Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Kertokaas nyt vielä, mikä hyöty tuosta hollowingista ylipäänsä on?
 
Vastaus: Dark Souls III

Kertokaas nyt vielä, mikä hyöty tuosta hollowingista ylipäänsä on?

En tiedä onko siitä varsinaisesti mitään hyötä. 5 "ilmaista" leveliä saa, mutta se tulee kalliiksi jos tota lähtee parantamaan. Sen oon lukenu että kun pelissä on useita erilaisia loppuja, niin yksi lopuista vaatii Hollowingia
 
Vastaus: Dark Souls III

Aika vähän on löytynyt, mutta yksi tuolla suunnilla tuli vastaan:
Great Scythe. Taisi löytyä siitä ennen kolmosbossia kun se jättiläinen heittää niitä keihäitä sinne alueelle, tai sitten sieltä tornihissin puolivälin kun pyärit kielekkeelle ja Onionbron kanssa lahtaat sen tulidemonin. Jostain niiltä main taitaa löytyä.

ei sekään päivittämättä skaalaa ku C:n arvoisesti DEX. +3 on sitten jo B ja varmaan A tulee lopuksi kun on tapissa. Sharp-polulla tiesti voi olla parempikin skaalaus.
Kiitos, täytyy käydä siellä tutkimassa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Kertokaas nyt vielä, mikä hyöty tuosta hollowingista ylipäänsä on?

Muistelen lukeneeni ennen pelin julkaisua, että peliin pyrittäisiin jollain muotoa tuomaan Demon's Soulsista tuo maailmojen tendencyt. Siinä pelissä tappamalla NPC hahmoja maailma muuttui "pimeämmäksi" ja bosseja kukistamalla taas "valkoisemmaksi". Eri tendencyt vaikutta eri sivutehtäviin ja uusia eventtejä saattoi maailmaan tulla. Oisko tässä toi hollowing samaa sarjaa, eli jos sen levuttaa täyteen niin maailmaan avautuu tai ilmestyy jotain uusia juttuja? Tai ainaki toi jo mainittu loppuratkaisu.

Tämäkin siis omaa mutuilua vaan, en lähde spoilaan itteäni googlettamalla.
 
Vastaus: Dark Souls III

Vastaus löytyisi varmasti etsimällä, mutta laiska kun olen ja mietin pelin noukkimista töiden jälkeen, niin osaako joku selittää kuinka tässä toimii moninpeli?

Bloodborne oli aikaisemmin, tykkäsin kovasti, mutta vaikutti kyllä hankalasti toteutetulta se kellojen kilistely kaverin saamiseksi peliin. Piti levelit olla lähekkäin ja muuta.

En kerennyt Bloodbornessa mestariksi kehittyä, ja mietin että saako tässä sitten apuja hankaliin pomomatseihin :D Paljon näkyy pelaajia kaverilistalla.
 
Vastaus: Dark Souls III

Vastaus löytyisi varmasti etsimällä, mutta laiska kun olen ja mietin pelin noukkimista töiden jälkeen, niin osaako joku selittää kuinka tässä toimii moninpeli?

Bloodborne oli aikaisemmin, tykkäsin kovasti, mutta vaikutti kyllä hankalasti toteutetulta se kellojen kilistely kaverin saamiseksi peliin. Piti levelit olla lähekkäin ja muuta.

En kerennyt Bloodbornessa mestariksi kehittyä, ja mietin että saako tässä sitten apuja hankaliin pomomatseihin :D Paljon näkyy pelaajia kaverilistalla.

Tässä on sekoitettu vanhaa Dark Soulsia ja Bloodbornea. Eli edelleen toimitaan samoin kuin aikaisemmissa Dark Souls peleissä, coopit toimii kutsu-periaatteella, yleensä sessio loppuu viimeistää alueen pomon kaatamiseen, tai hostin tai cooppaajan kuolemaan.

Jos sä haluat kutsua jonkun sun peliin, sulla pitää olla päällä sellainen Ember-tila, tällä sä näet maassa olevia kutsumerkkejä. Sitten vaan aktivoit sellaisen merkin ja tämän merkin jättäjä liittyy sun peliin. Jos sä haluat itse liittyä jonkun peliin niin jätät oman merkkisi.

Kaverin kanssa voi coopata niin että sovitte yhteisen salasanan joka laitetaan network-asetuksiin. Ja kun teillä on sama salasana niin näette vaan toistenne kutsumerkit. Sovitte paikan mihin merkki laitetaan ja toinen menee aktivoimaan sen. Kaikki mitä tapahtuu hostin maailmassa, tapahtuu vain siellä, sä oot vain apuri ja pomot yms. sun pitää kaataa sun omassa maailmassa

Varsinaista käsikädessä pelailua alusta loppuun tässä ei ole, vaan joka alueelle pitää aina kutsua erikseen. Peli on kuitenkin tehty enemmän yksin nautittavaksi, ja pahan paikan tullen voi kutsua apuja. Toki on niitäkin jotka pelaa porukalla pelin läpi, mutta silloin pitää jokaiselle tehdä samat alueet ja samat pomot. Tässä on myös samanlainen leveliraja kuin bloodbornessa, en tiedä miten tarkka ja miltä väliltä. Jo miltein senkin takia unohtaisin käsikädessä pelailut ja luottaisin randomiin cooppiseuraan.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tässä on sekoitettu vanhaa Dark Soulsia ja Bloodbornea...

Loistavaa selvennystä Hutulta taas kerran. Hyvä kun joku opastaa noobeja :)

Vielä kun saisi selvennystä tuohon invaamiseen. Eli millä kaikilla mahdollisilla tavoilla mun peliin joku voi tunketua?

Eilen huomasin kaupassa jonkun 2000 sielua maksavan dried fingerin. Liittyy monipeliin, mutta pikkusen meni kuvaus ohi. Using the Dried Finger resets the invasion timer and allows a host player to summon a 3rd phantom as well opening themselvs up to a 2nd invading phantom. Eli niinku mitä?
 
Vastaus: Dark Souls III

Loistavaa selvennystä Hutulta taas kerran. Hyvä kun joku opastaa noobeja :)

Vielä kun saisi selvennystä tuohon invaamiseen. Eli millä kaikilla mahdollisilla tavoilla mun peliin joku voi tunketua?

Eilen huomasin kaupassa jonkun 2000 sielua maksavan dried fingerin. Liittyy monipeliin, mutta pikkusen meni kuvaus ohi. Using the Dried Finger resets the invasion timer and allows a host player to summon a 3rd phantom as well opening themselvs up to a 2nd invading phantom. Eli niinku mitä?

Heh :)

Tietäkseni sulla pitää olla se Ember päällä jotta invaasio on mahdollista, jotain hyvää, jotain pahaa, perus Dark Soulsia :D Ember kun nostaa sun maksimielämää sen 30% niin se avaa samalla oven invaasioille. Invaasioita voi olla niin oikeiden pelaajien tekemänä kuin tietyissä kohdin ilmestyvien NPC-inveiderien toimesta. NPC-invaasioista saa usein palkinnoksi uniikkia varustetta.

Näis peleis on aina ollut noita covenantteja, ja miltein kaikki on pvp-painoitteisia. Tossa tulee Undead Settlementin jälkeen alueita joissa tulee invaasioita, tietyt covenantit vartioi näitä alueita ja yrittää estää sun etenemisen siellä. Aina ei toki invaasioita tule, ja tässä saakin olla vähän vainoharhainen että jos nyt menen tuosta niin tuleeko joku päälle vai, uskaltaako tuosta mennä ;)

Sä voit itsekin liittyä tuollaiseen covenanttiin, jolloinka sut automaattisesti kutsutaan puolustamaan maita ja mantuja kun joku mestoille ilmestyy Emberit loimuten. Kun sä suoritat palvelusta covenantillesi niin siitä saa voitetuista pelaajista esineitä, ja näitä esineitä kun antaa pomolle, nousee covenantin taso ja saa erikoispalkintoja joita ei muualta välttämättä saa.

Tosta sormesta en osaa sanoa, ehkä se tekee sen minkä lupaa, nostaa maksimicooppaajien määrää yhdellä (maks 3 apuria plus sinä), mutta avaa portin ylimääräselle invaasiolle.
 
Vastaus: Dark Souls III

Vähän sekavaa tuo covenant meininki, kun eilen tosiaan kävi niin, että joku tunkeutui minun peliini (todennäköisesti npc) ja hetken päästä mukaan liittyi myös sininen npc hahmo. Olin käsittänyt oman covenanttini kuvauksesta, että tämä sininen npc oli tullut suojelemaan minua maailmaani tunkeutuneelta hyökkääjältä.

Kävi kuitenkin niin, että tämä sininen sankari ampui minua jousella, eikä kiinnittänyt minkäänlaista huomiota punaiseen heeboon, joka sitten laittoi tuon sinisen tyypin kylmäksi aika nopeaan. Tapoin sitten yksin tuon punaisen inveidaajan.

Oliko nämä nyt npc-hahmoja ja peli jotenkin vaan bugasi? Kun nämä tyypit kuitenkin tappeli keskenään? Tai toinen tappeli.. Niin ja tämä kaikki siis tapahtui metsässä/suolla, jossa on niitä isoja rapuotuksia.

Oli miten oli, 10h takana, kolme bossia nurin ja yllättäen tutoriaalibossi tuotti eniten päänvaivaa. Aattelin vetää str/dex buildia, longswordia päivitellen. Hiton hyvin on kyllä peli maistunut!
 
Vastaus: Dark Souls III

Aivan järkyttäviä vihuja heti alkuun, nimittäin nuo lothric knightit. Omalla pyromancerilla ei tee mitään, koska blokkaavat kaikki range attackit sillä helvetin kilvellä. Lähitaistelussa taas jyräävät loppumattomalla staminalla ihan 6-0. Asiaa ei auta, että niillä tuntuu HP:takin piisaavan. Helvetin typerältä tuntuu grindata noita alkupään 50 soulin vihuja, kun eteenpäin ei yksinkertasesti pääse.
 
Vastaus: Dark Souls III

Vähän sekavaa tuo covenant meininki, kun eilen tosiaan kävi niin, että joku tunkeutui minun peliini (todennäköisesti npc) ja hetken päästä mukaan liittyi myös sininen npc hahmo. Olin käsittänyt oman covenanttini kuvauksesta, että tämä sininen npc oli tullut suojelemaan minua maailmaani tunkeutuneelta hyökkääjältä.

Kävi kuitenkin niin, että tämä sininen sankari ampui minua jousella, eikä kiinnittänyt minkäänlaista huomiota punaiseen heeboon, joka sitten laittoi tuon sinisen tyypin kylmäksi aika nopeaan. Tapoin sitten yksin tuon punaisen inveidaajan.

Oliko nämä nyt npc-hahmoja ja peli jotenkin vaan bugasi? Kun nämä tyypit kuitenkin tappeli keskenään? Tai toinen tappeli.. Niin ja tämä kaikki siis tapahtui metsässä/suolla, jossa on niitä isoja rapuotuksia.

Oli miten oli, 10h takana, kolme bossia nurin ja yllättäen tutoriaalibossi tuotti eniten päänvaivaa. Aattelin vetää str/dex buildia, longswordia päivitellen. Hiton hyvin on kyllä peli maistunut!

Villi arvaus, että eivät olleet NPC. Laitan spoilereihin, koska vastaus spoilaa alueita ja covenanttia:
Sininen voi tietysti olla toi Blue Sentinel - covenant, jolloin ne tulis puolustamaan sinua. Aiemminhan noi ei oo pystyny iskemään mihinkään muuhun kuin siihen inveideriin. Kuulostaa kuitenkin siltä, että jos oot siellä metsässä/suolla ollut, että ne kuului niihin susi-covenant ja siihen toiseen, jotka puolustaa sitä aluetta. Tämmöinen metsä-covenant oli ekassa Dark Soulsissa, ja hekin olivat sinisiä väriltään. En oo ite nähnyt vielä näitä omassa pelissä, niin en tiiä onko ne minkä värisiä mikäkin. Mutta ei kuulosta että ois Blue Sentinel ollut.

Kävi varmaan vaa paska munkki että kaks tuli samaan peliin.

Triple,
kovin aggressiivisiin vihuihin kannattaa kokeilla parrya tai sitten rollata iskujen ohi niiden taakse ja hakea backstabbia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Aivan järkyttäviä vihuja heti alkuun, nimittäin nuo lothric knightit. Omalla pyromancerilla ei tee mitään, koska blokkaavat kaikki range attackit sillä helvetin kilvellä. Lähitaistelussa taas jyräävät loppumattomalla staminalla ihan 6-0. Asiaa ei auta, että niillä tuntuu HP:takin piisaavan. Helvetin typerältä tuntuu grindata noita alkupään 50 soulin vihuja, kun eteenpäin ei yksinkertasesti pääse.
Neuvo:
Juokse niiden ohi. Kannattaa ehkä käydä ensin selättämässä alueen boss ja edetä muille alueille. Ainakin itse ajattelin kaatavani 4. bossin ennen kuin lähden haastamaan niitä knighteja tosissaan
 
Vastaus: Dark Souls III

No arvaapa vaan oonko kiitollinen kun samoilen siellä metsässä ja sitten tulee näitä moundmaker ja farron watchdogs covenantin jätkiä päälle :D Eilenkin minä, heikko velho, vyötäröön asti vedessä joten liikkuminen hidasta, saan kaksi eri factionin inveideriä perääni yhtäaikaa, youkiddingme.jpg

Eivätkä viitsi edes heiluttaa kättä tai kumartaa vaan suoraan päälle hakkaamaan kuin viimeistä päivää.

Nauttinu siitä kun saanu kaverin luottamuksen voitettua ja alettu kaataan mobeja, sitten ku summoojalla healtit vähissä, backstab ja heilutukset päälle. :D

Painakaa sitä violettia signia ni tuun jeesiin ;)
 
Vastaus: Dark Souls III

Onkos muilla ongelmia käynnistyksessä ku ei onnaa toi calibration filun tarkastus
 
Vastaus: Dark Souls III

Tekninen kysymys. Kun aloitin pelin, kysyttiin valikoissa käytettävää äänijärjestelmää (tv, kotiteatteri...). Haluaisin vaihtaa nyt asetusta, mutta sitä ei löydy enää valikosta. Kellään tietoa, eikö sitä voi vaihtaa kesken pelin? Kyseessä on PS4 versio.
 
Vastaus: Dark Souls III

Sun täytyy ajatella peliä vähän eri tavalla, tässä sun ei todellakaan tarvi tapella reilusti, vihutkaan ei tappele. Siinä on se alempi puukattotasanne, heittele sieltä romua niskaan, ammu jousella yms. Tai niinku on ehdotettu, juokse ohi, hetken se seuraa sua mutta palaa pian partiolleen. Sä oot todella lähellä oikoreittiä, ja pomo on myös lähellä. Kun sä meet siitä örkistä ohi, porttikongista ulos, niin jos meet oikealle ylös portaita vähän matkaa niin tuut hissille, hyppää hissiin ja avaa ovi niin oot saanu oikereitin auki ensimmäiselle nuotiolle.

Kiitän. Läski ritari kaatui kattotasanteella seisten ja velhon sauvalla loitsua heitellen. Oikoreitti bonfirelle löytyi myös, samoin toinen pomotaisto. Varusteet on hierottu ja aseet samaten kilven kera. Nyt sitten alkaa se seuraava vaihe: ekalla yrityksellä sain puolet tokan bossin "heloista" pois.

Ei tämän pelin mahtavuus ainakaan vielä ole auennut. Hieman liikaa vaivannäköä suhteessa onnistumisen tunteeseen. Mutta vasta 7h pelikellossa ja lvl 21.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei tämän pelin mahtavuus ainakaan vielä ole auennut. Hieman liikaa vaivannäköä suhteessa onnistumisen tunteeseen. Mutta vasta 7h pelikellossa ja lvl 21.

Liikaa vaivannäköä? Eihän tuossa ole vielä edes haastetta annettu, vähän alkulämpöä jos edes sitä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Sun täytyy ajatella peliä vähän eri tavalla, tässä sun ei todellakaan tarvi tapella reilusti, vihutkaan ei tappele. ---

Why We Love Bloodborne - The Psychology of the Dark Souls Series
https://www.youtube.com/watch?v=XsGYUlnRoVc

Tulee mieleen yhden kollegan kommentti ollessani intillä töissä joskus nuorena miehenä (no okei 27-vee): "Tulitoiminnan alettua tyylipisteitä ei jaeta: vain reiät lasketaan." Toisaalta leffassa 13 Assassins vanhemmat samurait toteavat keltanokkateinille: "There is no samurai code in battle." Vain lopputulos merkitsee jotain, eivät käytetyt keinot.

Hyvät ihmiset oppivat ajattelemaan "outside of the box", kun taas sikamaiset petturit vain toteuttavat itseään eli puukottavat selkään ja käyttävät kaikkea sitä, mitä normaalistikin elämässään tekevät. Pääasiana on edistyä, ja pelihän ei toki pane pahakseen (tekoälyn kannalta) epäreiluja keinoja.

EDIT: Muuttuuko peli edetessään helpommaksi siksi, että a) käytössä oleva roina muuttuu paremmaksi vai b) pelaaja on oppinut itse paremmaksi?
 
Vastaus: Dark Souls III

EDIT: Muuttuuko peli edetessään helpommaksi siksi, että a) käytössä oleva roina muuttuu paremmaksi vai b) pelaaja on oppinut itse paremmaksi?

20/80

Se kehitys pelaajassakin tapahtuu salakavalasti, jossain vaiheessa vaan havahtuu ettei kuolekaan enää niin usein kun pelityyli muuttunut, taidot kasvanu, hahmo parantunut ja sisäistäny pelin idean.
 
Vastaus: Dark Souls III

20/80

Se kehitys pelaajassakin tapahtuu salakavalasti, jossain vaiheessa vaan havahtuu ettei kuolekaan enää niin usein kun pelityyli muuttunut, taidot kasvanu, hahmo parantunut ja sisäistäny pelin idean.
Ehkä ensimmäistä kertaa Soulsia pelaavalle. Minä pelaan koko ajan samalla tasolla, enkä opi uutta enää. Ainoastaan, kun saa sen ekan risun mikä käteen annetaan vaihdettua, niin alkaa tapahtua. Tietysti silloin toki, kun pitää opetella uusien vihollisten liikeratoja ja hyökkäyksiä, voi tietenkin oppia. Puhun vain perustasosta, mikä on muotoutunu aiemmista osista. En edes viitsi päivittää niitä alkupään halberdeja/long swordeja yms. +3:a pidemmälle, koska odotan löytäväni jonkin vanhoista suosikeista ennen pitkää, tai jonkin muun mikä kelpaa.
 
Ylös Bottom