Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zylp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Varmaankin semmoinen 10 000 sielua hävinnyt harakoille. Pariin otteeseen tullut kuonoon niiltä "heikoimmilta" miekkazombeilta. Ei voi kuin nauraa omalle paskuudelle.

Ei tässä itsekkään enää tällä iällä viitsi ohjaimia seiniin heitellä. Itseäänhän tässä saa aina syttää mokista. Pahimpina on mm. kerran juoksin sielujen takaisin hakureissulla Bonfirelta suoraan rotkoon seurauksella että 2000 sielua jäi harakoille. Ja tuo aikaisemmin mainitsemani 3 knighttia onnistuivat pieksemään minut kaksi kertaa putkeen kun hieman huolimattomasti pelasin.

Kyllähän nuo perus örmytkin ovat uhka, varsinkin jos huolimattomasti pelaa. Välillä kun nuo perusmiekka zombiet sattuvat sopivasti lyömään useamman iskun vuorotellen putkeen niin lämää tulee helposti enemmän kuin hiparit kestää.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Peli tuo minulle jostain oudon syystä takautumia vanhoista RPG peleistä kuten Dungeon Masterista ja Ultima Underworldistä. Viholliset eivät skaalaudu ja kaikkea ei voi/pysty tappamaan heti ensi kohtaamisella; käy kokeilemassa myöhemmin uudelleen. Dungeon Masterissa farmattiin ruokaa, tässä jynssätään sieluja.

Peli itse asiassa ei ole vaikea - se vain korvaa vanhojen pelien tallenna/lataa rumban hieman kekseliäämmällä mekaniikalla. Kuolemalla ei menetä mitään paitsi humanityt ja siihen asti kerätyt sielut. Joten sitä tulee vältettyä vetämästä pitkiä sessioita käyttämättä niitä mihinkään. Jos ei muuta niin käyttää ne aina kun mahdollista nuotioiden paranteluun ja tasojen nousuun. Farmaamisen voi sitten suorittaa itselle turvallisella alueella josta tietää kuinka päästä helposti. Jos pelaaja ei ole tottunut koluamaan joka ainoata nurkkausta ja soppea, eikä grindaamaan tasoja, niin peli voikin olla huomattavasti haasteellisempi.

Myös pomo ottelut, muutamaa lukuunottamatta, sisältävät järjestään jongin sortin jipon jolla demoni kuin demoni syö veistä(/nuolta) sisuksiinsa.

Eli vanhan koulukunnan rope - joka kuitenkin valitettavasti missaa tarina puolessa. Graafinen teemakin tuntuu välillä hieman olevan hakusessa - ollakko horror vai fantasia..

Olen pitänyt tähän mennessä. Alussa ainoastaan päähän otti selkeä manuaalin puuttuminen - peli edustaa liiaksi "elitisti" mainettaan joka sille on rakennettu ja täten luottaa siihen että ihmiset kokeilevat ja oppivat tai käyvät lukemassa netistä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

tapoin heti alussa kaikki hyvät jätkät ja mietin että saako niitä takasin enään henkiin millään, kun vaikka haluaisin kehittää tuli ominaisuutta mutta tapoin sen tyypin jolla pysty kehittään sitä enkä enään viitsisi aloittaa alusta kun lvl on jo 57...?? :confused:
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

tapoin heti alussa kaikki hyvät jätkät ja mietin että saako niitä takasin enään henkiin millään, kun vaikka haluaisin kehittää tuli ominaisuutta mutta tapoin sen tyypin jolla pysty kehittään sitä enkä enään viitsisi aloittaa alusta kun lvl on jo 57...?? :confused:

Noita trainereita on kyl muuallakin ja mullalki hävis toi pyromaani ja se nuotion vieressä oleva jäbä jostain syystä. En muista minkä tapahtuman jälkeen, mut voi olla et oli bugikin. Ja ne ei palaa henkiin.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Nuista trainereista tuli mieleen, että mitä jos teilaa kaikki trainerit ja kauppiaat sun muut vaikkapa tuossa just ennen ku peli siirtyy ng+:aan niin onhan ne tyypit sitten hengissä siinä ng+ssa? Luulis että on ja sitä myötä haluttais tsekata että onkos niillä kivoja lootattavia.

Niin ja ei tosin kannata hajota aamuihinsa jos sieluja hukkaa matkalla. Ite useita kertoja hukannu 20 000:kin sielua. Varmaan tässä vaiheessa yhteis hukattu sielu määrä on useissa sadoissa tuhansissa =D Välillähän tuo on siepannu ihan hyvin mutta lähinnä omaa tyhmyyttä ku ei oo käyttäny homeward boneja tai ring of sacrifaceja tai vastaavaa. Dumma mig! =D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

tapoin heti alussa kaikki hyvät jätkät ja mietin että saako niitä takasin enään henkiin millään, kun vaikka haluaisin kehittää tuli ominaisuutta mutta tapoin sen tyypin jolla pysty kehittään sitä enkä enään viitsisi aloittaa alusta kun lvl on jo 57...?? :confused:

Why with all the violence? :D

Enivei, löytyykö pelissä joku jolle voi myydä/vaihtaa romua. Alkaa olla aivan törkeä määrä tavaraa mukana.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Enivei, löytyykö pelissä joku jolle voi myydä/vaihtaa romua. Alkaa olla aivan törkeä määrä tavaraa mukana.

Tavallaan löytyy.
Muistaakseni sen jälkeen kun soittelee sitä toista kelloa niin sinne Firelink Shrineen tuleepi sellane iso käärmes joka syö kaikkia itemejä mitä sille antaa ja vastalahjana saa sieluja. Noi sielumäärät mitä siltä saa on aika vähäsiä (esim. joku longsword tais antaa 100 sielua) mutta onhan sekin jotain.. Se käärme on siinä missä se iso harakka on niin sieltä lattiasta tulee läpi. Vaikea olla huomaamatta.

Ja jVaaralle: Joo jos tapat kaikki NPC:t ennen new game plussaa niin kaikki herääpi eloon. Eli huoletta voi kaikki lahdata lopussa.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Melkoisen iso opus on tuo Official Guide. Future Press tekee toisen painoksen, joten jos omansa haluaa kannattaa kokeilla ennakkotilata. Veikkaan, että toinenkin painos menee kaupaksi nopeasti.

Näytä liitetiedosto 7752
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Juuri olin tulossa kirjottaan niin fLÄSh oli kerenny ensin. Eli syntyyhän nuo, mutta syntiähän tuosta tulee ja eikä niistä oikein ole kun yksi teilaamisen arvonen jos droppeja ajattelee. Humanityhän tieten saa melkein kaikilta, parhaalta 2x twin humanity.

Hunter covenantin merchant jonka kaverina on näkymätön ninja ja ninjalla sormus jolla saa tehtyä kärrynpyöriä.

Tupla tupla humanity löytyy Siltä kellotornin kaverilta muistaakseni
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli eilen saatua muutaman ottelun verran tuntumaa PvP:hen sekä forest hunterina, että invadauksen uhrina. Yhtäkään vastustajaa ei sattunut vastaan, jolla ei olisi ollut käytössä ring of fogia. Onko noita vastaan jotain kikkaa, muuta kuin yrittää jollain laajassa kaaressa huitovalla aseella huitoa? Erittäin rasittava esine, kun oma pelityylini perustuu enemmän väistelemiseen, eikä strenght oikein riitä isoihin aseisiin. Kai sitä vaan pitää vältellä PvP:tä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli eilen saatua muutaman ottelun verran tuntumaa PvP:hen sekä forest hunterina, että invadauksen uhrina. Yhtäkään vastustajaa ei sattunut vastaan, jolla ei olisi ollut käytössä ring of fogia. Onko noita vastaan jotain kikkaa, muuta kuin yrittää jollain laajassa kaaressa huitovalla aseella huitoa?

Lueskelin preparetodie-foorumia tosta ringistä ja ilmeisesti se ringi+ kaikkee muuta kivaa korjaillaan kohta päivityksellä. Veikkaisin, et se ei sen jälkeen enään estä lukitusta, mutta muuten pysyis samana.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tossa pelatessa huomasin että noita Estus Flaskeja ilmestyy silloin tällöin itsestään. Huomasin myös että niitä ilmestyi selkeästi tiuhempaa tahtia kun olin sattunut laittamaan viestin muille, hyvään paikkaan. En ole lueskellut mitään foorumeita mutta tuli sellainen olo että aina kun joku antaa + Rate:n viestillesi, saat siitä lahjaksi Estus Flaskin...

Edit: jossain luki että kyseessä olisikin se että kun joku muu päivittää nuotionsa lähellä sinua, saat siitä Estus Flaskin...
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Huomasin myös että niitä ilmestyi selkeästi tiuhempaa tahtia kun olin sattunut laittamaan viestin muille, hyvään paikkaan. En ole lueskellut mitään foorumeita mutta tuli sellainen olo että aina kun joku antaa + Rate:n viestillesi, saat siitä lahjaksi Estus Flaskin...

Jos joku laittaa viestistä plussan, saa siitä viestin tekijä humanityn, eli arvostelkaa niitä viestejä. ;) Xboxilla ainakin on viestien arvostelu todella heikkoa, ehkä PS3:lla on paremmin. Kehittäjiltä oli typerä veto laittaa viestikivi esineeksi joka pitää ostaa pelissä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Jos joku laittaa viestistä plussan, saa siitä viestin tekijä humanityn, eli arvostelkaa niitä viestejä. ;) Xboxilla ainakin on viestien arvostelu todella heikkoa, ehkä PS3:lla on paremmin. Kehittäjiltä oli typerä veto laittaa viestikivi esineeksi joka pitää ostaa pelissä.

Yhteisöllisyys on minusta Dark Soulsissa ollut hivenen heikompi kuin Demonsissa muutenkin. Tosin kuolleena tuota on tullut enempi pelattua, mutta tällöinkään ei noita muiden pelaajien haamuja tahi veriläikkiä tunnu löytyvän läheskään niin paljoa kuin Demonsissa. Osasyynä kyllä varmasti heikompi ruudunpäivitys, joka droppais entisestään haamukollegoiden vilistessä ruudulla. Muutamia hassuja kertoja olen nähnyt pomotaistoissa ja nuotioiden äärellä, ja viestitkin ovat jääneet lähinnä kriittisesti tärkeisiin (bonfire, aarre, bossi, jne), eikä Demonsia kansoittaneet "Hyppää tästä (...kuolemaan)"-messut ole vallannu alaa.

Mutta täytyy kyllä kehua Darkkiksen verkkopeliä, vaikka mieluusti ottaisin kylkeen myös perinteisen cooppimätönkin lähinnä kaverin kanssa pelaillessa. Eilen tuli kutsuttua kaksi summonia mukaani kun sattui olemaan nuotion vieressä pari pyyntöä, ja heidän avullahan tuo bossi kaatui oikein joutuisasti ja ongelmitta. Mukavaa vaihtelua aina välillä pelailla lössin kera, niin ei tuo maailman uhkaavuus tunnu aivan niin uhkaavalta :) Se toinen kertani päättyikin sit invadeen ja kuolemaan. Bastard.

Pelaan siis PS3:lla.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Hmm... jaa.

Meikäläisestä taas tuntuu siltä, että verijälkiä ja haamuja näkyy juuri sopivasti. Jos niitä olisi jatkuvasti jotenkin niihin tottuisi, mutta haamua oikeasti hätkähtää nyt kun pamahtaa ruudulle. Alussa tuntui siltä, että viestejä on ihan liikaa. Koko tanner oranssina hehkuna. Nyt on edetessä mukavasti harvenneet.

Boksilla pelailen.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli tehtyä eilen pieni testi noiden twinkling titanite kivien hankkimisessa. Ash laken jättisimpukoita tuli tapettua noin 400 ja niistä 21 droppasi twinkling titaniten eli aika pieni drop rate, mutta jos haluaa uppia jotain harvinaisempia armoreita, black knight aseita tai muita uniikkeja aseita niin nimenomaan tuota rakennusmateriaalia pitäisi hankkia. Yhdellä pelikerralla saa noin 10 ilman farmaamista.

Pelikello kolkuttelee jo 80 tunnin rajaa ja silti ei ole vielä peliä läpäisty kertaakaan, vaikka loppubossia käytiinkin jo moikkaamassa 40 tunnin paikkeilla. Kyllä löytyy tekemistä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Hei ostin vasta tänään tämän Dark souls limited editionin xbox 360 koneele ja olen siis aloittelija tässä pelissä, eli en ole edellisversiota pelannut ja aloitus hamona minua kiinostaisi velho tyypinen hamo joissa on siis kolme erilaista vaihtoehtoa Sorcerer,Pyromancer ja cleric en oikein osaa noista valita itselle sopivaa kun haluaisin nuo kakien kyvyt ja kysyn siksi että onko esimerkiksi Sorcerer hamolla mahdollista oppia tai saada kaikki loitsut eli Pyromancerin tuli loitsut ja clericin parannus loitsut? meinaan kun velhon luulis oppivan kaikki mahdolliset loitsut.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

...kysyn siksi että onko esimerkiksi Sorcerer hamolla mahdollista oppia tai saada kaikki loitsut eli Pyromancerin tuli loitsut ja clericin parannus loitsut? meinaan kun velhon luulis oppivan kaikki mahdolliset loitsut.

Mikä tahansa hahmo oppii mitä tahansa kunhan taidot ja varusteet ovat riittävät. Pyromancer voi siis oppia velhon taiat, kunhan intelligensen nostaa riittävän korkealle (ja hankkii takasauvan) ja clericin miraclet kunhan faithia kasvattaa (ja hankkii talismaanin). Noista hahmoista pyromancer on kuulopuheiden perusteella helpoin aloittelijalle, sillä taistelutaidot ovat lähtötilanteessa paremmat kuin velholla.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Tuli tehtyä eilen pieni testi noiden twinkling titanite kivien hankkimisessa. Ash laken jättisimpukoita tuli tapettua noin 400 ja niistä 21 droppasi twinkling titaniten eli aika pieni drop rate, mutta jos haluaa uppia jotain harvinaisempia armoreita, black knight aseita tai muita uniikkeja aseita niin nimenomaan tuota rakennusmateriaalia pitäisi hankkia. Yhdellä pelikerralla saa noin 10 ilman farmaamista.

Pelikello kolkuttelee jo 80 tunnin rajaa ja silti ei ole vielä peliä läpäisty kertaakaan, vaikka loppubossia käytiinkin jo moikkaamassa 40 tunnin paikkeilla. Kyllä löytyy tekemistä.

Pakkoo kysyä kuinka paljon meni aikaa tuossa farmailussa? Itekki kävin sielä joskus koittaa, jaksoin jotain 5 kertaa käyä, tyhjän pitkät juoksut siinä paikassa. Tuo 10 tosin riittää juuri yhteen aseseen. Itellä kans pakottava tarve tutkia kaikki paikat pelissä ja oisko 60h ollu pelikellossa ku ng+ alko. Paljon jäi kuitenki ekalla kertaa näkemättä kokematta. Jos tässä ng+lla pikku hiljaa wikin kanssa tutkis joka nurkan =D


Oman NG+ssan etenemisjärjestyksestä:
Hoksasin muuten nyt tuossa NG+ssa että esim Taurus demonia ja Capra demonia ei tarvi ollenkaan tappaa jos on master key. Elikkä menin undead burgista suoraan Havelin (kiviritarin) tappaan ja sieltä lähi darkroot basiniin josta gardenin kautta titanite demonin kimppuun ja sieltä sitten kellon soittamisen kautta takasin Firelinkiin. Jos haluaa olla tosin Capra demonin tappamatta niin pystyy menemään blighttowniin suoraa firelink=>new londo ruins=>valley of drakes=>blighttown. Voi siis jättää Depthsin kokonaan välistä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Milläs tasolle ootte vetänyt Asylumin uudelleen? Olen nyt 30 soul level ja pitäisi kai sinnekin ehtiä jossain välissä.:D Vielä ei oo tullut mitään pelipysäyttäjäbossia. Eiköhän sellainenkin vielä tule.
 
Ylös Bottom