Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Days Gone

Days gone myynnyt Japanissa enemmän kuin Sonyn menestys yksinoikeudet God of War ja Last Guardian


In 2 weeks it's surpassed the LIFETIME SALES of these PS4 exclusives in Japan

Detroit: Become Human
God of War
The Last Guardian

The game is a hit. Wonder how high up the exclusives list it can climb"
 
Todella loistavaa että peli menestyy! Pidin todella paljon mutta jos tästä jatko-osa tulee niin sehän on, jos kaikki menee loogisesti, vielä selvästi parempi kun tästä on ensin opittu ja korjataan sekä hiotaan ensimmäisen osan vähemmän toimivia juttuja.

Kesto sekä platinointi myös, kuten yleensä Sonyn yksinoikeuksissa, juuri mukavan pitkä eikä todellakaan liikaa. Mikä on nykyään kehu. Silti pelattavaa riitti ja kuitenkin jäi vielä olo, että jonkun lisärin olisi voinut tähän ostaa melkein heti perään. Täytyy varmaan palata sitten sen uuden vaikeustason kanssa pelailemaan peli uusiksi. Saapa nähdä kuinka tuskaista hommaa se sitten on. Last of Us oli ainakin lopulta aika helppo vaikeimmallakin kun tiesi mitä suunnilleen tulee missäkin vaiheessa jne.
 
Paljonko lukumäärällisesti tämä on nyt myynyt? Silloin saadaan joku järkevä vertailukohta, tuollaiset "parhaiten myynyt parina viikkona" ei kerro kuin miten se on myynyt muihin peleihin nähden samassa ajassa.
 
Kyllä tämä on hemmetin hyvä peli. Tarina läpi jo päiviä sitten ja sen jälkeenkin olen pelannut useamman yön putkeen eikä vaan kyllästytä. Kaikki Hordet hoidettu paitsi yksi jota ei jostain syystä ilmesty kartalle niin kuin kaikki muut ilmesty joten se vähän harmittaa. Sonyn studiot ne vaan tekee hyviä pelejä ei siitä mihinkään pääse on se vaan myönnettävä jopa tälläisenä mikkisoftan miehenä joskin varmaan seuraavassa konsoli sukupolvessa Sonyn miehenä.
 
Kyllä tämä on hemmetin hyvä peli. Tarina läpi jo päiviä sitten ja sen jälkeenkin olen pelannut useamman yön putkeen eikä vaan kyllästytä. Kaikki Hordet hoidettu paitsi yksi jota ei jostain syystä ilmesty kartalle niin kuin kaikki muut ilmesty joten se vähän harmittaa.

Itelläki lopputekstit rullasi tänään, ja ollut aika tyhjä olo jo pitkään ennen sitä. Ei ihan loppuun asti pitänyt otteessaan peli mua, yhdessä vaiheessa olin jo miettinyt paremmaksi kuin TLOU 9++ arvosanaksi. Mutta 8.5 on varmasti lähempänä totuutta tällä hetkellä.
Mutta jos tälle jatkoa joskus tulee, niin kyllähän se poistoon menee..
 
Miten te arvioisitte peliä, ketkä vetänyt Days gonen läpi? Vastasiko odotuksia, vai oliko niitä edes? Ja miten teillä peli vertautuu Tuhman Koiran näkemykseen maailmanlopun jälkeiseen friikki/naksuttaja epidemiaan.
 
Miten te arvioisitte peliä, ketkä vetänyt Days gonen läpi? Vastasiko odotuksia, vai oliko niitä edes? Ja miten teillä peli vertautuu Tuhman Koiran näkemykseen maailmanlopun jälkeiseen friikki/naksuttaja epidemiaan.
Minulle tämä on kyllä maistunut vielä paremmin, kuin the Last of Us. Tosin en ihan vielä loppuun ole pelannut, mutta ei se loppu enää kovin kaukana voi olla. En usko, että mielipiteeni enää tästä merkittävästi muuttuu suuntaan taikka toiseen. Minulle tämä on parhaita pelejä mitä olen ikinä pelannut. Pidän enemmän avoimen maailman peleistä yleensä, kuin putkijuoksuista, mutta toki mielenkiintoista tekemistä pitää silloin löytyä riittävän monipuolisesti. Minulle tämä olisi melkeinpä 10 pojon peli, ellei FPS tippuisi välillä rajusti. Siltikin sellainen 9,5 pisteen peli on itselleni kyseessä. Loistava peli kerta kaikkiaan!
 
On upea peli. Enkä voi ymmrtää niitä, jotka sanovat juonen olevan kuraa vaikka muuten ok peli. Juoni on yksinkertaisuudessaan monisyinen, joka etenee järkevästi ja hyvällä rytmityksellä eteenpäin. Deaconin ääninäyttelijä ansaitsee lähes oscarin, kuten myös hänen rooliaan näyttelevä. Lienee sama henkilö. Hieno tarina ja tunnelmallinen musiikki. Meinas parissa kohdassa tulla vallan roska silmään.

Onhan tässä toistoa ja paikasta a paikkaan b kulkemista, mutta miljöö on upea ja uhkaava. Tekemistä riittää ja ohjainta ei malttaisi laskea käsistään. Omasta mielestä pakkohankinta kaikille open worldin ja zombieapocalypsen ystäville.
 
On upea peli. Enkä voi ymmrtää niitä, jotka sanovat juonen olevan kuraa vaikka muuten ok peli. Juoni on yksinkertaisuudessaan monisyinen, joka etenee järkevästi ja hyvällä rytmityksellä eteenpäin. Deaconin ääninäyttelijä ansaitsee lähes oscarin, kuten myös hänen rooliaan näyttelevä. Lienee sama henkilö. Hieno tarina ja tunnelmallinen musiikki. Meinas parissa kohdassa tulla vallan roska silmään.

Onhan tässä toistoa ja paikasta a paikkaan b kulkemista, mutta miljöö on upea ja uhkaava. Tekemistä riittää ja ohjainta ei malttaisi laskea käsistään. Omasta mielestä pakkohankinta kaikille open worldin ja zombieapocalypsen ystäville.
Ja, kun ottaa huomioon, että 6 ihmistä suunnitteli tuon open worldin, niin aika vaikuttavaa jälkeä saivat aikaan.

 
Viiden-kuuden hengen tiimi kuulostaa todella pieneltä. Tämä hyvin alleviivaa sitä tosiseikkaa, että kyseessä on ollut vaatimattoman kokoinen studio, joka on viimeiset 10 vuotta (?) työstänyt käsikonsolipelejä. Ei ihme, että pelistä löytyy hiomattomia kulmia, jotka osa on nähnyt "kehittäjien laiskuutena" (hohhoijaa sanon näille kommenteille).

Kysymys pelin omistajille. Mitä toivotte mahdolliselta jatko-osalta? Muutama vuosi takaperin Sony Bend muutti uuteen studioon ja haastatteluiden perusteella henkilöstömäärä on ~kolminkertaistunut. Uskoisin että sieltä on tulossa melkoinen hyppy, jos DG2 on kehityksessä.
 
Mulla on vähän mancrush tohon Sam Witweriin (Days Gone - Deacon St John)




Pari kertaa katsonut, kun Witwer striimaa twitchissä ja vaikuttaa todella rennolta tyypiltä. Witwerin Arnold Schwarzenegger imitaatio on ihan paras :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Platina hommattu ja nyt olisi vielä läpäisyn jälkeen auennut tehtävä hoidettavana plus tietenkin loput hordet.

Vaikka pelillä olikin pituutta ihan perkuleesti, niin piti silti otteessaan alusta loppuun ja lisää tässä jäi kaipaamaan. Toivottavasti tulisi edes jokin pieni lisäri jossakin vaiheessa.

Nyt saisi muutkin open world pelejä kehittävät ottaa tästä mallia, että ei sen kartan ole pakko olla täynnä kaikkea turhaa paskaa, että pelin maailmaa olisi mukamas kiinnostavampi tutkia. Tässä se oli tehty juuri hyvin ja tulee varmasti vielä palattua tutkimaan paikkoja läpäisyn jälkeenkin.

Surviving isn't living ;)
 
Platina hommattu ja nyt olisi vielä läpäisyn jälkeen auennut tehtävä hoidettavana plus tietenkin loput hordet.

Vaikka pelillä olikin pituutta ihan perkuleesti, niin piti silti otteessaan alusta loppuun ja lisää tässä jäi kaipaamaan. Toivottavasti tulisi edes jokin pieni lisäri jossakin vaiheessa.

Nyt saisi muutkin open world pelejä kehittävät ottaa tästä mallia, että ei sen kartan ole pakko olla täynnä kaikkea turhaa paskaa, että pelin maailmaa olisi mukamas kiinnostavampi tutkia. Tässä se oli tehty juuri hyvin ja tulee varmasti vielä palattua tutkimaan paikkoja läpäisyn jälkeenkin.

Surviving isn't living ;)
Itse pelasin vasta juuri kampanjan läpi, ja oli kyllä loppuun asti loistava peli ja huikea elämys pelinä. Pieninä miinuksina aika kovat ajoittaiset FPS hyytymiset varsinkin pelin loppupuolella. Myöskin aivan pelin viimeisistä hetkistä olisin odottanut ehkä vähän hulppeampia ja mieleenpainuvampia. Mutta niitä mieleenpainuvia hetkiä mahtui kyllä niin paljon matkan varrelle, että eipä tuokaan oikeastaan häirinnyt.

Kyllä tämä on minulle selkeä 9,5 arvosanan peli, ja ylivoimainen ehdokkaani toistaiseksi tämän vuoden peliksi. Melkoisen kova peli pitää vielä tänä vuonna ilmestyä, että Days Gone menettäisi vuoden pelin tittelin minun silmissäni. Myöskin tämä lienee itselleni paras open world-peli ikinä. Aivan loistava peli kyllä, ja vähän on haikea fiilis kyllä, kun nyt sitten on tarina pelattu ainakin tältä erää.

Nyt varmaan voisi yrittää platinaa tästä vielä rykäistä, vaikka tuo viiden sekunnin sladitus kyllä tuntuu ainakin toistaiseksi aivan mahdottomalta. Olisikohan tähän muuten mitään vinkkejä?
 
Viimeksi muokattu:
Nyt varmaan voisi yrittää platinaa tästä vielä rykäistä, vaikka tuo viiden sekunnin sladitus kyllä tuntuu ainakin toistaiseksi aivan mahdottomalta. Olisikohan tähän muuten mitään vinkkejä?
Ei se lopulta ollut edes vaikea. Täytyy vain ostaa se kolmostason nitro, jota myydään siinä ekassa leirissä etelän puolella (pienempi kahdesta). Sitten vain etsimään jokin suhteellisen iso aukea, jossa mahtuu kiihdyttämään törmäämättä mihinkään. Sitten ei muuta kuin vauhtia, kevyt slaidi päälle ja heti perään boosti. Kyllä se muutaman kokeilun jälkeen irtoaa.
 
Ei se lopulta ollut edes vaikea. Täytyy vain ostaa se kolmostason nitro, jota myydään siinä ekassa leirissä etelän puolella (pienempi kahdesta). Sitten vain etsimään jokin suhteellisen iso aukea, jossa mahtuu kiihdyttämään törmäämättä mihinkään. Sitten ei muuta kuin vauhtia, kevyt slaidi päälle ja heti perään boosti. Kyllä se muutaman kokeilun jälkeen irtoaa.
Pidätkö sen boostin sitten pohjassa sen koko 5 sekunnin ajan, vai kuinka?
 
Itse pelasin vasta juuri kampanjan läpi, ja oli kyllä loppuun asti loistava peli ja huikea elämys pelinä. Pieninä miinuksina aika kovat ajoittaiset FPS hyytymiset varsinkin pelin loppupuolella. Myöskin aivan pelin viimeisistä hetkistä olisin odott9anut ehkä vähän hulppeampia ja mieleenpainuvimpia. Mutta niitä mieleenpainuvia hetkiä mahtui kyllä niin paljon matkan varrelle, että eipä tuokaan oikeastaan häirinnyt.

Kyllä tämä on minulle selkeä 9,5 arvosanan peli, ja ylivoimainen ehdokkaani toistaiseksi tämän vuoden peliksi. Melkoisen kova peli pitää vielä tänä vuonna ilmestyä, että Days Gone menettäisi vuoden pelin tittelin minun silmissäni. Myöskin tämä lienee itselleni paras open world-peli ikinä. Aivan loistava peli kyllä, ja vähän on haikea fiilis kyllä, kun nyt sitten on tarina pelattu ainakin tältä erää.

Nyt varmaan voisi yrittää platinaa tästä vielä rykäistä, vaikka tuo viiden sekunnin sladitus kyllä tuntuu ainakin toistaiseksi aivan mahdottomalta. Olisikohan tähän muuten mitään vinkkejä?
Itsellä on vielä kesken peli.."ippenaattori" täällä puhuu asiaa!
On hiton hyvä peli..tästä on vaikea alkaa tämän genren pelejä parantamaan
 
Oliko platinan hommaaminen kuinka iso työ? Oliko sellaisia trophyjä joiden eteen joutuun jauhaa tuntikaupalla jotain?
 
Ylös Bottom