Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Päivitys versioon 1.61 on julkaistu, ja perinteisten viilailujen ja höyläilyjen lisäksi se tuo AMD:n FSR 2.1 -tekniikan PC- ja PS5/Series X|S -versioihin. Jännä nähdä, millainen vaikutus tuolla on käytännössä.



Lähde: Cyberpunk
Jos tuo nyt oli 1.6 -> 1.61 niin melko jööti 29gigan paketti (xsx) jos nyt oikein katsoin..
 
Jahas jos sitä TAAS palais pelaamaan päätehtävää. Viimeks se meni siihen, et niitä sivutehtäviä teki ja putsaili katuja rikollisista. Jotenki aina se lipsuu tuo pelaaminen muuhun häröilyy, ku itse päätarinaan.
 
Piti vaan vähän tsekata tuota päivitystä ja niin sitä taas eksyttiin pelaamaan 2h.

No kuitenkin oma tuntemus on se että peli on nyt mielestäni paljon skarpimman näköinen ja pyörii sulavammin. Edelleen siellä on niitä alueita missä framet droppaa mutta autolla ajaminen ei ole sellaista jatkuvaa stutterointia enään. Tämä siis PS5.

Mielestöni siis erittäin hyvä päivitys näin sulavuuden ja kuvanlaadun puolesta.
 
Jos tuo nyt oli 1.6 -> 1.61 niin melko jööti 29gigan paketti (xsx) jos nyt oikein katsoin..
Boksilla edelleen tuo hölmö systeemi pelien päivityksillä, kun joudutaan osa pelistä lataamaan uudestaan, eikä vain pientä päivitystiedostoa.

MW 2 tais olla justiinsa sama homma, että pleikalla päivitys 700 megaa ja boksilla 50 gigaa :confused:
 
Tuhannen taalan kysymys on se, että milloin tällekin saisi aikaa järjestettyä. Pelasin tätä julkaisun aikoihin ja sen jälkeen onkin tullut näköjään melkoinen määrä päivityksiä. Tuskin mikään päivitys korjasi (=poisti) paskoja räppimusiikkeja pelistä, mutta hienoa että on viilattu parempaan suuntaan. Tämän pelaaminen siirtynee varmaan helposti (ainakin) ensi vuodelle, kun PS5 sekä Switch pitävät niin kiireisenä ettei tunnit riitä.
 
Tuhannen taalan kysymys on se, että milloin tällekin saisi aikaa järjestettyä. Pelasin tätä julkaisun aikoihin ja sen jälkeen onkin tullut näköjään melkoinen määrä päivityksiä. Tuskin mikään päivitys korjasi (=poisti) paskoja räppimusiikkeja pelistä, mutta hienoa että on viilattu parempaan suuntaan. Tämän pelaaminen siirtynee varmaan helposti (ainakin) ensi vuodelle, kun PS5 sekä Switch pitävät niin kiireisenä ettei tunnit riitä.
Mä oon pelannu pelin päätarinan kohta läpi enkä muista, että missä tässä olisi räppiä kuulunut :oops: Run the Jewelsinkin tätä varten nauhoittama biisi piti kuunnella erikseen (eikä siitä kyllä mitään suosikkia tullut, kun häviää duon muulle tuotannolle niin selkeästi).
Lähinnä metallia ja jazzia tullut autoradiosta vastaan ja itse pelin mitä-genreä-tuo-nyt-on-ei-ainakaan-synthwavea-mutta-jotain-synkkää-kiipparisoundia -musiikki toimii hyvin.
 
Mä oon pelannu pelin päätarinan kohta läpi enkä muista, että missä tässä olisi räppiä kuulunut :oops: Run the Jewelsinkin tätä varten nauhoittama biisi piti kuunnella erikseen (eikä siitä kyllä mitään suosikkia tullut, kun häviää duon muulle tuotannolle niin selkeästi).
Lähinnä metallia ja jazzia tullut autoradiosta vastaan ja itse pelin mitä-genreä-tuo-nyt-on-ei-ainakaan-synthwavea-mutta-jotain-synkkää-kiipparisoundia -musiikki toimii hyvin.

Siinä ihan alkumetreillä oli joku autoajelu, missä kuului musiikkina jotain joumään matafakaa. Tietysti erinomainen juttu, jos siinä ei sen enempää sitä ollutkaan. :D
 
Siinä ihan alkumetreillä oli joku autoajelu, missä kuului musiikkina jotain joumään matafakaa. Tietysti erinomainen juttu, jos siinä ei sen enempää sitä ollutkaan. :D
Sori, mutta aivot meni Grandpa Simpson -fiiliksiin. "Kaikenlaista hemmetin hipitihoppia...nuorisomusiikkia...soittaisivat iskelmää tai edes kunnon rokkia (ei mitään syntikoita)" :p
 
Ainakin series s versiolle teki tämä uusi päivitys kutaa. 60 fps moodissa peli pyörii nyt huomattavasti paremmin, myöskin kuvanlaatukin parani.
Sais kyllä ruveta kaikissa peleissä olemaan oletuksena FSR konsoleilla. Ainakin series s tästä hyötyis aikaislailla. Oli pikku taukoo pelistä ja eilen kun menin pelaan niin kyllähän tuonne peliin jää jumitaa vaikka piti vaan mennä testaan päivitystä.

Videon 5 minuutin kohdalta löytyy tuo fps mittaus. Saisivat myös laittaa fps mittarin option peleihin

 
Viimeksi muokattu:
Kaikkine pienine bugituksineenkin alussa (outo/väärä hdr säätö, sivutehtävien bugitukset) tämä peli on itselle ollut alusta asti upea kokemus (xsx) ja joku outo haikeus iskee kun käy aina päivityksissä maailmaa vähän katselemassa.
Tässä on joku tuntuma ja fiilis symbioosi Fallout 3 ja Deus ex (nykyinen 3d) peleistä.. äänet, musiikit, graafinen fiilis ja laatu, käsikirjoituskin, tunnelma koko maailmassa on vaan jotain makuhermoon iskevää.
Suurin pulma tässä pelissä on se että siinä ei ole enää pelattavaa. En juuri tykkää pelata pelejä uudestaan jos pääjutut säilyy ennallaan joten korjaus tähän on tuleva dlc ja suuri toive että jatkoa piisaa.
 
No niin, PS5-versio läpi (päätarina + jonkun verran sivutehtäviä, ei läheskään kaikkea) ja sitten pitäisi vielä keksiä, että miten tätä nyt sitten kommentoi. On ollut täysin mahdoton välttyä tämän pelin etukäteishypeltä ja julkaisuikkunan pannukakun muistelulta. Siis jopa meikäläisen. Vaikken rakastunut Witcher 3:een ja nostanut CDPR:ää suosikkiyhtiökseni, vaikken tunnekaan pohjalla olevaa lautapeliä kuin nimeltä, vaikken oikeastaan perehtynyt peliin etukäteen. Mitä sanoa tällaisesta ilmiöstä?

Sitten keksin uuden tavan arvioida pelejä, eli kaiken tiivistämisen yhteen ja kaiken kuvaavaan Monty Python -lainaukseen. (Toivoisin tämän tavan yleistyvän pelijournalismissa)


Koska mitä sanoa teoksesta, jonka piti olla messiaspeli, mutta jonka suurin arvo on sen törkeydessä, likaisuudessa, epäinhimillisyydessä ja irstaudessa?
Vastaus on selvä:
fe2d72bdf521de23033742c2311faa3c.jpg


Annan kuitenkin naughty boylle arvosanaksi 8. Cyberpunk 2077 ei lopulta mullista pelimaailmaa, mutta pelin maailma on upea.
 
XSX: Kävin vartin verran kokeilemassa uudella FSR päivityksellä ja tuntu että nyt on saatu sulavoitua se pienikin töksähtely mitä peli vielä hetki sitten piti performance tilassa. Olispa niitä sivutehtäviä vielä enempi jälellä kun melko hyvin tämän jo kolunut :)
 
Tämä peli on ollut kyllä yksi ikuisuusprojekti. Mutta nyt pistin sen tarinan osalta pakettiin. 40h siinä vierähti.

Hyvää pelissä oli upea Night City, niin graafisesti kuin kaikelta muultakin osin, synkkä paikka missä ei armoa tunneta. Loistava soundtrack ja ääninäyttely päähahmojen osalta toimivaa ja teemaan sopivaa.

Roolipeli elementtejä oli paljon, tapasit upeita hahmoja, teit loistavia tehtäviä oli ne pää tai sivutehtäviä. Aina kun tunnutaan kehuvan että Witcher 3 sivutehtävät on niin hyviä plääplää, mielestäni tässä pelissä oli huomattavasti paremmat sivutehtävät.

Pelkkä kadulla tallustelussa oli fiilistä paljon ja en tiedä kovin montaa niin upeasti tehtyä maailmaa kuin Night City.

Miinuspuolia oli bugit, leijuvia ihmisiä ja tavaroita siellä täällä aina rikkomassa immersiota. NPC hahmojen animaatiot oli tosi tönkköjä välillä, ja se kun ne ajoi autoilla joissa tehtävissä oli lähinnä huvittavan näköistä. Bossi taistelut oli aika heikkoja tapa tämä tyyppi tyylisiä.

Muuten antaisin 4/5 arvosanaksi mutta koska pääsin kostamaan mitä Smasher teki Rebeccalle niin annan siitä puolikkaan lisäpisteen.

Loistava cyberpunk 1st person rpg jota hivenen viilammalla sieltä täältä juttuja olisi todella kovaa kamaa. Silti studion paras peli ja DLC:tä odotellaan innollla.

Tulen varmasti palaaman pelin pariin kun jäi sivujuttuja tekemättä, halusin vaan saada tarinan pakettiin.
 
Joo kyllähän tuo PS5-versio toimii minusta oikein mallikkaasti. No joo, on siellä sitä PS2-tyyppistä pop iniä paikoitellen, sekä joitakin bugeja. Pari tehtävää bugittaa mulla edelleen niin, ettei niitä voi läpäistä (sivutehtäviä).

Harmittaa että tuli lähes koko peli PS4 (Pro:lla) rämmittyä läpi. :D Ei ole nimittäin pelissä mitään tekemistä enää kaiken jälkeen. Olis kiva jos vaikka Side Gigejä voisi vetää useamman kerran läpi, monessa pelissähän on tällainen optio - Tsushimassa esimerkiksi.
 
Ylös Bottom