Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Burnout 2: POINT OF IMPACT

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arttu8
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Dodii...peliä hyvän aikaa jylpyteltyä voipi sanoa jotta onpahan penteleen haipakka peli.

Vauhdintunne on aivan hillitön ja kolarit tulevat pahimman liikennesolmun keskellä puikkelehtiessa silmänräpäyksessä ja tiukoissa tilanteissa kerkiää vain toteamaan, että nyt tulee tälli ja niinpä tuli. Jos jossain pelissä nousee adrenaliinitaso korkealle niin tässä.
Ohjauspuoli on jämäkkä ja autoista saa helposti gripin(hyvän tuntuman), kiitos jäykähkön ohjaustuntuman mikä näin hektisessä kaahailussa antaakin tarvittavaa tasapainoa kurveihin ja väistelyyn. Ratoja tuntuu olevan kiitettävästi ja vaihtelevuutta piisaa korkeuseroja tarjoavista vuoristomaisemista aina leveän ja pitkän kaistan täysturbohurjastelu-ratoihin. Dolby Digital-äänet on hyvää tasoa(joskaan ei aivan niin hurja mitä odotin) ja musa tiukkaa hard rock-kepitystä. Laajakuvatukea ei ole, siitä miinusta...korkea aika olisi saada tämä feature defaultiksi.

Anyways, näin parin tunnin testauksen jälkeen Burnout 2:ssa on oikeaa asennetta hurjaan pellinryttäykseen ja kaiken lisäksi peli on näyttävästi tuotu pelaajan silmien iloksi. Muutamia pieniä balansointipuolen miinuksiakin bongasin pelistä heti ensi testisessiolla(mm. tekoälyn jojo-efekti, mistä muutamat täällä jo mainitsivatkin), mutta jo tämän "esi-esi-arvioinnin" perusteella Burnout 2: Point of Impact on ehdoton peli ultimatekaahauksesta diggaaville.

Ensi viikolla siis kunnollinen kokoarvio näkyvillä.
 
Semmonen mistä minä en tykkää on se että autot tulee yleensä samassa kohdassa vastaan kuin edellisellä kierroksella, nyt osaan varoa tietyissä radoissa autoja paljon paremmin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EzMa
Semmonen mistä minä en tykkää on se että autot tulee yleensä samassa kohdassa vastaan kuin edellisellä kierroksella, nyt osaan varoa tietyissä radoissa autoja paljon paremmin.
Jooh, sama tuli huomattua myös. Rataosuuksilla missä vastaan tulee yksi tai korkeintaan kaksi autoa vastaan(muutamien ratojen pitkät loivat mutkat eritoten), ovat seuraavillakin kierroksilla samoissa kohdin tulossa. Toisaalta lukuisat ruuhkat ja sivuttaisliikenne tuo aitoa horkkaa hirmuboosteilla ajettaessa, joten kruisailussa on aina enemmän yllättävyyttä kuin ennalta-arvattua ajoa.

Peliä ei voi kyllä kovin vaikeaksi kehua...tekoälykuskien jojoilu oman ajon mukaan ei ole millään mittarilla kovin reilua, saati jännitystä lisäävä. Jos ajat aivan unelmakierroksia vaikka parikin putkeen ja kerran rysäytät kolarin, pääsee AI jo hiillostusetäisyydelle...toisaalta jos töpeksit reilusti kolaroimalla, voit hyvin saada vielä AI-liidun kiinni ennen maalilippua ellet aivan lopussa kurauttele. Tekoälyn heikkouksia on aina ikävä löytää, on peli mikä tahansa...

Silti täytyy sanoa että on aika hulvaton hurjastelupeli Burnout 2 kyllä on...silmät sikkuralla saa joillain radoilla ajella ajoittain aivan tolkuttoman vauhdin takia ja kolarin tullessa ei kerkiä kissaakaan sanoa kun oma kosla on hirmumetelin jälkeen silppuna tienvarressa. :D
 
Pari asiaa mitkä on alkanut jurppimaan burnout 2:ssa:

1. Jojo efekti josta moni on jo maininnutkin. On ihan sama miten
ajaa kunhan viimeisen puoli kierrosta ajaa hyvin. Tappaa mielenkiinnon kun ajamisella ei ole mitään merkitystä.

2. Boostia käyttäessä tietokoneiden vauhti lisääntyy jojoefektin takia samaksi kuin oma, eli boostista on enemmän
haittaa kuin hyötyä sillä kierros menee nopeammin ohi boostia
käyttäessä ja mahdollisuus saada kilpailijoita kiinni heikkenee.
Alussa tätä ei niin huomaa kun jojo on löysempi. Hauskaa tuon käyttö toki on mutta vielä hauskempaa olisi jos tietokone ajurit käyttäisivät Boostejaan omaan tahtiin ja itse voisi taktikoida tuon käytöllä.

Noista "virheistä" huolimatta pelin parissa viihtyy kyllä kummasti
ja boostia tulee käytettyä pelkän vauhdin hurman vuoksi. Myöhemmin tuota on pakkokin käyttää kun aikarajoja vedetään
aavistus tiukemmalle.

Burnout 3:een kun korjaisivat noi kaksi juttua niin jo olisin tyytyväinen.
 
En ole pelannut xbox versiota, mutta PS2:lla (anteeksi jos se on täällä kirosana) kuminauhaefekti vähenee vaikeustason kasvaessa.
Alkupuolen kisat ovat todella helppoja, ja oikeastaan vasta parissa viimeisessä (oliko ne nyt 'Custom Series' sarjan) kisoissa alkaa olla haastetta.
Loppupään kisassa ei tuosta boostistakaan taida olla tosiaan hyötyä, paitsi jos oot jo kärjessä.
 
Onko nyt todellakin niin, että Cubeversiossa on 16/9-tuki, mutta Xbox-versiossa ei? Entäs miten se nelinpeli? Onko Xbox-versiossa sitä?

Hitsit kun ei nyt tiedä kumman version haluaisi...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Onko nyt todellakin niin, että Cubeversiossa on 16/9-tuki, mutta Xbox-versiossa ei? Entäs miten se nelinpeli? Onko Xbox-versiossa sitä?

Hitsit kun ei nyt tiedä kumman version haluaisi...

Laajakuvatuesta en tiedä, mutta Xbox-versio ei ainakaan tue nelinpeliä.

Enivei, eikös tuo Xbox-versio ole sisällöltään kaikkein kattavin? Siinä pitäisi olla joitain ominaisuuksia yksinoikeudella ja lisäksi tuo Xbox Live -tuki -- tosin vain tilastoille. Ainakin pelin kehittänyt Criterion Games on useissa haastatteluissa sanonut, että paras versio Burnout 2:sta on Xboxilla. Sen takia se kantaa lisänimeä "Developer's Cut".

http://www.acclaim.com/games/burnout2/
 
16:9-laajakuvatukea ei valitettavasti ole...mustat pystypalkit löytyy laidoilta. Yllättävän monesta pelistä tuo laajakuvatuki puuttuu, vaikka sen pitäisi ehdottomasti olla nykypeleissä aina vakiona tai valikossa optiona.

Nelinpeliä ei Burnout 2:ssa ole. Jaetun ruudun kaksinpeli löytyy, tosin en ole kerinnyt kaverin kanssa testaamaan sitä(heebo halusi hurjastella koko ruudulla).

Xboxin versio on tosiaan kolmesta konsoliversiosta graafisesti viilatuin(mm. videotykkien omistajia hemmotellaan progressive scan 480p-tuesta, polygonimäärää lisätty, kolmattakymmentä uutta skiniä autoihin ym.) sekä sisällöllisesti löytyy 15 uutta Crash-risteystä johon saa lasauttaa sydämensä kyllyydestä, 14 uutta autoa, hirmuinen nippu uusia ratoja ja kokonaan uusi Pursuit-moodi, missä pitää runnoa "target-auto" pöpelikköön yms.

Erilaisia hurjastelupelejä on tullut pelattua melkoinen nippu ja vaikkei Burnout 2 ole puhtaan kilpa-ajon puolesta likimainkaan paras esitys, on se aivan penteleen hauska peli. Törmäysmallinnus on tehty viimeisen päälle komeasti ja silmittömän kaahailun ja kolaroinnin sekä vauhdintunteen lisäksi pelissä on sellainen sopivan "aivoton" meno päällä, jonka takia pelin pariin palaa mielellään monasti uudelleen.

Huluvaton peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
sisällöllisesti löytyy 15 uutta Crash-risteystä johon saa lasauttaa sydämensä kyllyydestä, 14 uutta autoa, hirmuinen nippu uusia ratoja ja kokonaan uusi Pursuit-moodi, missä pitää runnoa "target-auto" pöpelikköön yms.

Eikös noista löydy ainakin osa myös Gamecube-versiosta?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Jaetun ruudun kaksinpeli löytyy, tosin en ole kerinnyt kaverin kanssa testaamaan sitä.
Onko ko. moodissa AI-autoja sekoittamassa soppaa?

Edit: viesti on toivottavasti lähellä alkuperäistä(Corca painaa sitä "vastaa lainauksella"-namiskaa "Edit"-namiskan sijaan) :p

T: Corca
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Onko ko. moodissa AI-autoja sekoittamassa soppaa?
On. Kaksi AI-autoa kruisailee pelaajien messissä.

Nyt kun peliä on tullut pelattua lisää, tiettyä megalomaanisen rymistelyn fiilistä olisi kaivannut lisää. F-Zero-pelisarjan tyylin sellaiset 30 AI-kuskia kurvailemaan samalle kaistalle ja ryminä olisi ollut melkoista. Tosin joillekin radoille 30 auton letka ketjukolareineen olisi hieman liikaa tukkiessaan koko ajoväylän, mutta ajatuksena isompi AI-ryysis voisi olla vänkä niin yksin kuin moninpeliinkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Eikös noista löydy ainakin osa myös Gamecube-versiosta?

Jep, 'Pursuit' löytyy kaikista versioista (PS2, GC, ja xbox), prog.scan löytyy PS2 versiosta, 16:9 tuki löytyy ainakin PS2 versiosta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
16:9-laajakuvatukea ei valitettavasti ole...mustat pystypalkit löytyy laidoilta.
Ootko muuten nyt ihan 100, ettei siinä todella ole wide-supporttia? Jos oikeesti ei ole, niin ihmismieli ei pysty käsittämään, että MIKSI EI!? Jenkki versiosta nimittäin ainakin löytyy. mm. täällä maininta asiasta ja tuo ei ole mikään kirjoitusvirhe, koska olen nähnyt saman infon muuallakin. Potkitaanko tässä eurooppalaisia päähän taas oikein urakalla? :mad:

Juupajaapa: Huom, PS2-NTSC versiosta löytyy proge tuki. PAL version kanssa taitaa olla yhtä hiljaista, kuin muillakin konsoleilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Ootko muuten nyt ihan 100, ettei siinä todella ole wide-supporttia? Jos oikeesti ei ole, niin ihmismieli ei pysty käsittämään, että MIKSI EI!?
Valitettavasti näin on. Oman 52" wideprojun laidoille jäävät pienet mustat palkit, eikä optioissa ole mitään kuvasuhde-säätöjä.

Hyvä kysymys tuo: "miksi ei ole?"
Nykyajan peleissä kaikissa pitäisi olla suora laajakuvatuki defaulttina, tai ainakin valittavissa optioista. Noh, ehkä tulevaisuudessa tilanteeseen tulee vakautta enemmän.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
16:9-laajakuvatukea ei valitettavasti ole...mustat pystypalkit löytyy laidoilta.

AI JAI JAI! Se on kyllä ihmehomma tämäkin...onneksi yleensä lähes kaikkien Xbox-pelien kohdalla Xbox osaa kuitenkin venyttää kuvan silti aika hyvin Widescreenille, eikä minkäänlaisia häiritseviä mustia pystypalkkeja tule esiin...toi on jo mulle riittävä syy että en tule ostamaan tätä peliä vaikka muutoin olisikin loisto peli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Käsittämätöntä tuo laajakuvan puute, kun se kerran PS2-versiosta jo löytyi! Xbox-versiota en ollut muutenkaan ostamassa, kun PS2-versio on jo hyllyssä, mutta jos pitäisi nyt tehdä valinta noiden kahden väliltä, ostaisin edelleen PS2-version (tai GC) juuri tuon laajakuvan takia. Eivät pienet grafiikan parannukset paljoa paina, jos samalla joutuu katsomaan surureunoja.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hex
Käsittämätöntä tuo laajakuvan puute, kun se kerran PS2-versiosta jo löytyi!
Vielä käsittämättömämpää on se, että xboxin NTSC-versiostakin 16:9 tuki kyllä löytyy, mutta PAL versiosta se on jostain syystä päätetty ottaa pois!? :eek:
 
Noniin. Ennenkuin pojat tipahtavat penkiltä järkytyksestä niin sanotaan vaikka näin, että jahka peliä pääsee tovin jylpyttelemään niin tuo 16:9-tuen puuttuminen ei ole kynnyskysymys. Huomio kiinnittyy täysin pelitapahtumiin.

Onhan tuo todella huolimatonta toimintaa Criterion Gamesilta tehdä paranneltu versio pelistä, josta puuttuu hyvin olennainen osa pelin ulkoista antia. 16:9 tuki pitää olla jokaisessa nykypelissä.
Tästä huolimatta pelaajille, joilla on vain Xbox tai useampi konsoli ilman Burnout 2:sta, voin lämpimästi suositella Xbox-versiota. Xboxin BO2: Developer's Cut-erikoisversion laajakuvatuen puuttuminen näkyy, muttei estä pelinautintoa.
 
Ite katoin noita "crashejä" tuolla pelin kotisivulla ja peli näytti kyllä lähes täydelliseltä autopeliltä, mutta siinä ei ole live-tukea joten varmaan osto jää. Ei riitä että näkee live-taulukot vaan 16-pelaajan servu ja kumi pyörät vinkuun ja peltiä ryttyyn.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Corca
Noniin. Ennenkuin pojat tipahtavat penkiltä järkytyksestä niin sanotaan vaikka näin, että jahka peliä pääsee tovin jylpyttelemään niin tuo 16:9-tuen puuttuminen ei ole kynnyskysymys. Huomio kiinnittyy täysin pelitapahtumiin.

Niin, kuten jo tuolla edellä sanoin, niin ei tuo widescreen-tuen puuttuminen Xbox-pelissä yleensä mikään ongelma ole, mutta jos Xbox ei osaa esim. luokattoman huonon PAL-käännöksen takia venyttää laajakuva-TV:lle kuvaa hyvin ja reunoille jää auttamatta suruviivat, niin se on minulle jo pahemman luokan juttu. Nimittäin Wreckless-pelissä tämä tuli jo esiin, vielä sen päälle kun peli oli muutenkin totaalinen pettymys, mutta vaikka ks. peli olisikin ollut hyvä, niin olisi tämä ollut huono juttu silti. Missään muussa pelaamassani XB-pelissä josta 16:9 tuki puuttuu, niin en ole vastaaviin susruviivoihin törmännyt. Eli lyhyesti sanottuna minulle tuo on taas kynnyskysymys(laidoilla olevat suruviivat, vielpä paksun puoleiset sellaiset).
 
Ylös Bottom