Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

CoD4 HC S&D - liiga [PS3], Sponsored by Activision

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: CoD4 HC S&D - liiga [PS3], Sponsored by Activision

Kleikat tuo oman fiiliksen peliin ja on ihan hyvä ettei pelaaminen perustu ainoastaan siihen kuka on nopein ampumaan. Etenkään S&D joka on muutenkin taktinen laji. Sitten kun tahtoo päteä sillä miten nopea onkaan suolaamaan niin siihen tarkotukseen soveltuu vaikka free-far-all pelimuoto jossain aukiolla. Vieläkun perkit on niin jaettu että jos otat kleikat kantoon niin käytössä vaan yksi nade, jos otat Juggernautin et saa UAV Jammeria jne ..

Hyviä juttuja tosiaan tullu ilmi ja joku sanoi siitä että 1vs1 normi on haastavampaa mikä pitää täysin totta. Mutta 2vs1 tilanteesta alkaa tulemaan jo sen verran tukalat tilanteet että saa vastustajat olla aika ulapalla jottei saa sua hengiltä. No perks kuuloistaisi aika mielenkiintoiselta. Silloin tulisi todellinen taito ja joukkueen yhteispeli ilmi. Tosin mun mielestä perkit tekee codista juuri niin hyvän kuin se. No perks, täytyypä kokeilla toimiiko se mitenkää vai bugittaako se.

Claymore keskustelua jatkaakseni niin 1vs1 tilanteessa voittaja on useimmin taidollisesti parempi pelaaja, mutta jos kuolet kleikkaan niin se on silloin omaa tyhmyyttä, mutta samalla vastustajan hyvyyttä että se on laittanut sen siihen. Itekkin käytän normissa kraanaatteja enemmän kuin hc koska normissa äijät kestää damagea paremmin. Jos lähtee oikeasti ajattelemaan pelillisellä tasolla kummat ovat "nuubimaisempia" kleikat vai kranut niin mitä väliä sillä on? Jotkut osaa käyttää claymoreja paremmin toiset kranaatteja. Kranaatit ovat hyviä heti pelin alussa ja niillä saa heti ylivoiman pelin alussa. Kleikoilla pystyy hyvin esim suojaamaan selustaa hyökätessä jottei vihut pääse kiertämään selkään. Kun ajattelee että harvemmin puolustus joukkueesta lähtee jokainen pelaaja suoraan päälle on selustan turvaaminen hyvinkin kannattavaa (sekä normal et hc). Tällöin hyökkääjät voivat hyvin mielin lähteä plänttimään ilman vaaraa että joku tulee takaapäin ja rankaisee koko joukkuetta. Itse sanon aina et jokaisen pelaajan täytyy osata "peruskämppi", koska pidemmän päälle pelkkä run and gun ei tule riittämään, usein riitää muttei aina.

Jos kleikat bannittaisiin pitäisi vastapainoksi sitte myös naatit ottaa pois. C4 on ihan kiva lelu muttei loppujen lopuksi tehokas jos verrataan kleikoihin ja naatteihin. Mun mielestä.

Hyvää keskustelua ja toivottavasti kukaan ei ala pilaamaan tarpeettomilla kommenteilla kuten "Kleikat on nyypille, Prot käyttää naattia" Ehkä totta, mut pelitapaa täytyy mukauttaa vastustajan pelityylin mukaan.

:)

Ite oon sitä mieltä että kleikat sais säilyttää mielummin kuin kolme kranua. Kleikkojen laittamisessa tarvitaan sentään hieman enemmän taitoa kuin naatin roiskaisussa talon yli !

Boldattu: Lueppa se minun viestini uudelleen niin huomaat että kirjoitin " MIELUUMMIN NADET KUIN JOKA HEMMETIN KULMAUS TÄYNNÄ KLEIKKOJA".

Ja sitten tuohon loppuun, niin että se vaatii hemmetisti taitoa laittaa kleikat jonnekin huoneeseen ja sitten jäädä istumaan sinne huoneen perälle ja odottamaan vihua? Joo o, jos tämä on sitten skilliä niin voin sanoa että minä olen sitten helvetin paska pelaaja kun en tuommoista harrasta. Tykkään kylläkin jyrätä joka hemmetin pelissä niihin "skilli klaymoreihin" joita parempi pelaaja on mapin jokaisen kulman taakse jättäny, HP ei voi muuta sanoa.

Sitten viellä tuohon että kleikkojen laittelu vaatii enemmän taitoa kuin naatin heittäminen. Ei voi olla totta että joku edes tulee sanomaan tuota? Kuten Hornetti edellä mainitsi niin kleikokkojen laittelu onnistuu huonommaltakin pelaajalta mutta kraanaattien heittäminen (niiden heitto paikkojen etsimen jne.) vaativat enemmän kuin nurkan taakse jätetty kleimore johon voi kuolla viellä senkin jälkeen kun laittaja on kuollut. Kaikki suomalais klaanit joita vastaan olen pelannut ovat käyttäneet kleimoreja, kaikki.

Tämä on sitten oma mielipiteeni asiasta...

Viimeksi muokannut moderaattori:

Minusta ollut tosi mukavaa keskustelua perkeistä ym. nyt. Ja ollaan pysytty asia linjalla eikä ole käynyt niin kuin CG:ssä usein;)

3xFrag vai claymoret? Normi vai HC? Todellakin makuasia ja minusta molemmista perkeistä ja muodoista löytyy sekä hyvät että surkeet puolet.

Fragit: Vaatii kyllä taitoa, mutta myös välillä hieman tuuria ja vastustajan tyhmyyttä. Erittäin toimia varsinkin normi S&D:ssä ja kaatavat siinä paremmin porukkaa kuin kleikat. Vastustajien vakio reiteille kiskomalla ja pelityyliä seuraamalla saa tuhoa aikaan. Itse käytän näitä enemmän, koska normia tulee nykyään enemmän pelattua. Toimii toki erittäin hyvin HC:ssa koska siinä kranujen teho on laajempaa. Välillä vittumaisia kun juoksee samaa reittiä vaikka vastustaja nakkaa siihen naatin joka kerta ja silti tekee mieli mennä sitä reittiä saman lailla vaikkei kannattaisi. Ei toimi kuitenkaan ihan joka mapissa niin hyvin, mikä nyt on itsestään selvää, mutta joka mapista löytyy muutama kova naattipaikka. Rynnijä miehelle erittäin hyvä perkki ja myös muutenkin.

Claymoret: HC:ssa erittäin tappava, sekä taktinen ase. Ei vaadi välttämättä taitoa niin paljoa, mutta vastustajan tyhmyyttä. Taktisesti nurkkaan laitettuina erittäin tappavia sekä vastustajan kuumenemaan saavia vihteitä möttejä. Normissa ei välttämättä niin kovia, mutta tosi pläntin jälkeen linnoitautuessa ja pommin yleisessä puolustukessa. Perkeleen ärsyttävä jos sattuu menemään samasta paikasta useita kertoja samaan kleikkaan. HC:ssa ärsyttäviä kun ottaa tosi kaukaa välillä, mutta varoa niitä kyllä kovasti pitäisi. Itse en käytä paljoa muuta kuin tietyissä mapeissa, tietyn tyylistä vastustajaa vastaan. Nämä ovat myös normissa välillä hyviä, koska vastustja ei odota näitä niin paljoa, mutta läpijuokseminen onnistuu melko helposti, jos on vähänkin huonosti laitettu. Hyvä taktinen perkki kaiken kaikkiaan, joka ei minua juuri ollenkaan haittaa. Makuasia tämäkin.

Normaali S&D: Hyvä pelimuoto, joka vaatii enemmän ampumistaitoa tietyissä tilanteissa kuin HC (useimmiten), mutta myös juggernauth -perkin käyttö on pirun ärsyttävää välillä. No perks -matsit voisi olla todellakin hyvä idea ja onhan ne PC:llä käytössä. Tulevaisuudessa saatamme nähdä ladderin, liigan tai yms. missä ei perkkejä saa käyttää. Itse pidän tästä pelimuodosta kaikenkaikkiaan enemmän. Eikä tämänkään pelimuodon pelaajat paljoa damagee tarvitse, jos vaan juggerit ei oo käytössä. Toki juggerit kannattaa lisätä jos vastustajakin käyttää, koska matsista ei tahdo muuten sen jälkeen mitään tulla. Lempi pelimuotoni, mutta HC ei tule kuitenkaan kaukana perässä ja juurihan minä tästä pelimuodosta aloinkin vasta kunnolla pitämään. Vaatii kuitenkin reeniä, jotta saa vastustajia kaatuun. Klaanimatseissa minusta toimivampi muoto, mutta ikuiset juggeri jantterit ärsyttää välillä. Toki onhan stopping power periaatteessa juggerin vastakohta, mutta enkkujen ja panosten tehon suhde ei ole ihan yhtä hyvä eli stopping power jotenkin vaan mukavampi.

HC S&D: Pelannut olen tätä pitkään ja hartaasti. Jossain vaiheessa ei meinannut mikään muu kelvata kuin tämä ennen kuin aloin normia reenaan. Kuitenkin tosi hyvä, mukava ja taktinen pelimuoto, joka ei akmpumis tarkkuutta vaadi niin paljoa, kun 1-3 osumaa riittänee. Mutta tässäkin pelimuodossa tietty hyvä taktisuus. Kleikat toimivia tässä, mutta myös 3 frägiä tekee tuhoa välillä. Huonoja puolia on minusta äijien hieman turha kestämättömyys sekä myös se että nopotkin voi päihittää esim. publalla helpommin kuin normissa, koska satunnainen ampuminen sokkona tuottaa joskus tulosta ja eritoten pelin paskin juttu, NUUBITUUBI, joka tekee tuhoa tässä pelimuodossa spawnille ammuttaessa, mutta klaanimatseissa nämä kuitenkin napsitaan pois kieltämällä se. Erittäin rattoisa ja mukava vaihtelu normiin välillä ja taitaa olla suomalaisten konsolipelaajien ehkäpä yksi suosikki pelimuodoista ja ainakin ennen kun pelasin paljon privaa, niin ei muuta tehtykkään:D Hyvä pelimuoto kaikenkaikkiaan, ei saa vähätellä tätäkään yhtään.

Kaikki yhteen laskettuna voi päätellä, että pidän enemmän normi S&D:stä ja frägeistä omassa käytössä, mutta mikään minua ei näistä ns. "vituta". Minusta ei voi sanoa mitään pelimuotoa nopoille, koska jokainen pelimuoto vaatii tietyn taidon. Ainoat mitkä hieman harmittaa välillä ovat GL ja Juggeri, mutta juggerinkin voi joskus välillä päihittääkkin ja kaikkeen tottuu. Ennenkaikkea loistava peli tämä codi, koska ei ole minulla ainakaan vielä mennyt mikään peli ohitse ja onhan noi codin kannet jo puolivuotta seisseet hyllyssä ilman levyä.;) Jatkakaa hyvät naiset ja herrat!

Boldattu:
Tämä on sitten oma mielipiteeni asiasta...

Ja kuten minä kirjoitin aikaisemmin oli oma mielipiteeni enkä suoranaisesti tarkoittanut sinua vaikka lainasin viestiäsi. ;)

Hmm, en tosiaankaan tiennyt että kleikat on näin herkkä aihe joillekin. Toivotaan että esim. CG tulee vielä lisäys codiin (tuskimpa peliä tullaan enään kauan pelattua yleisesti ottaen) jossa olisi: Claymores ON/OFF.:p Kämppereitä nyt täytyy aina rankaista jos vain pystyy ne puukottamaan ja olen samaa mieltä että vihreet mötiskät auttavat kämppimistä huomattavasti. "Antaa poikien istua", on yleinen kommentti mikä kuullaan jos hyökkääjät jäävät kämppimään miinojen suojaan. Kyllä niiltä se aika loppuu, joten en ymmärrä miksi kleikoista sitten on niin paljon haittaa? Jos ite hyökkäätte, onko niitä kämppereitä pakko alkaa hakemaan sieltä koloistaan? Pommi pläntti ja pommia suojaamaan ja sitte vaikka kleikkojen avulla turvaamaan aluetta. Näin itse teen klaanipeleissä, publa nyt on asia erikseen.

Kyllä maailman jokaisesta asiasta voidaan vääntää ja kääntää mut ehkä kannattaisi nyt hieman rauhoittua on nimittäin suhteellisen naurettava asia mistä nyt "kinastellaan". Jos haluaisin alkaa lisää kinamaan niin sanoisin "Play the game as it is":D

EDIT: Synophis kirjoitti että normi s&d vaatii enemmän taitoa, sanoisin et ehkä näin, mutta pelaankin hc koska se on mulle hauskempaa ja alkuperäisessä viestissä kirjoitin jo että ärsyttää vaan kun kleikka kuolemista valitetaan jatkuvasti ja hooceetä kirotaan. Jokainenhan pelaa pelejä huvikseen, tuskimpa sen takia mikä vaatii enemmän taitoa ja ei käytä jotain perkkiä koska se on nuubimaista. En käytä nuubituubia koska se ei ole hauskaa, käytän kleikkoja koska se on hauskaa, naapuri käyttää 3xfrägiä koska se on hänelle tehokkaampi pelitapa jne..Kämpin klaanimatseissa enemmän kuin publalla koska voittaminen on mukavampaa kuin häviäminen normaalisti(jos oli hyvä peli ei välttämättä häviö edes harmita)

Kleikkojen yli on lähes mahdotonta juosta HCssa, normissa se kyllä onnistuu useinkin. En ala taas riitaa haastamaan mutta JOS näitä kleikkoja ei olisi ollut esim. FCD matsissa, uskaltaisin väittää että olisimme vienneet pelin kahdessa mapissa. Tällaiset pelit pitäisi ratkaista miesten aseilla eikä niillä aseilla joilla hornetin pikkuvelikin saisi tappoja. Toinen samanlainen asia on tämä openeilla liian tutuksi tullut FLOP BOOM :rolleyes:

Kleikka = Kosto haudan takaa :p

En jaksanu paria vikaa sivua lukea, mitkä oli täynnä 'kleikat on taktisia' juttua. Eli siis täytyyhän munkin oma mielipide ilmaista. Niin, minun.

Kleikat.

Mä en pysty käsittämään sitä, että joku sanoo, että kleikat vaativat taitoa. Niissä ei oo mitään järkeä, koska niillä pystyy ihan kuka vaan saamaan tapon ihan miten päin vaan. Se, että sanoo naatteja nyypiks koska niillä saa toisen tiimin tapettua 30 sekunnissa on jotenkin tyhmää. Jos juokset normi alkunaatteihin, ketä voit syyttää? Nythän vois sanoa, että sama pätee kleikoissa mutta pelkällä maalaisjärjellä ajatellen se ei oo sitä. Naatit vaatii peliälyä, kleikat vain niiden laittamista ja sen jälkeen kahvipannulle! Toi oli kleikoista.

"S&D > HC S&D"

1) Normissa täytyy ampua enemmän -> vaatii enemmän taitoa. HC:ssa voit istua yhessä kulmassa ja kun näät jonkun spreijaat vaan, osut yhen kudin, jee tappo.

2) Kleikat tehostuu. Lähes mahdotonta selviytyä 6x2 kleikkojen läpi mapissa kuten Downpour. Normissa vielä mahdollisuus selvitä vaikka se räjähtää. Mun mielipidehän oli se, että kleikat on nopoille.

3) Viimesenä ehkäpä tiivistelmä kahesta ekasta. HC:ssa on 10x helpompi kämppiä eli vähemmän taitoa vaativaa. Normin UAV Radar ei oo tosin kaikkein parhaimpia keksintöjä. Se plussana HC:ssa.

Round timer

Vaikka ei asiaan niin kuulu niin sanonpa uudestaan. Se on nyt 6 (5?) minuuttia. Se antaa mahdollisuuden hyökkäävälle tiimille kämppiä sen 4 minuuttia kleikkojen kanssa ja sitten vasta liikkua. Puolustava tiimi ei vain jaksa kämppiä ja etenee ja menettää pelaajiaan. S&D:n pitäisi olla nopeatempoista, joten rundi aika pitäis olla maksimissaan 3min. Pienempikin riittäisi. Matsit kestää aina sen takia, koska hyökkäävällä tiimillä kämpitään liikaa.

Sitten Pforce. Et ottanut opiksi CG:stä vaan täällä taas vähättelet muita klaaneja. Ensin meitä, koska FCD pärjäs hyvin meitä vastaan ja sitten taas FCD:tä miten se pääs helposti semeihin eikä ois ansainnut sitä. Se on vaa niin naurettavaa.

Ei tarvitse ajatella, että mun sana ois laki vaan se on mun mielipide asiasta. Kuten huomattu, täällä on aika paljopn eroavaisuuksia. Halusin vaan tuoda esiin oman mielipiteen tästä asiasta kun tätä keskustelua saatin nyt avattua.

Voin vaan odottaa noita ruoho mappeja ja sitä 'klick' ääntä jonka jälkeen ootkin kuollut.

[QUOTE=beak d;666490. Se, että sanoo naatteja nyypiks koska niillä saa toisen tiimin tapettua 30 sekunnissa on jotenkin tyhmää. .[/QUOTE]

Jos viittaat tolla mun kirjoitukseen niin en todellakaan tarkoittanut sanoa, että naatit on nyyppiä vaan, että naatit ovat pirun tehokkaita ja oikein heitettynä voi saada koko tiimin alle 30 sec. Naattien heittoradat vaatii paljon enemmän opettelua kuin laittaa kleikat jokaiseen nurkkaan. Joissakin mapeissa missä ei pysty hyödyntämään kranaatteja tehokkaasti on kleikat mielestäni selvä valinta, esim Bloc. Blockissa on yks niin hyvä kleikkapaikka että en voi olla hyödyntämättä sitä koska sillä saa lähes aina tapon (ja ei muuten ole keskellä nurmikkoa eikä talon kulmassa. Kleikat nyt on mitä on ja niille ei voi mitään (tai voisihan ne tietty bannia) Eilen [BtB]:llä oli klaanipeli hyvää joukkueta vastaan ja siellä yksi pelaaja valitti kleikoista. Toinen heidän pelaajansa vastasi jotain että:" Se on kaikille sama, älä juokse niihin".

Vituttaahan se tietty jos joku nyyppä odottelee puolet peliajasta kulmassa kleikkojen suojissa, mutta taktiikka siinä missä muutkin. Ärsyttävä taktiikka mutta taktiikka silti. Samaa mieltä peliajan lyhentämisestä, 5min aivan naurettava, 3,min olis hyvä. Jos esim. saadaan puolet joukkueesta hyvillä alkunaateilla tapettua, on se pirun tylsää odotella neljä minuuttia että ne lähtee seuraavaksi liikkeelle.

Loppuarvosana:

Naatit ok, kleikat semi-ok paitsi liian ylikäytettyjä hardcoressa koska ei tarvita kuin hieman epäonnea ja sitten onkin jo kuollut. Normissahan ei kleikkoihin edes välttämättä kuole jos onninstuu hyppäämään hieman sivuumalle ja ei kuole niin kaukaa.

KYLLÄ!!!! SE ON SIINÄ !!!!

FF:lle kiitokset pitkästä, mutta todella kiinnostavasta matsista!

Kiitos matsista FFlle. Oli vähä eri meininki ku eka matsissa. GG WP jne. :D

Phuuh joo ihan hyvä matsi. Ei vaan jengiltä riittäny kiinnostus enää yhtää vähän kovempaa tiimiä vastaan ni minkäs voit. Parempi joukkue voitti ehdottomasti ja teidän muutamat alivoima tilanteiden hoitamiset olivat kyllä todella hienoa katseltavaa. Toivotaan jos vaikka saataisiin sellainen vähän enemmän nopean toiminnan S&D turnaus aikaiseksi, jos porukkaa vielä kiinnostaa.

Hyvä peli, onnea liiga voitosta, sen todella ansaitsitte!

Joo. Parempi tiimi HC:ssa voitti matsin. Hävittii monta 3v1 tilannetta, 2 5v2 tilannetta sen takia, että ei jaksettu olla kärsivällisiä vaan rushittiin vaa. Eihän sitä HC:ta niin pelata mutta se ei oo meiän pelitapa, sille ei voi mitään. Kiitokset kolmen tunnin pelistä, jokseenkin vähän tylsästä johtuen vain ja ainoastaan, että round timer on aivan liian suuri.

Tosiaan, parempi HC tiimi voitti.

Onnea liigan voiton johdosta.

Oon niin onnellinen teidän puolesta! Kaikkea hyvää elämään! ;)

Ei voe muuta sanoa, ku että onnea paljon CTd:n jätkille :) :rolleyes: :eek:
Oli ennen vinaalia vaikee sanoa että kumpaa veikkaan voittajaks... tiesin notta molemmat on helkutin kovia klaaneja.

Onnea CTd:lle paitojen voittamisesta!

Jos porukoilla riittää vielä kiinnostusta ja ylläpito jaksaisi väsätä niin voitaisiin tehdä normi S&D turnaus jossa peliaika 2.5-3min. Sanoisin aika varmaksi että BtB olisi ainakin mukana. Ja sitte rosteri koko vaikka 15 pelaajaa per tiimi ette tule No Showta jatkuvasti.

Kiitos matsista FFlle. Oli vähä eri meininki ku eka matsissa. GG WP jne. :D

Tottakai eri meininki kun mie en ollu pelaamassa, ja toivotaan että ei tule samanlaista egoilua nytten kuin silloin CGssä ;)

Ei muuta kun HP, ja sori poijjaat mutta kesä ilmat kutsuivat enemmän kuin pleikkari. Saattaa olla CoD ainakin minun osalta purkissa, saldo oli huikeat 3 kertaa finaaleissa eikä yhtään voittoa, omaan piikkiin kaikki menee kun aina kiireitä :/

Mutta HP viellä kerran CTd:lle :)

KYLLÄ!!!! SE ON SIINÄ !!!!

FF:lle kiitokset pitkästä, mutta todella kiinnostavasta matsista!

älä ny mies housujas revi, ei ne paidat niin hienot oo :D

Joo kyllä tää tulos oli aika arvattavissa mitä nyt sen ekan mapin pelasin. Sinänsä pelattii ihan hyvin, voitettii tulitaisteluita ihan hyvin, mutta nyt uupu taas se rauhallisuus. Lähettii turhaa hakee voittoa ryminällä ku vihuilla 2 jätkää elossa ja meillä koko tiimi, siihen muutama tk ja sit mietittii että mites tilanne kääntyki vihuille. Pipeline suorastaan perseestä mappina kun HC päällä. Hyökkääjillä kuolin 3/4 rundeista siihen alkuun kun M16 tappo yhellä luodilla. Mutta en sitten tiedä kuinka ylivoimasia CTd on kahessa muussa mapissa ollut. Eka mappi tiukkaa vääntöä ja ihan hoidettavissa jos rauhallisemmin oltas jaksettu pelata.

Turnaus taas hyvä vaikkakin jotkut klaanit epäaktiivisia olivatkin. Lisää vaan näitä turnauksia. Ens kerralla vaan kun tulee se HC vai ei äänestys niin teen kyllä 30 uutta profiilia normin puolesta.

Tottakai eri meininki kun mie en ollu pelaamassa, ja toivotaan että ei tule samanlaista egoilua nytten kuin silloin CGssä ;)

Ei muuta kun HP, ja sori poijjaat mutta kesä ilmat kutsuivat enemmän kuin pleikkari. Saattaa olla CoD ainakin minun osalta purkissa, saldo oli huikeat 3 kertaa finaaleissa eikä yhtään voittoa, omaan piikkiin kaikki menee kun aina kiireitä :/

Mutta HP viellä kerran CTd:lle :)

Noh, mä lähin ekan mapin jälkee ihan vaa sen takii ku kaverit soitti mut juomaa eli et oo ainoo :D Oishan se ollu ihan kiva leijuu KFINin tuplavoitol mut näin tällä kertaa. Kyllä se ilmanen kalja aina yhen t-paidan voittaa :)

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom