Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crash Team Racing: Nitro Fueled

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Pari tuntia takana ja eikä tuo 30fps ole haitannut tippaakaan. Tosiaan selkärangasta tulee tutut kartat täälläkin koska tätä tuli nuorempana pelattua ja paljon. Switchillä näyttää hyvältä ja pyörii tasaisesti sekä docked että handheld.
 
Hieman on pettynyt olo. Teininä tuli orkkis ctr pelattua kolmesti läpi ja muistelin, että adventure moodi oli mukavan laaja.
Eihän siinä ollutkaan kuin 16 rataa ja 4 areenaa ja koko homma oli 100% paketissa alle yhdeksässä tunnissa.
Onneksi pelissä on vielä 13 rataa crash nitro cartista, mutta noita voi pelata vain local arcade moodin kautta joka ei jostain syystä tallenna pokaaleita ollenkaan. Noissakin on myös relic ja ctr kirjaimien etsimiset joten jos niitä ei pelaa järjestyksessä niin en minä ainakaan muista mitkä olen jo voittanut.
 
Ite olin kans aikoinaan ctr:än suuri ystävä mutta alkuhypen jälkeen en enään edes jaksa ostaa tätä uutta.

Pelkään, että käy samoin kuin ton n.sane trilogyn kanssa. Ostin pelin nostalgialasit päässä mutta en ole ensimmäistäkään osaa pelannut läpi. Ei sinänsä mitään vikaa mutta ei vain huvittanut.
 
Se on varma, kaikki versiot on 30 FPS.

Tuli tämä nyt ostettua kaverin kanssa puoliksi. Ei tuo nyt mikään pelikelvoton ole tuolla 30fps. Osasyy varmaan se ettei saa kameraa pyöritellä vapaasti. En ole alkuperäistä muutamaa kaverilla vierailua enempää pelannut, joten en osaa siten hirveästi vertailla. Olin ainakin yksinpelin puolella huomaavinani pientä fuskua AI:n puolelta. Olet maalisuoralla viimeisellä kierroksellla ja välimatkaa toisena tulevaan pelaajaan on kohtuu reilusti. Ei riitänyt yksi, kaksi tai edes kolmas kerta kun tässä tilanteessa läsähtää ohjus perään, vaikka muuten saanut koko kisan ajella rauhassa. Fun. Kerran ainakin sain sen verran vauhtia sivuluisusta että onnistuin räjähdyksen jälkeen pomppimaan maaliin. Noh, nettipeli tässä itsellä se kiinnostava osuus. Sitä ei tosin juhannuksesta johtuen päässyt vielä testailemaan kun kaikki pelikaverit on rilluttelemassa.
 
Mikähän sen Oxide edition lisäarvo on (59.9e) kun Oxiden ja ilma-aluksen, jolla kys. pakettia mainostetaan sai alle työpäivän pelaamisella Adventure modesta :D
Itsekin olin siihen kalliimpaan versioon kajota alunperin, koska vuonna '99 Oxiden saamiseksi piti voittaa N.Trophy ja Oxide kaikissa time trialeissa, joka oli melkoinen homma (ja Oxiden pystyi saamaan vain PAL versiossa). Onneksi nuukana tyydyin tähän halpis perusversioon, olisi ollut aika kusetettu olo muuten kun nyt hahmon sai noin pienellä vaivalla
 
Viimeksi muokattu:
Huippupeli edelleen vuosienkin jälkeen.

Kavereiden kanssa tuli muutamat tunnit eilen hakattua co oppina ja samanlaista koheltamistahan se oli mitä silloin 2000-luvun alussakin, mutta mikä tärkeintä, hauskaa oli.

Vielä kerran hienoa saada karting-pelien kuningas takaisin. ;)
 
Mikähän sen Oxide edition lisäarvo on (59.9e) kun Oxiden ja ilma-aluksen, jolla kys. pakettia mainostetaan sai alle työpäivän pelaamisella Adventure modesta :D Itsekin olin siihen kalliimpaan versioon kajota alunperin, koska vuonna '99 Oxiden saamiseksi piti voittaa N.Trophy ja Oxide kaikissa time trialeissa, joka oli melkoinen homma (ja Oxiden pystyi saamaan vain PAL versiossa). Onneksi nuukana tyydyin tähän halpis perusversioon, olisi ollut aika kusetettu olo muuten kun nyt hahmon sai noin pienellä vaivalla
Kiitos! Sitten kun jossain kohtaa ostan niin en tuolla tiedolla osta sitä kalliimpaa versiota. :)
 
Nickiltä pieni katsaus kuinka paljon pelin grafiikat ovat parantuneet, täytyy kyllä sanoa että art stylen kohdalla peli osuu kyllä nappiin. 10/10 ulkonäön puolesta.

 
Ai saatana sentään, on tämä julkaisu toiminut kyllä itselle melkoisena fläshbäckinä lapsuuteen.

Vielä yhdet kylmät väreet sai aikaan, koska mitä olisikaan CTR ilman alkuvalikossa rumpattavia koodeja, joilla sai hahmoja auki. Junnuna nuo muisti vielä ulkoa (L1+R1+NELIÖ, KOLMIO, YLÖS, ALAS, ALAS...), koska pitihän se päästä pelaaman omalla suosikillaan paikasta riippumatta. No totta kai salakoodit on mukana tässäkin

 
Vielä en tätä ostanut, mutta pitää kyllä jossakin vaiheessa ostaa ja varmaan tulee Nitros Oxide Edition ostettua PS4:lle. Alkuperäistä tuli kyllä paljon pelattua aikoinaan kavereiden kanssa :).
 
Miten nuon "voita kaikki battle mode tyypi" -pokaalin saa? Mä oon tullut ykköseksi niissä kaikissa ja ollut voittavan osapuolen peleissä, mutta pokaalia ei tule? Miksi normaali vaikeus aste on helvetin vaikea? Meni papu papun voittamiseen normaalilla 1,5 tuntia ja se sky high- taso osottautui huijaavan AI:n takia niin mahdottomaksi voittaa, että piti aloittaa koko peli alusta helpolla.
 
Vielä en tätä ostanut, mutta pitää kyllä jossakin vaiheessa ostaa ja varmaan tulee Nitros Oxide Edition ostettua PS4:lle. Alkuperäistä tuli kyllä paljon pelattua aikoinaan kavereiden kanssa :).

Maanantaina tuli tilattua Oxide versio PS4:lle Cdonista hintaan 54,95€ :).
 
Maanantaina tuli tilattua Oxide versio PS4:lle Cdonista hintaan 54,95€ :).

Aika vaatimattomat kosmeettiset asusteet tulee tuossa kalliimmassa versiossa mukana. Yllä joku mainitsikin että saa sen Oxiden ja ilma-aluksen kohtuu helposti pelaamalla auki. Mutta ei siinä. Saahan sitä kukin rahansa käyttää niinkuin parhaakseen katsoo...

Itse peliä tullut varmaan jotain 5 - 10h pelattua. Suurinosa netissä. Papu Papun olen saanut adventure modesta auki. Ei yksin oikein innosta, mutta kyllähän tätä kaveriporukalla on aina kiva muutama tunti pelailla. Muutamia ihan käsittämättömiä juttuja tässä kyllä on. Joinaamine / invaaminen on jotenkin todella hankalaa. Ei meinaa mennä ikinä invitet läpi ja tai sitten herjaa että ei pysty yhdistämään. Kyllä siitä aina päästään muutaman minuutit tappelun jälkeen johonkin lobbyyn, mutta jotain häikkää siinä selvästi on. Sitten kun ollaan mahdollisesit löydetty muut pelaajat ja äänestetään kenttiä, niin "random" ääni tarkoittaa siis randomia niistä kolmesta jo näytillä olevasta kentästä. Buu. Pitäisi olla kaikista kentistä. Myös mahdollisuus muokata menopeliä / hahmoa ja äänestää kenttää päättyy hämmentävästi kun on aikaa on vielä 20(?) sekuntia jäljellä. Sitten siinä vain odotellaan se aika tekemättä mitään. Itse pelissä maaliin päästyä ei voi spektaa ketään muuta, vaan joudut tuijottamaan ihme vinkkelistä miten botti ajelee hahmollasi. Battle modeissa joutuu kuoltuaan spektaamaan kohtaa mihin kuoli. Sitten jos sinne maaliin pääsee ensimmäisena, niin tätä botin ajelua joutuu spektaamaan 30s ennen kuin kisa loppuu kaikilta. Sen jälkeen ollaan kaikki yhdessä muistaakseni vielä 15s tuijottamassa niitä omia botteja? Miksi?? Jos tämä olisi joku ovela naamioitu lataustauko, niin ok. Mutta ei varmasti ole. En edes muista missä pelissä on ollut viimeksi näin hervottomia latausaikoja. Kaveri sanoikin ensimmäisen illan jälkeen että käynnistettiinkö me vahingossa Fable 3, mikä ei ole latausajoista puhuttaessa mikään kehu (eikä kyllä minkään munkaan asian kohdalla...). Sitten kun joskus päästään kaikki takaisin siihen public lobbyyn ja halutuun vaikka käydä invaamassa yksi kaveri lisää mukaan, niin lobby leader ei voi ottaa kavereitaan mukaan. Sitten pitää invata kaikki taas yksitellen takaisin ja varmaan saadaan siitäkin jotai ongelmia aikaan. Ja auta armias jos joku haluaa käyttää niitä keräämiään kolikoita johonkin. Tai edes katsomaan montako kolikkoa on kerännyt, sille se kauppa taitaa olla ainoa paikka missä ne näkee. Pitää mennä main menuun. Minne siirtymisen välissä on taas yksi Albionin kokoinen loading screen. Ja sama tietty takaisin sinne kaverin lobbyyn siirryttäessä. Siinähän se ilta sitten meneekin. Voisin myös vaikka vannoa että noita päivittäisten kolikoiden ansaitsemis määriä pienennettiin. Kahden ekan päivän jälkeen oli pelitunteja takana varmaan 2 taikka 3 ja kolikoita oli melkeen 10000 kertynyt. Ekoilta sijoilta saattoi saada jopa 600 kolikkoa. Kaveri saattoi mainita saaneensa jopa 800. Nyt kun voitat niin saat 160. Jee. Toki tähän vaikuttaa pelatun radan pituuskin, mutta kyllä nuo määrät silti tuntuvat pienemmiltä. Semmosta.
 
Viimeksi muokattu:
En oikein kyllä näe logiikkaa kolikoiden takana. 3 kertaa olen sijoittunut moninpelis ykköseks ja suurin määrä kolikoita noista kisoista taisi olla 200. Kun taas näiden jälkeen kun sijoituin 3-5 joukkoon niin sain 500-600.
 
Tänään tuli varmaan 10 - 15 radalta se suurempi määrä kolikoita. Paras oli 3. sijasta 680 kolikkoa. Ja jos tätä videota on uskominen niin selityskin on selvä. Joka päivä niitä wumpa kolikkoja saa tunnin ajalta enemmän. Luultavasti tunnin ajalta siis siitä kun pelin käynnistää. Se ainakin selittäisi miksi niitä on joskus saanut enemmän neljästä pelistä ja toisena päivänä viidestätoista. Kyllä on hieno systeemi. Toivotaan että 3.7 alkava "seasoni" parantaa tätä asapektia paljon.
 
En näe pahemmin ongelmaa tuossa että joka päivälle on tuollainen tunnin kolikkoboosti? Täysin kosmeettisia nuo ostettavat kamat muutenkin.
 
En näe pahemmin ongelmaa tuossa että joka päivälle on tuollainen tunnin kolikkoboosti? Täysin kosmeettisia nuo ostettavat kamat muutenkin.

Paras mielestäni olisi kuitenkin se että pelaaminen olisi yhtä mielekästä myös sen ensimmäisen tunnin jälkeen. Vähän on tuollainen mobiilipelimäinen maku tässä hommassa. Halutaan saada pelaaja joka päivä paikalle tunniksi. Ja sen tunnin jälkeen pelaamisen mielekkyys putoaa roimasti. Tuntuu vähän oudolle. Eilen illalla juuri meni suurin peli into kun ei käytännössä pystynyt enään avaamaan mitään uusia itemejä sen tunnin jälkeen. Mentiin sitten codia paukutamaan. Siellä sentään tulisi ase attachmenttejä ja muuta ansaittavaa materiaa sen tunnin jälkeenkin.

Ja jos tuollainen keinotekoinen pelaajien paikalle houkuttelu (tai jossain tapauksissa karkotus...) on pakko olla mukana, niin mielestäni olisi parempi että se olisi määrään sidoksissa ajan sijasta. Joskus siinä tunnis pelaa 4 peliä jos oma peliporukka ravaa kokoajan syömässä/vessassa/tupakalla yms. Sen sijaan jos se olisi vaikka että päivän ensimmäisestä 15 pelistä saisi suuremman määrän kolikkoja, olisi se mielestäni parempi.

Onhan näitä vähän samankaltaisia systeemejä muissakin maksullisissa peleissä, sitä en kiellä. Yleensä ne taitavat olla vain enemmän daily log in rewardien tyyppisiä houkutteita. En niistäkään kyllä pidä, mutta tämä Crashin vastaava systeemi toimii kyllä jotenkin ihan nurinkurisesti. En muissa peleissä muista että olisi peli-into lopahtanut sen jälkeen kun tekee daily challenget tai vastaavat.
 
Ylös Bottom