi heikot housussa. Ei tuo lopulta mikään mahdoton ole, ekalla yrityksellä bossin helat 1/5 asti mutta se päättää tehdä hyökkäyksen, joka tappaa mun tyypin kerrasta (tai jättää lirun healtia, joka ei sattuneesta syystä auta kovin montaa sekuntia). Rinse & repeat, kuusi kertaa sama toistuu ja pari kertaa vielä kaverin kanssa. Ohjain melkein lentää seinään ja tauko tuntuu olevan paikoillaan.

No lähdin siitä uusiin maisemiin levuttamaan strenghtiä ja vitalityä, sekä löysin taisteluun sopivampaa gearia. Illalla uutta yritystä paremmin varustautuneena ja beast paloiksi. Sopivasti haastetta kyllä tarjoaa tämäkin tuotos, mä tykkään.

Mulla meni varmaan 10+ yritystä lopulta siihen ja käytännössä joka kerta kuolin joko siihen mikä one-shottaa suht tai sit keskityin niin paljon väistelyyn etten huomannut et myrkky tappo mut :D Ei tuo mun mielestä kovin vaikea ollut, meni vaan niin sähläämiseks välillä ;)

Vinkkiä jos tarviit niin

Jos olet sen nenän edessä lähellä niin se huitaisee jommalla kummalla kädellä, molemmat on tosi helppo parry/riposte, varsinkin se jossa se nousee seisomaan ennen kuin lyö. Se oli lopulta helppo toteuttaa myös myrkkyvaiheessakin.

Piristetäänpä ketjua muutamilla kuvakaappauksilla.

Jolly Co-Operation! #TeamCane

CBCM2BJWoAAMCWB.jpg:large

Yö on pitkä ja täynnä kauheuksia.

CBICPnFWYAA7su5.jpg:large

Top Souls testaa Blade of Mercy!

CBIvu_cWUAEa92-.jpg:large

Nuotio tarjoaa vain väliaikaisen suojan Kielletyn Metsän kauhuilta.

CBN9ipNWkAAaajs.jpg:large

Yahrnam on helposti paras Souls-pelien maailma. Rakastan sitä viktoriaanista kauhua, jota peli resonoi. Arkkitehtuuri ja puvut... Iskevät minuun paljon kovempaa kuin perus fantasia.

Ja mitä pidemmälle peliä pelaa, sitä kirkkaammaksi yksi fakta käy: Bloodborne on paras koskaan tehty H.P. Lovecraft -videopeli. Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

Kolmannesta pomosta

Joku täällä sanoi, että Blood-starved beast on pelin neljäs pomo. Kävin tuossa juuri äsken ottamassa beastilta ensimmäistä kertaa turpaan, mutta olen ennen beastia tappanut vain kaksi pomoa?Olenko mennyt jostain ohi? Vai onko tuo kolmas pomo jossain siellä, jos lähtisi Cathedral Wardilta ns. ylöspäin? Siellä en ole vielä käynyt. Kolunnut tähän asti vain tuota vanhaakaupunkia, jossa beastikin on.

Kolmannesta pomosta

Joku täällä sanoi, että Blood-starved beast on pelin neljäs pomo. Kävin tuossa juuri äsken ottamassa beastilta ensimmäistä kertaa turpaan, mutta olen ennen beastia tappanut vain kaksi pomoa?Olenko mennyt jostain ohi? Vai onko tuo kolmas pomo jossain siellä, jos lähtisi Cathedral Wardilta ns. ylöspäin? Siellä en ole vielä käynyt. Kolunnut tähän asti vain tuota vanhaakaupunkia, jossa beastikin on.

Old Yharnamin ja Cathedralin bossit voi tappaa kummin päin vaan. Itsekin tapoin Beastin ekana. Ylipäätään bossien järjestys ei ole mitenkään kiveen kirjoitettu eikä jokaista bossia tarvitse välttämättä tappaa ollenkaan.

@Foeman, hienoja kuvia! Itse tykkään myös viktoorian aikaisesta steam punk tyyllistä tässä pelissä yli kaiken. Kaiken pieksemisen ja kuolemisen keskellä, ei vaan voi olla pysähtymättä ja ihailla kaikki pieniä yksityiskohtia. Näkee oikee että tekijät ovat panostaneet joka ikiseen paikkaan ja yksityiskohtiin.

Voiko joku selittää miten tämä kello tässä pelissä oikee toimii? Eilen yritettiin kaverin kanssa päästä cooppiin, mutta siinä kelloja kilisteltiin eikä mihinkää missään vaiheessa päästy. Kokeiltiin mennä sinne Hunters Nightmareen ja sieltä käsin ja jokapaikasta mut ei. Pitääkö tässä kummankin pelaajan olla tietty level tai jotain vempaimia? Siinä tunti pari kilisteltii kelloja ja todettii että ei tää oikee nyt onnistu.

Voiko joku selittää miten tämä kello tässä pelissä oikee toimii? Eilen yritettiin kaverin kanssa päästä cooppiin, mutta siinä kelloja kilisteltiin eikä mihinkää missään vaiheessa päästy. Kokeiltiin mennä sinne Hunters Nightmareen ja sieltä käsin ja jokapaikasta mut ei. Pitääkö tässä kummankin pelaajan olla tietty level tai jotain vempaimia? Siinä tunti pari kilisteltii kelloja ja todettii että ei tää oikee nyt onnistu.
Olihan jommallakummalla teistä se toinen kello, jota käytetään sillon kun itse haluaa antaa apua muille? Sen saa ostettua Hunter's Dreamista siitä paikasta josta voi ostaa Insighteilla tavaraa.

Yahrnam on helposti paras Souls-pelien maailma. Rakastan sitä viktoriaanista kauhua, jota peli resonoi. Arkkitehtuuri ja puvut... Iskevät minuun paljon kovempaa kuin perus fantasia.

Olin aika skeptinen miten BB:n maailma iskee muhun, kun tykkään ihan tuollaisesta klassisesta fantasia asetelmasta todella paljon, mutta ihan turhaan olin epäileväinen :) Tämä on vain niin älyttömän hyvin tehty ja sopii täydellisesti tähän peliin. En ylipäätään yleensä tykkää tummasta värimaailmasta peleissä, mutta ei tähän voisi mitään värikkäämpää tietenkään edes kuvitella. 10/10 sanon minä!

Olihan jommallakummalla teistä se toinen kello, jota käytetään sillon kun itse haluaa antaa apua muille? Sen saa ostettua Hunter's Dreamista siitä paikasta josta voi ostaa Insighteilla tavaraa.

Varmistetaan nyt vielä, eli toinen kilkutti Beckoning Belliä ja toinen Small Resonant Belliä? Onko salasana varmasti sama molemmilla :p Levelikin pitää olla suhteellisen lähellä toisiaan, en muista numeroita mut ettei toinen ole tyyliin lvl10 ja toinen lvl50.

No nyt alkaa loppumaan huumori.

8 tuntia yrittäny tota Rum hämähäkkiä teilata ja joka kerta se tappaa tolla jääsateella

Et jos joku pystyy jeesimään nii oisin hyvin kiitollinen :D

En pysty jeesimään mutta silloin kun

olet kaukana ja Rom mahalteen alkaa vetkuloimaan niin tekee jääsateen --> juokse kohti. Jos otus hyppää selälleen niin juokse poispäin.

Ylös Bottom