Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls III

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 16872
  • Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls III

Innolla ootan.. :D :D

Abyss watchers tuli piestyä eilen ja nyt kävin vähän tonkimassa Catakombeja ja totesin sen olevan melkos vittumainen paikka :D kävin kuitenkin koittaan useaan otteeseen myös tota erästä tanssijaa..

Dancer of the boreal valley vaikuttaa melko kovalta bossilta vaikka olen kolmen pelaajan kanssa koittanut sitä nirhata? paljon kannattaa grindata leveliä jos tätä lähtee haastamaan :D olihan se välillä melko lähellä että oltas voitettu mutta jokin menee aina pieleen.. itsellä on 45lvl ukko tällä hetkellä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Ei ole paljoa ehtinyt kesällä pelailemaan, mutta eilen illalla tuli viimein jatkettua tätäkin. Irithyll Dungeon tutkittu ja Profaned Capital nyt työn alla. Irithyll oli melko haasteellinen paikka.
 
Vastaus: Dark Souls III

http://fextralife.com/calculator/dks3builds.html?EnYlrA2Ux.fakRpQMP.bUApqYus.JpTTXrUS.s.A.RH

PS4-version pitäisi saapua ensi viikon alussa. Eka kerta oli se kuuluisa eka kerta, joten otan PS4:llä uusiksi ja tuollaista buildia ajattelin. Linkissä siis ihan se minimi, mitä tarvitsen oman dex-buildini tekemiseen.

Saa kommentoida.

Huhujen mukaan saatamme pelata Dark Souls III:n Zaazuun kanssa co-oppina samaan tyyliin kuin Bloodborne vedettiin. Siis tässä kuluvan vuoden aikana, kunhan ehtii.

EDIT: Näemmä Abyss Watchers -pomolle pitää pelata, että saa kaikki haluamansa kamat käyttöönsä. Ei paha. Loppuaika sitten vain levuttaa tavaroita ja pitää silmällä mieluisia haarniskoja.

EDIT 2: Itse asiassa vähän pidemmälle, jos tai kun haluaa nuo tietynlaiset sormukset mukaan myös.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

No sehän näyttää ihan hyvältä. Oikeastaan ainoa kysymys on se, tarvitaanko vitalityä noin paljon? Tuossa olisi varaa pudottaa pari pistettä pois ilman fat rollia ja damagea saisi paremmaksi jos nuo vitalitysta pudotetut pisteet pitäisi dexterityyn.

Tietty yksi vaihtoehto on se, että jätät jousen tai great scythen (tai molemmat) pois kädestä, jolloin vitalitya saisi pudotettua vielä alemmas ja laitettua ylimääräiset pisteet dexterityyn ja sitä kautta boostattua kaikkien aseiden damagea. Mun mielipide: Aika harvoin on tässäkään Souls sarjan pelissä tullut tilannetta jossa asetta pitäisi vaihtaa niin äkkiä, ettei sitä ehtisi inventaarion kautta tekemään.
 
Vastaus: Dark Souls III

PS4-versiota odotellessa kävin muutaman tunnin ajan pelaamassa Xbox Onen new game + -hahmollani. Yhtä jos toistakin asiaa muutin, kuten jousi oikeaan käteen Uchigatanan seuraksi + talismaani vasempaan soihdun ja kilven seuraksi + käsissä olevat sormukset uusiksi + kypärä pois päästä niin ei ole fat rollia. aseiden valinta levelöintiä lukuun ottamatta on tehty hyvin. Itse hahmo on levutettu vieläkin vähän vain sinne päin eikä suinkaan valitsemaani dexterity-pelityyliäni tukemaan. En osannut "ekalla kerralla" nimittää hahmoani dex buildiksi, mutta sitähän se on.

Kaikki tämä tahtoo sanoa sitä, että Dark Souls III ei ollut hyvä paikka aloittaa Souls-sarjaan tutustumista, mutta se meni jo. Uusi rundi on tarpeellinen, jotta saa kolmosestakin sen niin sanotun oikean kokemuksen nyt, kun tietää mitä on tekemässä hahmonsa luomisen kanssa.

Laskujeni mukaan olen pelannut huhtikuun jälkeen yhteensä rapia 300h Souls-pelejä DS1, DS2, DS3 ja BB. Demon's Souls näkyy olevan PS Storessa hintaan 19,95€ PS3:lle. Latailen varmaan jouluun mennessä, jos ei sitä ennen ilmoiteta remaster-versiosta PS4:lle.
 
Vastaus: Dark Souls III

Laskujeni mukaan olen pelannut huhtikuun jälkeen yhteensä rapia 300h Souls-pelejä DS1, DS2, DS3 ja BB. Demon's Souls näkyy olevan PS Storessa hintaan 19,95€ PS3:lle. Latailen varmaan jouluun mennessä, jos ei sitä ennen ilmoiteta remaster-versiosta PS4:lle.

Tämä olisi erittäin mielenkiintoista nähdä, miten kaikki DS-pelit vaikuttavat kokemukseen DeS:n parissa, kun itse pelasin DeSin ennen Souls-sarjaa. Katsoin juuri monen tunnin läpipeluuvideon DeSistä ja onhan se edelleen erittäin hyvä peli, iästään huolimatta. DeS:n parissa tuli vietettyä aikoinaan turhauttavan monta tuntia, koska siinä ei ensinnäkään ole yhtään bonfireä, saat teleportin vain tappaessasi bossin - ja etäisyydet ovat turhauttavan pitkiä ja paikat sokkeloisia - pahimpana esimerkkinä Tower of Latria.

Kaiken lisäksi pelissä ei ole kovinkaan hyviä paikkoja grindata, vasta myöhemmin törmäät vihollisiin, jotka antavat kunnolla sieluja. Vietin aikoinaan tuntikausia paikassa, jossa ärsytin kolmea mustiin pukeutunutta ritaria ampumalla niitä jousella pitkien portaiden yläosasta ja sitten juoksin vain pakoon - ja huomasin, että niillä on tietty raja, mihin asti voivat edetä ja silti koettivat juosta kimppuun. Lopuksi vain viimeistelin ne loitsuilla.

Dark Soulseihin verrattuna pomot ovat mukavan erilaisia, samoin muut monsterit ja otukset, joita matkalla tulee vastaan, niissä on käytetty mielikuvitusta - mutta se sama vaatimus on, eli väistäminen ja/tai kilpi ja varusteet ovat avainasemassa ja vihollisten käyttäytymisen opettelu, ennen kuin niitä pystyy kunnolla haastamaan.
 
Vastaus: Dark Souls III

https://www.youtube.com/watch?v=Wx19HgrieQU

Kertakaikkisen upea video siitä, miten omin lupineen peliin tunkevia punapiruja pitää kohdella. Itse muistan tehneeni useammankin kerran niin, että käynnistää pomotaiston nähdessään ilmoituksen punapirusta.

Haha :D ei nyt ihan tällee ole tullut leikittyä invaajien kanssa, mutta monesti olen kyllä juossut pomotaistoon pakoon :) invaajista tapan ehkä yhden sadasta et on aika paljon todennäköisempää selvitä pomosta, vaikka ei olisi oikein valmistautunutkaan vielä siihen :D
 
Vastaus: Dark Souls III

Voi jestas miten kivaa on pelata PS4-versiota uudella hahmolla alusta alkaen täysin tietoisena siitä, miten Dark Souls III menee unohtamatta kolmensadan tunnin pohjakokemusta Souls-peleistä yleensä. Deadlinet eivät hengitä niskaan saati sitten arvion kirjoittamisnakit.

Kuulemma parasta ikinä on pelata sokkona Souls-pelejä, mutta moinen on monen muun hehkutuksen ohella aivan puhdasta pa*kaa. Pelistä nauttii parhaiten tietäen suunnilleen etukäteen mitä tuleman pitää, millaista hahmoa tavoittelee ja ylipäänsä miten Souls-pelit rakentuvat ja toimivat. Näin ollen mielipiteeni on, että Dark Souls III on erittäin huono valinta aloittaa Souls-sarjaan tutustuminen.

Seikkailin kaikessa rauhassa siellä ekalla alueella tutoriaalibossin jälkeen. Ember oli toki päällä voiton jäljiltä, joten poimin maahan laitetun merkin avulla co-op-avun peliini. Alle viidessä minuutissa punapiru tunki peliini sellaisilla varusteilla, että varmasti pelaa läpi levelöimättä hahmoaan kertaakaan. Näin jannu varmistaa pääsynsä sellaisten peliin kuokkimaan, joiden level, varusteet ja todennäköisesti myös kokemus pelisarjasta ovat aloitteljan tasoa. Punapiru kiskaisi punahiuksisen Lady of Hervantan hengiltä kolmella sivalluksella, vaikka pidin kilpeäni pystyssä koko ajan. Kyseinen punapiru on hieno esimerkki pelaajasta, joka hyödyntää pelin sisäistä level-vaatimusta (+/- 10 tasoa suhteessa Host of Embersiin) kierosti omaksi hyödykseen.

Toisin sanoen lvl 18, 2h peliä ja ekan kerran kuolema korjasi kieroilevan punapirun takia. Nyt tällaista osaa jo odottaa, mutta eipä tällainen ainakaan lievennä mielipidettäni "PvP niille jotka sitä haluavat, PvE niille jotka sitä haluavat" -iskulauseen suhteen.

Tein itselleni varsin kattavan lunttilapun, jotta saan tehdyksi haluamani hahmon optimivauhdilla. Laitan huvin vuoksi muistiinpanoni tähän:
http://fextralife.com/calculator/dks3builds.html?EnYlrJbCB.fakRpQsf.bUHNtw0Q.JpTTXrUS.s.A.Rk

Starting Class: Knight, minimissään lvl 30 (uchigatana) => lvl 38 (washing pole) => lvl 58 (Lightning Blade Miracle)

Pisteitä seuraaviin attribuutteihin (muissa riittävästi jo valmiiksi):
Vitality 15 => 28 (uchigatana) => 32 (washing polea varten)
Strength 13 => 14 (uchigatana) => 18 (washing polea varten)
Dexterity 12 => 16 (uchigatana) => 18 (washing polea varten)
Faith 9 => 10 (talisman) => 30 (Lightning Blade Miracle)

Total soul cost: 58 387 (uchigatana) => 116 295 (washing pole) => 394 389 (Lightning Blade Miracle)

---

Tavarat ja mistä ne löytyvät:

Uchigatana, Sharp +10 (heti alussa ase, sharp stone muualta)
vaatii Farron Coal: Road of Sacrifices -suolta, tai alkulahjana fire gem
https://www.youtube.com/watch?v=NG3RFU-P4Ts
farmailu Catacombs of Carthus:
https://www.youtube.com/watch?v=XO-nfRoCJkA

talisman, healing miracle (osta firelinkistä)
torch (osta firelinkistä)

---

Knightin aloitusmiekasta tee Fire Gemillä fire sword + vahvista
fire gem, undead settlement
https://www.youtube.com/watch?v=NHmNOs3Ag30

Great Scythe (undead settlement)
https://www.youtube.com/watch?v=TdzLrwt5V4o

Chloranthy Ring, Undead Settlement
https://www.youtube.com/watch?v=qOIlHpSmpEQ

Warriors of Sunlight covenant, Undead Settlement
https://www.youtube.com/watch?v=yv0yz1F-eq0

Ashes locations
https://www.youtube.com/watch?v=LfhP_-o1kz0

---

Grass Crest Shield, (road of sacrifice)
https://www.youtube.com/watch?v=Frwt7XtyK2s

Black Bow of Pharis, dex build (löytyy droppina myrkkysuolta)
https://www.youtube.com/watch?v=jCSjW6NubeY

Crest Shield, (cathedral of the deep)
https://www.youtube.com/watch?v=FSPLugk2Ik0
Paikka cathedral pääsee road of sacrificesta:
https://www.youtube.com/watch?v=wb1LqqtaMao

---

Carthus Milkring, Catacombs of Carthus
https://www.youtube.com/watch?v=ng7JSNHBuB4

Pontiff's right eye, irithyll valley
https://www.youtube.com/watch?v=_3Cko37vshA

Ring of Favor, Irithyl valley'n bossin jälkeen, PvP-areenan ohi
https://www.youtube.com/watch?v=Vz5OWO5nras

Washing Pole, Sharp +10 (Uchigatanan korvaaja), Irithyl valley'n bossin jälkeen, PvP-areenan ohi
https://www.youtube.com/watch?v=XNhDdHiFLf4

Lightning Blade Miracle, Irithyl Dungeon bonfirelta
https://www.youtube.com/watch?v=hCvrb1eaiEQ

Chaos Blade, Champion Gundyr -bonfirelta
https://www.youtube.com/watch?v=4eEq91TAb-M

EDIT: Souls-pelaajien määrä tuntuu lisääntyneen, koska minua on nyt inveidattu useammankin kerran niin DS1:ssä, DS2:ssa, DS3:ssa toki ja myös Bloodbornessa. Tai sitten jengi on vain palannut pelaamaan vanhoja pelejä uusiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls III

Kuulemma parasta ikinä on pelata sokkona Souls-pelejä, mutta moinen on monen muun hehkutuksen ohella aivan puhdasta pa*kaa.

No tämähän on toki täysin pelaajasta kiinni :D Mutta ei mullekaan mitenkään isoin asia ole se sokkona pelaaminen vaan se kuinka suuren uudelleen peluu arvon nämä pelit antavat. Eli ei se ensimmäinen pelikerta ole ylipäätään itselle tärkein vaan ne kymmenet sen jälkeen :)
 
Vastaus: Dark Souls III

Dark soulsin tulevissa peleissä pitäis olla siis se sormus, joka estää muiden inveidaukset. Sen pitäis hengen mukaan olla niin, että itemin sais joltain inveidaus covenantilta sen jälkeen kun on inveidaillut ja voittanut esim. 30 kertaa.
 
Vastaus: Dark Souls III

Dark soulsin tulevissa peleissä pitäis olla siis se sormus, joka estää muiden inveidaukset. Sen pitäis hengen mukaan olla niin, että itemin sais joltain inveidaus covenantilta sen jälkeen kun on inveidaillut ja voittanut esim. 30 kertaa.

Minulla on parempi ehdotus: sormus tulee ostettavaksi joltakin NPC-hahmolta sen jälkeen, kun on joutunut inveidauksen kohteeksi 5 kertaa. Olen nyt pelannut 8h uudella alustalla, ja punapiruja on vissiin kaksi kertaa tunkenut peliin. En laske nyt mukaan NPC-inveidaajia.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tämä pelisarja tarvitsee Destinyn Cruciblen tyyliin toteutetun PvP-tilan.

Crystal Sagen jälkeen "ember restored", ja etenin seuraavan kolmen tunnin aikana tasan yhden levelin ja yhden bonfiren verran. Jatkuvasti joku punapiru tunki peliini. Osan kanssa taistelin ja osan kanssa sitten vain buuttasin pelin (koska muuta keinoa pois potkimiseen ei ole). Lopulta kävin tarkoituksella tapattamassa hahmoni, jotta pääsisin taas pelaamaan sitä mitä haluan eli PvE-tilaa. Tiedän pystyväni etenemään yksin, mutta kaikilla ei välttämättä ole yhtä suurta itseluottamusta.

Nykyinen meno mahdollistaa toisten etenemisen rampauttamisen kokonaan pelin omia sääntöjä käyttäen. Jos haluaa kutsua itselleen apua vaikeaan paikkaan, pystyvät punapirut tuhoamaan aikeet kokonaan. Embereitäkin on rajattu määrä, joten loputtomiin ei voi kutsua itselleen co-op-kavereita. Jos taas pelaa ilman emberiä, saattaa jäädä koko Dark Souls III kesken, jos tarinassa nouseekin seinä pystyyn yksin pelatessa. Punapiruillekaan tilanne ei ole optimi, koska ajan kuluessa jengi keksii pelin mahdollistamia kikkoja hankaloittaa punapirujen elämää taisteluun osallistumatta (sumuseinät, pelin buuttaaminen, loputtomasti apureiden summonaaminen jne.).

Toivottavasti Bloodborne 2, Demon's Souls 2 (tai mikä sen seuraavan Souls-peli nimi ikinä onkaan) korjaa viimeinkin näin ilmeisen mokan. Mokan josta halutaan jostain syystä pitää kiinni vuodesta ja pelistä toiseen. Tai sitten Dark Souls III:n DLC sisältää oman PvP-tilan. Sekin olisi jees.

Aiemmin ehdotetun inveidaamisen estävän sormuksen ohella toinen juttu voisi olla erillinen PvP-ember. Jos sellaisen käyttäisi, antaisi tietoisesti luvan punapiruille tunkea omaan peliin sen mikä-lie-fingers -esineen ohella. Normi-ember taas mahdollistaisi ainoastaan co-op-avun summonaamisen.
 
Vastaus: Dark Souls III

Tai sitten peliä ei yritetä tehdä jokaiselle sopivaksi. Koko pelisarjan pointti on haaste ja se että yrität mukautua pelin sääntöihin ja mekaniikkoihin. Itselleni nuo invaderit olivat mukava jännityselementti. Cooppi ei kuitenkaan ole Dark Soulssien painopiste vaan enemmän itsensä kehittäminen ja mahdottomien haasteiden voittaminen.

Ei simulaatioitakaan helpoteta kaikille sopiviksi.
 
Vastaus: Dark Souls III

En kykene ymmärtämään Feliksen jatkuvaa nillitystä. Ensinnäkin Dark Souls 3:ssa on aika harvakseltaan inveidaajia, ainakin omalla kohdallani. Pelaan pc:llä, olen about vähän yli pelin puolenvälin ja kolme kertaa inveidattu, olen koko ajan ollut "ihmismuodossa". Lisäksi "punapiruilla" on altavastaajan asema hostia vastaan jolla emberin kautta todennäköisesti on enemmän HP:tä. Lisäksi jos kerran pelaat koko ajan kaverin kanssa, kuinka ette saa näitä inveidaajia hengiltä? Tai jos joku sun peliin inveidaa niin kutsut vaan apua lisää jos ei kerran omat taidot riitä.

Olen täysin samoilla linjoilla nimimerkki Ananaksen kanssa, inveidaus tuo peliin vaan mukavan lisän. Ja peruspelissä ennen bosseja ei voi olla niin vaikeata etteikö pysty etenemään pelissä hollow-muodossakin bossille asti, jolloin sit voi käyttää emberin ja kutsua apua bossitaisteluun. Tottakai välillä kuolee matkalla bossille, sehän on pelin luonne, luulis nyt jo näiden valitusten loppuvan jos kerta pelisarjaa on pelannut 300h+. Tai jos ei kestä yhtään kuolemia niin sitten kannattaa kyllä vaihtaa peliä. Jos kyseessä ei olis konsolifinin "voimahahmo", niin Felis täyttäisi kyllä Dark Soulsin suhteen kaikki trollin merkit. :D

Felis vaikuttaa pelaajalta jolle ei saa tulla peleissä ollenkaan vastoinkäymisiä tai sitten alkaa itkupotkuraivarit, tästä kertoo sekin kun peli ei sokkona muka ole parasta. Totta helvetissä on parasta kun kaikki on uutta, ei tiedä mitä nurkan takana on, mitä kamoja tulee vastaan ja jokainen uusi bossi on jännittävä yllätys. Miksi pelihahmo edes pitäisi olla täydellisesti optimoitu kun kerran pve on päätavoite? Jos haluaa dex-tyypin niin tekee sellaisen ja panostaa dexiin ja käyttää sitten omaan pelityyliin sopivaa asetta. On kyllä niin koomista jatkuvaa itkua että oksat pois. :D

Kva että edes yksi pelisarja ei oo samaa paskaa pullamössöä kuin kaikki muu. Itse asiassa kuitenkin Dark Soulsit eivät ole pve:n kohdalla edes varsinaisesti vaikeita kun vaan peliin paneutuu ja opettelee itselleen sopivan pelityylin. Halutessaan sit pvp tuo mukavaa lisähaastetta.
 
Vastaus: Dark Souls III

Taitaa Felis olla kyllä suolasin Souls pelien pelaaja kenet tiedän. Oot hukannut 300h sarjaan mistä et selvästikään saa mitään nautintoa.

Uskovaisilla on usein samanlainen ajatusmaailma muodossa "joko Raamattu on kokonaan totta, tai se ei ole ollenkaan totta". Toisin sanoen joko Souls-pelit ovat kaikessa täydellisiä, tai sitten ne ovat kaikessa p*skinta ikinä.
 
Vastaus: Dark Souls III

Uskovaisilla on usein samanlainen ajatusmaailma muodossa "joko Raamattu on kokonaan totta, tai se ei ole ollenkaan totta". Toisin sanoen joko Souls-pelit ovat kaikessa täydellisiä, tai sitten ne ovat kaikessa p*skinta ikinä.

Sama se mihin meitä muita rinnastat. Näkemyksesi on varmasti tullut kaikille selväksi. Eikö olisi aika vaihtaa levyä ja suunnata uusiin haasteisiin?

Tunkeutujat ovat pelin mukava lisämauste, joka osaltaan on tehnyt pelisarjasta niin omintakeisen ja suositun. Viime vuoden Gamescomin pisimmät jonot oli aika väkevä osoitus tästä.

 
Ylös Bottom