Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Dark Souls 3 Easy Mode. Olisko tää sit parempi kuin nykyinen "elitistinen" pelimoodi?

Olipa hyvä video :D onneksi studio eikä julkaisija ei ole alistunut tommoseen paskaan että raukatkin voivat pelata näitä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Dark Souls 3 Easy Mode. Olisko tää sit parempi kuin nykyinen "elitistinen" pelimoodi?

Olihan tuossa hyviäkin juttuja. Harmi vain että Dark Souls -yhteisölle tyypillisesti homma pitää vetää ääripäähän öhö öhö -naureskelun saattelemana.

EDIT:
Olipa hyvä video :D onneksi studio eikä julkaisija ei ole alistunut tommoseen paskaan että raukatkin voivat pelata näitä.

Mitä haittaa sinulle olisi siitä, jos "raukatkin" voisivat Souls-pelejä pelata? Ei yhtään mitään niin kauan kuin helpotukset ovat vapaaehtoisia. Nythän niin ei ole, vaan tietty vaikeustaso on pakotettuna kaikille.
 
Vastaus: Dark Souls III

Olihan tuossa hyviäkin juttuja. Harmi vain että Dark Souls -yhteisölle tyypillisesti homma pitää vetää ääripäähän öhö öhö -naureskelun saattelemana.

EDIT:


Mitä haittaa sinulle olisi siitä, jos "raukatkin" voisivat Souls-pelejä pelata? Ei yhtään mitään niin kauan kuin helpotukset ovat vapaaehtoisia. Nythän niin ei ole, vaan tietty vaikeustaso on pakotettuna kaikille.

No eihän siittä minulle haittaa olisi vaan raukoilla meinasin juuri näitä jotka valittavat kun rangaistaan kuolemasta noin kamalasti ja että peli ei ole reilu. Kuten minäkin olin semmoinen aikoinaan. Ja hyvä vaan että kaikille on pakotettuna sama vaikeustaso.
 
Vastaus: Dark Souls III

Olihan tuossa hyviäkin juttuja. Harmi vain että Dark Souls -yhteisölle tyypillisesti homma pitää vetää ääripäähän öhö öhö -naureskelun saattelemana.
No viitsitkö vähän avata, että mikä/missä tuossa oli jotain erityisen hyvää?

Eikä tuo nyt edes kovin pitkälle ääripäähän oltu venytetty. Ihan liian monessa pelissä homma menee (melkein) noin.

Tuo video oikeastaan ainakin kohdallani vahvistaa, että peli ei mitään easy-modeja tarvitse. Ei kaikki pelit muutenkaan ole kaikille, miksi tämänkään pitäisi olla? Lasken samaan kastiin (tuollaisen "kasuaalittamisen") kuin elokuvien ikärajojen laskemisen suuremman yleisön tavoittelemiseksi. Mikään muu ei siinä haise kuin raha. Taide on taidetta, niin elokuvat kuin pelitkin, ja tekijöillä on oikeus luoda sellaista kuin haluavat. Ei muuten ole perinteisempikään taide (maalaukset sun muut) kaikille ja tuskin sinä siellä olet itkemässä kun sinulle ei avaudu ja pitäisi tehdä ymmärrettävämpää kamaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Easy-moodi taistelee kaikkea sitä vastaan, mitä Dark Souls on. Toisin sanoen, Dark Souls ei ole olemassa, jos siinä olisi easy-moodi. Nykyajan peliteollisuuden paskuus perustuu juuri siihen, että pelejä muokataan tiettyyn muottiin, jolloin saadaan mahdollisimman moni kiinnostumaan, ihan vain kasvattaakseen myyntejä. Jos peli ei nykyisellään miellyttä, unohda koko homma, anna fanien nauttia ja siirry eteenpäin. Simple as that.

Pelien yksinkertaistaminen ja muotteihin ajaminen johtaa kokonaisten peligenrejen rampautukseen. Esim. Call of Duty on rampauttanut taktiset shootterit melko pitkälti kokonaan, eikä uusia pelejä enää tule, tyyliin Rainbow Six Vegas, Brother In Arms ja Operation Flashpoint. Niitä ei tehdä, eivätkä ne edes myy, koska niiden pelaaminen on liian työlästä jo monimutkaista nykyajan "point and shoot" Cod-pelaajille.

Pitäisikö esim. tetriksestä muokata versio, jossa kaikki palaset on entistä yksinkertaisempia ja helpompi sijoittaa paikalleen, jotta ei varmasti tarvi miettiä loogisesti, vaan saada ennätystuloksia aikaan rämpyttämällä samaa nappulaa? Jos joku tukee easy-moodia Dark Soulsiin, hän samalla tukee pelin rampauttamista ja alasajoa, se on minun rehellinen mielipide.
 
Vastaus: Dark Souls III

No viitsitkö vähän avata, että mikä/missä tuossa oli jotain erityisen hyvää?

Video siis oli
https://www.youtube.com/watch?v=1zPXwnfo7CQ

1) tutoriaali (ei tarvitse olla noin seikkaperäinen)
2) ylälaidan palkkien ja vasemman alalaidan tavaroiden selitykset näkyvissä (jotka toki sitten valikoista saa poiskin halutessaan)
3) kartta (ei tarvitse olla noin seikkaperäinen)
4) päivittyvä tehtäväloki, joka näkyy ruudulla ja valikoissa (muistiinpanojen tekeminen kynä ja paperi -meiningillä on hieman arkaaista vuonna 2016)

Se mitä ei mainittu, olisi
5) jonkinlainen tutoriaali levelöintiin ja ennen kaikkea maininta fat rollin taikaluvusta 70%. Samoin
6) alkuvalikosta puuttui valinta "haluatko mahdollisuuden vain co-oppiin, vai haluatko samalla antaa sen mahdollisuuden, että joku tunkee punapiruna peliisi koska tahansa omin lupineen? kyllä/ei"
7) niin ja toki tutoriaali moninpeliin yleensä

Muu olikin sitten sitä perinteistä "öhö öhöä", jonka voi ohittaa.

Easy-moodi taistelee kaikkea sitä vastaan, mitä Dark Souls on. Toisin sanoen, Dark Souls ei ole olemassa, jos siinä olisi easy-moodi.

Aloitetaan siitä, että avaat mitä tarkoitat käsitteelläsi "Easy-moodi"? Mitä se sisältäisi?
 
Vastaus: Dark Souls III

Se mitä ei mainittu, olisi
5) jonkinlainen tutoriaali levelöintiin ja ennen kaikkea maininta fat rollin taikaluvusta 70%. Samoin
6) alkuvalikosta puuttui valinta "haluatko mahdollisuuden vain co-oppiin, vai haluatko samalla antaa sen mahdollisuuden, että joku tunkee punapiruna peliisi koska tahansa omin lupineen? kyllä/ei"

Vaikea ymmärtää miten yhä heijastat omat ongelmasi pelin suhteen kaikkia koskeviksi? Tuollahan on muita pelejä vino pino, jossa voit easylla sukeltaa pelin läpi tuntematta juuri mitään. Jätetään nyt edes tämä sarja kokemukseksi, jonka läpikäynyt tuntee jonkinmoista yhteisöllisyyttä kanssa kärsijöitä kohtaan. Via dolorosa tekee tästä juuri niin hienon ja tavoittelemisen arvoisen. Ota itse selvää, tai pyydä kaveri avuksi.

Mitä tulee yhteistyön voimaan, tasoittaa tunkeutujat sitä hienolla tavalla. Eräs pelisarjan tunnusomaisimpia piirteitä ollut alusta alkaen. Ilman tätä kyse ei enää olisi Souls-pelistä.

Olet nyt noilla toiveillasi tekemässä tästä sitä samaa pötköä mitä tuolta löytyy hyllystä jo metritavarana.
 
Vastaus: Dark Souls III

Aloitetaan siitä, että avaat mitä tarkoitat käsitteelläsi "Easy-moodi"? Mitä se sisältäisi?
Se tarkoittaa nimenomaan sitä, että riskikerroin tapetaan, ettei tule hävitessä paha mieli.

- Mahdollisuus pausettaa missä kohtaa tahansa, esim. kesken tiukan pomotaistelun
- Ei rangaistusta kuolemisesta ja kerätyn sielumäärän voi tallettaa johonkin kokemuspankkiin
- Rajattomasti normaalisti rajallisia esineitä, kuten flaskeja ja embereitä/humanityjä
- Ei fat rollia, fast roll vaikka maksimivarustuksessa
- Invade-mahdollisuus poistetaan ja nostetaan vaikka samalla apu-noobien määrä viiteen. Eikä se tietenkään vaikuta vihujen/pomojen healthin määrään.

Kyllä noita nyt keksii listata vaikka kuinka paljon. Yritän vain sanoa, että Dark Soulsissa on tietyt säännöt ja piirteet ollakseen Dark Souls. Jos ne piirteet riisutaan pelistä, mitään ei ole jäljellä. Eli toisin sanoen, Dark Souls easy-moodilla ei olisi Dark Souls, se olisi vaan joku turha pilipali-peli, mikä ei ketään kiinnosta.
 
Vastaus: Dark Souls III

- Mahdollisuus pausettaa missä kohtaa tahansa, esim. kesken tiukan pomotaistelun
- Ei rangaistusta kuolemisesta ja kerätyn sielumäärän voi tallettaa johonkin kokemuspankkiin
- Rajattomasti normaalisti rajallisia esineitä, kuten flaskeja ja embereitä/humanityjä
- Ei fat rollia, fast roll vaikka maksimivarustuksessa
- Invade-mahdollisuus poistetaan ja nostetaan vaikka samalla apu-noobien määrä viiteen. Eikä se tietenkään vaikuta vihujen/pomojen healthin määrään.

Kyllä noita nyt keksii listata vaikka kuinka paljon. Yritän vain sanoa, että Dark Soulsissa on tietyt säännöt ja piirteet ollakseen Dark Souls. Jos ne piirteet riisutaan pelistä, mitään ei ole jäljellä. Eli toisin sanoen, Dark Souls easy-moodilla ei olisi Dark Souls, se olisi vaan joku turha pilipali-peli, mikä ei ketään kiinnosta.

Juuri tämä tekee vaikeustasosta keskustelemisen hyvin vaikeaksi: tehdään "helpotuksista" karikatyyrimäinen olkiukko ja ajatellaan, että vaihtoehtojen lisääminen olisi jollakin tavalla pois kokonaisuudesta.

- Pelin pausettaminen offlinessa pelatessa on pelaajan huomioimista. On vain huonoa käytöstä pelinkehittäjiltä jättää se pois: ei yhtään mitään muuta. Dark Souls II:n striimissä part 11 kohdassa 1:51:00 peliini änki "NPC-inveidaaja" kesken kusitauon sen vuoksi, ettei peliä voi pysäyttää. Pausetuksen puuttumisen ohella NPC-inveivaadat ovat idioottimaisin ajatus, mitä maa päällään kantaa. Niiden lisäarvo peliin on puhdas nolla, tai oikeastaan vahvasti negatiivinen. Ne ainoastaan jarruttavat keinotekoisesti pelissä etenemistä eikä niitä pysty mitenkään ennakoimaan toisin kuin kaikki muut pelin viholliset.
http://www.konsolifin.net/video/dark-souls-ii-ps4-gameplay-part-11-suomi-konsolifin

- Miksi pitäisi olla rajattomasti? Onko sellaista joku vaatinut?

- Fat roll on hyvä ominaisuus, mutta siitä pitää kertoa pelaajalle ilmoittamalla maaginen luku 70%. Kertomatta jättäminen on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä pelinkehittäjiltä. Samoin Endurance-mittari on hyvä ominaisuus, koska se poistaa silmittömän hakkaamisen pakottaen miettimään hyökkäyksen ja puolustuksen tempoa.

- Invade-mahdollisuus on hyvä juttu niille, jotka sitä haluavat. PvP niille jotka sitä haluavat, ja co-op niille jotka sitä haluavat. Toisen peliin omiin lupineen tunkeutuminen, ja menossa olevan meiningin pilaaminen on vain ja ainoastaan huonoa käytöstä. Moinen ei tuo mitään positiivista lisäarvoa. PvP niille jotka sitä haluavat, co-op niille jotka sitä haluavat. Ei mitään sen kummempaa. Niin ja onko joku vaatinut NPC-apureiden lukumäärän nostamista?

"Tietyt säännöt ja piirteet" ovat loukkaamattomia pyhiä lehmiä siihen saakka kunnes niitä muutetaan. Klassinen esimerkkini on Gears of Warista vuodelta 2008. Sain kuulla jatkuvasti kuinka mielipiteelläni ei ole mitään arvoa, koska en pelannut ekan Gearsin moninpeliä juurikaan. Toinen klassikko oli, että bugina peliin jäänyt niin sanottu weapon slide on keskeinen osa kokonaisuutta, jota ilman Gears ei enää olisi Gears. Weapon slide -mantra jatkui vuoteen 2011, jolloin se lopulta korjattiin Gears 3:een. Mielipiteideni väheksyminen puolestaan jatkui jonnekin vuoden 2014 tienoille huolimatta kaikista podcasteista, arvioista ja artikkeleista, joita pelisarjan tiimoilta tein vuosien varrella. Lokakuussa julkaistaan Gears of War 4 ja kyllä se edelleen on Gears, vaikka weapon slide siitä puuttuukin.

---

Toistaiseksi vaikuttaa siltä, että Dark Souls II ottaa Bloodbornelta Souls-suosikkini paikan. Hidas tempo, maailman tähtimäinen rakenne ja lähes täydellinen "insta-kill" -kohtien ja -vihollisten puuttuminen ovat olleet isoja asioita pelinautinnossa samoin kuin se, etteivät vihut spawnaa loputtomasti entisille paikoilleen bonfirella istumisen jälkeen. Mutta menikös se niin, että kakkonen ei olekaan "oikea" Souls-peli...?
 
Vastaus: Dark Souls III

... ajatellaan, että vaihtoehtojen lisääminen olisi jollakin tavalla pois kokonaisuudesta.

Ilmeisesti et vieläkään ymmärrä että se nimenomaan on pois kokonaisuudesta kun pitää käyttää kallisarvoista aikaa näiden "helpotusten" tekemiseen. Pienikin muutos esim pelimekaniikkaan, UI elementteihin tai tekoälyyn voi viedä viikkoja/kuukausia.

peliini änki "NPC-inveidaaja" kesken kusitauon sen vuoksi, ettei peliä voi pysäyttää. Pausetuksen puuttumisen ohella NPC-inveivaadat ovat idioottimaisin ajatus, mitä maa päällään kantaa.

Ei kyllä tulisi mieleenkään jäädä seisomaan Souls peleissä keskelle taistelutannerta vaikka kuinka pieni rakko olisikin, varsinkin kun bonfirejä on kuitenkin niin lähekkäin. Jos et tykkää Invadereista niin okei, mutta älä tule vaatimaan on / off kytkintä. Pelaaja: "en tykkää asiasta X", Peli: "painamalla XXX voitat automaattisesti". Hello Kitty Onlinessa ehkä näin, mutta ei soulsseihin kiitos.

------------

Ylipäätänsä jos kaikkia haluttaisiin miellyttää niin pelit eivät valmistuisi koskaan, siksi on hyvä olla tyytyväinen monipuolisuuteen. Kaikki pelit eivät sovi kaikille, ei se tarkoita että niiden syvintä olemusta pitäisi muuttaa. Näinkin isoja pelisarjoja pitää pystyä kritisoimaan alentumatta vaatimaan muutosta kansojen suosimaan perusideaan.

En minäkään vaadi melkein jokaisesta pelistä löytyvien toistuvien "helpful hint" popuppien tai "interact with X" neuvojen poistamista vaikka pidänkin niitä ärsyttävinä. En myöskään halua muihin "ei souls tyyppisiin peleihin" mitään vapaaehtoista "kuole, nii opit systeemiä", koska se aivan varmasti olisi pelin muusta sisällöstä pois.

Pidetään souls soulssina ja jätetään se kädestä pitäminen niiden 90% muun pelin varaan jookos?
 
Vastaus: Dark Souls III

Pitääkö niistä npc invaajista vieläkin kitistä, eikai pelistä ny bosseja kytketä pois jos kuselle pitää päästä. Ne on osa sitä tarinaa mitä pelissä kerrotaan niille ketkä siitä on kiinnostunut. Tää ei ollu sit aasinsilta siihen et aletaan valittamaan tarinankerronnasta ja sen puutteesta.

Taas käydää läpi nää samat jankutukset mitkä käytiin jo aikasemmin, aivan turhaa touhua.
 
Vastaus: Dark Souls III

vai et oikeen "easy moodi" :D ....miksi jotkut ihmiset ei voi vaan myöntää itselleen sitä että jossain se raja menee kun puhutaan omasta osaamisesta peleissä?
 
Vastaus: Dark Souls III

--- Jos et tykkää Invadereista niin okei, mutta älä tule vaatimaan on / off kytkintä. Pelaaja: "en tykkää asiasta X", Peli: "painamalla XXX voitat automaattisesti". Hello Kitty Onlinessa ehkä näin, mutta ei soulsseihin kiitos.

Oletit näemmä hienosti tuon Easy mode -videon yhden kohdan minun puoltamakseni.

NPC-inveidaajat ovat typerin idea koskaan. Yksinkertainen mahdollisuus jättää moiset pois (on/off) on täysin riittävä ratkaisu ongelmaan. Punapirut niille jotka sitä haluavat ja rauha maahan niille, jotka sitä haluavat. NPC-idioottien tunkeutumista ei voi estää edes pelaamalla offline-tilassa. Sellainen on vain ja ainoastaan typerää. NPC-inveidaajien mukana pitämiseen voidaan rohkaista sanomalla pelaajalle, että se on "oikea" tapa pelata, antamalla palkkioksi huima määrä sieluja tai vaikka jotain hyvää tavaraa. Pelaamista tehdään viihtymisen vuoksi, joten porkkana on aina parempi kuin keppi.

Ajan kuluessa alan koko ajan vakuuttumaan enemmän siitä, että pakotetut punapirut olivat alun alkaen pelintekijöiden ammattitaidottomuutta: he eivät yksinkertaisesti osanneet koodata erikseen co-op-"inveidausta" ja vihamielistä toisen peliä sotkevaa punapiruilua. Tämä ominaisuus sitten muodostui ajan kuluessa sarjan pyhäksi lehmäksi ihan vahingossa, vähän samoin kuin alkuperäisen Gears of Warin moninpelin onnistuminen oli vahinko.

--- siksi on hyvä olla tyytyväinen monipuolisuuteen. Kaikki pelit eivät sovi kaikille, ei se tarkoita että niiden syvintä olemusta pitäisi muuttaa.

Syvin olemus säilyy täysin ennallaan, vaikka sitä hieman muutettaisiinkin. Bloodborne oli toteutukseltaan juuri sellainen: ydinpelattavuus ehtaa Soulsia, mutta muutoksia oli tehty varsin isolla kädellä sinne sun tänne. Esimerkiksi NPC-inveidaajia ei tainnut olla lainkaan (vai muistanko väärin?), ei erillistä Ember/Humanity -kikkailua, maahan laitettavien riimujen sijasta kellon soittaminen nettipelissä, tavaroiden käsittely kannossa olevan roinan ja säilytysarkun välillä toimi jouhevasti ja vaikka mitä muuta hienoa. Välivideoitakin tuntui olevan enemmän, samoin tavarakuvauksia ynnä muuta dialogia panostamassa tarinankerrontaan.

Profetoin aikoinaan aika hyvin Gears of Wariin tehdyt muutokset ja veikkaan, että varsinkin käytettävyyttä sujuvoittavia muutoksia tulee jatkossa lisää Souls-peleihin. Ja heti pyhät lehmät lakkaavat olemasta kaikessa hiljaisuudessa, kun muutoksen havaitaan toimivan.

Vaikeustason säätämisen suhteen Dark Souls II on toistaiseksi onnistunut parhaiten, joten toivoisin sen tyylin uusiutuvan tulevaisuudessa. Olen ennenkin linkittänyt tämän videon, mutta se on loistava.
[video=youtube;MM2dDF4B9a4]https://www.youtube.com/watch?v=MM2dDF4B9a4[/video]
 
Vastaus: Dark Souls III

Ihmis-inveidaajat saa pois menemällä offline-tilaan. Silti saa apua NPC-hahmoilta. Kolmosessa ainakin voi käyttää emberin vasta kun tarvitsee cooppi-apua jolloin harvemmin kukaan ehtii inveidata.

Peliä voi helpottaa huomattavasti kun ylileveloi itsensä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Npc invaderit ovat osa pelin tarinaa tai tarkemmin sanoen jokaisella npc:llä on oma tarinansa. Miksi pelaisin "vajaata" peliä?

DS2 ketjussa juttua Black Gulchista ja että se on hanurista. Minusta se ei ole vaikea ollenkaan. Sun pitää pelata se oikein niin se on helppo. Bonfireltä kun lähdet niin oikealla kuilun reunalla on paikka josta hyppäät alas. Siellä tapaat ystävällisen npc:n jonka saat jeesaamaan pomossa. Sieltä npc:ltä voit juosta suoraan seuraavalle bonfirelle joka on vähän ennen bossia oikealla, saattaa joutua rollaamaan pari kertaa vihuista ohi. Summonaat sen mimmin siellä bonfirella ja ammut fire arrowta niihin lätäköihin - ne vihut palaa niihin lätäköihin. Siellä bonfiren lämmössä voit odotella ihan rauhassa niitä npc inveidaajia ja piestä ne sen muijan kanssa. Jos et pärjää niin...

Kaikissa DS peleissä eteneminen on joko helppoa tai vaikeata sen mukaan teetkö oikeita asioita. Ja tämähän se on pelin suola. Oisko siinä mitään järkeä, jos pelissä vois säätää mitä tahansa ja pärjätä?

Ja tuo fat roll homma. Siis jossakin pitäisi kertoa 70% raja. Sehän kerrotaan pelissä aivan selvästi. Kun laitat tavaraa tietyn pisteen yli niin tulee fat roll. Voiko sitä selkeämmin kertoa? Kai sen nyt huomaa ihan ilman manuaaliakin.
 
Vastaus: Dark Souls III

Syvin olemus säilyy täysin ennallaan, vaikka sitä hieman muutettaisiinkin. Bloodborne oli toteutukseltaan juuri sellainen: ydinpelattavuus ehtaa Soulsia, mutta muutoksia oli tehty varsin isolla kädellä sinne sun tänne. Esimerkiksi NPC-inveidaajia ei tainnut olla lainkaan (vai muistanko väärin?), ei erillistä Ember/Humanity -kikkailua, maahan laitettavien riimujen sijasta kellon soittaminen nettipelissä, tavaroiden käsittely kannossa olevan roinan ja säilytysarkun välillä toimi jouhevasti ja vaikka mitä muuta hienoa. Välivideoitakin tuntui olevan enemmän, samoin tavarakuvauksia ynnä muuta dialogia panostamassa tarinankerrontaan.

Yksinkertaistettu ja tyhmennetty mekaniikka.

Millon kellojen soitto muka on toiminut paremmin kun riimut? Bb:n pvp puoli oli kyllä melkosta arpapeliä.

Luulis humanity kikkailun kelpaavan kun et ketään halua hyökkäävän peliis. Nerokas systeemi ja pettyny että kolmosessa hollowista ei rankastu enempää.

Varmasti Bb:n tavaran käsittely tuntu helpommalta kun koko pelin aikana tarvii noin kahta asetta ja kolmea itemiä ja yhteensä laskettuna ei kumpiakaan hirveesti enempää edes ole. Tavarakuvaukset? Kyllähän Ds vie niissä voiton satanolla jo lukumäärän kanssa, laatu on samaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Varmasti Bb:n tavaran käsittely tuntu helpommalta kun koko pelin aikana tarvii noin kahta asetta ja kolmea itemiä ja yhteensä laskettuna ei kumpiakaan hirveesti enempää edes ole. Tavarakuvaukset? Kyllähän Ds vie niissä voiton satanolla jo lukumäärän kanssa, laatu on samaa.

Kyllä. Ds:iä pelatessa ei voi kuin hämmästellä miten erilaisia buildeja pelissä onkaan ja kuinka hyvin nämä ovat keskenään balanssissa. Bb oli täys floppi tässä suhteessa imo.
 
Vastaus: Dark Souls III

--- Ja tuo fat roll homma. Siis jossakin pitäisi kertoa 70% raja. Sehän kerrotaan pelissä aivan selvästi. Kun laitat tavaraa tietyn pisteen yli niin tulee fat roll. Voiko sitä selkeämmin kertoa? Kai sen nyt huomaa ihan ilman manuaaliakin.

Näinhän sitä kivenkovaan väitettiin jo taannoin. Tarkistelin asiaa ja tässä tulokset:

Dark Souls III:
"Total weight of equipped weapons and armor. Movement slows as load increases. Exceed the rightmost number and movement slows dramatically."
=> Ei mitään mainintaa luvusta 70%

Dark Souls II:
"Equipment load: maximum weight that can be equipped. Movement slows as your equipped load approaches maximum."
=> Ei mitään mainintaa luvusta 70%

Dark Souls:
"Total weight of equipped items. Higher number slows movement. Exceeding max causes sluggishness."
=> Ei mitään mainintaa luvusta 70%

=> Voinemme siis turvallisesti todeta väitteesi olevan väärä. Maagista lukua 70% ei kerrota missään (saati sitten selvästi).
 
Vastaus: Dark Souls III

vai et oikeen "easy moodi" :D ....miksi jotkut ihmiset ei voi vaan myöntää itselleen sitä että jossain se raja menee kun puhutaan omasta osaamisesta peleissä?

Tään pelin läpäiseminen ei kyllä jää keneltäkään osaamisesta kiinni. Kärsivällisyys voi sen sijan loppua. "Hyvät" pelaajat toki pelaavat tämän suht nopeesti läpi, me muut vähän hitaammin. Hahmoa voi kuitenkin kehittää vaikka tappiin asti; käsittääkseni kaikki kyvyt voi päivittää lukemaan 99.
Itse oon jättänyt pelejä kesken vaikeuden takia, kuten esim. Gears of warin, Parasite eve kakkosen ja muita räiskintä tyyppisiä tekeleitä. Dark Soulseja en tietenkään jätä kesken koska ne helpottuvat yksinkertaisesti pelaamalla.
 
Vastaus: Dark Souls III

Näinhän sitä kivenkovaan väitettiin jo taannoin. Tarkistelin asiaa ja tässä tulokset:
=> Voinemme siis turvallisesti todeta väitteesi olevan väärä. Maagista lukua 70% ei kerrota missään (saati sitten selvästi).
Eikö tuo väite koskenut sitä, että pelaaja itse huomaa hahmon rollaavan kuin sumopainija?

Kyllähän sen hyvänen aika jokainen pelaajaa näkee ja tuntee ohjaimessa kun rollaus muuttuu varusteiden mukana nopeasta todella hitaaksi. :rolleyes: Ei siinä näytössä tarvitse olla ilmoitusta tai tietoa mistään 70% rajasta, eihän siellä ole tietoa 30% tai 100% rajastakaan. Nämä rajat voi pelaaja itse huomata kun vähän katsoo miten hahmo liikkuu..
 
Ylös Bottom