Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dark Souls

Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mitäs aseita porukka täällä käyttää? Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysästä, kun tuntuu että oon jumahtanu käyttämään yhtä ainotta asetta.

Itellä, sisältää kertomusta myös loppu vaiheen vastustajista:

Black knight (great) axe +5 aikalailla ainoana käytössä. repusta löytyy iaito +15 ja queelag's furysword +5, mutta aika vähän käyttöä nuille, käytän jos on niin heikkoja duudseja vastassa että kuolee nuilla jommalla kummalla yhestä (tai ehkä kahesta) ku nopeampia ku bka ovat. Mutta yleensä kun iaito ja QF tappavat jonku duden siitä kahesta kolmesta niin bka tappaa yhestä, plus kaikki sen kaverit lähettyviltä =D Suht hidas ja paljon staminaa vievä kyllä on mutta oon tykästyny. Niin ja aiheuttaa joissain mölleissä jonkulaista horjahtamis efektiä combon toinen lyönti. Esim manalan Taurus demonit kuolee kun oikean hyökkäyksen jälkeen combottaa, kerkeää kaks lyömään ennen tauruksen uutta hyökkäystä ja se horjahtaa ja saa viimisen jolla kuolee. Ei voi ku tykätä tuosta.

Toinen hyvä esimerkki, vimonen bossi kuoli 4ään riposteeseen + yhteen normi lyöntiin moskito rinkulan kanssa pelatessa. ja vimosen kentän mustat ritarit samala setillä yhteen riposteeseen.

Ja pakko vielä hehkuttaa NG+ Taurus demon yhdellä drop attackilla.

Varmaan parempiakin aseita on varsinki erillaisilla buildeilla mutta itellä toiminu todella hyvin tuo.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Joo pitänee jatkaa vaa ton Elite Knight setin uppaamista, Titanite Chunkeja farmatessa sielujaki kertyy iha kivasti : )

Kannattaa skipata hanskat mikäli burdeni antaa periks pitää havelin hanskoja, mutta armorissa ja legginseissä on +10 hitusen parempi defence, kun havelin vastaavissa. Tosin resistit ja poise ei oo yhtä kovat elitessä, kun havelissa mutta eipä ne oo niin painavatkaan.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Mitäs aseita porukka täällä käyttää? Ihan mielenkiinnosta ajattelin kysästä, kun tuntuu että oon jumahtanu käyttämään yhtä ainotta asetta.

Oma aseistus on seuraavanlainen:

PvE aseituksena käytössä pelkästään tappiin viritetyt Quelaag's furysword + Laito/Pyromancy flame.

PvP aseistuksena tappiin viritetyt Laito/Chaos blade/Lifehunt scythe/Pyromancy flame. Kilpinä käytössä Eagle shield/Black knight shield/Crystal ring shield tilanteen mukaan.


Itse käytän lighting halbert +4/pyromancy flame +6 ja vasurissa Crest Shield +5/canvas talisman. Armorina toimii havelin setti päätä lukuunottanatta. Päässä on joko mask of child tai tuo "dragon head stone" <- Tyylikkään näköinen ja saa erikoiskyvyn.

Itellä on noin 50h pelikellossa eikä loppua näy. Kokoajan löytyy uusia alueita ja haasteita. PVP seuraa ei ole harmillisesti kovinkaan paljoa löytynyt (etsinyt tolla dragon eye stonella). Muutenkin toivois että näiden covenantien kyvyt toimisivat paremmin.. Invadetessa on pärjännyt kyllä tosi hyvin kumminkin päin. (toissapäivänä eräs noin 58lvl mage invadeas ja kaatu 5 sekunnissa) ite oon tällähetkellä 63lvl matkalla kohti bed of chaosta.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Pvp:hen aktiivisesti pääseminen on toteutettu kyllä todella typerästi tässä pelissä. Ensiksi pitää liittyä darkwraitheihin ja uhrata 10 humanitya, jotta saa red eye orbin. Tässä vaiheessa yleensä leveli huitelee reilusti yli 60+, joka taas laskee suuresti matchmakingia. 30-40 leveliä olisi optimaalinen pvp-hahmolle matchmakingin kannalta, mutta taas tällöin darkwraitheihin pääseminen on erittäin tuskaista.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Nyt alkaa olemaan 55 tuntia kellossa, sl on tällä hetkellä 115. Muutama bossi enää hoidettavana niin sitten saa aloittaa ng+:n. Miten paljo jengillä on menny ensimmäisessä pelikerrassa?

Suht nopeastihan tuon saisi vedettyä läpi mutta tullut palloiltua ja grindailtua ihan törkeästi. Eilen illalla hiipi mieleen, grindattuani 3 tuntia twinkling titaniteja että luultavasti missään muussa pelissä ei ole tullut tehtyä moista tempausta ilman trophyä/archia, joten se kertoo mielestäni jo sen että pelissä on kaikki kohdallaan.

Archit ja trophyt pois, hus, pois.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Humanitya tulee satunnaisesti vihollisia tappamalla sekä löytämällä ennalta määrätyistä paikoista ruumiilta. Myös pomot palkitsevat paitsi humanitylla myös ihan human formilla. Paras tapa farmata ihmisyyttä on kuitenkin on tappaa rottia esim. Depthissä, sillä heidän droprate moisille on suurin.

Spoilissa yksi kohtalaisen hyvä paikka humanityfarmille ennen Depthiä:
Punainen lohhari sillalla. Vieressä olevalta bonfireltä juokset sillalle ja äkkiä takas rappusia alas. Lohharin liekki käryttää viiden lauman skellut (300 sielua) ja jakelee silloin tällöin humanityä. Myös sillän alapuolta matkaamalla kohtaat kolme rottaa, joilla on tuo ym. hyvä droprate.

Ja yleisesti humanityn käyttöön: suosittelen tuhlaamaan niitä pojoja aina bonfiren päivitykseen, sillä ne kestävät ikuisesti. Parempi droprate on toki kiva lisä, mutta kuolon korjatessa monasti saat heittää hyvästit niille kiljoonalle ihmisyyspojolle -Nimim. kokemusta on + pojojen farmaus on naurettavan helppoa



Tuota paikkaa metsästin itsekin hyvän tovin. Laitan nyt spoiliin varmuuden vuoksi.

Kirkon katolla olevalta gargoylelta tippuvalla avaimella saa auki sen punaisen lohharin puolustaman sillan toisessa päässä (Praise the Sun -pääty) olevan lukitun oven auki. Itse olin moisen oven unohtanut aivan tyystin.

"Juonellisestihan" kyseessä taitaa olla aikalailla The paikka kirkon kellojen jälkeen.
kiiti löysin kyllä myös kaupiaan joka myy tota humanityä 5000 sielua/1kpl aika suolanen hita taidan vaan tyytyä farmaamaan sitä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

kiiti löysin kyllä myös kaupiaan joka myy tota humanityä 5000 sielua/1kpl aika suolanen hita taidan vaan tyytyä farmaamaan sitä.

Se myy vaan yhden niitä, joten kantsii ostaa pois vain.

Edit: Ja jos sieluista on pulaa, niin suosittelen vaan käyttämään tuota glitchiä, millä niitä saa about loputtomasti tai ainakin tarpeeksi. Ohjeet tähän löytyy vaikkapa googlesta, varsin vaivattomasti.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Oisiko jotai vinkkejä miten saisin hyvin souleja hommattua, oon siinä metässä jonka bossi on se perhonen.:cool: Ja miten voi päästä eroon siitä rinkulasta pään päällä joka hidastaa pelaajaa, jota ne isot äijät siel tekee. :eek:

Mitä kaikkea muuta voin tehdä humanityllä kuin joinaa toisen peliin?
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Oisiko jotai vinkkejä miten saisin hyvin souleja hommattua, oon siinä metässä jonka bossi on se perhonen.:cool: Ja miten voi päästä eroon siitä rinkulasta pään päällä joka hidastaa pelaajaa, jota ne isot äijät siel tekee. :eek:

Vastaus varmuuden vuoksi spoilereissa.
En tiedä voiko "rinkulan" saada jotenkin nopeammin pois. Mutta sehän lähtee ihan itsestään hetken kuluttua. On vaan joku isojen ritarien taika. Kannattaa muuten mennä hakkaamaan ritaria oikein olan takaa, kun se ryhtyy loitsimaan. Ehtii saada aika mukavan palasen energiapalkista pois.

Linkkasin tähän ketjuun jo kertaalleen sen pelin parhaan soulien grindauspaikan. Löytyy edelliseltä sivulta. Se on kuitenkin vähän kyseenalainen keino ja tosipelaajat eivät sellaisia käytä. Tästä TUHOMURSU minua jo ojensikin. :)

P.S. perhonen on helppo bossi. Väistelet vain ne säteet ja odotat että se laskeutuu sillalle. Saat vapaasti hetken mätkiä menemään ja sitten sama uudelleen. Yritä pysyä mahdollisimman suorassa linjassa perhosen kanssa. Helpottaa säteiden väistelyä.

Muoks. Humanityllä voit kindlata nuotioita. Näin saat nuotiolla käydessäsi tuplamäärän estus flaskeja. Suosittelen kindlaamaan mahdollisimman monta nuotiota.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Vinkkejä halajaville suosittelen seuraavaa Youtube kanavaa:
Käyttäjän EpicNameBro kanava - YouTube

Joitakin miehen tyyli voi ehkä ärsyttää, mutta videot ovat sangen auttavaisia - ne käyvät läpi alueet selkeästi, näyttävät itemeiden sijainnit ja tarjoavat vinkkejä bosseihin. Itse olen ehtinyt jo pidemmälle (uusimmat videot Sen's Fortressista), mutta jälkikäteenkin katsottuina nämä ovat olleet iha hyviä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Oisiko jotai vinkkejä miten saisin hyvin souleja hommattua, oon siinä metässä jonka bossi on se perhonen.:cool: :

Laitanpa nyt spoileriin varmuuden vuoksi:
Samainen paikka on yksi parhaimmista paikoista tuossa vaiheessa peliä. Ostat 20k maksavan avaimen sepältä, jolla saat oven auki metsään. Oven vierestä löytyy bonfire. Metsästä löytyy 4 spawnaavaa (3 ei-spawnaavaa) vihollista, jotka nettoavat 2-3k sielua / ukko. Nopein tapa on käyttää jo aiemmin mainittua "glitchiä" ja aito tapa vain nirhata vastustajat perinteisesti. Eivät ole vaikeita + heidät saa helposti tiputettua ilman "glitchiäkin" alas.

Rundin tehtyä bonfirelle ja eiku uusiksi
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Laitanpa nyt spoileriin varmuuden vuoksi:
Samainen paikka on yksi parhaimmista paikoista tuossa vaiheessa peliä. Ostat 20k maksavan avaimen sepältä, jolla saat oven auki metsään. Oven vierestä löytyy bonfire.

Kiitosta, nyt vaan en tiedä mistä alkaisin hommaan niitä 20k souls, ku ei nuita luurankoja tappamalla niin paljoa saa, mutta jos koittas nyt edetä ja kerää sielut siihen avaimeen. Harmittaa vaan kuolla ja menettää ne :D
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Täytyy kyllä tässä ohimennen kehaista, että Dark Soulsissa (Ja Demonsissa ennen sitä) on aivan tajuttoman upea ja vaihteleva viholliskatras, minkä jälkeen ei voi kuin ihmetellä muiden pelien muutamiin eri vihollistyyppeihin. Tässähän periaatteessa jo ihan perusmonsut vaihtelevat jossain määrin toisistaan heidän aseistuksestaan riippuen, vaikkeivat välttämättä tarvitse pelaajalta juuri sen enempää yritystä. Mutta esimerkiksi rapierilla varustetut knightit ovat aivan eri kohdattavuus kuin huomattavasti säyseämmät kahdenkäden miekalla varustetut verrokkinsa. Puhumattakaan sitten enteistä, golemeista, tulta sylkevistä kirpuista kuin myrkkynuolia puhaltavista huppupäistä.

Jopa aivan yksinkertaisimmilla yksiköillä tuntuu löytyvän takataskusta jokin yksilöllinen liike, joka toteutuu vain tiettyjen parametrien vallitessa. Entit esimerkiksi hyppäävät niskaan selästä (ovat tämän vuoksi oikein v-mäisiä isossa porukassa) ja kuluttavat ison lukeman energiaa. Rapier-knighteista kannattaa pysyä suosiolla kaukana heidän keihästysasennon ollessa päällä ja butcherkin vetää oikein mehevän hiparinmenetysliikkeen leipäveitsiensä kanssa.

Vihollisista voisi varmaan kirjoittaa kokonaisen kirjan, ja mikä kaikkein parasta, yksikään kohdatuista ei tunnu epäreilulta, vaan kaikki kaatuvat oikealla taktiikalla (melko) helposti. Kun tähän vielä liittää vakuuttavan laajan taistelukirjon (1-/2-kätisyys, miekka+kilpi, eri aseiden eri animaatiot, jne.), monipuolisen kenttäsuunnittelun ja kaiken muun, niin ei voi kuin ylistää pelin taistelumekaniikkaa. Tästä soisi todellakin lukuisten pelien ottavan oppia.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Kiitosta, nyt vaan en tiedä mistä alkaisin hommaan niitä 20k souls, ku ei nuita luurankoja tappamalla niin paljoa saa, mutta jos koittas nyt edetä ja kerää sielut siihen avaimeen. Harmittaa vaan kuolla ja menettää ne :D

Jos sinulle on kertynyt tarpeeksi sieluja "kiinteässä muodossa", esim "soul of a proud knight" jne, niin niistä voi hyvinkin irrota avaimeen tarvittava määrä.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Siis tuonne oven taakse pääsee vaan ostamalla tuon avaimen? Ja mitä sieltä sitten löytyy? :)
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Apua olen jumissa kun en voita sitä Capra demon bossia jolta saa avaimen oveen josta pääsee depths paikaan ja ainoa reitti siis on undead parish ja sieltä darkroot gardeniin mut siellä on siten taas liian pahoja vihollisia kuten ne kävelevät puut kun jos ne pääse puraisemaan niin kuolen jo siihen.
Mulla ei ole tarpeeks vitalityä Carpra demoniin, mulla kun on vaan 10, siis kun varmaan vitality pitäisi kai olla vähintään jotain 16 jotta tuolle bossille pärjää mutta +1 maksaa jo 3678 sielua kun mulla on 23lv hamo mutta varmaan väärin kehitetty tietysti, hamoni on pyromancer ja vita:10,att:12,end:16,str:19,dex:15,int:10 ja faith:12
Joudunko aloitaa uudella hamolla alusta vai pitääkö vain farmata sieluja ja kehittää vitalityä vai mennä vaan tuonne Dark root gardeniin?
 
Siis tuonne oven taakse pääsee vaan ostamalla tuon avaimen? Ja mitä sieltä sitten löytyy? :)

Pääsee muutenkin kiertämällä _hieman_ pidemmän ja pomotäytteisen reitin metsän toista reunaa pitkin. Lähinnä tuo tekee äärimmäisen hyödyllisen ja kannattavan oikotien pelin parhaimpaan(?) soulfarmausmestaan ja helpottaa (=nopeampi reitti) muutoinkin metsän toista bossikohtaamista.

Apua olen jumissa kun en voita sitä Capra demon bossia ...miten ton bossin voitaa?

En tiedä maagin parasta taktiikkaa, mutta omalla raskaasti panssaroidulla varkaallani (jotenkin tää build seuraa Demon's Soulsini vastaavaa: "Hei! Minäpä pelaan aina haluamaani kahdella clawilla varustettua heiveröistä varasta! *n. 900:n kuoleman jälkeen* "prkl raskaimmat panssarit, isoin kilpi ja pelottavin miekka käteen") huomasin hyväksi taktiikaksi juosta vasurissa olevan rappusten päähän, sieltä tiputtautua alas, odottaa bossi alas ja juosta taas rappusten päähän, jne. Toki tässä samalla mätkien bossia.

Ts. jos selviät alusta ja koirista, niin tolla saa suht helposti väisteltyä iskut ja annettua lämää. Itsellänikään ei nimittäin taida olla ~40lvl buildillani kuin joku 9 vitalityssä (mikä nyt thiefillä on alkuun vakio), sillä vitaa tärkeämpi on mielestäni endurance. Viholliset tappaa sinut tässä nopeasti muutenkin, etten näe järkeä kestää kahta iskua yhden sijaan :D Paitsi sitten kun tulee se bossi vastaan, jossa se kaksi iskua on pakko kestää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Pääsee muutenkin kiertämällä _hieman_ pidemmän ja pomotäytteisen reitin metsän toista reunaa pitkin. Lähinnä tuo tekee äärimmäisen hyödyllisen ja kannattavan oikotien pelin parhaimpaan(?) soulfarmausmestaan ja helpottaa (=nopeampi reitti) muutoinkin metsän toista bossikohtaamista.

Joo, näin ajattelinkin. 20k on kuitenkin aika paljon joten saatan mennä ihan sieltä "sivupolusta".:)
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

En tiedä maagin parasta taktiikkaa, mutta omalla raskaasti panssaroidulla varkaallani (jotenkin tää build seuraa Demon's Soulsini vastaavaa: "Hei! Minäpä pelaan aina haluamaani kahdella clawilla varustettua heiveröistä varasta! *n. 900:n kuoleman jälkeen* "prkl raskaimmat panssarit, isoin kilpi ja pelottavin miekka käteen") huomasin hyväksi taktiikaksi juosta vasurissa olevan rappusten päähän, sieltä tiputtautua alas, odottaa bossi alas ja juosta taas rappusten päähän, jne. Toki tässä samalla mätkien bossia.

Ts. jos selviät alusta ja koirista, niin tolla saa suht helposti väisteltyä iskut ja annettua lämää. Itsellänikään ei nimittäin taida olla ~40lvl buildillani kuin joku 9 vitalityssä (mikä nyt thiefillä on alkuun vakio), sillä vitaa tärkeämpi on mielestäni endurance. Viholliset tappaa sinut tässä nopeasti muutenkin, etten näe järkeä kestää kahta iskua yhden sijaan :D Paitsi sitten kun tulee se bossi vastaan, jossa se kaksi iskua on pakko kestää.

Ongelma onkin se en pääse bossin ja koirien ohi edes juoksemalla kun se alue on niin pieni että aina se bossi osuu muhun ja sen jälkeen koira tulee ja tappaa tai bossi ehtii toisen kerran huitasee ja kuolen siihen. Aseena mulla on Drage sword kun en vielä ole sitä Black Knight Sword swordia löytäny.
 
Vastaus: Dark Souls [PS3/X360]

Ongelma onkin se en pääse bossin ja koirien ohi edes juoksemalla kun se alue on niin pieni että aina se bossi osuu muhun ja sen jälkeen koira tulee ja tappaa tai bossi ehtii toisen kerran huitasee ja kuolen siihen. Aseena mulla on Drage sword kun en vielä ole sitä Black Knight Sword swordia löytäny.

Itse löysin tuohon alkuun jonkinlaisen ratkaisun. Eli kun lähdet juoksee niin teet hyppykuperkeikan ja voit välttää iskun, en sano että varmuudella toimisi mutta tuolla tavalla pääsin portaista oven päälle ja sieltä niittaamaan koirat.
 
Ylös Bottom