Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ULVI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Oon tässä vähän lämmitelly Bloodbornea varten ja kyllä niitä ärräpäitä lentelee edelleen :D Paska pelattavuus PC-versiossa ei auta yhtään asiaa ;) Mutta ei näihin varsinaisesti hermot ole ikinä mennyt, kun vertaa siihen raivon määrään mitä osa peleistä saa aikaan.

Ai että sitä tunnetta, kun saa avattua vaikka uuden oikoreitin :o

Dark Soulsissa viholliset vei mua usein ihan kuin pässiä narussa :o En ollut yhtään tottunut tuollaiseen peliin ja lähestymistapa oli ihan väärä hehe. Sitten kun alkoi kunnolla kiehua niin poistin pelin kovolta ja vannoin syvästi etten enää koskaan pelaa sitä peliä koska se oli ihan "paska" kun kokoajan kuolin, vaikka syy löytyi oikeasti sieltä sohvan ja ohjaimen välistä. Sitten hyvän kahvikupin jälkeen installoin pelin uudelleen, ja vedin sen pahan kohdan läpi :D

Hyvä puoli tässä Bloodbornessa olisi että jos nyt ostaisin sen, niin en varmana olisi ainut joka tänne foorumille tulisi avautumaan pelin vaikeutta :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pelaatko hiirellä ja näppiksellä ? Kuka hemmetti sellasta tekee ? [emoji14]

No en saanut pleikkarin pädiä toimimaan soulsin kanssa niin vaihtoehdot vähissä :D Hyvä peli tuo silti, tosin ehkä paskin pc-porttaus ikinä ;)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Hyvä puoli tässä Bloodbornessa olisi että jos nyt ostaisin sen, niin en varmana olisi ainut joka tänne foorumille tulisi avautumaan pelin vaikeutta :D
Ikävä tosiasiahan on se, etteivät Soulsit ole huonoja pelejä. On vain huonoja pelaajia.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Toimikoon alien topicci esilämmittäjänä [emoji2] nyt on pakko hankkia molemmat ku onhan tämä kaikki vaan itse koettava. Ensimmäisenä työnä pitää vissiin poistaa tapatalk puhelimesta [emoji13]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Vaikeita valintoja! Dark souls 2: sta on himottanut pelata jo pidemmän aikaa, kun olen tarkoituksella säästänyt itseäni next-gen versiota varten. Toisaalta taas Bloodborne tuo pöytään jotain aivan uutta. Kiehtoo tuo agressiivisempi pelityyli verrattuna soulsien hitaaseen ja harkittuun taisteluun. Damn, kun noiden pitääkin ilmestyä melkein samaan aikaan!

Demon's souls ja Dark souls tuli aikoinaan hakattua läpi ja täytyy sanoa että Souls- sarjan pelit on ehdottomasti parhaita pelikokemuksia vuosiin. Onhan ne vaikeita alkuun mutta taustalla kuitenkin on selkeät säännöt, kuinka viholliset liikkuvat ja hyökkäävät. Kun malttaa olla kärsivällinen ja opiskelee vihujen liikkeet, peli muuttuukin vaikeasta reiluksi ja sekös vasta palkitsee (Muistoissa edelleen Ornstein ja Smough ja eka voitto noista paskiaisista). Näin varmaan Bloodbornenkin tapauksessa, aikaa ja kärsivällisyyttä ja elämä on huomattavasti helpompaa. Tässä tosin joutuu opettelemaan täysin uuden pelityylin, hyökkäys onkin paras puolustus ja toiminta on nopeampaa kuin Soulseissa. Vanhat opit joutanee romukoppaan..
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Vaikeita valintoja! Dark souls 2: sta on himottanut pelata jo pidemmän aikaa, kun olen tarkoituksella säästänyt itseäni next-gen versiota varten. Toisaalta taas Bloodborne tuo pöytään jotain aivan uutta. Kiehtoo tuo agressiivisempi pelityyli verrattuna soulsien hitaaseen ja harkittuun taisteluun. Damn, kun noiden pitääkin ilmestyä melkein samaan aikaan!

Molemmat ajattelin ostaa heti julkkarissa, nähtäväksi jää kumpi jää ensin taka-alalle :) En ole DS2 myöskään juurikaan pelannut, kun ei ollu enää siinä vaiheessa last-gen konsolit käytössä ollenkaan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Molemmat ajattelin ostaa heti julkkarissa, nähtäväksi jää kumpi jää ensin taka-alalle :) En ole DS2 myöskään juurikaan pelannut, kun ei ollu enää siinä vaiheessa last-gen konsolit käytössä ollenkaan.

Samoin molemmat tuloillaan ja veikkaan että Bloodborne uutuudenviehätyksessään lähtee ensin myllyyn pyörimään.

Vaikka olenkin kaikki Souls-sarjan pelit läpi kolunnut useampaankin kertaan niin silti suurin pelonsekaisin tuntein odotan tätä julkaisua. Olen aina pelannut hyvin varovaisella ja suojaavalla taktiikalla, eli kilpi on pystyssä melkein koko ajan. Veikkaan siis että kova uuden oppiminen on edessä ja kuolema korjaa aika monesti. :D

No eiväthän Souls-pelit juuri vaikeita ole olleetkaan, mutta turhautumisia oli monesti havaittavissa. Demon's Souls on mielestäni vaikein Souls-peli ollut ja tästä pelistä tulee kivat DeS -fiilikset xD
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Vaikeita valintoja!
Qarkhi, ehdottomasti Bloodborne ostoon! Jos on pakko verrata niin Dark Souls II on Souls-peleistä se "heikoin" ja hengettömin.

Ensinnäkin se on äärettömän helppo. Circle & Strafe -taktiikalla läpäisee lähestulkoon jokaisen vastaan tulevan vihollisen ja pomot ovat suoria uusintoja ensimmäisestä. DSII on ensimmäinen Souls-peli, jossa läpäisin monet pomoista ensimmäisellä yrittämällä. Ei hyvä... Kentät ovat suoraviivaisempia ja niistä puuttuu kokonaan yhtenäisyyden tunne. Poissa ovat kaikki radikaalit ratkaisut kuten terveyden useiksi tunneiksi katkaisevat kiroukset tai tärkeiden NPC-hahmojen kuoleminen (omasta tai muiden käsistä) kesken pelin. Maailmasta puuttuu kokonaan vaaran, tuntemattoman ja kuoleman pelko.

Pahinta oli kuitenkin se hengettömyys. Kakkosesta vain puuttuu se jokin, joka teki Demosta ja Darkista niin erikoisia. Sarjan luoja Hidetaka Miyazaki tuo magian varmasti takaisin Bloodborneen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites muute jos tosiaa tärkee npc pääsee kuolemaan, onko peli menetetty vaivoiko silti edetä mutta homma muuttuu entistä vaikeammaksi?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites muute jos tosiaa tärkee npc pääsee kuolemaan, onko peli menetetty vaivoiko silti edetä mutta homma muuttuu entistä vaikeammaksi?

Juuri näin, mitään sellasta et voi tehdä joka estäisi pelin läpäisemsen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ennakkotilattu PS Storesta. Souls "veteraanina" odotukset on melko korkealla. Se vähän mitä olen pelistä lukenut ja videoita katsellut (olen yrittänyt suurimpia spoilereita vältellä), niin enpä usko että tulen pettymään.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites muute jos tosiaa tärkee npc pääsee kuolemaan, onko peli menetetty vaivoiko silti edetä mutta homma muuttuu entistä vaikeammaksi?

Aikasemmissa osissa ainakin pääsi eteenpäin aina vaikka tappoi kaiken joka liikkuu, en usko että laittavat peliin mahdollisuutta jäädä jumiin. Hommat voi tietenkin tehdä itselleen vaikeaksi jos tappaa/tapattaa kaiken jolloin ei voi: ostaa tavaroita, liittyä liittoumiin, parantaa aseita jne.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tämä peli on minullakin vuoden odotetuimpien listalla. DS 1:stä tuli höylättyä usealla hahmolla paljon ja vieläkään ei ole tullut toista peliä vastaan missä tuo taistelu olisi yhtä nautittavaa. DS 2:n jätin suosiolla PS4:lle. Bloodborne korjannee tämän ongelman. Ja ilokseni huomasin, että discshop on toimittanut fyysisen version jo eilen. Woohoo.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Mites muute jos tosiaa tärkee npc pääsee kuolemaan, onko peli menetetty vaivoiko silti edetä mutta homma muuttuu entistä vaikeammaksi?
Bloodista on vielä paha sanoa... Darkissa se meni niin että homma vaikeutui ja hankaloittui. Mutta vain tiettyyn pisteseen saakka.

Esimerkkinä se yksi kultainen ritari, jonka pystyi pelastamaan aikaisessa vaiheessa peliä. Se muutti leirinuotiolle. Mutisi aina hämäriä ja tietyn pisteen jälkeen tappoi tyypin, joka päivitti elintärkeitä Estus Flaskeja. Myöhemmin pelistä löytyi toinen jannu, joka pystyi päivittämään törppöjä (tämänkin voi tappaa tai vihastuttaa). Vaihtoehtoisesti olisit voinnut lähteä pelastamaan sitä nuotiolla kuollutta tyyppiä tuonelasta. Tai olla tekemättä ei mitään.

Kauppiaat olivat tietenkin asia erikseen. Ne ja niiden varastot häivisivät lopullisesti. Mutta tietyt tyypit tapattamalla sai käyttöönsä aseita, joita ei ollut mahdollista saada vielä siinä vaiheessa peliä. Risk and Reward.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Onko tässä muuten hahmoluontia? Muistaakseni Dark Souls peleissä sai valita hahmoluokan ja levelöidä sitä niin tässä on varmaankin sama meno? Pystyykö aseita ja varustuksia keräilemään vai mennäänkö noilla aseilla mitä on nyt nähty trailereissa?

Kyllä mä varmaan saisin nämä kaikki tiedot googlettelemalla mutta paremman selvityksen mä täällä saan kun porukka on pelistä enemmän tietoisia kuin minä :) Ja ihan mielenkiinnosta kyselen vaan, ei ole mitään taka-ajatuksia, en ainakaan ole peliä laittanut ennakkotilaukseen storen kautta, en varmana ole.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Onko tässä muuten hahmoluontia?
On hahmoeditori.
Muistaakseni Dark Souls peleissä sai valita hahmoluokan ja levelöidä sitä niin tässä on varmaankin sama meno?
Sama meininki.
Pystyykö aseita ja varustuksia keräilemään
Kyllä, aseita on monia ja niillä on kaikilla(?) 2 eri olomuotoa, esimerkiksi miekka jonka tuppi on jättivasara -> miekka toimii vartena sille vasaralle ja kesken lyöntisarjan voi ottaa miekan tupesta ja jatkaa huitomista pelkällä miekalla.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ja ihan mielenkiinnosta kyselen vaan, ei ole mitään taka-ajatuksia, en ainakaan ole peliä laittanut ennakkotilaukseen storen kautta, en varmana ole.

Haha kiinni jäit, Huttu on ke pelaamassa bloodbornea ihan kuin muutkin [emoji16]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Haha kiinni jäit, Huttu on ke pelaamassa bloodbornea ihan kuin muutkin [emoji16]

Saas nähdä :)

Neogaffilla raportoivat että pelissä on melkoisen pitkät latausajat, jotain 20-40 sekuntia, ja latausruutu on mustaa ja siellä on vain Bloodbornen logo. Ehkä vähän mälsää kun pelissä kuolee paljon niin joutuu aika usein tuijottamaan tuota ruutua, ja kun siinä ei ole mitään lorea tai muuta niin se on ehkä vähän huono ratkaisu.

Miksi latausajat on niin pitkiä?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Hahmoluokkiahan tässä ei ole, alussa valitaan vaan millä stateilla haluaa aloittaa(ja ehkä aloitusase?). Siitä voi sitten edetä mihin suuntaan halajaa.

Miksi latausajat on niin pitkiä?

Ehkä siksi, ettei pelissä muuten tule lataustaukoja alueiden välillä, paitsi jos piipahtaa kaupungissa.
 
Ylös Bottom