Nyt on mikromaksut saatavilla ja perus activision hinnoittelua kyllä.
2500 kolikkoa 2,45e
5000 kolikkoa 4,95e
10 000 kolikkoa 9.95e
Miettii, että tuo kallein paketti on jo 25% koko pelin hinnasta ja tuolla kolikko määrällä saa jonkun hahmo+auto paketin ja uudet renkaat tai pari tarraa eikä aina niitäkään.
Esim tämän nykyisen gp:n alussa ollut bundle oli "tarjouksessa" 9900 kolikkoa ja normaalisti 11 000.
Mullakin on näköjään 25e arvosta kolikoita odottamassa tuhlaamista kun ei ole mitään ostettavaa. Tai olisi, mutta ne ei ole koskaan silloin tarjolla kun käyn tarkistamassa enkä jonkun auto skinin takia ala peliä joka päivä käynnistämään.
Perseestähän tuo on, että näitä mikromaksuja ylipäätään on koko pelissä, mutta näillä näkymin kenelläkään ei pitäisi olla tarvetta ostaa noita, mikäli ei halua avata kaikkea sisältöä heti ensimmäisten viikkojen aikana pelin ostamisesta. Itse ostin pelin julkaisussa, mutta pääsin pelaamaan sitä vasta heinäkuun alusta lähtien. Tuon jälkeen on kyllä tullut aikalailla päivittäin pelattua ja olen tyhjentänyt Pit Stopin kaikista tavaroista, paitsi Legendary Skineistä. Ostin nuo tavarat aina yksi kategoria kerrallaan ja säästin nuo skinit viimeiseksi. Eilen rupesin niitä tyhjentämään ja 4 kpl tuli ostettua niitä. Muistaakseni noita on 21-22 kpl siellä yhteensä, niin varmaan ensi viikon aikana saan loput. Molempien Grand Prixien kaikki julkaistut GP Limited -tavarat on myös ostettuna.
En ole ikinä ostanut mihinkään peliin mikromaksuja enkä aio ostaa, koska itse olen sillä periaatteella että ne kuuluvat ilmaispeleihin. Kun maksan pelistä sen pelin ostohinnan, niin siinä on minun tukeni pelinkehittäjille. Maksullinen DLC on tietysti ihan eri asia, jos siinä saa rahoilleen vastinetta ja hinta on kohdillaan.
En yritä millään muotoa puolustella noita tämän pelin mikromaksuja, koska kuten sanoin, mitkä tahansa mikromaksut oikeissa, maksullisissa peleissä sylettävät, mutta onneksi nuo eivät kuitenkaan ole kovin agressiivisia, sillä Pit Stopin tavaroiden hinnat ovat pysyneet ennallaan ja uusista tämän Grand Prixin tavaroista kaikki uudet tavarat on hinnoiteltu entiseen malliin lukuunottamatta tuota Weird Science -bundlea, joka tosiaan maksoi sen 9900 Wumpa-kolikkoa.
Itse olen nyt muutaman päivän käyttänyt tuon 5x Wumpa-kolikoiden daily bonuksen farmaamiseen N. Gin Labs -kentässä. Tuolla tavalla saa tällä hetkellä ylivoimaisesti eniten noita Wumpa-kolikoita, kun tuossa kentässä on tosiaan tuo pari viikkoa sitten löydetty glitchi-oikoreitti, jolla voi skipata yli puolet kentästä ja koko kentän saa vedettyä noin 1:13:00-1:17:00 ajassa. Eli hommaat farmauskaverin > Private Match > ei AI-pelaajia > hinkkaatte N. Gin Labsia hyödyntäen tuota bugi-oikoreittiä niin kauan että tuo 5x daily bonus loppuu. Arkipäivinä tuossa saa noin 5500+ kolikkoa siltä mitä tuo daily bonus kestää (puhtaasti peliajassa tuo on 30 minuuttia, käytännössä latausruutuineen päivineen noin 45-60 minuuttia), viikonloppuisin tuplat tuosta. Veikkaan että tuo kenttä patchataan tässä lähiviikkojen aikana, niin kannattaa hyödyntää nyt kun vielä voi. Tuo ei ole ehkä kaikkein mieluisinta puuhaa, mutta siinä se menee kun samalla pistää taustalle jonkun YouTube-videon tai podcastin pyörimään. Samalla tuo N. Gin Labs -farmaus on mukava keskisormi mikromaksuille, kun kolikoita tulee ovista ja ikkunoista.
No näinhän se olikin että muisti teki temput. Mä luulin että oon hyvä tässä pelissä, n trophy aikahaasteet tuli pienenä voitettua, mutta luulin että Oxiden haamu on vaan joku trolli ja mahdoton voitttaa. Näköjään se pitäisi voittaa, eli platina jää siitä kiinni sitten

. Miten muuten voi saada tuon trophyn powers laidaa 15x putkeen, kun itse onnistun aina max 3 kertaa power slaidaamaan.
Nettipeliäkin tuli kertaalleen koitettua, turpaanhan siellä tuli, kova on taso näköjään.
Tuo "driftaa 15 kertaa" -trophy oli todella outo, kun tuossa ei pidä edes power slidata, vaan pitää kirjaimellisesti vain driftata 15 kertaa siten, että menet vasemmalta oikealle (tai toisin päin). Itsekään en saanut sitä silloin aukeamaan, kun tuo on selitetty siellä trophy-tiedoissa niin huonosti, niin katsoin suosiolla YouTubesta miten tuo tehdään:
Ei kannata säikähtää noita Oxiden ghosteja. Suosittelen itse, että pelaat ensin Adventuren läpi ja sen jälkeen vasta aloitat noita Time Trialeita. Kannattaa edetä yksi kenttä kerrallaan järjestyksessä, niin tuossa tulee nuo kentät oikoreitteineen ja ajolinjoineen parhaiten tutuiksi. Suosittelen käyttämään Speed-luokan hahmoja (Tiny Tiger, Dingodile yms.), kun nuo ovat pelin parhaita hahmoja. Jos noilla ohjaaminen tuntuu aluksi liian hankalalta, niin myös Acceleration-luokan hahmot ovat hyvä vaihtoehto. Balanced ja Turning -hahmoihin ei kannata koskea lainkaan, kun ovat liian hitaita. Nuo pelin omat hahmojen statsien tiedot ovat myös osittain virheelliset, esim. Balanced-luokan hahmot ovat käytännössä huomattavasti huonompia kuin mitä peli antaa ymmärtää ja Acceleration-hahmot parempia. Nuo hahmojen oikeat statsit ovat tällaiset:
Alkuperäisessä CTR:ssä nuo oli myös samalla tavalla virheellisesti ilmoitettu, melko typerää ettei sitä ole korjattu tähän remakeen.