Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

COD4 turnaukseen pappa porukka

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XShava
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Onkos meitä tuossa jo 13 pappaa kasassa ja mennäänkö edelleen yhdellä tiimillä vai jo kahdella?
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Onkos meitä tuossa jo 13 pappaa kasassa ja mennäänkö edelleen yhdellä tiimillä vai jo kahdella?
Pysytään vaan yhdessä....kokemus kertoo että tulee olemaan vaikeaa saada kuitenkin väkeä matseihin ;)
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Juu, voi olla ihan hyvä vaihtoehto.
Nimim. ei saatu kertaakaan tiimiä kasaan 1.:ssä turnauksessa..;)
(no ok kerran, mutta silloin vastapuolella oli no show)
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

No niin, meillä on KonsoliFINin CoD4 liigassa ekana vastustajana FF. Kyselin heltä milloin peli sopisi ja ehdotin myös HC pelattavaksi. Sekä matsit alkamaan 22:00.

Tuosta aloituksesta voi nuorison kanssa tunlla ongelmia, ehdotin siis myös Perjantai/Lauantai iltaa matsin ajankohdaksi.

Tässä kentätä:

Vko 1 (31.1.2008-3.2.2008)
Backlot [S&D],
District [Domination],
Ambush [TDM]
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

No niin, meillä on KonsoliFINin CoD4 liigassa ekana vastustajana FF.
Jees, kovaan lohkoon päästiin/jouduttiin. FF ja 2 x zD, mutta ei se mitään.:) Nyt vaan reenaamaan noita mappeja että saadaan kaikkien muistiin hyvät kleikkapaikat yms. ja saataisiin mietittyä vähän miten pelataan.
Itse olisin taistelupari-meiningin kannalla, varsinkin jos joudutaan pelaamaan normimuotoa. Kahdestaan saa Juggernautit nopeammin hengiltä. :)
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Agree.

Neljä silmää näkee paremmin kuin kaksi ja kaksi tiputtaa naapurin nopeammin ja varmemmin.

TDM:ssäkään ei ole periaatteessa mikään kova kiire. Naapurikin saa pisteitä vasta kun löytää vastustajansa.

-bb-
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

District on Dom-mäppinä tympeä jos joudutaan aloittamaan A-kepiltä. A on avoimessa maastossa, periaatteessa helppo suojata, mutta samalla vaikea vallata takaisin. C-kepiltä taas on helppo lähtä suojassa kohti B- ja A-keppiä. Oon pelannut tuota karttaa Dominationina _helvetisti_ joten voisin miettiä jotain strategiaa miten kannattaa edetä.

Onko Backlot muuten se helvetillinen sisäpihakartta, eli Blocin "pikkuveli" Saddamin patsaalla?

Ambush on taas TDM-karttana aika peruskauraa. Kaikille varmaan tuttu, varsinkin nyt kun serveripäivityksessä tuli TDM HC-karttakiertoon mukaan.

Taisteluparien kannalla oon minäkin. Blabarin kans tuntu meillä menevän homma hyvin, miten olis jos aletaan reenaamaan? Vaikka taitaa tstparit lopulta määräytyä paikallesaapuneiden mukaan. Muutenkin pakko painottaa taktiikkaan ryhmänä kaikin puolin, ei me noille nuoremmille reaktiohiirille muuten pärjätä. ;)
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

tartteis varmaan ostaa jonkin sortin mikrofooni/kuuloke tsydeemi,helpottus vähän tuo kommunikointi:rolleyes:
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Mikäs siinä. Kunhan tiimi vain muistaa käyttää mikkiä pelin ohjauksessa. Hyvä tiimipeli kyllä peittoaa yksilön.

Ryhmä tai pari pitää myös löytää respawnin jälkeen, jos vikatemies käy välillä niittämässä.

Backlot on se "rakennustyömaa", jossa on keskeneräinen teräsrunkorakennus, keskellä aukiota peltihökkeli sekä talo, jonka katolle pääsee parvekkeelta pitkin. S&D:ssä kannattaa opetella varomaan ensimmäisiä kranuja. Puolustajalla on etu taas kauempana olevaa kohdetta puolustettaessa. Siinä betoniportaiden alla on ilmeinen passipaikka, mutta kannattaisi mittailla hyvät vaihtoehtoiset paikat myös. Jos keskellä olevan talon katolle pääsee, niin sieltä on helppo hallita karttaa melkein mihin suuntaan vaan.

Tiimin aseistus ja perkit voisi miettiä myös näihin mappeihin. Miinat / triplafragit / sprintti / deadly silence ...ei martyrdomeja ettei mee omat... onko eavesdropista käytännössä hyötyä ? Onko tietoo ?


-bb-
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Vähän on aika vähissä sen kummosemman taktiikan miettimiseen. En oikein ole vielä selvillä millä tyylillä kukin pelailee, mutta olisi kenties hyvä että esim pari hemmoa jättäytyis heti alkuun taka-alalle sniputehtäviin, ainakin S&D-pelissä, miksei myös TDM. Kuitenkin siellä kentällä on myös liikuttava, jos siellä paikallaan seisoo se on kuula otassa melko nopeaa. Ja pelkkä kämppiminen on vähän kyseenalaista puuhaa + että vihut planttaa pommin ennenkun a:ta ehtii sanomaan. Vaikka olen reeneissä ite tykänny rynniä niin kyllä matseissa joutuu vähän vähentämään kierroksia. Tosin välillä se kova tetsaaminenkin tuottaa hyvää tulosta. ;)

ps. miten esim Sabotage:ssa pystyy taktikoimaan? Tuntuu että siinä pärjää vaan lännen nopeimmat liipasinsormet. Ja ne keillä on taskuissa eniten kranuja.

Kannattaa ainakin luoda ne kaikki 5 eri classia niin että eri pelimuodoille löytyy oma setti: esimerkiksi HC S&D peleille (claymorea, deep impactia) HC TDM (3xfrag, UAV Jammer) jne... Ja normipeleissä mulle esim stopping power on ihan ehdoton, jos haluaa että joku myös kuolee sen ensimmäisen lippaan aikana. HC:ssa tuota ei välttämättä tarvitse.

Voishan sitä (jos ois aikaa) käydä läpi kaikkien aseet ja perkit, ja kuka tekee mitäkin. Mutta ei tähän liigan alkuun taida ainakaan ehtiä. :cool: No illalla taas treenailemaan, tulkaa onlineen ketkä kykenette..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Plänttäyspaikoille voisi keksiä paremmat nimet kuin A ja B jotta vihu ei heti tietäisi minne ollaan menossa jos niillä on eavesdrop käytössä. Sellainen voisi olla toimiva systeemi että plänttipaikan nimen keksii aina kierroksen alussa pomminkantaja, käyttäen sääntöä "vokaalilla alkava on A ja konsonantilla B" - tai toisinpäin. Eli ei tarvitse etukäteen sopia mutta kaikki tietää heti jos pomminkantaja sanoo "Pläntätään Elovenalle" että kyseessä on A. Joka kierroksella voi olla tällöin eri nimi plänttipaikalle enkä usko että vihut ihan heti hoksaa systeemiä.

Tai sit plänttääjä sanoo lähtevänsä joko kuselle tai paskalle sen mukaan onko menossa A:lle vai B:lle :D
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

- Puolustavana joukkueena S&D-pelissä kun saatte vihun tiputettua lähietäisyydeltä tarkistakaa jos mahdollista onko sillä se pommi kannossa -> loput rynnii sinne kohta -> ammu ne piilosta. ;)

- Savupommia voi hyödyntää S&D-pelissä pommin purkajan suojaamiseksi tai vihollisen harhauttamiseksi (vihollinen olettaa että siellä missä savupommi räjähtää niin siellä on myös tykinruokaa) Pommin asettajaa ei kannata savulla suojata.

- S&D-pelissä kannattaa kertoa joukkuetovereille minne on menossa, esim heti pelin alettua puolustavan joukkueen pitäisi suojata molemmat planttauspaikat (A ja B) tasavertaisesti. Ja niinkun Carma tuossa sanoi ni pitäs melkein keksiä jotkut salanimet niille..

- Visine "väsyneille silmille"- silmätipat auttaa pelimuodossa kun pelimuodossa!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Olipa mainiot pelit tänään. Päästiin testaan pari ekan kierroksen karttaakin eli TDM Ambush ja Dom District. Ekan kerran itekin pääsin HC-muodossa pelaan DOminationia ja toimii paremmin kun tavis mun mielestä, vaatii huomattavasti erityylistä lipunkaappausta.

Dominationissa on ollu mulla muutama ajatus ja tänään pelatessa vähvistui ne. Kattelin ton Districtin läpi tänään pistämällä oman privan kasaan ja muutama aika selkeä paikka vahtihommiin löytyi. Mun mielestä kaikkien kolmen lipun valtaamista ei kuitenkaan kannata harrastaa, jos ei selkeä altavastaaja ole toisella puolella tai on pakko. Kahdella lipulla voitetaan pelejä, varsinkin kun full capista ei saa ekstraa. Kirjoittelen pitemmän sepustuksen huomenna jossain välissä.
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Paljoa muuta tarvii kun stoppinpover ja deep impact (menee seinien ja suojien läpi), Lastman on hyvä S/D voi mahdollisesti tappaa vielä viimevoimilla, mardydom pudottaa kranun kuoltua sitä en käyttäs kun FF on päällä menee omakin siinä. Itsekukakin varmaan käyttää omiaan mutta nuo on perusvarmat. UAV varmaan kans hyvä itse en sitä paljoa käytä.
-bb-[/QUOTE]
 
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Tein eilen tällaset perkit:

HC S&D: 2 x claymore, UAV Jammer, deep impact,
HC TDM / Domination: 3 x frag, UAV Jammer, deep impact
Normi S&D: 2 x claymore, stopping power, deep impact
Normi TDM / Domination: 3 x frag, stopping power, deep impact

Aseena HC matseissa aina G36C + red dot. Mikä olisi vastaava mutta tehokkaampi ase normipeleihin?

Paras perkki ehdottomasti on deep impact, voi huoletta räiskiä seinienkin läpi. Martyrdom pitäisi olla kokonaan kielletty HC peleissä.

Oisko Dominationissa ideaa että tietyt henkilöt valtais/suojais aina samaa lippua? Eli 3 + 3 ja antais sen kolmannen lipun olla kokonaan? Eilen kun pelattiin niin oli sen verran kaoottista kun ei tiennyt kuka on minkäkin lipun kimpussa. Hauskaa silti!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: COD4 turnaukseen pappa porukka

Eiku Juggernaut...tekee käyttäjästään "normin" HC:hen ja vielä idiootimman normiin :rolleyes:

Kun 5 kertaa on illan aikana kuollut oman tiimin martyrdom-granaattiin on ohjain hyvin lähellä lentää seinään. ;) Nimim. kokemusta on.
 
Ylös Bottom