Cyberpunk 2077

Gunslinger

Well-Known Member
1.2 päivitys on kuulemna parantanut fps:sää eniten PS4 Pro:lla. Suurimmaksi osaksi lukittu 30fps, pahimmissa paikoissa edelleen droppaa vähän tämän alle, mutta tasaisempi kuin vanhalla X:llä. Toisaalta Prolla visuaaliset efektit on paikoitellen kärsineet, esim valaistuksen ja tekstuurien latautumisen osalta.



Pitäneen asentaa pelin uudelleen ja koittaa pelata eka rundi loppuun, nyt kuitenkin taistelut ja ajaminen huomattavasti mielekkäämpää, kun suhkot tasainen ruudunpäivitys ja jokunen bugikin on liiskattu.
 
Viimeksi muokattu:

01101010

Active Member
Muutaman tunnin kokeilun perusteella voin vahvistaa että proolla pyörii todella tasaisesti. Piruuttani testasin myös xbox series ässällä. Vaikka latailut ym sujuu sutjakammin toki mini-boksilla, ps4 pro yllättäen todellakin on sulavampi. Jos ps4 versiosta jotain on karsittu, en siihen kiinnittänyt huomiota.
 

Ac3way

Well-Known Member
Varmaan iso panostus ollut CD Projektilla juuri PS4 Pro versioon, että peli saadaan takaisin Sonyn Storeen. PS4 ja Xbox One S lienee vaan aikapitkälti tekemätön paikka. One X version parannuskin varmaan on vielä luvassa.

Onhan siellä vertailu videoiden perusteella paljon tavaraa hävinnyt PS4 Pro maailmasta ja valaistus tosiaan menee ihan tummaksi datan striimaus ongelmista johtuen.

Ihan hyvä, että en itse jäänyt odottamaan näitä päivityksiä, olisi vaan pettynyt lisää. Bugeja on sentään onneksi iso lista jo korjattu. Odotus jatkuu, toivottavasti nuo ilmaiset DLC:t tuo niitä huhuttuja pieniä ominaisuuksia lisää peliin ja next-gen versioiden kanssa CD Projekt Red onnistuisi heti kerralla.

Harmi, että studio oli huonosti johdettu, päättivät mennä raha edellä sekä eivät toimineet kovinkaan rehellisesti kuluttajia kohtaan. Olisivat Cyberpunkin aluksi julkaisseet vain PC:lle ja vasta myöhemmin sitten vaikkapa pelkän next-gen version. Sillä olisi monta ongelmaa vältetty ja peli olisi varmasti ollut paremmassa julkaisukunnossa. Toki nyt pääsivät tekemään ison tilin heti julkaisussa ja pidemmän aikajakson seurauksista pelille tai studiolle on hankala sanoa mitään. Voi kääntyä mihin suuntaan tahansa.
 

Lebe80

Well-Known Member
Harmi, että studio oli huonosti johdettu, päättivät mennä raha edellä sekä eivät toimineet kovinkaan rehellisesti kuluttajia kohtaan. Olisivat Cyberpunkin aluksi julkaisseet vain PC:lle ja vasta myöhemmin sitten vaikkapa pelkän next-gen version.
Näitä päätöksiä on helppo tehdä näin, kun omat rahat eivät ole pelissä mukana. Veikkaan, että kun taustalla on iso rahoittajataho tai edellisten pelien kassavirta hyytynyt, niin peli on saatava ulos, jotta kehittäjille saadaan palkat maksettua jatkossakin.
 

laadunvalvoja

Well-Known Member
Näitä päätöksiä on helppo tehdä näin, kun omat rahat eivät ole pelissä mukana. Veikkaan, että kun taustalla on iso rahoittajataho tai edellisten pelien kassavirta hyytynyt, niin peli on saatava ulos, jotta kehittäjille saadaan palkat maksettua jatkossakin.

Olet ihan oikeassa, että täältä foorumilta käsin on helppo huudella firmojen johtamisesta. Toisaalta mietin, että kyllähän hyvin johdetussa projektissa on selvillä rahoitus, aikataulu ja kenties jonkinlainen tavoite (minkälainen tuote luvataan) hyvinkin tarkasti. Tämän pelin osalta lähdettiin tietoisesti myymään jotain (toimivat versiota jokaiselle julkaisualustalle), mitä ei ollut realistista tavoittaa käytettävillä resursseilla.
 

Lebe80

Well-Known Member
Olet ihan oikeassa, että täältä foorumilta käsin on helppo huudella firmojen johtamisesta. Toisaalta mietin, että kyllähän hyvin johdetussa projektissa on selvillä rahoitus, aikataulu ja kenties jonkinlainen tavoite (minkälainen tuote luvataan) hyvinkin tarkasti. Tämän pelin osalta lähdettiin tietoisesti myymään jotain (toimivat versiota jokaiselle julkaisualustalle), mitä ei ollut realistista tavoittaa käytettävillä resursseilla.
Tälleen ammattilaisena on kyllä itselläkin tullut eteen, ettei luvattu budu riitäkään lopullisen tuotteen tekemiseen ja ollaan pyydetty asiakkaalta lisää a) aikaa ja/tai b) rahaa
 

Wayne Lord

Active Member
Sen mitä olen tätä peli uutisointia seuranut 2012/13 niin tässä pähkinän kuoressa mitä minun mielestä kävi:

Peli oli esituotanto vaiheessa 2012->2016 Kunnes Witcher 3 oli valmis ja löi sellaiset rahavirrat CDPR:lle että siellä johtajisto ajatteli kunnianhimoisesti että nytten tehdään maailman paras peli ja alkuperäiset visiot heitettiin romukoppaan(kuten se että pelin piti olla 3rd person) ja alettiin Keanu Reevistä houkuttelee projetkiin.

No sitten tuli 2018 E3 messut ja visiot olivat valmiina johtajilla että minkälainen tästä pelistä pitäisi tulla ja saatiin hypeä nostettua.
Sitten alkoikin tulemaan aika vastaan ja huomattiin ettei tätä saada tietyssä ajassa valmiiksi ja sitten alkoikin silppuri käymään pelin ominaisuuksille ja sekään ei riittänyt sitten kaikille alustoille.

Vaikka CDPR on tai oli ainakin viime vuonna arvokkain eurooppalainen pelifirma mutta ainakin henkilöstömäärässä se on vielä "indie" tasolla verrattuna oikeasti isoihin pelialan yrityksiin:

CDPR: 1,110
Ubisoft: 18,500

Kuten Leba tuossa pari viestiä ylempänä sanoi että varsinkin yhden pelin firmassa pitää saada se peli tuottamaan rahaa jossain välissä firmalle tai pitämään sijoittajat tyytyväisenä että näin sitten kävi.

No näistä asioista itse löydän vain yhden syyllisen ja se löytyy pukumies osastolle yläkerreasta ja olikin hyvä huomata että siellä olivat ottaneet syyt niskoilleen ja työntekijät eivät menettäneet bonareita vaikka peli ei saavuttaiskaan metacriticin 90pts keskiarvoa, konsoleilla taisi olla aika kaukana ja PC:llä jokunen pisteen alapuolella taisi jäädä lopulta.

Saapi nähdä miten paljon tämän kanssa vielä peruutettaan ja laitettaanko ydinporukka suoraan jo seuraavan witcherin kimppuun vaiko löytyykö johtajilta(+sijoittajilta) uskoa vielä tähän projetkiin.

Onko muuten myynti määristä tietoa siten alun julkaisun ja miten peli on myynnyt viime kuukausina?
 

Wayne Lord

Active Member
Tämä on varmaan ristiriitaisin peli itselleni mies muistiin mutta mikä ei ole todellakaan ristiriitaista on pelin musiikki:

Lainaan tuben kommenteista:
"No one in here complaining about the music that's for sure"

Itselleni witcher 3 oli todella kova peli mutta missä siinä en niin tykänyt oli pelin musiikki joten omaan korvaani tässä asiassa CDPR meni kun menikin parempaan suuntaan.
 

BaDari

Well-Known Member
Tämä on varmaan ristiriitaisin peli itselleni mies muistiin mutta mikä ei ole todellakaan ristiriitaista on pelin musiikki:

Lainaan tuben kommenteista:
"No one in here complaining about the music that's for sure"

Itselleni witcher 3 oli todella kova peli mutta missä siinä en niin tykänyt oli pelin musiikki joten omaan korvaani tässä asiassa CDPR meni kun menikin parempaan suuntaan.
Musiikkiin on tässä pelissä todellakin panostettu, kaikin tavoin.
 
Ylös Bottom