Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

1.2 päivitys on kuulemna parantanut fps:sää eniten PS4 Pro:lla. Suurimmaksi osaksi lukittu 30fps, pahimmissa paikoissa edelleen droppaa vähän tämän alle, mutta tasaisempi kuin vanhalla X:llä. Toisaalta Prolla visuaaliset efektit on paikoitellen kärsineet, esim valaistuksen ja tekstuurien latautumisen osalta.




Pitäneen asentaa pelin uudelleen ja koittaa pelata eka rundi loppuun, nyt kuitenkin taistelut ja ajaminen huomattavasti mielekkäämpää, kun suhkot tasainen ruudunpäivitys ja jokunen bugikin on liiskattu.
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman tunnin kokeilun perusteella voin vahvistaa että proolla pyörii todella tasaisesti. Piruuttani testasin myös xbox series ässällä. Vaikka latailut ym sujuu sutjakammin toki mini-boksilla, ps4 pro yllättäen todellakin on sulavampi. Jos ps4 versiosta jotain on karsittu, en siihen kiinnittänyt huomiota.
 
Varmaan iso panostus ollut CD Projektilla juuri PS4 Pro versioon, että peli saadaan takaisin Sonyn Storeen. PS4 ja Xbox One S lienee vaan aikapitkälti tekemätön paikka. One X version parannuskin varmaan on vielä luvassa.

Onhan siellä vertailu videoiden perusteella paljon tavaraa hävinnyt PS4 Pro maailmasta ja valaistus tosiaan menee ihan tummaksi datan striimaus ongelmista johtuen.

Ihan hyvä, että en itse jäänyt odottamaan näitä päivityksiä, olisi vaan pettynyt lisää. Bugeja on sentään onneksi iso lista jo korjattu. Odotus jatkuu, toivottavasti nuo ilmaiset DLC:t tuo niitä huhuttuja pieniä ominaisuuksia lisää peliin ja next-gen versioiden kanssa CD Projekt Red onnistuisi heti kerralla.

Harmi, että studio oli huonosti johdettu, päättivät mennä raha edellä sekä eivät toimineet kovinkaan rehellisesti kuluttajia kohtaan. Olisivat Cyberpunkin aluksi julkaisseet vain PC:lle ja vasta myöhemmin sitten vaikkapa pelkän next-gen version. Sillä olisi monta ongelmaa vältetty ja peli olisi varmasti ollut paremmassa julkaisukunnossa. Toki nyt pääsivät tekemään ison tilin heti julkaisussa ja pidemmän aikajakson seurauksista pelille tai studiolle on hankala sanoa mitään. Voi kääntyä mihin suuntaan tahansa.
 
Harmi, että studio oli huonosti johdettu, päättivät mennä raha edellä sekä eivät toimineet kovinkaan rehellisesti kuluttajia kohtaan. Olisivat Cyberpunkin aluksi julkaisseet vain PC:lle ja vasta myöhemmin sitten vaikkapa pelkän next-gen version.
Näitä päätöksiä on helppo tehdä näin, kun omat rahat eivät ole pelissä mukana. Veikkaan, että kun taustalla on iso rahoittajataho tai edellisten pelien kassavirta hyytynyt, niin peli on saatava ulos, jotta kehittäjille saadaan palkat maksettua jatkossakin.
 
Näitä päätöksiä on helppo tehdä näin, kun omat rahat eivät ole pelissä mukana. Veikkaan, että kun taustalla on iso rahoittajataho tai edellisten pelien kassavirta hyytynyt, niin peli on saatava ulos, jotta kehittäjille saadaan palkat maksettua jatkossakin.

Olet ihan oikeassa, että täältä foorumilta käsin on helppo huudella firmojen johtamisesta. Toisaalta mietin, että kyllähän hyvin johdetussa projektissa on selvillä rahoitus, aikataulu ja kenties jonkinlainen tavoite (minkälainen tuote luvataan) hyvinkin tarkasti. Tämän pelin osalta lähdettiin tietoisesti myymään jotain (toimivat versiota jokaiselle julkaisualustalle), mitä ei ollut realistista tavoittaa käytettävillä resursseilla.
 
Olet ihan oikeassa, että täältä foorumilta käsin on helppo huudella firmojen johtamisesta. Toisaalta mietin, että kyllähän hyvin johdetussa projektissa on selvillä rahoitus, aikataulu ja kenties jonkinlainen tavoite (minkälainen tuote luvataan) hyvinkin tarkasti. Tämän pelin osalta lähdettiin tietoisesti myymään jotain (toimivat versiota jokaiselle julkaisualustalle), mitä ei ollut realistista tavoittaa käytettävillä resursseilla.
Tälleen ammattilaisena on kyllä itselläkin tullut eteen, ettei luvattu budu riitäkään lopullisen tuotteen tekemiseen ja ollaan pyydetty asiakkaalta lisää a) aikaa ja/tai b) rahaa
 
Sen mitä olen tätä peli uutisointia seuranut 2012/13 niin tässä pähkinän kuoressa mitä minun mielestä kävi:

Peli oli esituotanto vaiheessa 2012->2016 Kunnes Witcher 3 oli valmis ja löi sellaiset rahavirrat CDPR:lle että siellä johtajisto ajatteli kunnianhimoisesti että nytten tehdään maailman paras peli ja alkuperäiset visiot heitettiin romukoppaan(kuten se että pelin piti olla 3rd person) ja alettiin Keanu Reevistä houkuttelee projetkiin.

No sitten tuli 2018 E3 messut ja visiot olivat valmiina johtajilla että minkälainen tästä pelistä pitäisi tulla ja saatiin hypeä nostettua.
Sitten alkoikin tulemaan aika vastaan ja huomattiin ettei tätä saada tietyssä ajassa valmiiksi ja sitten alkoikin silppuri käymään pelin ominaisuuksille ja sekään ei riittänyt sitten kaikille alustoille.

Vaikka CDPR on tai oli ainakin viime vuonna arvokkain eurooppalainen pelifirma mutta ainakin henkilöstömäärässä se on vielä "indie" tasolla verrattuna oikeasti isoihin pelialan yrityksiin:

CDPR: 1,110
Ubisoft: 18,500

Kuten Leba tuossa pari viestiä ylempänä sanoi että varsinkin yhden pelin firmassa pitää saada se peli tuottamaan rahaa jossain välissä firmalle tai pitämään sijoittajat tyytyväisenä että näin sitten kävi.

No näistä asioista itse löydän vain yhden syyllisen ja se löytyy pukumies osastolle yläkerreasta ja olikin hyvä huomata että siellä olivat ottaneet syyt niskoilleen ja työntekijät eivät menettäneet bonareita vaikka peli ei saavuttaiskaan metacriticin 90pts keskiarvoa, konsoleilla taisi olla aika kaukana ja PC:llä jokunen pisteen alapuolella taisi jäädä lopulta.

Saapi nähdä miten paljon tämän kanssa vielä peruutettaan ja laitettaanko ydinporukka suoraan jo seuraavan witcherin kimppuun vaiko löytyykö johtajilta(+sijoittajilta) uskoa vielä tähän projetkiin.

Onko muuten myynti määristä tietoa siten alun julkaisun ja miten peli on myynnyt viime kuukausina?
 
Tämä on varmaan ristiriitaisin peli itselleni mies muistiin mutta mikä ei ole todellakaan ristiriitaista on pelin musiikki:


Lainaan tuben kommenteista:
"No one in here complaining about the music that's for sure"

Itselleni witcher 3 oli todella kova peli mutta missä siinä en niin tykänyt oli pelin musiikki joten omaan korvaani tässä asiassa CDPR meni kun menikin parempaan suuntaan.
 
Tämä on varmaan ristiriitaisin peli itselleni mies muistiin mutta mikä ei ole todellakaan ristiriitaista on pelin musiikki:


Lainaan tuben kommenteista:
"No one in here complaining about the music that's for sure"

Itselleni witcher 3 oli todella kova peli mutta missä siinä en niin tykänyt oli pelin musiikki joten omaan korvaani tässä asiassa CDPR meni kun menikin parempaan suuntaan.

Musiikkiin on tässä pelissä todellakin panostettu, kaikin tavoin.
 
Päivitys 1.21 nyt tullut, en jostain syystä pysty sitä asentamaan PS5. Tulee virhekoodi CE-106485-4, poistin pelin kun ajattelin et auttas ja nyt versiossa 1.0 kun ei pysty tuota uusinta asentamaan.

Edit: toine virhe koodi kun yrittää käynnistää päivitystä CE-107866-8 ja CE-107857-8

Otin levyn pois asemasta ja pistin takas. Nyt siinä lukee "kopioidaan päivitystiedostoa, lasketaan jäljellä olevaa aikaa" mutta sekin ollu jo 5min siinä tilassa.

Noh, nyt rakensin ps5 tietokannan uudelleen vikasietotilassa ja laitoin uudelleen asentumaan pelin, vaikuttaa toimivan nyt.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan iso panostus ollut CD Projektilla juuri PS4 Pro versioon, että peli saadaan takaisin Sonyn Storeen.

WINNER OF OVER 200 AWARDS

Testasin piruuttani PS4 Pro:lla pari minuuttia. Ellei placebo, niin ruudunpäivitys vaikutti kaiken kaikkiaan tasaisemmalta, muuten en huomannut mitään ihmeempää parannusta. Käynnistin yhden taistelun sisätiloissa, ja se meni näin: kahjot juoksevat päin haulikkoa kuten ennenkin, ääniefektit tulivat sekunnin viiveellä. Kävelin ulos, ja "liikenne" siellä oli lähes 100% pelkästään jonossa kököttelevää samaa Villefort-limusiinia...niinpä päätin palauttaa pelin takaisin sinne mihin se kuuluu, eli rosk...hyllyn perukoille. :D Lisäksi valikoissa edelleen se sama ihme bugi, eli että menu pikkuhiljaa valuu alaspäin vaikka kontrolleriin et koske.

Kuten on tullut jo todettua, korjauksethan lähinnä koskivat noita rikkinäisiä questeja (joita näemmä piisasi :D).
 
Joo itsekki Pro versiota pelasin jonkin matkaan alkua ja vaikka ihan hyvin toimi, niin ehkä odotan vaan PS5 parannuksia.
 
One X:llä tämä oli hyvin pelattava alusta asti, oma kokemus. Series X paransi kokemusta jonkin verran. Boxilla tämän kanssa ei juurikaan ollut valittamista..
One X:llä pelasin itse ja alusta asti ei ollut oikein mitään ongelmia, satunnaisia leijailevia tölkkejä lukuun ottamatta. Tämä on kyllä jännä peli ollut siinä mielessä, että toisilla toiminut loistavasti, toisilla ollut yksi rikkinäisimmistä kokemuksista ikinä. :D
 
One X:llä pelasin itse ja alusta asti ei ollut oikein mitään ongelmia, satunnaisia leijailevia tölkkejä lukuun ottamatta. Tämä on kyllä jännä peli ollut siinä mielessä, että toisilla toiminut loistavasti, toisilla ollut yksi rikkinäisimmistä kokemuksista ikinä. :D
Olisiko tämä sitten Xbox puolella ollut vaan parhaassa kunnossa. Pleikkari puolella ja varsinkin PC puolella noita ongelmia tuntuu eniten olevan?
 
One X:llä pelasin itse ja alusta asti ei ollut oikein mitään ongelmia, satunnaisia leijailevia tölkkejä lukuun ottamatta. Tämä on kyllä jännä peli ollut siinä mielessä, että toisilla toiminut loistavasti, toisilla ollut yksi rikkinäisimmistä kokemuksista ikinä. :D
Mulla ainakin oli One X:llä ihan rikki ja pari kertaa yritin jopa aloittaa alusta, mutta ei vain toiminut, kun aina tuli jotakin ihan älyttömiä bugeja joihin meni hermot.

Nyt oma Cyberpunk onkin tv-tason laatikossa, kun ei ole enää levyasemallista boksia jolla tuota pelata :D
 
Tästä ei ole ollutkaan täällä mitään mainitaan tosin huhu asteilla vielä mennäänkin, mutta kesällä näillä näkymin 10 päivä kesäkuuta jytisee sitten ihan kunnolla Night Cityssä, peli nimittäin tulee huhujen mukaan saamaan todella ison patchin ja suurimman patchin tähän asti joka tulee huhujen mukaan sisältämään elementtejä joita poistettu alkuperäisestä julkaisusta. Hurjalta kuulostaa myös nuo leakit noista dlc pakettien filesizeista jos mennään 20-30gigan dlc paketeilla.

A new Cyberpunk 2077 leak may have revealed a huge upcoming update that could possibly add back content that was removed from the game ahead of launch. Over on Reddit, an increasingly prominent Cyberpunk 2077 leaker has revealed that while using Epic Inspector -- a custom tool used to access developer tools for the Epic Games Store -- they came across some interesting tidbits pertaining to the CD Projekt Red game.

According to the leaker, there's something called "content1" under the Versions category of Cyberpunk 2077 on the Epic Games Store, which they believe could bring back some of the content that was cut from the game. Whether this will happen or not, remains to be seen, but the leaker notes that "Epic expect this update to be available on June 10." In other words, this content isn't very far away.

The leaker also reveals that all DLC has dedicated server capacity limits that could provide rough estimates of how big the DLC is. To this end, some of the DLC has 20 GB allocated towards it, while other DLC has 30 GB reserved.
 
Lisää turbulenssia CDProjektilla. Aika olennainen henkilö mm. Witcher 3:n ja Cyberpunkin taustalla lähtee talosta:


Steamchartsin perusteella Steamissa peliä pelasi noin 12,500 pelaajaa keskimäärin viimeisen 30 päivän aikana. Aikanaan ensimmäisen
kuukauden aikana pelaajamäärä romahti 75%. Viimeisin keskiarvo vastaa noin 1,5% huippumäärästä.

 
Ylös Bottom