Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Cyberpunk 2077

Hullulta kuulostaa että maksellaan jostain lähdekoodista miljoonia ja sillä ei lopulta tee hevonvttua. Noh, julkaisufarssi sai ansaitsemansa jälkilöylyn. Ehkä seuraavalla kerralla sitten paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan paras video mitä olen tästä katsonut.
Bugien, cdpr:n valehtelun ja muun valittamisen sijasta keskitytään siihen mikä pelissä toimii eli hahmot, tehtävät, tarina, dialogi ja yleinen tunnelma.
Hyvin kirjoitettu sekä editoitu ja tyyppiä on kiva kuunnella.
Miinuksena spoilerit joten tätä ei oikein voi sellainen katsoa joka arpoo, että ostaako pelin vai ei ja pituutta on likemmäs 1.5 tuntia, mutta eihän sitä ole pakko kerralla katsoa.

 
Tänään pamahti tarina läpi ja 63 tuntia oli kellossa.
Ilmeisesti oli jossain vaiheessa vilahtanut jo act 3 teksti ruudulla sillä seuraava päätarina tehtävä heitti point of no return viestin ruudulle.
Otin sen monien mielestä parhaan lopetuksen:
Eli Panam lopetus jossa lähdetään aldecados jengin kanssa johonkin kauas pois.
Aluksi olin kyllä pettynyt kun vaikutti siltä, että peli oli kokonaan unohtanut mun romanssin Judyn kanssa, mutta olihan se siellä leirissä odottamassa.

Tuosta jäi kyllä hemmetin hyvä fiilis, mutta kuten jollain toisellakin täällä niin myös mulla peli kaatui kesken lopputekstien joka hieman latisti tunnelmaa.
Tekemistä olisi vielä vaikka kuinka ja kun nyt viimein voin katsella kritiikki videoita ilman pelkoa spoilereista niin kyllä niissä taas vilahti muutama hahmo joita en ole vielä tavannut kertaakaan.

Kaikenlaisen pikku sälän ilmestyminen asuntoon tehtävien jälkeen on myös kiva pikku yksityiskohta ja bongasin ainakin Panam ja River tehtäviin liittyviä tavaroita ja sen yhden poliitikon julistekin oli ilmestynyt seinälle.
Asunnollehan saa myös kissan joka varmaan on kohtuu yleistä tietoa.
Tuonhan saa kun menee kämpän ovesta pihalle ja lähtee vasemmalle ja kun käytävä kääntyy oikealle niin siinä heti kulman jälkeen on lattialla ruokakuppi johon voi laittaa kissanruokaa jota voi löytää ihan randomisti vaikka tapetulta vihulta.
Sitten menee kämpille nukkumaan ja seuraavana päivänä siellä on mr.nibbles syömässä ja sen voi napata mukaan.
Mites tuon kissan kanssa? Ei löydy tuota shardia roskiksesta. Tuleeko vasta tietyssä vaiheessa peliä, vai?
 
Täältä taitaa löytyä kaikki pelin radiokanavat:
https://www.youtube.com/user/VersusMusicOfficial/videos

Pääsee kerrankin kuuntelemaan noita biisejä ilman, että ne leikkautuu kesken jonkun uutislähetyksen takia.
Muutenkaan en tiedä bugasko mulla radio vai ei, sillä aina kun kesken biisin alkoi uutiset niin koitin vaihtaa kanavaa, mutta joko se ei vaihtunut tai sitten ne uutiset tulee joka kanavalta just samaan aikaan.
 
Täältä taitaa löytyä kaikki pelin radiokanavat:
https://www.youtube.com/user/VersusMusicOfficial/videos

Pääsee kerrankin kuuntelemaan noita biisejä ilman, että ne leikkautuu kesken jonkun uutislähetyksen takia.
Muutenkaan en tiedä bugasko mulla radio vai ei, sillä aina kun kesken biisin alkoi uutiset niin koitin vaihtaa kanavaa, mutta joko se ei vaihtunut tai sitten ne uutiset tulee joka kanavalta just samaan aikaan.



Spotifyista itse kuunnellut noita biisejä mitä sieltä radiosta tulee. Vol. 1-4 löytyy.
 
Helmikuu lähenee loppuaan ja itse asiassa eletään jo kuun vikaa viikkoa, onko siitä toisesta isosta 1.2 patchin ajankohdasta kuulunut mitään? Tai sisällöstä? Joko tämän kimppuun uskaltaisi pikku hiljaa :D
 
Helmikuu lähenee loppuaan ja itse asiassa eletään jo kuun vikaa viikkoa, onko siitä toisesta isosta 1.2 patchin ajankohdasta kuulunut mitään? Tai sisällöstä? Joko tämän kimppuun uskaltaisi pikku hiljaa :D

Eiköhän se tämänviikon aikana saavu, siellä vaan yritetään varmasti puristaa jokainen bugi pois pelistä mitä pystytään, osataan ja keretään. Sitten varmaan tulee pitkä tauko ennenkuin saadaan mitään isompaa patchia, toivottavasti syksyllä ehkä jotain tekoäly parannuksia ja muita ominaisuuksia.
 
Veikkaan ettei vähää aikaan tuu mitään patchia ku lähdekoodit sun muut pöllittiin. Rupesin iteki pelaamaan tätä ku tuskin ikinä korjaantuu vaaditulle tasolle :D
 
Näin siinä sitten kävi. Totta kai tuollainen tietomurto vaikuttaa firmaan. Onneksi ei siirtynyt kuitenkaan kovin kauas.

Näytä liitetiedosto 6046

En osta selitystä kokonaan, vaikka ei sillä olekkaan merkitystä lopputulokseen. Hyvä että siellä yritetään ilmeisesti tehdä korjaukset kunnolla.

Luulempa, että pohjimmaisena syynä on jälleen, ylioptimistinen aikataulu korjausten tekemisessä.
 
En osta selitystä kokonaan, vaikka ei sillä olekkaan merkitystä lopputulokseen. Hyvä että siellä yritetään ilmeisesti tehdä korjaukset kunnolla.

Luulempa, että pohjimmaisena syynä on jälleen, ylioptimistinen aikataulu korjausten tekemisessä.
Itelläkin kieltämättä vähän sellainen "onni onnettomuudessa" fiilis tästä selityksestä, mutta odotellaan nyt taas yksi kk lisää. :D
 
Usko on menny jo, ruudun pätkiminen performancella ei ole julkasun jälkeen parantunu missään patchissa, nyt vaa pelaa raakileena läpi. Muutamat savet joutunu ottaa taaksepäin eipä siinä nyt ihmeitä mutta ettei tota minimapin zoomiakaa nyt tähän päivään mennessä ole saatu paremmaks et zoom out tulis nopeuden mukaan vaikka, ärsyttävä pelaamista haittaava tekijä. Sen verran hyvää kuitenki löytyy et jaksaa luikauttaa läpi.
 
Ei nyt hirveästi yllättänyt lykkäys ja luottoa löytyy vielä, että parantavat asioita. PS5:llä toimii omaan silmään sen verran hyvin, ettei niin väliä tällä lykkäyksellä, mutta kyllä perus-PS4:llä jätin suosista laatikkoon joulukuussa, kun meno oli sellaista nykimistä ettei mitään rajaa.
 
tota minimapin zoomiakaa nyt tähän päivään mennessä ole saatu paremmaks et zoom out tulis nopeuden mukaan vaikka, ärsyttävä pelaamista haittaava tekijä. Sen verran hyvää kuitenki löytyy et jaksaa luikauttaa läpi.
Tuon voisivat korjata, olet oikeassa. Aluksi tuo sapetti, ennen kun hoksasi käsijarrun käytön. Tein lopulta kaikki käännökset käsijarrun kanssa, joka onnistuu ihan hyvin, joten ei sitten loppupeleissä enää paljoa häirinnyt. Kannattaa kokeilla!
 
Itse päätin eilen taas jatkaa pelaamista kahden viikon paussin jälkeen ja kyllä taas maistuu.
Toisaalta en mä tähän alunperinkään kyllästynyt, mutta loistavan lopetuksen jälkeen vaan tuntui tyhmältä palata heti kaduille takaisin.
Kerryltä oli vielä kaksi tehtävää tekemättä ja nyt oletettavasti on nuo ns. isommat sivutehtävät tehty ja olenkin alkanut vaan tekemään niitä keltaisia gig hommia järjestelmällisesti alue kerrallaan.

Vaikka nuo toistaakin lähinnä muutamaa eri tyyppistä tehtävää niin on ne silti tarpeeksi vaihtelua tarjonneet ja yllättävän paljon noiden myötä tulee myös käytyä uusissa paikoissa.
Pari kertaa käyty jonkun hotellihuoneessa, huumelabrassa ja kahdella uudella yökerhollakin muutamia mainitakseni.

Melkein kaikki löytyvä loot tulee myytyä ja kova säästämis operaatio käynnissä jos kaikkien tehtävien jälkeen saisi ostettua kaikki autot.
Nyt on n.400 000 kasassa joten ainakin miljoona tarttis vielä saada.
Sitten jotkut vielä valittaa ettei rahalla tee mitään. Ei sitä ainakaan ns. legitisti pelaamalla liikaa tunnu tulevan kun ripperdoceillakin olisi vielä kiinnostavaa ostettavaa.
 
Tuli eilen katsottua taas yksi melkein kaks tuntinen video jonka yhdessä kohdassa verrattiin tätä ja witcher 3:sta.
Aiheena oli rpg mekaniikat ja se miten witcheria pidetään yhtenä parhaista roolipeleistä koskaan ja tätä haukutaan ja jopa cdpr itse vaihtoi nimetyksen open world action adventureksi.
Siksi olikin mielenkiintoista huomata kuinka cyberpunk tekee monet asiat paremmin mitä witcher.

Esim keskusteluissa on välillä ns. skill check valintoja jotka voi valita jos tarvittava statsi on tarpeeksi korkea.
Yleensähän nuo ei pahemmin vaikuta, mutta välillä voi saada vaikka avainkortin varastettua jonkun naaman edestä kun huijaa sen katsomaan muualle tai voit keskeyttää kahvilan ryöstön jos olet tarpeeksi kova tyyppi. Samaan tulokseen pääsee myös street kid taustainen V joka voi todeta jätkille, että ne on nyt väärän jengin alueella.
Muistin, että witcherissakin oli tuollainen mekaniikka ja niinhän siinä tavallaan olikin, mutta pystyit vaikuttamaan vain axii kyvyn avulla joka on lähinnä se "these are not the droids you are looking for" jedi temppu.

Samoin taistelu ja hahmonkehitys on cyberpunkissa paljon monipuolisempaa.
Witcher luonnollisesti voittaa siinä kuinka paljon valinnat vaikuttaa tehtävien lopputulokseen ja parissa asiassa tuli tasapeli.
Joten jos witcher 3 on roolipeli niin kyllä on tämäkin.
Vertailut alkaa 17min kohdalla.

 
Ylös Bottom