Nyt on reilu pari viikkoa pelaamista takana ja on tämä kyllä helposti maailman paras karting-peli, tosin niin oli alkuperäinenkin ennen tätä.

Mario Kartiin vertailu on ilmeisesti aika kulunutta, mutta ei ole kyllä ikävä Mario Karteja, vaikka ihan kivoja pelejä ovatkin, varsinkin MK8 tuli Wii U:lla pelailtua paljon silloin pelin julkaisuvuonna. Mutta onhan tässä CTR:ssä vauhdin tuntu ihan eri luokkaa ja pelissä on syvyyttä myös huomattavasti enemmän mitä putkimiehen ajeluissa. Mario Kartit ovat bilepeleinä sinällään ihan jees, mutta niissä ei ole paljoa kehittymiselle mahdollisuutta kun pelimekaniikat ovat sen verran kasuaalit (mikä on sinällään ihan fine jos hakee vain sitä rentoa bilepelattavaa).
Adventure tuli vedettyä Classicilla 101% läpi ja hommasin Platinum Relicit kaikista kentistä. Eilen sain lisäksi myös vedettyä loppuun Time Trialeissa N. Tropyn ja Oxiden Ghostit. Itse olen sitä mieltä, että Oxiden Ghostit olivan aivan liian helpot lähes kaikissa kentissä, muistaakseni ainoat jotka tarjosivat haastetta olivat Dragon Mines (vaatii melkein täydellisen suorituksen), Sewer Speedway (lähinnä siksi että tämän kentän oikoreitti on tässä uusioversiossa jotenkin tosi outo, tuntuu ettei siinä ole mitään yhdenmukaisuutta ja sinne pääseminen on mielestäni lähes täysin kolikonheittoa) ja Tiny Temple (tässä pitää pitää USF/Blue Flame päällä kaksi täyttä kierrosta, ei sinänsä erityisen vaikea homma mutta suhteellisen helposti tuon myös kusee jos ei ole tarkkana). Useissa kentissä Oxiden Ghost jopa ajoi mielestäni joko rotkoon tai seinään, kun kartalla tämä näytti pysähtyvän välillä totaalisesti. Platinum Relicit Adventure Modessa olivat mielestäni haastavampia, mutta niissäkään ei ollut kuin muutama todella haastava aika (Sewer Speedway ja Papu's Pyramid ainakin).
PSN Trophyistä puuttuu tähän peliin enää tuo, että Adventure täytyy vetää Hardilla läpi ja tänään onkin suunnitelmana aloittaa uusi peli Hardilla ja vetää myös tuo save file 101% ja Platinum Reliceillä, tosin ilmeisesti tuon ei pitäisi hirveästi vaikeampi olla, sillä Adventuren haastavimmat haasteet, eli Relic Race -kisat, ovat Hardilla ja Mediumilla (Classicin vaikeusaste on ilmeisesti lukittu Mediumille) täysin samoja aikoineen. Halusin kuitenkin nostalgiamielessä pelata tuon ensin Classicilla läpi.
Time Trialeita tehdessä tuli innostuttua myös hiomaan parempia aikoja tiettyihin kenttiin. Crash Nitro Kart -kentät tulivat aika-ajojen myötä myös nopeasti tutuiksi ja oikeastaan lähes kaikki CNK-kentistä on oikein mukavia mielestäni, ainut mille en vieläkään ole lämmennyt on Thunder Struck. Suurimman osan ajasta olen pelaillut Acceleration-luokan hahmoilla, mutta sen jälkeen kun sain N. Tropyn avattua niin olen nyt harjoitellut enemmän noilla Speed-hahmoilla, kun niillä saa suurimmassa osasta kenttiä nopeampia aikoja. Vedin eilen Electron Avenue -kenttään ensin Tawnalla (Acceleration) muutaman kerran niin hyvän ajan kuin sain ja tämän jälkeen sitten N. Tropyllä (Speed), niin taisin jo ensimmäisellä onnistuneella yrityksellä saada noin kolme sekuntia paremman ajan, tosin Tropyllä oli mielestäni huomattavasti haastavampaa pelata huonon kääntymisen takia. Tuli ensimmäistä kertaa ikinä myös ladattua pelikuvaa PS4:n kautta YouTubeen, tuossa tuo paras aika minkä sain Electron Avenue -kenttään eilen.