Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Crash Team Racing: Nitro Fueled

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Ai, vain puoli kierrosta edellä? Tuntuu omien kokemusten perusteella, että siellä vedellään vähintään se kokonainen kierros edellä. :cool: Itse kun aloittaa kolmannen kierroksen, niin heti sen perään tulee viestiä, että ajo se meinaan loppuu kohta, koska ensimmäinen on ylittänyt maaliviivan.
Näin on varmaan käynyt niissä kentissä, joissa on mahdollista vetää (lähes) kokonaisia kierroksia USF:llä (Ultra Sacred Flame). Tuon tunnistaa siitä, että boostialustat antavat pakoputkiin sinistä tulta. Tuon USF:n pystyy pitämään yllä niin kauan kunnes jatkaa boostaamista power slideilla tai ei osu seiniin tai ota osumaa aseista. Tuolla pääsee ihan älytöntä vauhtia ja välillä pääsin itsekin sujahtamaan melkoisen matkan karkuun, jos sai pitkään ylläpidettyä pakoputket sinisinä.
 
Nyt on reilu pari viikkoa pelaamista takana ja on tämä kyllä helposti maailman paras karting-peli, tosin niin oli alkuperäinenkin ennen tätä. :D Mario Kartiin vertailu on ilmeisesti aika kulunutta, mutta ei ole kyllä ikävä Mario Karteja, vaikka ihan kivoja pelejä ovatkin, varsinkin MK8 tuli Wii U:lla pelailtua paljon silloin pelin julkaisuvuonna. Mutta onhan tässä CTR:ssä vauhdin tuntu ihan eri luokkaa ja pelissä on syvyyttä myös huomattavasti enemmän mitä putkimiehen ajeluissa. Mario Kartit ovat bilepeleinä sinällään ihan jees, mutta niissä ei ole paljoa kehittymiselle mahdollisuutta kun pelimekaniikat ovat sen verran kasuaalit (mikä on sinällään ihan fine jos hakee vain sitä rentoa bilepelattavaa).

Adventure tuli vedettyä Classicilla 101% läpi ja hommasin Platinum Relicit kaikista kentistä. Eilen sain lisäksi myös vedettyä loppuun Time Trialeissa N. Tropyn ja Oxiden Ghostit. Itse olen sitä mieltä, että Oxiden Ghostit olivan aivan liian helpot lähes kaikissa kentissä, muistaakseni ainoat jotka tarjosivat haastetta olivat Dragon Mines (vaatii melkein täydellisen suorituksen), Sewer Speedway (lähinnä siksi että tämän kentän oikoreitti on tässä uusioversiossa jotenkin tosi outo, tuntuu ettei siinä ole mitään yhdenmukaisuutta ja sinne pääseminen on mielestäni lähes täysin kolikonheittoa) ja Tiny Temple (tässä pitää pitää USF/Blue Flame päällä kaksi täyttä kierrosta, ei sinänsä erityisen vaikea homma mutta suhteellisen helposti tuon myös kusee jos ei ole tarkkana). Useissa kentissä Oxiden Ghost jopa ajoi mielestäni joko rotkoon tai seinään, kun kartalla tämä näytti pysähtyvän välillä totaalisesti. Platinum Relicit Adventure Modessa olivat mielestäni haastavampia, mutta niissäkään ei ollut kuin muutama todella haastava aika (Sewer Speedway ja Papu's Pyramid ainakin).

PSN Trophyistä puuttuu tähän peliin enää tuo, että Adventure täytyy vetää Hardilla läpi ja tänään onkin suunnitelmana aloittaa uusi peli Hardilla ja vetää myös tuo save file 101% ja Platinum Reliceillä, tosin ilmeisesti tuon ei pitäisi hirveästi vaikeampi olla, sillä Adventuren haastavimmat haasteet, eli Relic Race -kisat, ovat Hardilla ja Mediumilla (Classicin vaikeusaste on ilmeisesti lukittu Mediumille) täysin samoja aikoineen. Halusin kuitenkin nostalgiamielessä pelata tuon ensin Classicilla läpi.

Time Trialeita tehdessä tuli innostuttua myös hiomaan parempia aikoja tiettyihin kenttiin. Crash Nitro Kart -kentät tulivat aika-ajojen myötä myös nopeasti tutuiksi ja oikeastaan lähes kaikki CNK-kentistä on oikein mukavia mielestäni, ainut mille en vieläkään ole lämmennyt on Thunder Struck. Suurimman osan ajasta olen pelaillut Acceleration-luokan hahmoilla, mutta sen jälkeen kun sain N. Tropyn avattua niin olen nyt harjoitellut enemmän noilla Speed-hahmoilla, kun niillä saa suurimmassa osasta kenttiä nopeampia aikoja. Vedin eilen Electron Avenue -kenttään ensin Tawnalla (Acceleration) muutaman kerran niin hyvän ajan kuin sain ja tämän jälkeen sitten N. Tropyllä (Speed), niin taisin jo ensimmäisellä onnistuneella yrityksellä saada noin kolme sekuntia paremman ajan, tosin Tropyllä oli mielestäni huomattavasti haastavampaa pelata huonon kääntymisen takia. Tuli ensimmäistä kertaa ikinä myös ladattua pelikuvaa PS4:n kautta YouTubeen, tuossa tuo paras aika minkä sain Electron Avenue -kenttään eilen.

 
Viimeksi muokattu:
Pitää kyllä vähän ihmetellä tuota hahmokattausta, poissaolollaan loistaa Koala King, Nitros Brio, Nina Cortex, Evil Twins jne ja tilalla on jotain Zemiä, Gemiä, Vemiä ja jos vaikka minkä näköstä varikkoatyttöä, joista kukaan ei ole koskaan kuullut
Millä alustalla pelaat? PS4:lla löytyy itsellä ainakin nopeasti yleensä.
Pleikalla juu, välillä menee useampi minuutti ennen kuin pelaajia löytyy. Nimimerkeistä päätellen yleensä suomalaisia
 
Valitanpahan nyt tännekkin samaa mitä tuolla PS4 puolella olen jo ihmetellyt.
Miksi ihmeessä nuo Wumpa kolikot vaatii verkkoyhteyden?
Ostin pelin lähinnä 4v muksulle (no, tuleehan sitä itsekkin pelailtua...) hänellä on oma alakäyttäjä profiili pleikalla ja sony on viisaudessaan estänyt kaikenlaiset verkkotoiminnot alle 12vuotiaalta.
Näinpä ollen häneltä jää saamatta kolikot ja Grand Prix pisteet ja näin ollen suuren suuri osa lisähahmoista, asuista ja autoista.
Omalla profiililla nuo toimii normaalisti mutta eipä noi itselle niin suuri juttu ole, pieni ihminen noista saisi enemmän irti mutta eipä onnistu...
 

With all this content available, there will also now be a way for players to fast-track their Wumpa Coin collection if they like. Starting in early August, players will have the option to purchase Wumpa Coin bundles from their game console stores to supplement the Coins they earn by playing. This option won’t change the game’s core mechanics – players will still earn Wumpa Coins by playing the game in any mode, just as before. They will just able to purchase additional coins if they choose.

Noniin, sieltähän ne mikromaksut tulee... Saatanan saatana. Samalla pitää muistaa että kyseessä on kuitenkin Activision, joten yllätys tämä ei ollut, mutta silti pistää vituttamaan. Tuskin menee pitkään ennen kuin siellä myydään spesiaaleja poweruppeja, autoja tai hahmoja nettipeleihin. Siinä vaiheessa loppuu itsellä pelaaminen ja peli lähtee myyntiin.

Tuskinpa tuosta on mitään hyötyä, mutta ei varmaan ole haittaakaan, jos laittaa palautetta noista mikromaksuista Beenoxille ja Activisionille. Itse copypastasin saman palauteviestin jokaiseen paikkaan:

https://www.cvent.com/surveys/Questions/SurveyMain.aspx?r=35101a40-9d23-4b15-b3ca-5c9fb48edea3&ma=0

https://beenox.com/en/

https://support.activision.com/Contact_Us
 
Viimeksi muokattu:
Noniin, sieltähän ne mikromaksut tulee... Saatanan saatana. Samalla pitää muistaa että kyseessä on kuitenkin Activision, joten yllätys tämä ei ollut, mutta silti pistää vituttamaan. Tuskin menee pitkään ennen kuin siellä myydään spesiaaleja poweruppeja, autoja tai hahmoja nettipeleihin. Siinä vaiheessa loppuu itsellä pelaaminen ja peli lähtee myyntiin.
Jos nuo nyt tällä hetkellä on vaan jotain ulkonäöllistä juttua hahmoihin ja autoihin niin mitä haittaa tuosta on? Hyvä vaan jos peli tuottaa rahaa niin on paljon suurempi mahdollisuus että sitä myös tuetaan pitkään ja ehkä saadaan joskus jopa jatko-osa.
 
Noniin, sieltähän ne mikromaksut tulee... Saatanan saatana. Samalla pitää muistaa että kyseessä on kuitenkin Activision, joten yllätys tämä ei ollut, mutta silti pistää vituttamaan. Tuskin menee pitkään ennen kuin siellä myydään spesiaaleja poweruppeja, autoja tai hahmoja nettipeleihin. Siinä vaiheessa loppuu itsellä pelaaminen ja peli lähtee myyntiin.
Itelle ei oikein aukee tää raivoominen, koska täähän on vain vaihtoehto niille, jotka haluaa ostaa esim Crash skinin, jolla on hammasraudat, mutta ei ole aikaa tai mielenkiintoa pelata joka päiväisiä daily challengeja niin paljoa, että pisteet riittäisi sen pelaamalla saamaan.

Käsittääkseni tällä hetkellä kaiken voi saada pelaamalla ansaitsemilla pisteillä toistaiseksi?

Omilla pelimäärillä riittää just ja just, että saa avattua nuo hahmot, joka riittää minulle varsin hyvin, kun taas veljeni tahkoaa peliä tunteja päivittäin ja hänellä on peleistä kertynyt niin paljon valuuttaa, että helposti saa kaikki tarjolla olevat erikois skinitkin.

Mielestäni tämä on se oikea tapa hyödyntää mikromaksuja, jotka on tätä päivää. Eri asia sitten jos parempia hahmoja saa vain rahalla ostamalla. Se jos oma pääkoppa ei kestä sitä, että kaveri ajaa leijuvalla potkulaudalla vieressä niin sitten pitää pelata tai laittaa oikeeta rahaa kiinni, itelle se on ihan yks lysti, koska toisin kuin Mario Kartissa tässä välineistöllä ei ole vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.

EDIT: kaipaan silti ominaisuutta, että nettipeliin saisi cupit ja, ennen kaikkea sitä, että koko peliin tulisi mahdolisus tehdä omia cuppeja tai random cup, joka arpoisi kaikista kentistä
 
Viimeksi muokattu:
En oikein tajua tuota pit stop systeemiä. Minkä takia kaikkia tavaroita ei voi laittaa samantien saataville vaan on aikaraja millon ne vaihtuu. Ihan sattumaa mitä sieltä sitten tulee. Itte oottanu yhtä tiettyä pakettia tässä kohta kaks viikkoo, että morjens...
 
En oikein tajua tuota pit stop systeemiä. Minkä takia kaikkia tavaroita ei voi laittaa samantien saataville vaan on aikaraja millon ne vaihtuu. Ihan sattumaa mitä sieltä sitten tulee. Itte oottanu yhtä tiettyä pakettia tässä kohta kaks viikkoo, että morjens...

Mobiilipelimäinen keino saada pelaajat pelin ääreen päivittäin. Edes hetkeksi. Samassa sarjassa sen päivittäisen tunnin kolikkobuustin kanssa.
 
Huhu, tulihan se platina sieltä. Varsinkin Oxide aikojen rikkominen tuotti päänvaivaa (ja paljon kiroilua). Siellä oli muutama rata jotka vaati lähes täydellistä ajamista.

Nyt on sitten kaikista lapsuuteni klassikoista, eli Crasheistä ja Spyroista platina taskussa. :D
 
Mobiilipelimäinen keino saada pelaajat pelin ääreen päivittäin. Edes hetkeksi. Samassa sarjassa sen päivittäisen tunnin kolikkobuustin kanssa.
Ja lisäksi tuo pit stopin kierto patistaa myös ostamaan wumpa coineja oikella valuutalla silloin kuin haluamasi tavara sattuu olemaan tarjolla, kun ei ole tietoa, koska se on siellä seuraavan kerran, jos koskaan.

Nyt mikromaksujen ja uusimman GP:n alkamisen myötä näyttäisi myös viikonlopun tuplapisteet poistuneen ja kart-paketti myös aika suolaisen hintainen aikaisempiin verrattuna. Eli aika teoreettista alkaa jo nyt olla kaiken avaaminen pelaamalla.

Tämä on ihan tarkalleen suunniteltu näin alusta alkaen Activisionilla, mutta toteutettu vaihe vaiheelta, että saadaan ensin positiivinen hype pelin ympärille. Seuraava vaihetta voi arvailla. Mutta mikromaksuissa ei ole mitään pahaa ja tappia vaan syvemmälle hanuriin.
 
Itelle ei oikein aukee tää raivoominen, koska täähän on vain vaihtoehto niille, jotka haluaa ostaa esim Crash skinin, jolla on hammasraudat, mutta ei ole aikaa tai mielenkiintoa pelata joka päiväisiä daily challengeja niin paljoa, että pisteet riittäisi sen pelaamalla saamaan.

Käsittääkseni tällä hetkellä kaiken voi saada pelaamalla ansaitsemilla pisteillä toistaiseksi?

Omilla pelimäärillä riittää just ja just, että saa avattua nuo hahmot, joka riittää minulle varsin hyvin, kun taas veljeni tahkoaa peliä tunteja päivittäin ja hänellä on peleistä kertynyt niin paljon valuuttaa, että helposti saa kaikki tarjolla olevat erikois skinitkin.

Mielestäni tämä on se oikea tapa hyödyntää mikromaksuja, jotka on tätä päivää. Eri asia sitten jos parempia hahmoja saa vain rahalla ostamalla. Se jos oma pääkoppa ei kestä sitä, että kaveri ajaa leijuvalla potkulaudalla vieressä niin sitten pitää pelata tai laittaa oikeeta rahaa kiinni, itelle se on ihan yks lysti, koska toisin kuin Mario Kartissa tässä välineistöllä ei ole vaikutusta ajo-ominaisuuksiin.

EDIT: kaipaan silti ominaisuutta, että nettipeliin saisi cupit ja, ennen kaikkea sitä, että koko peliin tulisi mahdolisus tehdä omia cuppeja tai random cup, joka arpoisi kaikista kentistä
Oikea tapa hyödyntää mikromaksuja on se, että jättää ne kokonaan täyshintaisista peleistä pois. Ne kuuluvat ilmaispeleihin, piste.

Koko Wumpa Coin -systeemi ja Pit Stop on selvästi suunniteltu mikromaksut mielessä: Wumpa-kolikoissa on todella alhainen ansaitsemistahti sen päivittäisen bonuksen jälkeen (lukuunottamatta ehkä viikonloppuja, koska tuplakerroin) jos pelaa netissä, offlinessa noita kolikoita ei saa lähes ollenkaan. Pit Stopissa kerran päivässä vaihtuva rotaatiosysteemi on myös perseestä.

Tuskin menee montaakaan viikkoa, että tuo netissäkin tienattava kolikkojen määrä pudotetaan lähes olemattomaksi, tai Pit Stopin tavaroiden hintoja nostetaan "sopivammiksi", mitkä houkuttelevat pelaajia ostamaan kolikoita oikealla rahalla. Ei myöskään yllättäisi, jos kohta voi ostaa stat boosteja hahmoille oikealla rahalla, tai jotain paketteja jotka antavat 20 yms kisan ajaksi paremmat itemit kisoihin.
 
Wumpa-kolikoissa on todella alhainen ansaitsemistahti sen päivittäisen bonuksen jälkeen (lukuunottamatta ehkä viikonloppuja, koska tuplakerroin) jos pelaa netissä, offlinessa noita kolikoita ei saa lähes ollenkaan.

Ainakin vielä muutama tunti sitten kirjoiteltiin gamefaqsin puolella, että nyt ei ole edes tuota vloppu bonusta enää.
Silloin ei vielä tiedetty, että onko kyseessä bugi vai onko se ihan oikeasti poistettu kokonaan.
Ennenhän tuo tupla bonus kesti perjantaista sunnuntaihin.
 
Jos nuo nyt tällä hetkellä on vaan jotain ulkonäöllistä juttua hahmoihin ja autoihin niin mitä haittaa tuosta on? Hyvä vaan jos peli tuottaa rahaa niin on paljon suurempi mahdollisuus että sitä myös tuetaan pitkään ja ehkä saadaan joskus jopa jatko-osa.

Ongelmana on vain se että rahan ansaitseminen pelkästään pelaamalla on tarkoituksella tehty liian vaikeaksi/hitaaksi. Jolloin tulee enemmän tarvetta käyttää oikeaa rahaa ennenkuin haluamasi tuoteen kiertoaika umpeutuu. Jos rahaa pelaamalla tienaisi riittävästi, ei tässä olisi mitään ongelmaa. Mutta sitähän ei Activison halua.
 
Ongelmana on vain se että rahan ansaitseminen pelkästään pelaamalla on tarkoituksella tehty liian vaikeaksi/hitaaksi. Jolloin tulee enemmän tarvetta käyttää oikeaa rahaa ennenkuin haluamasi tuoteen kiertoaika umpeutuu. Jos rahaa pelaamalla tienaisi riittävästi, ei tässä olisi mitään ongelmaa. Mutta sitähän ei Activison halua.
Mutta jos nuo on vain jotain uusia skinejä hahmoille ja autoille, jotka eivät itse pelaamiseen vaikuta mitenkään, niin ihan sama vaikkei noita saisi ollenkaan pelaamalla auki.

Eri asia jos tosiaan saisi vaikka nopeampia autoja tai muuta, mutta ihan turha tässä vaiheessa vetää hernettä nenään jostain tulevaisuuden kauhuskenaariosta joka "ihan just kohta varmasti jo huomenna" tapahtuu.
 
Jos tulee netissä vastaan sellaisia pelaajia kuin ScaryGrimGhost ja LastCrashCharted, niin kannattaa vaihtaa lobbya, ainakin noissa kentissä joissa on löydetty glitchejä joilla voi skipata suurimman osan kentästä. Viime yönä pelasin näitä luusereita vastaan ja molemmat käyttivät N. Gin Labsin tuota vasta löydettyä glitchi-oikoreittiä sen jälkeen, kun huomasivat, että eivät voi voittaa matsia rehellisin keinoin. Eivät kyllä voittaneet tuolla glitchilläkään, onneksi.

ScaryGrimGhost pelasi Fake Crashilla ja yritti minikartasta päätellen epäonnistuneesti hyödyntää tuota glitchiä ensimmäisen kerran 3:00 ja 3:10 välillä. 3:24 kohdassa sitten näköjään onnistui. Itse kisan aikana en tuota edes huomannut, mutta ihmettelin viimeisellä kierroksella, että mistä ihmeestä noita ohjuksia alkoi lopussa satelemaan, kun mitä pari kertaa viimeisen kierroksen aikana vilkaisin karttaa, niin olin puoli kierrosta kakkosta edellä.

LastCrashCharted puolestaan ajoi Baby Cocolla ja tekee tuon exploitin kartasta päätellen kohdassa 3:35. LastCrashCharted oli ennen tuota exploittia neljäntenä, putosi aluksi kahdeksanneksi ja yhtäkkiä kisan loputtua olikin kolmantena.

Jos kumpikaan lukee tätä viestiä, niin jättäkää nuo glitch exploitit sinne offlineen.

 
Viimeksi muokattu:
Nyt on mikromaksut saatavilla ja perus activision hinnoittelua kyllä.
2500 kolikkoa 2,45e
5000 kolikkoa 4,95e
10 000 kolikkoa 9.95e

Miettii, että tuo kallein paketti on jo 25% koko pelin hinnasta ja tuolla kolikko määrällä saa jonkun hahmo+auto paketin ja uudet renkaat tai pari tarraa eikä aina niitäkään.
Esim tämän nykyisen gp:n alussa ollut bundle oli "tarjouksessa" 9900 kolikkoa ja normaalisti 11 000.
Mullakin on näköjään 25e arvosta kolikoita odottamassa tuhlaamista kun ei ole mitään ostettavaa. Tai olisi, mutta ne ei ole koskaan silloin tarjolla kun käyn tarkistamassa enkä jonkun auto skinin takia ala peliä joka päivä käynnistämään.
 
Eilen tuli hommattua vihdoin tää peli ja classicilla alotin adventuren. Muistanko mä ihan väärin vai onko tästä karsittu ratoja pois? Ihan varmana ekassa maassa oli vielä yksi rata jota tässä ei ollut, elikä se kanjoni rata.
 
Ylös Bottom