Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Island [PS3/X360]

Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Pelin loppupuolella oli pari bugilta tuntunutta tilannetta:

Viimeisessä kohtauksessa katolla taistelin bossin kanssa. Bossin terveys oli mielestäni jossain puolivälissä suunnilleen. Juoksin etäämmälle lataamaan asetta, kun yhtäkkiä ruutuun pamahti level up-teksti, bossi kuoli ja loppuanimaatio alkoi pyörimään. Mielestäni en ollut haavoittanut bossia vielä niin, että olisi voinut kuolla. Meni vähän fiilis loppuanimaation seuraamisesta. Samanlainen bugi tapahtui kerran aikaisemmin vankilassa.

Itsekin kuolin vankilassa erään tehtävän aikana jossa piti päästä johonkin valvomohuoneeseen. En siis vielä tätä huonetta ollut tavoittanut, mutta kuoltuani spawnasin suoraan kyseiseen huoneeseen ja vältin ties kuinka monet vihollislaumat.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hmm, onko peli todella loppunut jokapuolelta Suomea? En löydä yhdenkään nettikaupan varastosaldoista peliä ja Gigantinkin nettisivut sanoo että joka myymälästä sekä keskusvarastosta on pelit loppu..

Hirveesti en kehtaisi lähteä kauppojakaan kahlaamaan pelin perässä kun vasta perjantaina leikattiin selkä toistamiseen, mutta vammoista huolimatta olisi kova tarve päästä kurittaa epäkuolleita. Jos joku Kuopiossa liikuskelija näkee jonkun kaupan hyllyllä peliä, siitä saa laittaa vaikka privassa viestiä minulle tms.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hmm, onko peli todella loppunut jokapuolelta Suomea? En löydä yhdenkään nettikaupan varastosaldoista peliä ja Gigantinkin nettisivut sanoo että joka myymälästä sekä keskusvarastosta on pelit loppu..

Hirveesti en kehtaisi lähteä kauppojakaan kahlaamaan pelin perässä kun vasta perjantaina leikattiin selkä toistamiseen, mutta vammoista huolimatta olisi kova tarve päästä kurittaa epäkuolleita. Jos joku Kuopiossa liikuskelija näkee jonkun kaupan hyllyllä peliä, siitä saa laittaa vaikka privassa viestiä minulle tms.

toivottavasti ei sillä meinasin jo lähteä hakemaan.. :(
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Hahmon level 39, story progress 89% ja pelitunteja n.48 (kyllä, tutkin joka nurkan). Peli päättää jäätyä joka kerta kun peliä rupee latamaan. Ilmeisesti tallennus vioittunut jotenkin. :mad: Hieman ottaa nyt päähän!
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Jumalauta, kaikki muu tallentaa oikein hyvin, mutta kun siihen palomiehen kirveeseen laitan ne sähköt kiinni (en nyt muista oikeeta nimeä), niin ei tallena, pitääkö se tallentaa erikseen jossain.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Jumalauta, kaikki muu tallentaa oikein hyvin, mutta kun siihen palomiehen kirveeseen laitan ne sähköt kiinni (en nyt muista oikeeta nimeä), niin ei tallena, pitääkö se tallentaa erikseen jossain.

Kun ei pelissä ole manuaalista savea niin joutuu vähän kikkailemaan että saa tilanteen varmasti talteen. Avainsana on "checkpoint"-teksti muitten viestien joukossa, pelkkä tallennussymbolin vilahtaminen nurkassa ei riitä. En nyt muista mitkä ne pomminvarmat konstit oli joilla saa checkpointin talteen (toimikohan fast travel?), mutta ainakin questien ottaminen tai kuittaaminen sen tekee ja alueesta toiseen liikkuminen, ainakin joskus ehkä.

Bugeja ja design-kukkasia tai designin puutettahan tästä löytyy vaikka millä mitalla. Eilen kirskui hampaat ja verenpaine löi tappiin kun (vuodatusta act 3:n loppupuolelta):

Ensin piti shamaani taluttaa veneelle ja sieltä hautuumaalle, ja matkan varrella tietysti iso areenatappelu jossa vähintään 10 zombieta, osa niistä infectedejä jotka vaan tulee päälle ja tappaa koska hahmo ei näilllä leveleillä kestä kuin pari iskua. Jep, joskus levelin 25-30 jälkeen expan kerääminen alkaa olla aidosti huono juttu koska hippojen saaminen loppuu mutta zombiet skaalautuvat omaan leveliin ja lyövät aina vaan lujempaa.

No, parin kuoleman jälkeen päästään luolaan ja eiköhän sieltä löydy muija joka pitää muiluttaa takaisin. Koko pakomatkan ajan z-lauma järsii kantapäitä ja vetää housuja nilkkoihin. "Juokse juokse"... no minähän perkele juoksisin mutta kun arvon neiti laahautuu karkuun kuin kostean perjantai-illan jälkeen nenäänsä saanut ravintolavieras.

Viimein päästään sitten veneellä takaisin ja seuraavaksi pitäisi taluttaa kädestä labralle. Tuota noin mites ois vaikka TUO AUTO TUOSSA VIERESSÄ, siinä on pehmeät penkit ja ilmastointi? Ei, taas juostaan ja huidotaan duracell-wakizashilla koko matka.

Lisäksi ihmisvastustajilla tuntuu olevan invincibility frameja omissa hyökkäyksissään niin että niihin ei vaan yksinkertaisesti osu lähietäisyydeltä. Kuula kalloon onneksi auttaa niihin.

DI yhdistää kaikkien aikojen vastenmielisimmät ideat: Huonot escort-missionit ja pelaajan mukaan skaalautuvat vihut. Sukeltaminen ja hiipiminen vaan puuttuu. Aika paljon pelistä kertoo se, että tuosta huolimatta sitä leikkelyä, runnomista ja curbstomppailua tekee vaan mieli jatkaa ja jatkaa. Jos DI2:een saataisiin kunnolla paukkuja taakse niin siitä voisi tulla melkoinen pläjäys.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Tänks män, tästä ''chechpoint tallennuksesta'' oli apua, sai nauraa tolle sun yhelle vertauskuvalles :D
 
Kertoisitteko ystävällisesti aina teknisten ongelmien ilmestyessä että millä alustallla pelaatte.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Toistaiseksi toiminut nyt kohtalaisesti, alustana PS3 ja osa trophyista jää saamati (esim. "One is all I need", joka tulee viiden zombien taposta ensimmäisellä iskulla), hahmon heittää ties minne silloin tällöin vaikka olisikin tallentanut jossain checkpointilla ja jotkut questit bugailevat (esim. eipä löytynyt signal amplifieria tuolta varastohuoneesta, vaikka pääsinkin sinne). Hyvä peli ja tykkään paljon kaiken kaikkiaan, jotenkin vaan iski ensi silmäyksellä jo. Eipä nämä pienet epäkohdat pelinautintoa ole pilanneet :)

Xianilla pelailen, 8h takana ja levelejä 14. 11% plottia menty ja Chapter 2:ssa edelleen :) Aikaa kulunut silkkaan zombien silpomiseen, jotain niin mukavaa puuhaa machetella ja analogilla :D
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Toistaiseksi toiminut nyt kohtalaisesti, alustana PS3 ja osa trophyista jää saamati (esim. "One is all I need", joka tulee viiden zombien taposta ensimmäisellä iskulla),
Mulla tää sama ilmenee sillä tavalla, että aina näkyy se sama 1/5, vaikka kuinka monta tappaisin, ja tämä tapahtuu PS3'sella.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Mulla tää sama ilmenee sillä tavalla, että aina näkyy se sama 1/5, vaikka kuinka monta tappaisin, ja tämä tapahtuu PS3'sella.

Tuo trophy pitää käsittääkseni tehdä siten että pitää tappaa peräkkäin 5 infected-zombia yhdellä iskulla. Eli jos tapat yhden ensimmäisellä iskulla, ja seuraavan infectedin kahdella iskulla, tuo laskuri nollaantuu. Infectedit ovat siis näitä juoksija/huutaja-zombeja.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Nyt se sitten meni läpi, aikaa kului pelikellon mukaan 30h 9min ja varmaan lähes kaikki sidequestit tehty. Kaikista valituksista huolimatta tekisi mieli aloittaa toisella hahmolla uudestaan; katsotaan olisko se sitten Logan vai Purna. Loppukuvioista...

Hohhoijaa, infected-spammi ei todellakaan palkinnut ja katolla hengaileva haavoittumaton pomo oli todella rumaa designia.

Jinin tapolla haettiin aika synkkiä tunnelmia, mutta juonipuolen toteutus oli sen verran katkonaista että ei tuossa valtaviin fiiliksiin päässyt. Zombie-White (joka oli sinänsä harmillisen ennalta-arvattava) sai kyllä tyydyttävästi pataan. Yksi isku myrkytetyllä Zed's Demisellä pisti äijän puhumaan norjaa ja muutaman tyylikkään viillon päästä katseltiinkin jo loppuvideoita. :cool:
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Nyt se on ohi. Noin 22h saarella oleilua, kaikki tehtävät tehty, paikat koluttu, melkein kaikki keräilyesineet rohmuttu. Oli se kyllä aika hieno kokemus kokonaisuudessa tämä hiton peli. Sitten seuraavaksi co-oppina koko peli läpi (nyt satunnaisesti olen vain co-oppia kavereiden kanssa kokeillut), saa nähdä mitä fiiliksiä se sitten herättää.

Huomenissa kokonaisyhteenveto pelistä.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Voisiko joku/jotkut kertoa että uskaltaako tätä alkaa pelaamaan PS3:lla ennen kuin seuraava päivitys tulee ulos?
Toimiiko se autosave ja trophyt jos esim. pelaa offlinessa? Kellään hyviä/huonoja kokemuksia?
Tuossa peli odottelee pöydällä, mutta ei viitsi aloittaa jos kerran save ei toimi :(
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Voisiko joku/jotkut kertoa että uskaltaako tätä alkaa pelaamaan PS3:lla ennen kuin seuraava päivitys tulee ulos?
Toimiiko se autosave ja trophyt jos esim. pelaa offlinessa? Kellään hyviä/huonoja kokemuksia?
Tuossa peli odottelee pöydällä, mutta ei viitsi aloittaa jos kerran save ei toimi :(

Itsellä pelikellossa 46 tuntia pelkkää online co-oppia, storystä tehty noin 70% (pelityyli=nautiskeleva), eikä savejen ja trophyjen kanssa ole ollut ongelmia (PS3). Kerran cooppikaveri huomasi, ettei tallennusmerkki enää välkkynytkään. Käynnisti pelin uudestaan ja huomasi, että oli menettänyt noin 30-60min verran peliä. Toinen kaveri (myös PS3) oli menettänyt noin 25% etenemisestään. Vastaavia kauhutarinoita liikkuu verkossa useampiakin. Jos haluat pelata varman päälle, niin odota pätsiä.
 
Voisiko joku/jotkut kertoa että uskaltaako tätä alkaa pelaamaan PS3:lla ennen kuin seuraava päivitys tulee ulos?
Toimiiko se autosave ja trophyt jos esim. pelaa offlinessa? Kellään hyviä/huonoja kokemuksia?
Tuossa peli odottelee pöydällä, mutta ei viitsi aloittaa jos kerran save ei toimi :(

Ite en ole ainakaan huomannut mitään ongelmia trophyjen ja saveiden kanssa ja pelitunteja takana 16tuntia. Co-oppia en ole kokeillut (kellään kaverilistalla ole peliä :p), joten sen ongelmista en tiedä. Singlellä menty koko aika. Optionsistahan voi vaihtaa muodoksi Singleplayer, LAN ja Playstation Network. Ite vaihdoin singleksi sen. Tästäkin save ja roppy ongelmasta kuulin ekan kerran vasta 14 pelitunnin jälkeen :D. Oma mielipide= ei huolta. Mutta jos pelottaa, oota..
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Voisiko joku/jotkut kertoa että uskaltaako tätä alkaa pelaamaan PS3:lla ennen kuin seuraava päivitys tulee ulos?
Toimiiko se autosave ja trophyt jos esim. pelaa offlinessa? Kellään hyviä/huonoja kokemuksia?
Tuossa peli odottelee pöydällä, mutta ei viitsi aloittaa jos kerran save ei toimi :(
Alussa oli ongelmia, mutta ei enää.
Jos tallentaa haluat, aloita vaikka uusi tehtävä, että tulisi se Checkpoint, sitten se tallentaa, ja muuta mieluiten Optionseista singleplayeriksi, sen jälkeen mulla ei ole mitään probleemia ilmennyt, ei kai siellä netissäkään mitään bugeja ole seivin suhteen, kuhan muistat checkpointit.
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Ja Act III alkoi juuri äsken, ainut todella kiintoisan oloinen act :)
 
Vastaus: Dead Island [PS3/X360]

Alussa oli ongelmia, mutta ei enää.
...

No kaveri just sano tänään, että se oli pelannut putkeen semmoset 6 tuntia. Sitten se ihmetteli loppua kohden, kun sitä autosave-ikonia ei enää ilmesty sinne ruudun laitaan. Noh, se lopetti pelin ja seuraavalla kerralla peli aloitti jostain todella kaukaa, että meni semmonen 6 tuntia pelaamista hukkaan, kun se tallennus ei ollut toiminut. Että semmosta. Myöskään useat trophyt eivät olleet kilahtaneet tilille. Odottelee nyt ilmeisesti patchia ennen kuin jaksaa taas pelata.
 
Ylös Bottom