Vastaus: CoD4 HC S&D - liiga [PS3], Sponsored by Activision
Minusta ollut tosi mukavaa keskustelua perkeistä ym. nyt. Ja ollaan pysytty asia linjalla eikä ole käynyt niin kuin CG:ssä usein
3xFrag vai claymoret? Normi vai HC? Todellakin makuasia ja minusta molemmista perkeistä ja muodoista löytyy sekä hyvät että surkeet puolet.
Fragit: Vaatii kyllä taitoa, mutta myös välillä hieman tuuria ja vastustajan tyhmyyttä. Erittäin toimia varsinkin normi S&D:ssä ja kaatavat siinä paremmin porukkaa kuin kleikat. Vastustajien vakio reiteille kiskomalla ja pelityyliä seuraamalla saa tuhoa aikaan. Itse käytän näitä enemmän, koska normia tulee nykyään enemmän pelattua. Toimii toki erittäin hyvin HC:ssa koska siinä kranujen teho on laajempaa. Välillä vittumaisia kun juoksee samaa reittiä vaikka vastustaja nakkaa siihen naatin joka kerta ja silti tekee mieli mennä sitä reittiä saman lailla vaikkei kannattaisi. Ei toimi kuitenkaan ihan joka mapissa niin hyvin, mikä nyt on itsestään selvää, mutta joka mapista löytyy muutama kova naattipaikka. Rynnijä miehelle erittäin hyvä perkki ja myös muutenkin.
Claymoret: HC:ssa erittäin tappava, sekä taktinen ase. Ei vaadi välttämättä taitoa niin paljoa, mutta vastustajan tyhmyyttä. Taktisesti nurkkaan laitettuina erittäin tappavia sekä vastustajan kuumenemaan saavia vihteitä möttejä. Normissa ei välttämättä niin kovia, mutta tosi pläntin jälkeen linnoitautuessa ja pommin yleisessä puolustukessa. Perkeleen ärsyttävä jos sattuu menemään samasta paikasta useita kertoja samaan kleikkaan. HC:ssa ärsyttäviä kun ottaa tosi kaukaa välillä, mutta varoa niitä kyllä kovasti pitäisi. Itse en käytä paljoa muuta kuin tietyissä mapeissa, tietyn tyylistä vastustajaa vastaan. Nämä ovat myös normissa välillä hyviä, koska vastustja ei odota näitä niin paljoa, mutta läpijuokseminen onnistuu melko helposti, jos on vähänkin huonosti laitettu. Hyvä taktinen perkki kaiken kaikkiaan, joka ei minua juuri ollenkaan haittaa. Makuasia tämäkin.
Normaali S&D: Hyvä pelimuoto, joka vaatii enemmän ampumistaitoa tietyissä tilanteissa kuin HC (useimmiten), mutta myös juggernauth -perkin käyttö on pirun ärsyttävää välillä. No perks -matsit voisi olla todellakin hyvä idea ja onhan ne PC:llä käytössä. Tulevaisuudessa saatamme nähdä ladderin, liigan tai yms. missä ei perkkejä saa käyttää. Itse pidän tästä pelimuodosta kaikenkaikkiaan enemmän. Eikä tämänkään pelimuodon pelaajat paljoa damagee tarvitse, jos vaan juggerit ei oo käytössä. Toki juggerit kannattaa lisätä jos vastustajakin käyttää, koska matsista ei tahdo muuten sen jälkeen mitään tulla. Lempi pelimuotoni, mutta HC ei tule kuitenkaan kaukana perässä ja juurihan minä tästä pelimuodosta aloinkin vasta kunnolla pitämään. Vaatii kuitenkin reeniä, jotta saa vastustajia kaatuun. Klaanimatseissa minusta toimivampi muoto, mutta ikuiset juggeri jantterit ärsyttää välillä. Toki onhan stopping power periaatteessa juggerin vastakohta, mutta enkkujen ja panosten tehon suhde ei ole ihan yhtä hyvä eli stopping power jotenkin vaan mukavampi.
HC S&D: Pelannut olen tätä pitkään ja hartaasti. Jossain vaiheessa ei meinannut mikään muu kelvata kuin tämä ennen kuin aloin normia reenaan. Kuitenkin tosi hyvä, mukava ja taktinen pelimuoto, joka ei akmpumis tarkkuutta vaadi niin paljoa, kun 1-3 osumaa riittänee. Mutta tässäkin pelimuodossa tietty hyvä taktisuus. Kleikat toimivia tässä, mutta myös 3 frägiä tekee tuhoa välillä. Huonoja puolia on minusta äijien hieman turha kestämättömyys sekä myös se että nopotkin voi päihittää esim. publalla helpommin kuin normissa, koska satunnainen ampuminen sokkona tuottaa joskus tulosta ja eritoten pelin paskin juttu, NUUBITUUBI, joka tekee tuhoa tässä pelimuodossa spawnille ammuttaessa, mutta klaanimatseissa nämä kuitenkin napsitaan pois kieltämällä se. Erittäin rattoisa ja mukava vaihtelu normiin välillä ja taitaa olla suomalaisten konsolipelaajien ehkäpä yksi suosikki pelimuodoista ja ainakin ennen kun pelasin paljon privaa, niin ei muuta tehtykkään

Hyvä pelimuoto kaikenkaikkiaan, ei saa vähätellä tätäkään yhtään.
Kaikki yhteen laskettuna voi päätellä, että pidän enemmän normi S&D:stä ja frägeistä omassa käytössä, mutta mikään minua ei näistä ns. "vituta". Minusta ei voi sanoa mitään pelimuotoa nopoille, koska jokainen pelimuoto vaatii tietyn taidon. Ainoat mitkä hieman harmittaa välillä ovat GL ja Juggeri, mutta juggerinkin voi joskus välillä päihittääkkin ja kaikkeen tottuu. Ennenkaikkea loistava peli tämä codi, koska ei ole minulla ainakaan vielä mennyt mikään peli ohitse ja onhan noi codin kannet jo puolivuotta seisseet hyllyssä ilman levyä.

Jatkakaa hyvät naiset ja herrat!