Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Day Z (ARMA II MOD)

Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tuolla...Krasnostavin lähellä olen ite ja kait Foeman?
Joo, täältä itsekkin olen jatkamassa. Voi olla että käyn huomenna tekemässä pienen lenkin pelissä mutta pysyttelen kuitenkin pohjoisessa(ellei kuolema korjaa ennen aikojaan).

Olen tässä viikon aikaa zuumaillut tuota karttaa ja löysin jo pari ehdotusta tuota tukikohtaa varten. Kaikki tukikohdan pystyttämiseen osallistuvat voisivatkin matkoillaan varastoida reppuihinsa jo telttoja ja piikkilanka-aitoja. Tukikohta pystytetään tietenkin sisämaahan kauas "sivilisaation" kehdosta. Pohjoinen toimii ilmansuuntana ja mahdollisimman korkealle on päästävä. Kiikareissa on jokin sellainen paikka josta pystyisi valvomaan mahdollisimman hyvin selustaa. Hyviä piilopaikkoja mahdollisille ajoneuvoille on myös löydyttävä. Tämä paikka pidetään myös suhteellisen salassa joten sitä ei tohdi täällä mainostaa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tämmösten pelien takia sitä toivoisi että olisi jonkinlainen peli-puucee. Olen kateellisena lukenut tätä ketjua ja katellut videoita. Noh, laittakaa poijjaat tarinoita tänne niin saa lukea ainakin niitä sitten. :mad:
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tuolla vaikka pitäisi pystyä paikantamaan missä on ja minne mennä. Helpointahan on mennä rantaa pitkin, mutta ei tietysti ihan kirjaimellisesti. Krasnostavin lähellä olen ite ja kait Foeman? Jos sinnepäin porukka alkais tulemaan sunnuntaihin mennessä niin saadaan nopeasti jengi kasaan seikkailua varten.

Joo, täältä itsekkin olen jatkamassa...

Kas vain, itsekin suunnistin eilen sattumalta Krasnostaviin.

Ja eilen oli taas kyllä hauskaa menoa. Klikkaa kartta auki, jotta pysyt kärryillä, missä on mikäkin paikka.

Löysin tosiaan eilen sen kalastajaveneen (kuten jo aiemmassa viestissä hehkutin) tuolta Nizhnoyen satamalaiturilta (kartan oikeassa reunassa rannikolla). Aikani seilailin ensin etelään päin, mutta ajattelin saavani heti kuulan kallooni, jos lähden elvistelemään veneeni kanssa sinne. Käänsin paatin vastakkaiseen suuntaan ja lähdin kohti tuntematonta pohjoista (koko seutu oli mulle vielä ihan vierasta, kun oon aiemmin pysytellyt tuollta Elektron ja Chernon lähettyvillä / etelärannikolla). Lopulta päädyin Berezinoon, mutta juuri kun olin ajamassa rantaan, moottori alkoi yskiä tai ainakaan paatti ei enää totellut kaasutinta. Bensa näytti olevan vähissä, joten siinä lienee syy. Jos lähden uimaan, niin menetän luultavasti tavarat jorpakkoon. Siinä varmaan parikymmentä minuuttia taistelin sen veneen kanssa ja aina pari metriä kerrallaan pääsin etenemään kohti laiturin nokkaa. Lopulta pääsin rantaan ja jemmasin veneen laiturin taakse, josta harva sitä tajuaa löytää. Laiturilta löytyi pienen pieni varasto tai vastaava, johon pääsin lämmittelemään ja sateen suojaan, olihan hypotermia jo iskemässä, kun sateessa veneilin pitkän aikaa. Lämmittelin sitten sisällä varmaan puolisen tuntia, söin ja join vielä, kun en parempaakaan keksinyt.

Seuraavaksi serveri kaatui, joten vaihdoin toiseen. Spawnasin luonnollisesti samaan paikkaan eli siihen varastoon. Tällä kertaa ilma oli aurinkoinen, joten lähdin etenemään laiturilta kohti kaupunkia. Muutamia eläviä kuolleita lähti perään, joten juoksin pakoon portaita ja tikkaita pitkin joidenkin säiliöiden päälle. Tutkailen ympäristöä muiden selviytyjien varalta, samalla kun zombit örisevät alapuolellani. Käännyn tikkaisiin päin, joista juuri kiipesin säiliöiden päälle ja kauhukseni huomaan kaksi zombia aivan ihollani. Säikähdän taas niin pirusti ja ammun nämä paniikissa. Luun murtumia kun ei passaa tulla, kun ei morfiinia löydy. Muutkin zombit kiipeilevät ylös pikkuhiljaa, joten hoitelen ne siinä alas laskeutuessani. Aseena toimii revolveri, johon löytyy myös ihan kiva määrä panoksia. Vähän aikaa kaupunkia tutkailtuani löysin mm. Winchester-kiväärin ja siihen Slug-panoksia läjäpäin. Disconnectaan serveriltä ja lopetan pelin siihen.

Tulen illemmalla takaisin, serveri on tosin taas eri. On jo myöhä ja hämärää, lähden silti suunnistamaan kohti tuntematonta metikköä, suuntana ilmeisesti pohjoinen tai luode, päämääräksi otan lopulta tuon Krasnostavin kaupungin ja etenen siis Khelmin kautta. Aikaisemmin löytämäni taskulamppu pääsi nyt hyötykäyttöön ja pimeä metsä oli kieltämättä aika säikyn näköinen kuusia lampulla valaistessa. Vaarana on, että joku muu selviytyjä voisi nähdä lamppuni, mutta epäilen kenenkään olevan täällä korvessa. Löydän hiekkatien, joka johtaa pian asfaltoidulle autotielle. Chattailin tuon reissun ajan joidenkin kanssa, kunnes yksi pyytää Steam-tunnustani, lisää minut kaverikseen, minä hyväksyn pyynnön ja pian sovimme tapaavamme Krosnastovissa. Kaveri on itse lähellä Stary Soboria. En ole varma omasta sijainnistani, mutta arvelen olevani kartalla tuolla keltaisella tiellä, joka johtaa Krasnostaviin ja tuo musta viiva, joka johtaa tieltä Klen-vuorelle on se hiekkatie. Lähden siis seuraamaan tietä oikealle. Pian oikealla puolella tietä vastaan tulee yksinäinen iso rakennus, jonkinlainen lato tai vastaava. Menen sisään taskulampun kanssa ja katselen ympärille lootin toivossa. En kerkeä sen enempää tutkailla tavaroita, kun joku karjaisee sivultapäin ja käännyttyäni huomaan valokeilassa päällekarkaavan zombien. Säikähdän niin maan pirusti, kun en osannut odottaa, että täällä korvessa yhden yksinäisen talon luona olisi zombeja. Vaihdan Winchesteriin ja ammun kalman. Pari muuta kuulee laukauksen ja eksyy myös latoon. Nämä hoideltuani tutkin loottia rauhassa ja lähden taas seuraamaan tietä. Oikealla äskeisen ison ladon vieressä näkyy pienempi talo, jonne johtaa soratie. Osaan täten viimein paikantaa itseni tarkasti. Tuo lato siis sijaitsi tosiaan tuolla kartalla tuon keltaisella merkatun tien varressa, aivan lähellä Krasnostovia.

Päädyn pian Krasnostaviin, joka on zombien asuttama. Sammutan taskulampun, jotteivat kalmat huomaa minua ja etenen hiljaksiin kohti kaupunkin keskustaa. Lopulta löydän jonkun sisällementävän talon, joten menen etsimään loottia sieltä taskulampun valossa. Alkaa juuri sopivasti sataa ja kello on nyt pelissä jotain vaille kymmenen (kello löytyy kädestä). Odottelen kärsivällisesti, että tämä kaverini pääsee samaan kaupunkiin. En tiedä ilmansuunnista ollenkaan, koska kompassia ei löydy, enkä näe ollenkaan, mistä tulin, kun on niin pimeää ja vieläpä sataakin. Sovimme, että annamme taskulampuilla merkkejä olinpaikastamme, kunhan tämä on samassa kaupungissa. Jään odottelemaan ja sillä välin disconnectaan, sammutan pelin ja säädän Beta Patchin pelattavaksi Steamin kautta, jotta chattailu helpottuu. Aikani säädettyä saan pelin toimimaan Steamin kanssa ja menen takaisin äsköiselle serverille, jonne spawnaan sinne taloon. Kaveri kertoo kulkeneensa hieman ohi kaupungista ja on nyt päätynytkin kaupungin laidalla olevalle kiitoradalle. Hän kertoo löytäneensä juuri toimivan bussin ja aikoo tulla idästä päin kohti kaupunkia. Kohta hän pyytää minua tulemaan kiitoradalle, mutta aikani suunnistettua ulkona, en löydä muuta kuin kymmenen zombia kintereilläni. Juoksen takaisin äskeiseen taloon, koska sisällä zombit eivät voi juosta, joten ne on helpompi niitata. Huoneeseen valuu zombeja molemmissa ovista, mutta ne eivät mahda mitään Winchesterilleni. Kiväärini suuliekki valaisee muuten lähes pilkkopimeää huonetta. Jotkut zombit tosin bugittavat lattian läpi ja niiltä näkyy vain pää. En huomaa yhtä ja tämä kerkeää iskeä, jalasta taisi murtua joku luu. Ammun äkkiä loput ja kalmojen valuminen sisälle onneksi loppuu. Otan morfiinia murtuman hoitamiseen ja päätän pysyä sisällä ja pyytää kaveria tulemaan tänne kaupunkiin.

Muutaman minuutin päästä taidan kuulla moottorin ääntä jostain. Kaveri käskee laittaa taskulampun päälle, jotta erottaa minut. Tutkailen taskulamppu päällä ikkunasta sateiseen ulkoilmaan ja koitan paikantaa bussia. Kuulen tööttäilyn ja moottorin ääntä, joten lähden ulos. Siellähän se bussi kököttää. Bussin kirkkaat valokeilat sokaisevat koko ruutuni, enkä näe mitään. Juoksen bussin luokse ja koitan löytää ovea. Kääntelen hiiren rullaa, jotta saisin "Get in" -vaihtoehdon, mutta sellaista ei löydy, vaikka kierrän koko bussin ympäri. Kaveri sanoo jo kiihtyneenä "scroll the mouse and get in!", mutta turhaan. Bussin valokeiloissa on läjä zombeja, jotka hakkaavat bussia. Alan ampumaan näitä pois, mutta seuraavaksi huomaan vain, kun bussi on tulessa. Ilmoitus "*kaverin nimi* is dead" koristaa alalaitaa. Juoksen paniikissa takaisin taloon zombit perässäni ja taas saan hoidella kymmenkunta kalmaa pois päiviltä, vain suuliekki valonlähteenäni. Sade loppuu, mutta luonnollisesti edelleen on pimeää. Ei ole vielä edes keskiyö. Menen ulos tutkimaan palanutta bussia ja löydän kaverin ruumiin maasta. Otan tältä kartan, kompassin, M4A3 CCO:n (aseessa kiinni hyvä tähtäin ja taskulamppukin) ja siihen useita lippaita sekä sideharsoja. Menen takaisin taloon ja lopetan pelin. Steamissa pottuuntunut kaveri sanoo menevänsä pelaamaan DotA:a, mutta tieto siitä, että annan tämän tavarat seuraavalla pelikerralla takaisin, lohduttaa paljon.

Tänään lähdetään varmaan taas seikkailemaan. Harmi, että Winchester katosi jonnekin, kun otin sen M4A3:n ja lisäksi hävitin revolverini kaikki panokset, kun siirsin ne reppuun tai jotain. Tuosta bussikohtauksesta tuli väkisinkin mieleen kyllä joku LOST tai vastaava. Olin juuri "pelastumassa" sieltä zombien asuttamasta kaupungista ja oltais voitu ajaa jonnekin mukavaan mestaan telttailemaan, jonne voitaisiin tallentaa ja odottaa aamun tuloa, mutta tottakai bussi räjähti. Aivan kuin kaikissa kauhuelokuvissa, kun näyttää että päähenkilöt ovat juuri pelastumassa, niin tottakai kaikki menee kuitenkin aina pieleen. Ja tätä ei oltu sentään käsikirjoitettu. :p On tää vaan hieno peli.

Tulipas pitkä stoori, mutta älkää lukeko, jos ette jaksa. :D
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

On tullut kuolattua tätä ketjua alusta asti. Päätin eilen tilata saksasta peliläppärin rikkinäisellä näytöllä pelkästään tätä peliä varten ja jenkeistä löysin vielä halvalla trackir:in pään liikutteluun. Suunnittelin tuolla sonyn hmz:llä tätä hakata, joten näyttöä en tarvitse.
Onko peliä mahdollista pelata dualshockilla vai meneekö liian kankeaksi vai se edes onko ylipäänsä mahdollista?
Lueskelin foorumeilta, että se saattaisi onnistua.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Krasnostavin lähellä olen ite ja kait Foeman?

Lähdin pois tuolta, tullut jo tarpeeksi luoteja selkään. Tiedä sitte kenen aseesta *kröhöm* *kröhöm* :D.

Eli olen jo aika pitkällä sisämaassa Novy Soborin lähellä, mutta tulen sinne pohjoiseen päin tai minne sitte olettekaan menossa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

On tullut kuolattua tätä ketjua alusta asti. Päätin eilen tilata saksasta peliläppärin rikkinäisellä näytöllä pelkästään tätä peliä varten ja jenkeistä löysin vielä halvalla trackir:in pään liikutteluun. Suunnittelin tuolla sonyn hmz:llä tätä hakata, joten näyttöä en tarvitse.
Onko peliä mahdollista pelata dualshockilla vai meneekö liian kankeaksi vai se edes onko ylipäänsä mahdollista?
Lueskelin foorumeilta, että se saattaisi onnistua.

Nappeja on kyllä niin monia, että voi mennä hankalaksi tai sitten napit loppuu kesken. Ei se hiiren hommaaminen paljoa maksa.

EDIT: Noh kävin nyt sitten aamulla pelailemassa reilut pari tuntia ja saalis oli ainakin hyvä. Tavattiin sen eilisen kaverin kanssa nyt tuolla Krasnostavin lentokentän lähellä, annoin sille sen aseen, mutta sain pitää kartan, kiikarit, kompassin ja muut romppeet, koska tää oli tappanut jonkun tyypin tulomatkallaan ja sai siltä kaikki nuo kamat. Lähettiin kohti Berezinoa ja vastaan tuli keskellä jotain niittyä zombeja ammuskeleva selviytyjä. Tää alko makoilemaan siellä liikkumatta uhkaavan näköisesti, mutta ei tainnut nähdä meitä. Tähystin sitten kiikareiden kanssa kauempaa, kun kaveri kävi napsauttamassa siltä hengen pois. Sain siltä sitten ALICE Packin täynnä ruokaa, juomaa ja panoksia Winchesteriin (jollaisen kaveri löys tulomatkallaan lentokentälle ja antoi mulle). Lopulta päädyttiin sinne Berezinoon ja sieltä lootattiin kerrostaloasuntoja, joista vielä lisää panoksia Winchesteriin ja revolveriin, taskulamppukin löyty edellisen hävinneen tilalle.

Nyt on kyllä hyvät kamat kasassa. :) Vois kohta harkita linnottautumista jonnekin hyvään mestaan tuon kaverin kanssa ja laitetaan sinne kätköön ruokaa ja juomaa ym. tarpeellista, jos ei reput kanna enempää. Tiedättekö muuten, pysyykö nuo tavarat maassa kuinka pitkään serverillä?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

On kyllä huikea peli, joka löytyi täysin vahingossa muistaakseni muron keskustelujen kautta tjsp. Ainoa mikä haittaa on pienet fps- ongelmat mutta eiköhän nekin korjaannu tulevaisuudessa kun peliä kehitetään lisää.

Nykyinen ukkoni on pysynyt hengissä jo jonkin aikaa johtuen ehkä siitä, että olen pyörinyt suurimmaksi osaksi maaseudulla tavaten vain paikallisia ihmisiä. Itse etenen yleensä vähän liiankin varovaisesti ja ainoastaan kerran on tullut paikallisten kanssa vähän riitoja, ilmeisesti eräs ei tykännyt kun tyhjäsin heidän latonsa kaikista hyödyllisistä tarvikkeista ja päällehän se yritti käydä. Ammuin tietysti kaverin ladon ovelle ja siitäkös vasta riemu repesi ja kohta ladossa oli ainakin 8 paikallisen ja minun tanssit. Pistin musiikiksi Makarovia ja tanssit loppuivat alkuunsa.

Nyt ollaan edetty Zelenogorskin kautta Green Mountainille, jossa tähystelin hetken aikaa ja yhtäkkiä metsästä juoksee pari survivoria jotain paikallisia työntekijöitä perässään. Kaverit tipauttivat zombit ja menin tikapuiden viereen kyttäämään, koska tiesin että sinne ovat tulossa jossain vaiheessa kuitenkin. Siinä samalla mietin että mitähän sitä tekisi, koska ainakin ensimmäisen tiputtaminen olisi helppoa mutta tulin siihen tulokseen että antaa olla.

Meni pari minuuttia ja ensimmäinen pelaaja tulee ylös kuten ounastelinkin. Siinä hetken katseltiin toisiamme ja yritin kovasti kysyä kuulumisia mutta ei vastausta. Kaveri lähtee melkein saman tien takaisin alas ja hetken kuluttua koplan toinen osapuoli tulee myös käymään ylhäällä. Sama homma eli tekemättä oikein mitään myös hän lähtee takaisin alas.
Hetken kuluttua alhaalta kuuluu minulle täysin uusia ääniä ja menen katsomaan tornista, että mitä siellä oikein tapahtuu. Kyseinen kaksikko on löytänyt jostain auton ja lähtevät saman tien tietä pitkin pois. Itse jään yksin katsomaan vielä löytyisikö mitään kivaa tavaraa, mutta eipä näy mitään mielenkiintoista ja lähden metsää pitkin vuorta alaspäin oletettua pohjoista kohden. Koitan suunnata lentokentälle, jossa luultavasti tapaan muitakin pelaajia ja todennäköisesti kuolo korjaa, mutta tuleepahan sekin paikka koettua ensimmäistä kertaa ja onhan sieltä mahdollista löytää kivoja tavaroita.

Tähän tallensin illalla ja eiköhän sitä taas tule jatkettua illan futispelien jälkeen. Joku kaveri olisi kiva löytää koska olisi varmasti huomattavasti mukavempaa kun olisi matkaseuraa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

On kyllä huikea peli, joka löytyi täysin vahingossa muistaakseni muron keskustelujen kautta tjsp. Ainoa mikä haittaa on pienet fps- ongelmat mutta eiköhän nekin korjaannu tulevaisuudessa kun peliä kehitetään lisää.

Tuskin hirveesti tulee muuttumaan kun kyseessä on arma 2 ongelmat, eikä tuon modin, vai olenko aivan väärässä?

E: tosin voihan noi beta patchit auttaa jotakin :)
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tuskin hirveesti tulee muuttumaan kun kyseessä on arma 2 ongelmat, eikä tuon modin, vai olenko aivan väärässä?

E: tosin voihan noi beta patchit auttaa jotakin :)

Itse en ole alkuperäistä versiota ollenkaan pelannut, mutta jostain luin että ainakin ruumiit aiheuttaisivat fps-ongelmia ja siitä syystä myös servereitä buuttaillaan tietyin väliajoin, että suorituskyky säilyisi. Itse olen huomannut että jollain servereillä pätkii oikeastaan aina ja jotkut ovat sitten parempia. Toki jos jollain on parempaa tietoa niin voi korjata :)
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tuskin hirveesti tulee muuttumaan kun kyseessä on arma 2 ongelmat, eikä tuon modin, vai olenko aivan väärässä?

E: tosin voihan noi beta patchit auttaa jotakin :)

Taitaa kyllä ihan modin ongelma kyllä olla, koska itse ArmA II:n yksinpeli rullaa oikein sulavasti lyhyen testauksen perusteella (fps jotain 30-50 medium-high -asetuksilla). Sen sijaan DayZ alkaa usein sulavasti, mutta parin tunnin päästä alkaa takkuilemaan (ruumiit?) ja fps on alhaisimmillaan luokkaa 10 very low -asetuksilla. Tänään pyöri kyllä hyvin ja tuo EU12 näyttää toimivan usein melko hyvin. Nyt taas yski vähän loppua kohden, että oli joka paikassa fps jotain 20, mutta oli tuo ihan pelattava, kun vertaa vaikka eiliseen kympin diashow'hun. Suurimman osan ajasta pyöri kuitenkin kaupungeissakin n. 25-35 fps:llä.

Tuo EU12 on kyllä nyt oma ehdoton lempiserveri. Sinne voi tulla moikkaamaan. Tein myös jonkinlaisen kätkön erääseen mestaan, jonne jemmasin ainakin AKS-74 Kobran, PDW:n (eli Mac-10:n) ja muutamia kappaleita kipulääkkeitä, ruokaa ja juomaa. Merkkasin paikan vielä kartalle. Saa nähdä kauan nuo tuolla pysyy. En aikonut noita muutenkaan ottaa, niin päätinpä piilottaa ne tuonne testin vuoksi, niin näkee milloin ne resetoituu vai resetoituuko ikinä.

Ja mitäs Foeman ja muut tarkottaa tällä "leirin" perustamisella jonnekin? Siis jos jemmataan vaikka jonnekin telttaan tai maahan tavaraa ym. (ja muutenkin oleskellaan siellä), niin pysyykö ne tavarat myös siellä maassa niin kauan, että joku ne ottaa? Googlellakaan en löytänyt vastausta.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

EIH! Kuolin! AAAAAAAAARGH! Lopetin pelin eilisiltana Devil's Castleen. Nyt kun alotin, oli jano, mutta ei yhtään juotavaa. Suunnistin NW Airfieldiä kohti, mutta en tiedä minne sitten lopulta päädyin. Jonkun kaupungin löysin, mutten kerennyt alkaa tienviitoista kattomaan, että mikä mesta se oli. Oli jo niin jano, että pyörryin vähän väliä. Seuraavaksi zombit tuli päälle ja kaaduin maahan, tuli se aika, mikä piti odottaa (varmaan jotain 20 sekuntia) ja sillä välin zombit vain söivät mua elävältä. Lopulta tulin tajuihini, kun verta oli jäljellä enää 600, luut murtuneena ja shokissa, edelleen janoisena. Ammun pari zombia siitä syömästä minua, otan morfiinia ja pääsen jaloilleni. Löydän viimein jonkun sisällementävän talon, josta löydän onnekkaasti täyden vesipullon. Juon sen, aah, yks ongelma hoidettu. Repusta löytyisi yksi raaka pihvi, jonka voin paistaa nuotiolla, mutta polttopuita ei ole. Yritän päästä kaupungista metsään hakkaamaan puita, mutta luonnollisesti zombit tulevat perääni ja ylläripylläri mentän taas tajuntani, varmaan shokin takia (tai sitten joku zombi sai iskettyä). Ja siinähän se sitten oli, kun zombit söivät minut kuoliaaksi.

Haistakaa paska, zetat.

Löysin muuten matkalla Devil's Castesta tuonne lentokenttää päin jostain metsän keskeltä aukiolta viisi telttaa, liekö jotain pelin valmiita telttoja, vai joidenkin itse pystyttämiä, mutta näytti olevan kyllä ihan joku pelaaja jemmannut sinne tavaraa, sillä yhdestä teltasta löytyi joku sinko, MP6SD (tai joku tollanen MP5:n tapainen äänenvaimennettu), panoksa Dragunoviin (muttei itse asetta), revolveri ja kaikkea muuta kivaa sekä melkein kaikissa teltoissa oli vähintään M16A4-rynkky, muttei panoksia siihen, eikä MP6SD:hen, niin päätin jatkaa Enfieldillä (tosin otin tuon MP:n sieltä teltasta ja piilotin jonnekkin kuusien keskelle).
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Oon nyt Krasnostavin lähettyvillä ja satuinpa löytämään metsästä Jeepin, mut ei lähteny käyntiin, ilmeisesti bensa loppunut. Lopetin pelin kuskin penkillä, tosta kait se vissiin jatkuu?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Tänään käytiin raidaamassa kaverin kanssa pahaa aavistamattomien teltat ja mukana meillä sattui olemaan vielä kuorma-autokin joten tyhjäksi kaikki 8 telttaa saatiin sitten :) nauru siinä pääsi kun itse nightvisioneiden kanssa , jotka olin kaverin autolle marssiessani löytänyt paljon aikaisemmin, jäin katselemaan kuormuria jos kaverille kuolo koittaa toisen pelaajan kautta niin olisin hypännyt ja kaahannut pois, ei näin käynyt vaan tyhjäksi lähti tyhjiä juomapulloja myöten. päätettiin viedä rekka jemmaan ja mennä nytten sitten 'kevyemmän' varustuksen kanssa lentokentällepäin katselemaan joskos saisi vaikka isompia laukkuja kun alkuperäiset vieläkin löytyy. Toki parempiakin paikkoja reppujen metsästykseen löytys, mutta kivemmat aseet olis kans jees, edellisestä reissusta kyllä on mp5SD ja 3 lipasta taskussa. Peli katkesi sittemmin joten huomenna jatkuu. Saldoksi ryöstöreissusta jäi, molemmille ghilliepuvut, 1x NVgogglesit, 6 teltta, ammuksia, savukranaatteja, aseita mm. ak-74, hiekkasäkkejä ja bensakanisteri mikä meni auton syöveriin jo. Ugh!
 
PELI-ILTA VIIKOLLE 23

Tänään klo 14 olisi joukkomme siis tarkoitus lähteä liikkeelle.

Päämärän: Löytää mahdolliset perusteen KFIN-Selviytyjien ensimmäiselle tukikohdalle.

Kokoonnutaan Krasnostavin lähettyvillä, myöhemmin ilmoitettavaan lokaatioon. Aivan tarkkoja koordinaatteja kun ei täällä julkiselle sektorilla edelleenkään uskalla jaella.

Aluksi yhteydenpitona toimii Skype(allekirjoittaneelle privaa niin annan yhteystietoni skype-ryhmään liittymistä varten). Kun ollaan saatu posse yhteen niin siirrytään varmaankin käyttämään pelin sisäistä Direct Communicationia immersion säilyttämiseksi. Mihinkään tekstichättäilyyn ei nyt ryhdytä koska se on A) hidasta ja B) sen takia äärimmäisen vaarallista. KonsoliFIN Chat toimii pelien alkaessa taas ilmoitustauluna.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Kuva kertoo kaiken:

505873.jpg


EDIT: Hah! Eipä kyllä ketuta enään. Balotan asemalta alkoi vaellus--> Cherno-Nadezhino-Stary soborille. Aluksi oikein mitään löytännyt paitsi perus rynsesterin. Myös matka melkein tyssäs koska yht äkkiä hahmo päätti luunsa katkoa. Noh mömmöt naamaan ja matka jatkui. Stary soborilla alkoi sitten tapahtua.

Marketista löytyi vihdoin isompi reppu, kartta ja revolveri panoksineen. Sieltä lähdin Navy soboria päin päätietä pitkin. Muutama zedi siinä vastassa oli joten lähdin hieman sivummalle ohittamaan niitä. Heti kun pääsin pois tieltä alkoi erikoinen ääni kuulumaan jota epäilin autoksi. Äkkiä munat turpeeseen ja venailemaan. Eikös sieltä tule bussi kulman takaa tööttäilen ja perässä ainakin 50 zediä.
EI siinä mitään, pienet naurut sai. Koko kaupunki oli tuon jälkeen autio zedeistä joten menin hieman tutkimaan laajemmin aluetta. Eikös sieltä heti löydy military barracksi vaikka kartassani ei sellaista näy. Ainakin yli kymmenen telttaa täynnä aseita ja tarvikkeita kuten AKM, M16, kaksi eri haulikkoa ja panoksia ties mihin aseisiin.

M16 nappasin 5 lippaalla ja jätin hahmon lähettyville jospa paikan huomenna uudestaan tsekkaisi. Ihan jees reissu pakko sanoa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Näin alkuun, terveisiä exectalle, joka minut oletettavasti muilta foorumeilta tuntee ;)

Asiaan, nyt kun tuossa parin päivän päästä saan PuuCeen kasaan, niin olisi mukavaa päästää joukkoon mukaan selviytymään. Mitä nyt tullut videoita katottua, niin paljon mukavammalta vaikuttaa ryhmän kanssa pelattuna. niin kuin jotkut mainitsivat, niin hulluksihan siinä tulee yksin pelatessa.
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

No perskule... Yritin valita naikkosta, mutta miehenä spawnasin. :S Tuskinpa on enään mahdollista vaihtaa. Oli hieman alku säätöä ja kaikkea. Siin näköjään saa odottaa aika kauan ku servu latailee... Mutta nyt peli pyörii ja silleen.

Edit: Näköjään muillakin ollu samanlaisia ongelmia. Toivottavasti korjataan ja saisi tehdä valinnan uusiksi jossain vaiheessa. Vielä kans pitäsi skypet yms. laittaa kuntoon niin pääsisi mukavasti porukassa pelaamaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Millos pelattais porukalla? Ja mikä servu? Ja pitäskö mennä porukalla Mumble/Team Speak?
 
Vastaus: Day Z (ARMA II MOD)

Olin jossain tehdasalueella tutkimassa rauhassa, väistelin zombiet ja reppuun tarttu hieman sidontatarvikkeita. Rauhassa ryömin taloon ja nousen kyykkyyn, katson eteen ja näen toisen pelaajan kivääri olallaan etsimässä tarvikkeita. Hän oli kyykyssä selkä minuun päin. Sekunnin murto-osan mietiskelin ammunko vai ei. Tiesin että ulkona oli zombeja. Samalla ajatus siitä että toinen kääntyisi ja losauttaisi naamani irti ei houkuttanut. Aseenani oli makarov. Päätökseni tehtyäni tyhjennän lippaallisen selkään ja kuulen kuinka zombiet alkavat janota vertani. Lataan, menen rappusiin ja odotan. 3-4 zombieta tulee, tapan kaikki. Hiljaisuus tulee, se on ohi. Menen ruumille ja matkaan tarttuu kelloa, kompassia, kivääri ja ammuksia. Samalla juuri tappamani kiroaa kuolemaansa, oli vihdoin juuri löytänyt kompassin. Hautaan ruumiin...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom