Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Niin, kertokaas te DS-konkarit mitä eroa Soulsseilla ja vahvasti hack&slashiin nojaavalla God of Warilla on? Ja mille asteikolle tässä kaikessa Bloodborne asettuisi?

En ole varsinaisesti DS-konkari ja muistikuvat God of Waristakin ovat melko hatarat jo, mutta eiköhän se ero tule jo heti siinä, että Souls-peleissä yksikin rivivihollinen teilaa sut hyvinkin nopeasti, jos olet huolimaton. Eli taistelu on hidastempoisempaa ja pohjautuu pitkälti siihen etteivät viholliset pääsisi lyömään sinua. Nämä pelithän tietysti ovat oikeastaan ihan eri genreäkin. Sitä en oikein osaa sanoa mihin Bloodborne tulee asettumaan noiden kahden väillä. Joka tapauksessa taistelu on nopea tempoisempaa kuin Souls-peleissä eli lähempänä perus hack'n'slashia, mutta hyvin uniikilla tavalla regain-systeemin ansioista ja henki on hyvin herkässä ilmeisesti edelleen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Niin, kertokaas te DS-konkarit mitä eroa Soulsseilla ja vahvasti hack&slashiin nojaavalla God of Warilla on? Ja mille asteikolle tässä kaikessa Bloodborne asettuisi?

En ole Bloodbornen videoita katsonut etten spoilaa itseäni, mutta DS on kyllä kaukana GOW:sta ja uskon Bloodbornen olevan taistelultaan samanlainen mitä DS on.

Siinä missä GOW on "rytmistä rämpyttelyä" ja voimat kasvaa mitä enemmän kompoja saat oikea aikaisesti ketjutettua niin DS:n taistelut on hidasta ja taktista vääntöä.
DS:ssä hahmolla on stamina käytössä ja kierähdys, lyönti sekä blokkaaminen vie tietyn määrän staminaa. Myöskin mitä isompi ase sitä enemmän sen käyttö vie staminaa.
DS:ssä on myös loitsut sekä taikasauvat käytössä ja samalla tapaa niissä on oma palkkinsa kuinka paljon pystyy kerralla näitä temppuja käyttämään.

Eli ei voi suinpäin huitoa menemään vaan tekemisessä pitää ottaa huomioon se kuinka paljon hahmo jaksaa taistella. Voi käydä huonosti jos lyöt sarjoja, mutta et jaksakkaan kierähtää karkuun.
Siksi jokainen taistelu on "omansa" ja tärkeässä osassa on se, että tietää miten ko. vastustaja käyttäytyy ja taistelee. Joukko helppojakin vastuksia voi käydä kohtalokkaaksi jos mätkii vaan menemään ja nalkittaa itsensä väsyneenä nurkkaan.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Voi voi, liha on heikko ja kiinnostus kasvaa tähän päivä päivältä. Vaikka muut pelit jää kesken, niin kai se on tämäkin hankittava day1. Leffoissakin on ihan oma kutina, kun ne näkee ensi-illassa :)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Onkohan Suomitekstitys pelissä, ei haittaa jos olis.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Onkohan Suomitekstitys pelissä, ei haittaa jos olis.

Kuolisin varmaan itkuun ja nauruun, jos kaikki aseet ja esineet olisi suomennettu :D Ei siitä toki haittaa ole vaikka sellainen vaihtoehto olisi, mutta hyvin epätodennäköistä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Saisi jo tulla niin olisi jotain pelattavaa. Pitää vain toivoa ettei tämä peli olisi niitä joissa menee hermot vähän väliä. Vaikea saa olla, muttei ärstyttävän vaikea, eli mielellään pelattavuus kunnossa ja vähemmän epäreilua/keinotekoista vaikeutusta.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Saisi jo tulla niin olisi jotain pelattavaa. Pitää vain toivoa ettei tämä peli olisi niitä joissa menee hermot vähän väliä. Vaikea saa olla, muttei ärstyttävän vaikea, eli mielellään pelattavuus kunnossa ja vähemmän epäreilua/keinotekoista vaikeutusta.

Souls pelien vaikeustaso on aina ollut reilu, kuolemista saa syytää vaan omaa kädettömyyttän.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls pelien vaikeustaso on aina ollut reilu, kuolemista saa syytää vaan omaa kädettömyyttän.

Ja ennakkotiedon perusteella pelattavuuskin pitäisi olla viilattu tappiin. Toki ollut ihan ok aikasemmissakin (ainakin konsolliversioissa).
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls pelien vaikeustaso on aina ollut reilu, kuolemista saa syytää vaan omaa kädettömyyttän.

Juuri näin se menee ja niin sen pitääkin olla. Pelkkä nappien hakkaaminen taistelussa ei todennäköisesti tule tässä pelissä toimimaan ja ahneella on yleensä paskainen loppu..

Jotenkin minulla on sellainen tunne, että monella jampalla tulee hermot olemaan melko kireellä. :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Jotenkin minulla on sellainen tunne, että monella jampalla tulee hermot olemaan melko kireellä. :D
Aika pitkälti näin. Se itkupotkuraivarien määrä vilisee jo nyt silmissä:

giphy-facebook_s.jpg


Uuden pelin viehätys sokaisee siinä määrin porukkaa (etenkin Souls-ensikertalaisia), ettei moni edes tajua minkälaiseen turpasaunaan ovat ryhtymässä. Näissä peleissä kaikki mahdollisuudet ovat pelaajia vastaan. Souls-veteraaninkin polvet tutisevat jo pelkästään siitä tiedosta, että kilpi(konna)-taktiikka on aikalailla hyödytön... Varautukaa ja kuolkaa kunniakkaasti. Sillä sitä te tulette tekemään tässä pelissä enemmän kuin mitään muuta.

Parhaassa tapauksessa sarja saa tietenkin uusia faneja ja sitä kautta porukka ehkä uskaltautuu tutustumaan aiksempiin osiin. Erityisesti ensimmäiseen/mestarilliseen Dark Soulsiin ja Demonsiin.

Varmaan on kuitenkin se, ettei tästä ketjusta tule ainakaan viihdettä puuttumaan!
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Niin, kertokaas te DS-konkarit mitä eroa Soulsseilla ja vahvasti hack&slashiin nojaavalla God of Warilla on? Ja mille asteikolle tässä kaikessa Bloodborne asettuisi?

DS peleissä et tule selviämään jos yrität hack & slash pelinä pelaan vaan sun pitää katsoa koska tulee tilaisuus tehdä 1-2 iskua ja väistellä


tossa ds 2 alkua josta hyvin tulee ilmi miten ds peliä pelataan
[video=youtube;kVJ1ArvZ0eU]https://www.youtube.com/watch?v=kVJ1ArvZ0eU[/video]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kuollessa siis menettään kamansa(meneekö kaikki, vai ainoastaan päällä olleet?), jotka siirtyvät sinut listineelle vihulle, joka saa siihen kylkiäisenä jonkun buffin. Jos epäonnistuu tappamaan kyseisen vihun, menettää "verivaluutan", muttei ilmeisesti varusteita? Noin ymmärsin mitä olen tähän mennessä lukenut. Sama penalty imeisesti jos tunkeileva pelaaja veisi hengen. Bossihuoneisiin ei voi onneksi tunkeutua.

Jos kokeneemmilla meni 40-50 tuntia kahlata peli läpi ekalla vaikeustasolla, pitää varmaan henk koht varautua tuplatunteihin ennen lopputekstejä. Ei välttämättä huono asiakaan tietysti.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kuollessa siis menettään kamansa(meneekö kaikki, vai ainoastaan päällä olleet?), jotka siirtyvät sinut listineelle vihulle, joka saa siihen kylkiäisenä jonkun buffin. Jos epäonnistuu tappamaan kyseisen vihun, menettää "verivaluutan", muttei ilmeisesti varusteita? Noin ymmärsin mitä olen tähän mennessä lukenut. Sama penalty imeisesti jos tunkeileva pelaaja veisi hengen. Bossihuoneisiin ei voi onneksi tunkeutua.

Jos kokeneemmilla meni 40-50 tuntia kahlata peli läpi ekalla vaikeustasolla, pitää varmaan henk koht varautua tuplatunteihin ennen lopputekstejä. Ei välttämättä huono asiakaan tietysti.

Mitä ? menettää kamansa ?? tollasesta en ole kuullutkaan, ei kuulosta kauhean miellyttävältä muutokselta :eek:

Tuo ylläolevan video pelaaja Gamefrontin James Heany on varmasti surkein dark souls pelaaja jonka olen koskaan nähnyt, et jos hän pääsee nämä pelit läpi niin ei se voi madoton tehtävä olla keskiverto pelaajille :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kuollessa siis menettään kamansa(meneekö kaikki, vai ainoastaan päällä olleet?), jotka siirtyvät sinut listineelle vihulle, joka saa siihen kylkiäisenä jonkun buffin. Jos epäonnistuu tappamaan kyseisen vihun, menettää "verivaluutan", muttei ilmeisesti varusteita? Noin ymmärsin mitä olen tähän mennessä lukenut. Sama penalty imeisesti jos tunkeileva pelaaja veisi hengen. Bossihuoneisiin ei voi onneksi tunkeutua.

Toivottavasti olet ymmärtänyt jotain pahasti väärin :D Sikäli mikäli jos oikein muistan, ei kuolema vie kuin valuuttaa Souls-peleissä ja senkin saa takaisin kun pääsee kuolematta ruumiilleen.

On se liha kyllä jumankeuta heikkoa, kun tuli ennakkotilaus tänään puskettua Dischopiin, vaikka kuinka vannoin Destinyn jälkeen etten enää ikinä ennakkotilaa yhtään peliä :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pitää vain toivoa ettei tämä peli olisi niitä joissa menee hermot vähän väliä.

Suosittelen että hankit sun ohjaimeen sellaisen rannelenkin, jonka laitat sitten ranteesi ympäri ennen kuin alat pelaamaan, tällä tavoin ohjain ei lennä seinään tai ikkunasta ulos kun kuolo korjaa ;)

Dark Souls 1:stä pelatessa ärräpäitä kyllä lenteli ihan riittämin :eek:

Mistä muuten luit että kuollessa menettäisi varusteensa?
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Siis siihen asti että saa ne takaisin. Tai sitten muistan väärin. Jostain olin vain lukevinani että kamat pitäisi hakea takaisin, yllättävän vähän infoa death penaltystä ylipäätänsä.

Edit: En kyllä enää löytänyt mitään todisteita. Ilmeisesti vain Blood Echoesit eli valuutta, ja mahdollisesti aseen panokset ja healing potionit ei palaudu.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Dark Souls 1:stä pelatessa ärräpäitä kyllä lenteli ihan riittämin :eek:

Oon tässä vähän lämmitelly Bloodbornea varten ja kyllä niitä ärräpäitä lentelee edelleen :D Paska pelattavuus PC-versiossa ei auta yhtään asiaa ;) Mutta ei näihin varsinaisesti hermot ole ikinä mennyt, kun vertaa siihen raivon määrään mitä osa peleistä saa aikaan.

Ai että sitä tunnetta, kun saa avattua vaikka uuden oikoreitin :eek:
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Oon tässä vähän lämmitelly Bloodbornea varten ja kyllä niitä ärräpäitä lentelee edelleen :D Paska pelattavuus PC-versiossa ei auta yhtään asiaa ;) Mutta ei näihin varsinaisesti hermot ole ikinä mennyt, kun vertaa siihen raivon määrään mitä osa peleistä saa aikaan.

Ai että sitä tunnetta, kun saa avattua vaikka uuden oikoreitin :eek:

Pelaatko hiirellä ja näppiksellä ? Kuka hemmetti sellasta tekee ? [emoji14]
 
Ylös Bottom