Dragonfly
KonsoliFIN Alumni
En siis todellakaan puolustele ja pidä hyvänä, että työntekijöitä kohdeltaisiin huonosti. Se on aina väärin! Sanon silti vain, että asiassa ja tuollaisissa projekteissa on myös se toinen puolensa. Deadline on oltava olemassa.
Tämän pelin kohdalla tuo kahden kuukauden lykkäys ei itseäni sinänsä harmita oikeastaan ollenkaan. Jos peli nyt tulee ulos lopulta marraskuussa, niin se on todella hyvä ja osuva nimike siihen tulevan PS5:n kylkeen, vaikka kyseessä olisikin "vain" sellainen "PS4.5-versio" pelistä.
Näissä projekteissa deadline on käytännössä julkaisupäivä. Tai no jonkin verran aikaisemmin pelin pitää tietysti olla valmis ja mennä kultaan. Nyt tätä julkaisupäivää on siirretty kahteen kertaan. Eikö alkuperäinen julkaisu ollut tarkoitus olla joskus maaliskuussa? Eli tämä on nyt sitten siirtynyt sen kahdeksan kuukautta. Näin pitkälle siirtäminen tuntuu siltä, että peli on valmis sitten kun se on valmis tyyppiseltä lähestymistavalta. Deadline silti on, koska joku julkaisupäivä on annettu. Mitä tämä tarkoittaa pelin laadun suhteen? Toivottavasti hyvää, mutta samalla tällaiset julkaisupäivän siirtelyt voivat kertoa ongelmista pelin kehityksessä.
Julkaisupäivän siirtyminen marraskuulle on henkilökohtaisesti vähän harmi olettaen, että uudet konsolit julkaistaan niin ikään marraskuussa. Sieltä on tulossa ainakin yksi, ehkäpä jopa muutama, sellainen nimike, jotka saattavat varastaa valokeilaa Cyberpunkilta.