Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Souls-henkinen rangaistus olisi kunnon lohkaisu vitalitystä tai joku -10% soul droppiin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Onko tähän peliin tullu joku "easy mode" vaikeustasoon??

Kysymyksesi on niin laaja, että tähän on vaikea vastata yksiselitteisesti, mutta ehkä olet jo niin kokenut Souls-vääntäjä, että osaat ennakoida tilanteita riittävän hyvin ja pelaaminen on helppoa kuin heinänteko tai sitten hallitset pelaamasi hahmon niin hyvin, että selviät sillä yllättävistäkin tilanteista.

Anna pari esimerkkiä?
 
Vastaus: Dark Souls III

Kysymyksesi on niin laaja, että tähän on vaikea vastata yksiselitteisesti, mutta ehkä olet jo niin kokenut Souls-vääntäjä, että osaat ennakoida tilanteita riittävän hyvin ja pelaaminen on helppoa kuin heinänteko tai sitten hallitset pelaamasi hahmon niin hyvin, että selviät sillä yllättävistäkin tilanteista.

Anna pari esimerkkiä?

En todellakaan ole mikään kokenut souls-pelaaja. Mulla lähtee henki jatkuvalla syötöllä[emoji3] Kuulin vaan kaverilta että ois tullu joku helpompi vaikeustaso tähän peliin. En ole pelannu nyt kyseistä peliä ton vaikeuden takia. Peli makaa hyllyssä pölyyntymässä[emoji16]
 
Vastaus: Dark Souls III

RAUTALANKAA: Olet hollow: ei MITÄÄN invadereita. Et ole hollow: Kaikki invaderit mahdollisia --- NPC-invaderit --- Joita ei EDELLEENKÄÄN kohtaa jos on hollow. Yksinkertaista.

Olet väärässä. Yksinkertaista.
http://www.konsolifin.net/video/dark-souls-ii-ps4-gameplay-part-13-suomi-konsolifin
(1:13:10-1:15:00)

Toki on mahdollista, että kolmosessa Emberin käyttämättä jättäminen pitää kaikki tunkeilijat poissa. Kakkosessa kuitenkin tunkeutujien tahtia ei haittaa Hollow-tila millään tavalla.

Ja ei: en aio testata kolmosessa tuota samaa juttua. Asia ei ole vaivannäön arvoinen.
 
Vastaus: Dark Souls III

Olet väärässä. Yksinkertaista.

Toki on mahdollista, että kolmosessa Emberin käyttämättä jättäminen pitää kaikki tunkeilijat poissa. Kakkosessa kuitenkin tunkeutujien tahtia ei haittaa Hollow-tila millään tavalla.

Ja ei: en aio testata kolmosessa tuota samaa juttua. Asia ei ole vaivannäön arvoinen.
Jaha, olit näköjään löytänyt sen yhden(?) ainoan poikkeuksen. Tai no, ehkä ei yhden, koska tyypin vapautettua tulee hän useammasta paikkaa häiriköimään. Ja nimenomaan NPC, joten kuuluu tarinaan(sa).

Perustitko tuon väitteesi tuohon yhteen tyyppiin ja hänkö se on ollut se sinun ongelmiesi lähde? Yksi Sorcerer Navlaan ja olet peliä kokonaan muuttamassa?
(Tässä välissä googlailin, etten puhu läpiä päähäni:)
No, luin kuitenkin tuosta nyt vähän faktaakin ja en itse edes tiennyt, että DSII:ssa hyökkimistä todella tapahtuu myös hollow-isännille. Prioriteettina vain on human-muodossa pelaavat. Itse en kyllä huomannut eroa mutta kun olen muutenkin tottunut ajoittaiseen hyökkimiseen niin ehkä se on syynä tuohon. Toki myös tuosta pelistä on sen verran muutenkin aikaa ja sen jälkeen tullut Bb sekä DSIII, joten helpostipa tuollaisen olisi unohtanut vaikka olisi asian tiennytkin.

Tiesitkö muuten sinä tuota (epäilen että et, vaan kuvittelet edelleen, että hyökkiminen tapahtuu aina jokaisessa sarjan pelissä), vai perustitko tuon vain tuohon Navlaan-hahmoon? Tuo oli muutenkin vähän erikoinen tyyppi.

No, fakta tuntuu nyt kuitenkin olevan se, että yhdessä Souls-pelissä asiat toimivat noin. Kyseinen peli on muutenkin vähän kokeellisempi/erilainen tapaus, joten tuo on jollain tapaa ymmärrettävää. Pääosin kaava menee kuitenkin kuten sanoin. Miksi sinun muuten pitäisi noita asioita itse testailla? Käytä googlea järkevällä lähdekritiikillä niin äkkiä saat faktaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Jaha, olit näköjään löytänyt sen yhden(?) ainoan poikkeuksen. ---

Siis ei vain ollut jannussa miestä myöntämään olleensa väärässä.

No, luin kuitenkin tuosta nyt vähän faktaakin ---

Mistä tiedät sen faktaksi, jos kerran et itse testannut? Jos on mahdollisuus mennä itse talliin ja laskea hevosen hampaat, ei ole mitään syytä avata kirjaa lukien sieltä, montako hammasta hevosella on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Siis ei vain ollut jannussa miestä myöntämään olleensa väärässä.
No voi anteeksi! -> Olin väärässä. En kyllä missään väittänyt virheeni huomattuani, että olisin oikeassa. Lähinnä mielenkiinnon herätessä tutkin asiaa enemmän ja luettelin löytöni sen suhteen. Toisaalta ymmärsin, että puhuttaisiin yleisemmin Souls-peleistä eikä yhden pelin poikkeuksesta (jota en siis tiennyt edes olevan -> olin väärässä sisällyttäessäni myös sen väitteeseeni).

Mistä tiedät sen faktaksi, jos kerran et itse testannut? Jos on mahdollisuus mennä itse talliin ja laskea hevosen hampaat, ei ole mitään syytä avata kirjaa lukien sieltä, montako hammasta hevosella on.
Olen jonkun verran tilastotiedettä opiskellut ja se määrä testausta testin ollakseen jollain tapaa vakavasti otettava, on ihan liikaa, että sitä itse tekisin. Toki voin käydä pelaamassa jonkun kierroksen pelejä mutta kuinka oikeita tuloksia minä sieltä saisin? Mitä jos hyökkijöitä vain ei ole tai jotain muita muuttujia on pelissä? Kyllä minä enemmän luotan googlen läpivalaisuun tilanteesta: jos on monta sivua samasta aiheesta tekstiä niin tuskin asia silloin muuta on kuin paikkansa pitävä.

Kysyinkin sinulta jo aiemmin, että perustatko faktasi tuohon yhteen pelivideoon ja se nyt vain sattui osumaan oikeaan (tosin vain pelisarjan yhden osan suhteen)? Olit kyllä oikeassa tuon yhden pelin suhteen mutta kun vain 1/4 peleistä on poikkeus, niin sanoisin että kyllä tässä asiassa minulla on painavampi sana. Sinä olet kuitenkin tuon ominaisuuden vuoksi pelisarjaa muuttamassa ja se tosiaan on vain tuossa toisessa osassa. JA mikäli taas ilmaantuu jotain asian kumoavaa, niin disclaimerina: voin toki olla väärässäkin. Uskon kuitenkin hyvin vahvasti noihin eilisiin googletteluihini ja olet vapaa todistamaan toisin. Ei väärässä oleminen minulle mikään ongelma ole. Perustan kommenttini sen hetkisiin tietoihini. Joista osa on (kuten aina meillä ihmisillä) unohtunut tai muuten vain vääristynyt ajan kuluessa. Onhan se vähän huonoa keskustelua väittää asioita tarkistamatta faktoja mutta itse teet samaa kun yleistät tuon koko Souls-sarjan ongelmaksi. Se, että osuit oikeaan DSII:n suhteen - tai vaikka tiesit sen faktaksi kyseisessä pelissä - ei muuta asiaa mihinkään koko pelisarjan osalta.

Mitä hevosiin ja talleihin tulee: vähän on puurot ja vellit sekaisin. Tarvinneeko tuota nyt enempää edes avata.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Tulin katsomaan onko täällä tuosta uudesta patchista mukavaa keskustelua ilmoilla. Ikäväkseni huomasin, että 3 sivua taaksepäin ei löydy muuta kuin tätä samaa vääntöä ja kääntöä.

Tää peli, tai muutkaan Souls-pelit ei ole mikään "Elitistit vs. tavan pulliaiset". Pelejä voi pelata ihan kuka vaan. ON sitten jokaisen oma mielenkiinto ja asenne, että jaksaako peliä pelata sellaisenaan vai etsiikö jonkun toisen tekeleen tilalle. Mielipiteisiin on oikeus kaikilla, mutta tää menee jo aika naurettavaksi monelta suunnalta.
 
Vastaus: Dark Souls III

En tykkää tuosta uudesta weapon tier systeemistä.

Toki hyvä, ettei sl1 jätkiä inveidaa alussa tappiin kehitetyillä aseilla. Huono puoli on se, että peli muistaa jos asetta on levelöinyt eikä auta vaikka sitä ei enää olisi.Tyhmä juttu.
 
Vastaus: Dark Souls III

En tykkää tuosta uudesta weapon tier systeemistä.

Toki hyvä, ettei sl1 jätkiä inveidaa alussa tappiin kehitetyillä aseilla. Huono puoli on se, että peli muistaa jos asetta on levelöinyt eikä auta vaikka sitä ei enää olisi.Tyhmä juttu.
Olin myös hieman epäluuloinen tämän suhteen, mutta hyvin tasapainoiselta on toi PvP tuntunut. Jotkut aseet ovat kyllä täysin OP ja turpiin tulee sekunnissa, mutta pääasiassa tuntuu siltä että mies miestä vastaan on hyvin reilua. Pitää kyllä testailla tämä 1.09 regulation päivitys, kun tuolla on ihan mielenkiintoisia muutoksia. Tikarien critical damagen boostaus ja dark swordin pienimuotoinen nerffaus saattavat tuntua balanssissa oikein kunnolla.

Jos jotain kiinnostaa tuo tarkempi lista, niin redditissä on hyvinkin konkreettinen lista muutoksista:

https://www.reddit.com/r/darksouls3/comments/4qqhx3/regulation_109_list_of_changes/
 
Vastaus: Dark Souls III

Omalta osaltani voisin päättää tämän juupas-eipäilyn summaamalla omat mietteet. Suurin osa varmasti tullut jo sanotuksi mutta yritän saada kaiken vähän paremmassa muodossa esiin.

FelisLeon ja minun - sekä muiden pelisarjan helpotuksia vastustavien - isoin ero lienee se, että FelisLeo ei tunnu ymmärtävän sitä luultavasti isointa syytä, miksi olla muutoksia vastaan. Syyhän on se ns. pelin sielu, joka nimenomaan syntyy siitä, että peli on kaikille sama eikä tarjolla ole mitään helpompaa eikä myöskään vaikeampaa vaikeustasoa. Tästä, sekä pelin tavasta olla selittämättä oikein mitään täysin, syntyy tietty yhteisö. Yhteisö, jossa kaikki ovat samalla viivalla ja kaikki ovat kokeneet ne samat "kauhut". Yhteisö, jossa voidaan kertoa omista huomioista,
vertailla hahmoja ja sitä, mikä on kenestäkin ollut helppoa ja mikä vaikeaa. Menitkö sinä jonnekin levelillä 10 kun toinen uskalsi sinne vasta levelillä 50? Varmasti on erilaiset kokemukset.

Tämä yhteisöllisyys jäisi korkeintaan lore-pohdinnaksi mikäli peliin lisättäisiin vaikeustasot: asia, joka tuntuu olevan aina se pohjimmainen muutos. Missä muussa pelissä on samanlainen yhteisö kuin Souls-peleissä? Minä en tiedä yhtään. Eikä minulla ole ollut edes tarvetta eikä varsinkaan halua tutkia muiden pelien yhteisöjä: miksi olisi? Skaala on sen verran laaja, että kokemuksia olisi turhaa vertailla: joku on pelannut ultra easyllä ja joku insanella. Ei näitä kokemuksia voi suoraan vertailla mitenkään. Samanlaista loren kaivamistakaan ei oikein muista peleistä löydy ja silti FelisLeo ilmeisesti toivoo lisää alleviivausta ja selittämistä. Ei sillä, etteikö tosiaan vähän voisi esim. NPC-hahmojen tarinalinjoja selkeyttää niin, että osaisi edes oikeaan suuntaan lähteä. Kuitenkin kaikki, minkä voi oppia yksinkertaisesti kokeilemalla, ei tarvitse tutoriaalia. Tai sellaiseksi voisi naamioida pienoisen vihjauksen jonkun keskeisen NPC:n suusta, kuten nyt jo jonkun verran onkin ollut.

Vastakkain ovat ilmeisesti siis jonkinlainen yhteisöllisyys ja pelin tarjoaminen (vielä) suuremmalla yleisölle. Mielipiteeni on edelleen se, että kuten kaikki eivät pidä mansikkajäätelöstäkään niin ei pelienkään tarvitse kaikkien sopia mahdollisimman monelle. Vai pitäisikö meidän muuttaa jäätelövalikoimaa niin, että suklaajäätelössäkin on jatkossa vähintään puolet mansikkaa, koska se menee paremmin alas tai jotain? Ja joo, ei ehkä paras mahdollinen vertaus mutta sinne päin.

FelisLeo on oikeassa kyllä bisnesnäkökulmasta: kehittäjälle tulisi tuohta taskuun luultavasti vielä hieman nykyistä enemmän. Voisi kuitenkin kysyä, että olisiko Souls enää se peli, jonka vuoksi sitä ostetaan? Jonkinlaisena vertauksena voisin käyttää Gears of War Judgmentia, joka oli jonkinlainen pettymys ainakin Gears-veteraaneille. Suurelle osaa uusia pelaajia se oli peli, jota pelattiin hetki ja siirryttiin muualle. Nyttemmin pelin seuraava osa on taas palannut kolmannen osan linjoille kun pelin valtavirtaistaminen ei ollutkaan se paras juttu. Vai miten tuo muutos pitäisi ajatella? Eikö Judgmentin linjalla olisi kannattanut jatkaa jos se olisi ollut rahahanoja aukova ihme? Tässä ei nyt tosin ole helpotuksesta kyse mutta valtavirtaistamisesta ainakin. Tosin kyllä jatkuvasti ruudussa tähtäämättäkin näkyvää tähtäintä voisi jo helpostukseksi sanoa.

Uskoisin että Souls-sarjalle kävisi samalla tapaa: ensin voisi tulla paljonkin uutta verta kokeilemaan mutta lopulta en usko siitä kovin monen innostuvan ja nämä uudet kävijät siirtyvät takaisin muiden teosten pariin. Mitä tällä on saatu aikaan? Pilattua toimivaa pelisarjaa yrittämällä saada sille enemmän yleisöä (eli rahaa). Ne uskolliset pelisarjan veteraanit hylkäävät ehkä pelisarjan kokonaan tai vähintään joutuvat odottamaan sitä "oikeaa" jatkoa pitempään.

Mitä taas tulee Bloodborneen: tämä on oikea tapa hoitaa pelin "muutokset". Peli on sen verran erilainen Soulseihin verrattuna, että ei ollut kuin hyötyä tehdä siitä erillinen pelinsä. Kukaan ei nimenomaan valittanut Bloodbornen eroista Soulseihin, koska peli ei ollut Dark Souls. No, joku voisi sanoa, että eihän GeoW Judgmentkaan ollut Gears 4 mutta minusta jo se riittää, että pelissä on pelin nimi. Oli se sitten numerolla varustettu tai ei.

Omalta osaltani yritän jättää nyt tästä aiheesta väittelyn tähän. Tosin mikäli joku vielä tarttuu johonkin niin, että koen sen kaipaavan vastausta, niin en voi luvata ettenkö vastausta raaputtaisi. Tavoite on kuitenkin painua takaisin lukuporukkaan ja jättää kirjoittelu niille, joilla ehkä on jotain uuttakin tarjottavaa.
Tulin katsomaan onko täällä tuosta uudesta patchista mukavaa keskustelua ilmoilla. Ikäväkseni huomasin, että 3 sivua taaksepäin ei löydy muuta kuin tätä samaa vääntöä ja kääntöä.

Tää peli, tai muutkaan Souls-pelit ei ole mikään "Elitistit vs. tavan pulliaiset". Pelejä voi pelata ihan kuka vaan. ON sitten jokaisen oma mielenkiinto ja asenne, että jaksaako peliä pelata sellaisenaan vai etsiikö jonkun toisen tekeleen tilalle. Mielipiteisiin on oikeus kaikilla, mutta tää menee jo aika naurettavaksi monelta suunnalta.
Ymmärrän harmituksesi väännöstä mutta ei täällä juuri muutakaan viestejä ole pitkään aikaan ollut tarjolla. Olet vapaa - kuten teitkin jo - muuttamaan keskustelua haluamaasi suuntaan.

Ja kuten voit yltä lukea: saa tämä mihinkään johtava väittely minun osaltani ollakin jo tässä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Tuli palattua pelin pariin monen viikon jälkeen ja jotenki iski kauhia tylsyys!? Ei tämmöstä tullut missään välissä ja peli tuntu kauhian hitaalta ja laiskalta :( varmaan tuo 30 fps sen tekee mutta pakko sanoa että ei tätä ollu mukava pelata sitten yhtään.. Katsotaan vielä huomena miltä peli maistuu mutta epäilen että ei Ota enää otteisiinsa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Itselläni Dark Souls III:n tauko johtuu lähinnä Witcher 3:n uusimmasta lisäristä. Tosin tauolle kolmos-Souls meni jo aiemmin kun kyllästytti nuo pelin huonosti toimivat covenantit.

En nyt muista olinko tällä foorumilla asiasta kirjoittanut mutta nuo automaattisesti summonoivat covenantit eivät siis toimi yhtään. Pelissä ei olisi enää kuin autosummon-covenanteista saatavien kamojen keräys ja voisi sanoa sen olevan 100% pelattu. Kolme (tai oliko jopa neljä) kierrosta on vedetty ja kaikki muu tehty ja kerätty. Ensimmäisen pelikerran jälkeen tuli jo kaiveltua tietoa, että mitä kaikkea oli missannut. Yllättävän vähän verrattuna aiempiin peleihin.

Yksi noista covenanteista kyllä toimi kiitettävästi. En ymmärrä mikä noissa muissa on ongelmana. Googlailtukin on mutta apua ei oikein löydy. Ratkaisu voisi olla aloittaa peli alusta, jolloin ainakin osassa noissa voisi olla isompi mahdollisuus tulla summonoiduksi. Se tarkoittaisi vain kaiken muunkin uudelleen tekemistä. Tai ainakin per kerättävä osa-alue, kuten miraclet, faithit ja sormukset.

Saapa nähdä jääkö tämä kolmas osa Demon's Soulsin kaveriksi pelisarjan peleistä, joista ei ole kaikkea saanut tehdyksi ja kerätyksi. Demon'sissa meni järki siihen tendencyyn kun meni hukkaan kokonainen pelikerta kun teki yhden virheen. Onneksi sitä ei otettu enää mukaan myöhempiin peleihin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ihan samoja fiiliksiä. Siksi aiemmin ehdinkin jo kirjoittelemaan, että seuraavassa pelissä tarvitaan isompia muutoksia. Vaikka pelisarja on itelle ollut nro 1 niin aikansa kutakin.

Varmasti ostaisin vielä kerran uuden melkein samanlaisen soulsin, mutta sitten kritiikki alkaisi olemaan jo kovempaa omastakin suusta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Nyt on noin 9 tuntia takana ja LVL on 43 sekä classina Ritari :D Deacons of the Deep pomon sain just piestyä niin herääkin kysymys että mihis sitten?

Lähdenkö takasi tonne suolle mistä olen yhden liekin jo sammuttanut?
 
Ylös Bottom