Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Itsellä niitä bugeja PS4 Prolla oli kosolti aina liukuvista/näkymättömistä/sisäkkäisistä hahmoista lähtien, mutta se hauskin kyllä oli se, että kuolleet hahmot huutelivat uhkauksia. Parissakin kohtaa ihmettelin, että mistä se huutelu kuuluu, vaikka mielestäni olin putsannut pelialueen vihulaisista. Eloton hahmo se sieltä kanveesista huuteli kohta pistävänsä V:n tuhannen palasiksi!

Itsellä niitä bugeja PS4 Prolla oli kosolti aina liukuvista/näkymättömistä/sisäkkäisistä hahmoista lähtien, mutta se hauskin kyllä oli se, että kuolleet hahmot huutelivat uhkauksia. Parissakin kohtaa ihmettelin, että mistä se huutelu kuuluu, vaikka mielestäni olin putsannut pelialueen vihulaisista. Eloton hahmo se sieltä kanveesista huuteli kohta pistävänsä V:n tuhannen palasiksi!

Ei se ollut bugi, se oli cyberpunk älysiru joka laukoo uhkauksia vaikka ne onki jo kuolleita.

Fiilis tässä pelissä on kyl aivan uskomattoman hieno, ei raaski edes fast travelia käyttää kun tämä maailma on vaan niin mielenkiintoinen vaikka siinä ei niinkään ole mitää "tekemistä". Sit kaikki se ympäröivä badlands aavikko, sit teet tehtävän ja kun lopettaa pelin ajaa kämppään, ottaa viskiä ja polttaa röökin, avaa telkkarin ja kattoo uutiset jossa kerrotaan juuri siitä tehtävästä mitä teit. Itse tehtävätki ovat olleet mun mielestä pelkkää timanttia sekä miten ne on rakennettu, se vaihtelu kun teet ensin yhen hahmon storya sit toisen, sit odotat soittoa ja välis häröilet kaikkee omaa. Jotenkin tosi hyvin rakennettu.

Ohan tässä sit mappi täynnä näitä NCPD keikkoja jotka ovat lähinnä vaan putsaat alueen vihollisista, mutta kun hahmon kehitys on niin massiivinen on mahtavaa mennä vaa kokeilee uusia leluja.

Täs on varmasti melko laaja millaisen hahmon haluat, mutta jotenki tämä quickhacks on niin hemmetin hauska, kunnon trollaibuildi. Isut jemmas ja hakkeroit vempaimia ja vihuja, hakkeroid heidän granaatit tai hakkeroit sirun että tekevät itsemurhan. Sit gorilla nyrkeillä putsaa loput jos istuminen käy tylsäksi, tai sitten tech submachine gunilla joka ampuu pelkkiä headshotteja.

Alkuun peli oli jotenki tosi tylsä, mutta se johtui siitä kun hahmolla ei ollut mitään kun jotkut kämäset alkuaseet eikä mitään kykyjä. Hieman ehkä harmittaa kun ei voi kaikkia atribuutteja saada tappiin, vain 3 saa täyteen ja loput jämät ripotella, tai sit voi jotenki tasaisesti jakaa mut joissain on ne parhaat skillit jotka saa kun kyseinen atribuutti on level 20. Hieman siis pitää pähkäillä, olenki hieman säästellyt pisteitä että pitää nyt miettiä millaisen hahmon tästä loppujen lopuks haluaa.

Hyvin ikävää että tää peli sai paskaa niskaan, toki varmasti ihan syystä mut tuntuu että kaikki se hyvä jotenki hautautui sen paskan alle eikä siitä pahemmin puhuttu julkasussa koska sitä paskamyrksyä oli hauskempaa seurata. Ite odotin ihan tarkoituksella PS5 versiota koska semmosta luvattiin niin ei ollut kiirettä, mutta nyt jos koskaan jos tämä on vielä pelaamatta kannattais ehdottomasti kokea! Peli kaatunut 3 kertaa 70h aikana, vastaan tullut hyvin pieniä bugeja jotka ei kyllä ole pilannut fiilistä.

Olen myös yllättynyt miten hyvin ajaminen tässä on tehty, sitäki toki parannettu mitä se alunperin oli, kuulemma. Mut autois tuntuu olevan painoo eikä vaa et ne hoverboardaa.

Viimeksi muokattu:
Joo tätä peliä ikävä kyllä varjostaa se julkaisukunto. Ja ymmärteekseni ei tämä ole roolipelinäkään niin syvä kuten annettiin ymmärtää. Harmin paikka. Toivottavasti mahdollinen jatko olisi sitten parempi.

Fiilis tässä pelissä on kyl aivan uskomattoman hieno, ei raaski edes fast travelia käyttää kun tämä maailma on vaan niin mielenkiintoinen vaikka siinä ei niinkään ole mitää "tekemistä". Sit kaikki se ympäröivä badlands aavikko, sit teet tehtävän ja kun lopettaa pelin ajaa kämppään, ottaa viskiä ja polttaa röökin, avaa telkkarin ja kattoo uutiset jossa kerrotaan juuri siitä tehtävästä mitä teit. Itse tehtävätki ovat olleet mun mielestä pelkkää timanttia sekä miten ne on rakennettu, se vaihtelu kun teet ensin yhen hahmon storya sit toisen, sit odotat soittoa ja välis häröilet kaikkee omaa. Jotenkin tosi hyvin rakennettu.

Ohan tässä sit mappi täynnä näitä NCPD keikkoja jotka ovat lähinnä vaan putsaat alueen vihollisista, mutta kun hahmon kehitys on niin massiivinen on mahtavaa mennä vaa kokeilee uusia leluja.

Täs on varmasti melko laaja millaisen hahmon haluat, mutta jotenki tämä quickhacks on niin hemmetin hauska, kunnon trollaibuildi. Isut jemmas ja hakkeroit vempaimia ja vihuja, hakkeroid heidän granaatit tai hakkeroit sirun että tekevät itsemurhan. Sit gorilla nyrkeillä putsaa loput jos istuminen käy tylsäksi, tai sitten tech submachine gunilla joka ampuu pelkkiä headshotteja.

Alkuun peli oli jotenki tosi tylsä, mutta se johtui siitä kun hahmolla ei ollut mitään kun jotkut kämäset alkuaseet eikä mitään kykyjä. Hieman ehkä harmittaa kun ei voi kaikkia atribuutteja saada tappiin, vain 3 saa täyteen ja loput jämät ripotella, tai sit voi jotenki tasaisesti jakaa mut joissain on ne parhaat skillit jotka saa kun kyseinen atribuutti on level 20. Hieman siis pitää pähkäillä, olenki hieman säästellyt pisteitä että pitää nyt miettiä millaisen hahmon tästä loppujen lopuks haluaa.

Hyvin ikävää että tää peli sai paskaa niskaan, toki varmasti ihan syystä mut tuntuu että kaikki se hyvä jotenki hautautui sen paskan alle eikä siitä pahemmin puhuttu julkasussa koska sitä paskamyrksyä oli hauskempaa seurata. Ite odotin ihan tarkoituksella PS5 versiota koska semmosta luvattiin niin ei ollut kiirettä, mutta nyt jos koskaan jos tämä on vielä pelaamatta kannattais ehdottomasti kokea! Peli kaatunut 3 kertaa 70h aikana, vastaan tullut hyvin pieniä bugeja jotka ei kyllä ole pilannut fiilistä.

Olen myös yllättynyt miten hyvin ajaminen tässä on tehty, sitäki toki parannettu mitä se alunperin oli, kuulemma. Mut autois tuntuu olevan painoo eikä vaa et ne hoverboardaa.
Tämä kuuluu witcher 3 kanssa itselle top 5 peleihin, kyseisen pelifirman tuotokset siis maistuu. Itseäkin harmittaa todella paljon cdpr puolesta tuo miten julkaisussa lytättiin täysin ja varmaan monella jää sen takia aivan uskomattoman mahtava peli kokematta. Sijoittajat sielä luultavasti on painostaneet aikataulun kanssa, mutta eihän sitä käy kieltäminen, että tätä peliä ei olisi ikinä saanut edes julkaista last gen konsoleille. Aloitin ps4 versiolla, mutta lopetin noin 10h jälkeen ja jäin odottelemaan ps5 päivitystä. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Tuleva Phantom Liberty-lisäri on tämän vuoden odotetuin peli itselle re8 PSVR2-version ohella (joka on tarkoituksella vielä pelaamatta). Paineet saada tuo lisäri onnistumaan on varmasti kovat ja ilmeisesti tätä onkin tekemässä useampi sata ihmistä. Kovaa settiä luvassa, usko on kova.

Onks siitä lisäristä jotain tietoo että milloin se julkastaan? Itte toivoisin tähää pelii jotain endgame tyyppistä härdellii, ensin teet hahmon ja kaikkee mut sit ilmeisesti tarinan ja mitä näitä NCPD skannereita onkaan nii ei jää käteen muuta kun hahmo jolla ei tee mitään. Ei sen tarttis ees mitään niin ihmeellistä olla, dying light 2 tyyppiset dailyt ja chapter tyyppiset missiot olis ihan riittäviä alkuun. Dying light kakkosta sentää luvattu päivittää 5 vuotta niin ilmasilla kun maksullisilla, cyberpunk ei ikävä kyllä saa tämmöstä kohteluu.

Nony tuli ensimmäistä kertaa peliä rikkova bugi vastaan, nimittän naishenkilö kusi talon seinään seisaltaan!

Nyt 4 leveliä vaille level 50 ja hahmosta saanut just sellaisen kun kuvittelin. Muutamaa otteeseen kyl laittanut perkkejä uusiks kun alkuun niitä lykkäs vähä minne sattui, onneks niitä voi käyttää uudelleen maksua vasten. Tosin atribuutteja joita pitää hieman harkitummin käyttää, täs kun ei voi hahmoa tappiin laittaa pitää miettiä tarkemmin ja jostain se on aina poissa. Esim: Jos haluaa shotgun damaa joka on bodyssa, mutta se vaatii 20 atribuutti pistettä että saat sen 50% shotgun damaa, mut kaikki muu siinä body lootassa ei sit paljon kiinnosta mut todella paljon haluat just sen yhen perkin käyttöön, sit taas jossain toises looras on joku yks mitä halaut mut seki vaatii tyyliin 18 atribuutti pistettä jne.

Quickhacksiin laitoin kaiken eikä se kaduta yhtään, jotenki vähä ehkä jopa liian OP buildi musta, siinä kärytät kaikkien sirut ja pakotat itsemurhaan ja katselet vaan sivusta ja popsit popcornia, cooldown olematon. Yhen mission tein että kärytin kaikkien aivot eikä kukaan tiennyt että mikä iski. Sit toinen et panostin sen verran teräsaseisiin, craftasin Jinchu-Maru legendaarisen katanan, ei paljon kyl tarvii ampuma aseita käyttää, hakkeroi ja fileeroi kaiken. Aseena smart smg joka ampuu headshottei ja aiheuttaa myrkkyä, sillä sit ihan vaihtelun vuoksi.

Mut tämmöstä hakkeri-ninja tyyppiä hain ja näyttäis toimivan.

Nyt on peli tarinan osalta läpi, tuli pelattua kaikki vaihtoehtoiset loput, mitä tulee hahmoihin ja tarinaan tämä oli pitkästä aikaa peli joka sen saralla yltää helposti sinne A kastiin, aivan loistava. Itse kaupunki ja ympäristö myös, nyt sit olis vielä mappi täynnä sivutehtäviä, keikkoja ja kaikkee muuta sälää, pelikellossa jo 170h ja uskomatonta kyllä tekemistä tuntuu olevan vielä pilvin pimein.

Onks kukaa muuten seurannut sitä mysteeriä mitä pelaajat ovat yrittäneet ratkasta jo 2 vuotta? Kyseessä on siis patsas jonka ympärillä rukoilevia munkkeja jossa on koodi FF:06:B5. (puolikas mac osoite on jo mainittu miljoonaan kertaan) Kyseisiä patsaita on ripoteltu pitkin mappia sekä miniversio uusiin ostettaviin asuntoihin, mutta vain yhessä patsaassa on oikea vihje tjsp, itse tekijätkin väittää että vihje on tutkimisen arvoinen, mitä ikinä se sitten onkin mutta kyseistä easter eggiä ei vielä tähää päivää asti ole selvitetty että mikä se sitten mahdollisesti voisi olla.

Ite liityin reddittiin kyseiseen ketjuun, ei sillä et mä nyt ratkaisisin tän päiväs mutta jotenki kiehtovaa ihan vaa seurata ja liikkeellä on yhtä jos toista salaliittoteoriaa.

Nyt on peli tarinan osalta läpi, tuli pelattua kaikki vaihtoehtoiset loput, mitä tulee hahmoihin ja tarinaan tämä oli pitkästä aikaa peli joka sen saralla yltää helposti sinne A kastiin, aivan loistava. Itse kaupunki ja ympäristö myös, nyt sit olis vielä mappi täynnä sivutehtäviä, keikkoja ja kaikkee muuta sälää, pelikellossa jo 170h ja uskomatonta kyllä tekemistä tuntuu olevan vielä pilvin pimein.
Piti oikeen käydä tarkistamassa oma pelikello, joka näytti 85h. Kaikki sivutehtävät ja keikat tehty, muutama auto vielä hommaamatta. Ja omasta mielestä oon pelannu nautiskellen, toki en oo lukenu läheskään kaikkia shardeja enkä oo tehnyt kuin yhden lopun tarinassa. Miten oot saanu tuohon noin paljon tunteja upotettua?? :oops::D

No melko paljon aikaa meni ihan pelin opettelussa, sekä ihan vaan perinteisessä häröilyssä/fiilistelyssä, enkä tiedä nostaako peliaikaa se että on valikossa? Mullon vielä mappi täynnä NCPD skannereita ja sivutehtäviä ja keikkoja sekä ne autot tietenkin sit photomode, en tiedä nostaako sekin peliaikaa. Enkä ole käyttänyt fast travelia, kyllähä näistä alkaa kertyy.

Mulla muistaakseni pleikkari näytti 125 tuntia. Kaikki mahdollinen tehty silloin pari vuotta sitten eli kaikki skannerit, autot, lopetukset jne, kuvia joku n.30 kpl ellei enemmän sekä kaikki shardit luettu ja fast travelia taisin käyttää kerran.
Muutenkin tuli pelattua hakkerina sniikkaillen.

Kyllä mä veikkaan sen kellon tikittävän myös photomoden aikana. Se ainakin selittäisi miksi virtuaali kuvauksesta innostuneilla on varsin reippaasti tunteja vaikka peliä olisi vielä paljon jäljellä.

Ylös Bottom