Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

DC Universe Online [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Humppanorsu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Luokista huomaa kuinka paljon DC toimii kivi/saksi/paperi-logiikalla. Tätä pelin loppu erityisesti korostaa. Ikävästi peli ei vain kerro tästä sinulle mitenkään... Tasolle 30 on siis aivan turha tulla pomppimaan Damage Stancella. "Yksinäinen susi" mentaliteetti ei enään toimi ja tuolla on oikeasti omaksuttava se oma roolinsa. Keskittymälle sen vahvuuksiin on parhaiten hyödyksi omalle ryhmälleen.

Olen vielä kaukana 30 levusta, mutta ymmärsinkö oikein, että Stancen vaihtaminen siis vaikuttaa esim. expaan, mitä saa yksilötehtävistäkin? Vai onko se vain merkkinä muille pelaajille, minkä alan supermiehiä on?

Olen myös ihan nyypiö morppaajana, ja välillä ihan pihalla tuolla ulkona. Siellä monet tuntuvat tietävän automaattisesti, mitä tehdä. Ehkä joillain on oikeasti supervoimia :D

Mutta miten peli palkitsee 30 levelin jälkeen? Kehittyvätkö taidot enää vai kerätäänkö vain parempia kamoja?
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Stancen vaihtaminen siis vaikuttaa esim. expaan, mitä saa yksilötehtävistäkin?
Stancella ei ole mitään tekemistä EXP:n kanssa. Ainoa mihin se vaikuttaa on sinun luokkasi saamat bonukset. Näillä buustataan milloin mitäkin. Monista sinun kyvyistäsi tulee mm. huomattavasti vahvempia tai ne saavat erikoisominaisuuksia joita ei ole mahdollista saada Damage Stancen aikana.

Kehittyvätkö taidot enää vai kerätäänkö vain parempia kamoja?
Taidot eivät kehity, vain loot. Mikään muuhan ei statseja pelissä nosta kuin nuo uudet paidat ja pöksyt. Power/Skill-pojothan ovat aivan eriasia. Power pisteitä saa pelissä tasan 15. Skill pisteitähän voi kartuttaa Feat-pisteillä niin kauan kuin niitä on mahdollista ansaita.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

mul ois pahis hahmo Magma Warrior eli pääsiskö sil villain jengiin...eli jos, niin kutsukaa kiltit pahikset=)
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Eilisen illan instanssiseikkailusta Blüdhavenin maisemissa tälläinen tallenne:

[MEDIA]3089[/MEDIA]

Hahmona lvl 30 ice/brawl/flight. Serverinä Crossfire PvP.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

en oo vielä törmänny yhteenkään Konsolifin kiltalaiseen joka ois onlinessa samaan aikaan ku mie, että voisin joinata kiltaan Crossfirellä :D. Crossfirellä ei muuten toimi chatti, en oo saanu kertaakaan toimiin, testattiin toisella pvp servulla ja siellä toimi, ei täydellisesti, mutta kuitenkin.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

En ole ihan varma onko tämä mainittu, mutta tässä nopeat ohjeet jos haluaa peruuttaa tuon kk-maksun ilmaisen koeajan (30 päivää) jälkeen. Muuten tosiaan homma jatkuu **automaattisesti**. Ohjeet englanniksi (en tiedä miten ovat Suomi-valikossa, koska en itse käytä):

*Mene PSN ja "Account Management"
=> "Transaction Management"
=> "Services List"
=> Etsi "DC Universe Online Subscription" => "Subscription"
=> Nyt pitäis näkyä "Cancel Automatic Renewal" (eli "peru tilaus")
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

SOE pysyy ainakin toistaiseksi sanojensa mittaisina sillä ensimmäinen kuukausittain ilmestyvä päivitys on nyt julkistettu.

Catwoman Content

* Level 30 Catwoman Episode: Here, your character will race to Gotham Museum and find Catwoman robbing the joint. Then, some ancient Egyptian artifacts turn people into lions and tigers that you have to fight. Look for five boss battles in this mission.
* Legends PVP: Catwoman will now be playable in "Play as Iconic" PVP.
* Multiplayer Race: Chase Catwoman with your friends.
* New Loot: You'll now be able to collect the "ancient Mayan Armor" and "Cat Burglar" gear.

Valentine's Day Content

* Collectable Hearts: Completing races, participating in PVP and other actions will earn you hearts that you can use to purchase chocolates and gifts to give to other players.
* PVP Battles: Dunk the other team into the fountain.
* Love Alert: This is a four-player boss fight against the Goddess of Love, Devotion and Scorn.
* Loot: There's a new harlequin clown suit with hearts and a cherub disguise to earn.
* Mock the Boss: When you replay boss fights, you'll be able to give them "be mine" cards for Feat points.

More Cool Content

* New Duo: A two-player Bane duo will be available for players.
* PVP Expansion: There will be a new Gotham PVP zone.
* New Tier 2 Raid: There's a new eight-player raid zone for the Batcave. You'll fight alongside Batman against Brainiac and Brother Eye.
* Buy and Sell: Auction houses will go live in the Watchtower and the Hall of Doom so that places can swap gear on a massive scale.
* Additions: New collections, races and investigations will be added.

Päivitys ilmestyy joskus helmikuun puolessavälissä. Touhusta on myös julkaistu aika näyttävä traileri.

Lähde: IGN
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Tipahti ittellä kiinnostus tätä peli kohtaan nollaan lvl. 30 saavutettuaan. Peli ei ole palkinnut mua millään tavalla ton levelkaton jälkeen.

Kun leveleiden kerääminen itsessään oli hauskaa ja palkitsevaa, myös tehtäviä oli tosi mukava tehdä. Yksinään oli välillä haastavaa, muttei toivotonta, ja porukalla paljonpaljon hauskempaa. Kuvittelin tätä tosi melleväksi peliksi, jota pelaan vielä pitkään.

No nyt kun sai ton 30lvl, niin tehtävät muuttui toivottoman pahoiksi, levelit ei enää nouse ja jos jonkun tehtävän saa puskettua hiki hatussa läpi, siis saman tehtävän jonka on jo joskus tehnyt mutta pirullisen vaikeana, niin palkinnoksi saa suurella todennäköisyydellä samaa roskaloottia kuin ennenkin, tai jotain hyviä kamoja jotka ei omalle hahmoluokalle sovi. Tehtävien palkinnoksi saa myös jotain pieniä väkäsiä, joita kauppiaat haluaa. Näitä väkäsiä on niin monta erilaista ja eri väristä, että heikompaa heikottaa. Ja yhdestä jo tehdyn tehtävän pirullisen vaikeasta versiosta saa jonkun kaksi väkästä, kun kauppias tahtoo niitä satoja. PvP areenoissa tulee turpaan niin lujaa, ja monesti kakun päällä kirsikkana on oman puolen idlaava random tyyppi. Raideja en ole kokenut, eikä kiinnosta random porukalla kokeakaan.

Ei kiitos, ei jatkoon. Hauskempaa pelata yksin altti konnalla, kunnes levelkatto silläkin tulee vastaan. Tai peliaika loppuu, jota en tule uusimaan.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Tipahti ittellä kiinnostus tätä peli kohtaan nollaan lvl. 30 saavutettuaan. Peli ei ole palkinnut mua millään tavalla ton levelkaton jälkeen.

Täällä vähän samaa vikaa. Kuitenkin, jos ajatellaan ensimmäisten 30 levelin olleen treeniä varsinaiselle roolille tai sen oikean hakemiselle. Omalla kohdalla paras sisältö jatkuvan palkitsemisen ohella on löytynyt juuri näistä yhdessätekemisen muodoista ja sitä uutta jyvää lähdetäänkin sieltä hakemaan. Esimerkiksi 8-pelaajan raidit. Automaattinen seuranhaku poimii retkelle kumppanit ja lootti mahdollisesti palkitsee työnsä raatajaa.

Seuraavaksi laitetaan roolin mukaiset toimintaikonit järjestykseen, kun varsinainen taistelu jo onnistuu ihan tyydyttävällä tasolla. Nuoli ylös, sieltä stance tankille ja ikonibaari vaihtuu lennossa ruudun alareunassa.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Odotukset tätä peliä kohtaan olivat positiiviset vielä viime vuoden puolella kunnes kokeilin betaa (Playstation+). Peli ei varsinaisesti ollut huono, mutta alkoi toistamaan itseään varsin nopeasti, mikä nyt ei sinänsä MMO:lle ole mitenkään epätyypillistä, mutta jotenkin jatkuvasti oli sellainen levoton ja häiriintynyt olo koska konsoliversiossa valikoiden käsittely (esim inventory) ja UI:n yleinen käytettävyysaste tuntui huonolta. Lisäksi graafinen puoli (PS3:lla) oli pettymys. Ns. endgame -sisällöstä en osaa sanoa, mutta ilmeisesti se (tai sen puute) on saanut eniten kritiikkiä (ja lisäksi voin kuvitella millaiset erot PS3- ja PC-versioiden välillä on ryhmien muodostuksessa ja yhteisössä ylipäänsä).

Muistui nämä kokemukset heti mieleen kun kokeilin tässä eilen ja tänään juuri ilmaiseksi muuttunutta Champsions Onlinea PC:llä. Kun vertaa näitä kahta, ei voi olla ajattelematta, että DCUO on aika suora rip off CO:sta. Mutta huonompi sellainen monilta osin: CO:ssa kustomisaatio on viety äärimmäiseen potenssiin ja hahmosta voi tehdä juuri sellaisen kuin haluaa sekä ulkoisesti että voimien suhteen (voimavalikoima on huomattavasti laajempi ja niitä voi yhdistellä). Yllätyin myös miten siedettävä graafinen puolikin on. Joten kaikille teille, joille DCUO on ollut pettymys, mutta supersankari-MMO viehättää, suosittelen kokeilemaan mikäli PC löytyy (pelin vaatimukset eivät edes ole järin korkeat, joskin mitä parempi kone, sitä paremmalta näyttää, nimimerkillä juuri ostin uuden koneen).

Sanotaan nyt vielä, että tarkoitus ei ollut hypätä tänne parjaamaan DCUO:ta ja ylistämään CO:a. DCUO on osin erilainen enkä ihmettele jos sen systeemi vetoaa enemmän toisiin. Erityisesti sen etu on olla MMO niille, joilla on konsoli muttei PC:tä. Ja mikäli sekin olisi F2P (free to play), voisin jopa antaa sille uuden mahdollisuuden (PC:llä tosin).
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Omalla kohdalla paras sisältö jatkuvan palkitsemisen ohella on löytynyt juuri näistä yhdessätekemisen muodoista ja sitä uutta jyvää lähdetäänkin sieltä hakemaan.
Etkä varmasti tule pettymään!

Kulutin tänään koko aamupäivän noiden Hard Alert-tehtävien parissa ja omaan makuun maistuivat jopa paremmilta kuin nuo perus Alertit. Nämä ovat siis 30 tasoisille suunniteltuja versioita noista tutuista Area 51, Moon Base-tasoista. Touhu on tietenkin haastavampaa ja sitäkin raivoisampaa. Tiimityö on pakollista ja sen toimiessa on toiminta kyllä maittavaa. Lootti on tietenkin yhtä makoisaa. Nyt KonsoliFINiläiset pientä ryhdistäymistä ja mukaan peleihin!

Tajusinpa aamulla myös sen että Watchtower on täynnä noita pieniä kioskeja mistä saa niitä sooloiluun tarkoitettuja 30 tason tehtäviä. Nämä ovat uusintoja pelin luolastoista joten ne sopivat hyvin pienimuotoiseen soolo-grindaukseen. Lootti näissä tehtävissä onkin parempaa kuin Duoissa ja Alerteissa. Täältä on hyvä aloittaa jos taso 30 tuntuu liian vaikealta.

Muutenkin, tehtävä-listassa nuo sooloiluun tarkoitetut tehtävät on helppo tunnistaa siitä keltaisesta kuvasta jossa on vain yksi pää. Ryhmille tarkoitetut tehtävät ovat valkoisia ja niissä on useampi pää. Näihin hypättiin suoraan tasolle 30 päästyä joten ei mikään ihme että hampaita kiristeltiin.

Ns. endgame -sisällöstä en osaa sanoa, mutta ilmeisesti se (tai sen puute) on saanut eniten kritiikkiä...
Tämä ei edelleenkään pidä paikkaansa.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

No nyt kun sai ton 30lvl, niin tehtävät muuttui toivottoman pahoiksi, levelit ei enää nouse ja jos jonkun tehtävän saa puskettua hiki hatussa läpi, siis saman tehtävän jonka on jo joskus tehnyt mutta pirullisen vaikeana, niin palkinnoksi saa suurella todennäköisyydellä samaa roskaloottia kuin ennenkin, tai jotain hyviä kamoja jotka ei omalle hahmoluokalle sovi.

Kuulostaa siltä että saatat yrittää pelata duoja, hard mode alertteja tai jotain vastaavia jotka on tarkoitettu monelle hengelle, tai jopa monelle hengelle joilta edellytetään tier 1 tai tier 2 varustuksia (joita siis saa ostettua watchtowerista/hall of doomista mark of allegianceja yms vastaan, joita taas saa tekemällä päivittäisiä soolotehtäviä.)

Olen havainnut tämän yleiseksi ongelmaksi että juuri ekaa kertaa tasolle 30 päässeet rupeavat tekemään 'vääriä' tehtäviä ja sitten ihmettelevät kun ei homma luista. Huomattava osa ns. endgame contentista on tosiaan tarkoitettu ryhmässä tehtäväksi.
Watchtowerissa en ole vielä koskaan käynyt ja HoD:ssa paikkaa en nyt tarkalleen muista mutta jostain watchtowerista/hall of doomista löytyy siis tietokoneita joista saa niitä ns. daily solo-tehtäviä. Kokeileppa niitä.

Toisekseen voit kokeilla myös jonottaa alertteihin, mutta ole tarkkana ettet mene hard-mode alertteihin, koska ne edellyttävät sitä parempaa 'gearia' niskaan.

End game contenttia siis tosiaan on, ei nyt hirmuisen paljoa, mutta sitä kyllä on. Ja ainakin kaksi kolmasosaa siitä on tarkoitettu joukolla tehtäväksi. Duot on tarkoitettu kahdelle hengelle, joten sopivat hyvin kaverin kanssa tehtäväksi.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Nyt KonsoliFINiläiset pientä ryhdistäymistä ja mukaan peleihin!

Ehdottomasti liittyisin peleihin, mutta omistan pelin jo PC:lle niin ei "viitsi" kahdesta tilistä maksamaan kuukausimaksuja.

Perhanan hyvän supersankari MMOn on SOE onnistunut tekemään. Champions Onlinessa oli jo nopeatempoista taistelua, mutta tähän on saatu suht. monipuolinen taistelumekanismi väännettyä päälle, mikä tuntuu tuoreelta.

Hieman houkuttaisi tuo lifetime subscriptionin ostaminen. Etenkin, jos Sony onnistuu vielä joka kuukausi luvatusti tekemään lisää sisältöä peliin. Nähtäväksi jää. :)
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Taitopuu tuli sitten nollattua Watchtowerin koneelta käsin. Nyt menee kertaalleen vielä uusiksi kuitenkin ja hinta on tietysti jo toinen, ensin 500 -> 650 -> ? Valinnanvaraa on sen verran reilusti, ettei tiedä mikä olisi käytännöllisin yhdistelmä jää tankille.

Ihan mielenkiinnosta kävin kokeilemassa lvl 30 tehtävää yksin ja pelkkä stancen vaihto toi elinaikaa selvästi lisää. Vielä kun saisi sopivat toimintaikonit kehiteltyä tuohon ruudun alalaitaan roolia tukemaan.

Täältä löytyi mukavasti infoa: Ice tank Builds and Ideas
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Nyt menee kertaalleen vielä uusiksi kuitenkin ja hinta on tietysti jo toinen, ensin 500 -> 650 -> ?
Tietääkseni tuo nollaantuu hieman samalla tavalla kuin Jokerin Vault. Eli vuorokausi viimeisestä respekkauksesta niin hinta alkaa taas 500 krediitistä. Putkeen jos noita päivittelee niin se nousee joka ostoksen jälkeen. Respekkauksen parhaita puolia onkin se että esim. Skill-pojot voi asentaa kokonaan uuteen aseseen. Näin voi hyvin etsiä sitä mieleistä keppiä itselleen. Näistä pojoista ei ole edes pulaa kun Feat-pisteillä saa lukumäärää kasvatettua(esim. itselläni skillejä tällä hetkellä 25). Power-pojoja onkin sitten vain 15 joten niiden kanssa pitää jo hieman taktikoida...

Yksi tärkeä seikka mikä kannattaa myös huomioida on statsit. DC:ssä on jos jonkinlaista statsia: löytyy Mightyä, Poweria, Defenceä, Healthia jne. Hassusti moni näistä tarkoittaa aivan toista mitä ne muissa peleissä tarkoittavat. Näiden tuntemuksella saa vielä entisestään boostattua niitä omia skillejä.

Tässä summaus statseista ja mitä mikäkin boostaa;

Health is your green bar. While every character wants to avoid death, Health is especially important to Tanks.
Power is your blue bar. No Fighting Style provides any bonus to Power.

Might adds to the damage of your powers; that is, the 6 abilities you have in your loadout. It's most important for DPS characters.
Precision adds to the damage of your Fighting Style attacks. No Fighting Style provides any bonus to Precision.

Defense reduces the damage you take from NPCs. It is mostly important to Tanks.
Toughness reduces the damage you take from other players. It is important to those who focus on PvP. The bonuses to Defense & Toughness provided by Fighting Styles always come together; any Style which buffs Defense also buffs Toughness by the same amount.

Dominance determines the duration of your crowd control powers, such as stuns and confuses, on targets. Various endgame Raids and Alerts have recommended Dominance levels. This is required for Controllers.
Restoration affects your Healing powers. The higher your Restoration, the more you heal. Obviously it is important for Healers, but it is also key to Fire Tanks who use self-heals.
Vitalization affects your ability to restore the blue bar (Power). In DCUO, the ability to "heal power" is a Controller function, so Vitalization is mostly important to Controllers.

Critical Attack Chance and Damage is not listed on your stats and there is no way to really monitor it in battle. Presumably it increases the percentage chance of a critical hit, and increases your critical attack damage by a flat percentage as well. It is mostly important to DPS characters.
Critical Healing Chance and Effect is also not listed on your stats and there is no way to track it. Presumably it affects powers which you activate, whether they target you or someone else. Critical Healing Chance and Effect is important to Healers and to Fire-Tanks.

Stealth Rating affects your ability to go unseen when using Stealth/Hide, Disguise, or Canine Form (available in the Gadgets, Mental,or Shapeshifting trees, respectively). This stat is not tracked anywhere you can monitor, but is only important if you have a power which lets you enter Stealth.

Lähde: DCUO Forums
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Moro. Aloitin pelin ja pelailin sitä alkukohtausta missä taistellaan niitä brainiaceja vastaan. Lopetin pelin siihen kohtaan missä Superman saapui. Olisiko minun pitänyt tallentaa peli jotenkin vai kuinka tämä oikein toimiii?
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Moro. Aloitin pelin ja pelailin sitä alkukohtausta missä taistellaan niitä brainiaceja vastaan. Lopetin pelin siihen kohtaan missä Superman saapui. Olisiko minun pitänyt tallentaa peli jotenkin vai kuinka tämä oikein toimiii?

sen alun tarkoitus on vain opettaa sulle miten mikäkin toimii käyttöliittymässä.. nyt joudut vetään alusta uusiksi ton kohdan.. ja sit pelaat sen supermiehen kans loppuun mitä pitää nii pääset kaupunkiin.. sit ei tarvi tallettaa peliä koskaan... se itse tallettaa hahmos tonne peliservulle.
 
Vastaus: DC Universe Online [PS3]

Moro. Aloitin pelin ja pelailin sitä alkukohtausta missä taistellaan niitä brainiaceja vastaan. Lopetin pelin siihen kohtaan missä Superman saapui. Olisiko minun pitänyt tallentaa peli jotenkin vai kuinka tämä oikein toimiii?

Teit vasta alun tutorialia, joten joudut todennäköisesti aloittamaan sen alusta. Muuten peliä ei tallenneta mihinkään, vaan tiedot tapahtumista säilyvät peliserverillä.
 
Ylös Bottom