Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Nation [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Argh. Jäin eilen jumiin kakkostehtävän lopussa, poliisiaseman pihalla puuhun. Tällä kertaa en edes päässyt irti, vaan jouduin lopettamaan pelin siihen parin metrin päähän lopetusalueesta, kun olin työn ja tuskan jälkeen Grimillä kerännyt kaiken lootin ja tehnyt todella hyvän runin.

Toinen kerta kun peli bugittaa, kerran jäin kiinni hautausmaalla yhden pylvään ja alustan (jolla on bonusarkku) väliin. Tuolla kertaa pääsin irti heittämällä kranaatin viereen ja paineaalto työnsi pois.

Voisikohan noita bugeja lähettää johonkin osoitteeseen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Eli kertoimen saa säilymään jos maapallon kohdalla menee quit?

EDIT: hhm, no eipä näy varotusta ainakaan siinä, että asia taitaa olla noin. Toivottavasti :)

Testasin. Kerroin säilyy jos quittaat siinä kenttien välisessä tuloslistauksessa valikkoon palaamalla. Muuten se on morot kertoimille.

Tuli eilen läpästyä peli ja hilpeät oli loppu gurmeilut. Vipassa kentässä varmaan missää ollut puhdasta kohtaa, jota en olisi kalmoilla sotkenut. Lopputekstien kohdalla mielessä pyöri vain ajatus, että uskaltaako tätä edes koittaa vaikeammalla? No pakkohan sitä oli ja alku alkoikin melko helppoa.

Vaikka taso oli selvästi vaikeampi, niin ekassa kentässä tuntui jopa pikkuisen siltä, että tätähän alkaa hallita. Uudelleen pelattavuus on ainakin parasta AAA+ luokkaa ja oli taas todellisia vaikeuksia lopettaa pelaaminen ja mennä nukkumaan.

Ja nyt pelin läpi pelattua näen myös sen suurimman eron verrattuna SSHD:hen. (No okei, toinen on zombi-peli ja toinen asteroidi. Jee!) Eli se ero on "GAME OVER". Vähän ristiriitainen fiilis tuon suhteen. Periaatteessa tämä peli on hyvä näin, mutta ilman game overia ei saa kaikkea irti scoreboardeista ja siitä "nyt menee sikahyvin" -fiiliksestä. Silti ihan hauskaa, että tästä on uskallettu virittää ylimalkaisen vaikea. Jos nyt tulisi ruutuun "game over" niin usko loppuisi hyvin nopeasti.

Niin ja mahtoikohan olla väsyneen väärinkäsitys, vai oliko tuon kiväärin tulinopeus vähän noussut vaikeammalle hypätessä? :confused: Olin aika saletti tuosta, että 1/4 nopeemmalta tuntu. Olin kyllä aika puhki loppuyöstä, että saattaa olla virhearviokin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Argh. Jäin eilen jumiin kakkostehtävän lopussa, poliisiaseman pihalla puuhun.

Betassa näitä kiinnijäämiskohtia oli suht monta, turhauttivat jo silloin todella paljon. Onneksi suurin osa on siivottu pois, mutta näköjään löytyy edelleen. Yksi keino (tosin kertoimien ja terveyden kustannuksella) on ampua kranaatinheittimellä niin, että pelaaja ottaa osumaa. Tuolla tavalla irroitin pelikaverini puusta muutamia päiviä sitten.

Morbid ei tunnu kovin vaikealta, vaikka kuolemia tuleekin. Perustaktiikka toimii aina: Zombiet tuleen, harvennetaan joukkiota haulikolla/kranaatinheittimellä ja viimeistellään kiväärillä. Ryntäykset ja lataukset pitää vain ajoittaa oikein ja vauhti-asujen käyttö on ehdoton edellytys selviytymiselle. Tällöin tulee enemmän vauriota osumasta, mutta ei onneksi kovin usein hyvän liikkuvuuden ansiosta.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Argh. Jäin eilen jumiin kakkostehtävän lopussa, poliisiaseman pihalla puuhun.

Voin kertoo muuten kun söi miestä, kaverin kaa eilen jäätiin eka jumiin niin että toinen jäi muttei pystytty jatkamaan. Toisella kerralla jäätiin molemmat samaan kohtaan jumiin. Pikkusen kapula seinässä tilannetta kun kenttä alusta ja kertoimelle moro. Tuon kyllä paha jos vetää highscore runia, ja sitten jää jumiin johonkin kulmaan, tosin eipä paljoo kulmia tarvi enään searchata sitten kun salapaikat ovat tiedossa.

Morbid tasosta jäljellä 2 vikaa kenttää, TNT ja Flamethrower on ollu bannissa molemmilla. Ehkä ei pitäisi, mutta noilla tappaa itsensä, toisensa ja kertoimen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Lopultakin pääsin tarinan normaalilla läpi, muuten suht helposti meni mutta yksi kohta aiheutti jatkuvaa toistoa :
Hautausmaan lopussa jossa on useampi "huutava" zombi. Onko jotain toimivaa taktiikkaa jollain vinkata? :) noin sadannen kerran jälkeen sen pääsin ympäriinsä räiskimällä vain
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Tuolla on helppo säätää telkku sopivaksi.

Yleensähän tv säädetään ns. kerralla kuntoon ja monessa pelissä on sitten omat kalibrointi-asetukset menussa. Tässä ei kuitenkaan ole (yllättävää jos ei, koska Housemarque on teknisesti niin valveutunutta porukkaa)?

Näitä pelin sisäisiä kalibrointi-ruutuja oli mukava nähdä lähes joka pelissä, koska niillä on hyvä hienosäätää sitten mahd. pelikohtaisia eroja. Itse kosken hyvin harvoin enää tv:n perusasetuksiin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Lopultakin pääsin tarinan normaalilla läpi, muuten suht helposti meni mutta yksi kohta aiheutti jatkuvaa toistoa :
Hautausmaan lopussa jossa on useampi "huutava" zombi. Onko jotain toimivaa taktiikkaa jollain vinkata? :) noin sadannen kerran jälkeen sen pääsin ympäriinsä räiskimällä vain

Näillä opeilla tuo on normaali-vaikeustasolla hoidettu ihan kisanopeudella.
Juoksee (ampumatta ketään) suoraan oikeaan yläkulmaan, laittaa kahden huutajan väliin dynamiittia, tästä siirto oikeaan alakulmaan ja dynyä siihen rakennuksen viereen. Tämän jälkeen kerää soihduilla jengin kasaan ja jatkaa kentän yli kranaatinheittimen kanssa vasemman yläkulman huutajan luokse, jonka posottää tällä putkella hetkessä matalaksi. Nyt jää jäljelle enään kentän siivous ja vielä hyvällä tuurilla elonrippeillä huojuvien huutajien hiljentäminen.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

On muuten todella haastavaa löytää kaikki saalis noista kentistä! Oon itte onnistunu ainoastaan ensimmäisestä kentästä saamaan 100% ja monesta muusta 80-97%.. Ilmeisesti kaikki nämä laatikot eivät ole edes näkyvillä? Välillä tullu huomattua että esm jonkun auton romun takana on kun menee ohi niin tulee tämä 'R2 -avaa' että aika helkkarin tarkasti saa haravoida noita alueita.

Hyvältä maistuu ei voi muuta sanoa. Vielä hauskempaa kyllä ois ehkä voinu olla 3-4 pelaajan kanssa mutta kyllä kahdestaakin pärjäilee.

Onko muuten pakko vetää ensin Ahdistava -vaikeustasolla tarina läpi ennenkuin saa ne vaikeammat auki vai miten? Kun ei sitä karmeaakaa saa auki vielä. Ja ilmeisesti pitää vielä karmealla vetää että saa sen kaikista vaikeimman auki? :D Saattaa olla suht haastavaa mättöö kun tavallisellaki tuli välillä tiukkoja kohtia vastaan.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

On muuten todella haastavaa löytää kaikki saalis noista kentistä! Oon itte onnistunu ainoastaan ensimmäisestä kentästä saamaan 100% ja monesta muusta 80-97%.. Ilmeisesti kaikki nämä laatikot eivät ole edes näkyvillä? Välillä tullu huomattua että esm jonkun auton romun takana on kun menee ohi niin tulee tämä 'R2 -avaa' että aika helkkarin tarkasti saa haravoida noita alueita.

Hyvältä maistuu ei voi muuta sanoa. Vielä hauskempaa kyllä ois ehkä voinu olla 3-4 pelaajan kanssa mutta kyllä kahdestaakin pärjäilee.

Onko muuten pakko vetää ensin Ahdistava -vaikeustasolla tarina läpi ennenkuin saa ne vaikeammat auki vai miten? Kun ei sitä karmeaakaa saa auki vielä. Ja ilmeisesti pitää vielä karmealla vetää että saa sen kaikista vaikeimman auki? :D Saattaa olla suht haastavaa mättöö kun tavallisellaki tuli välillä tiukkoja kohtia vastaan.

Tällä hetkellä tuli juuri saatua tuo "100% saaliin keräys kaikista kentistä" trophy :P Vaikeinta tuossa on se kun pitää varoa ettei ammu/tuhoa vahingossa autoja tai limsa automaatteja. Tuohon tosin auttoi Aivokuollut vaikeustaso ja zombien tappo lähitaistelulla :D

Ja kyllä eka on vedettävä Ahdistavalla läpi jolloin aukeaa Karmea- vaikeustaso ja kun vielä sillä vetää läpi niin aukeaa Kalmankatkuinen
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Enää puuttuu n. 12% sadasta, kaikki mukaan! Kyllähän nyt Suomi ensimmäisenä sen satasen tavoittaa? Tänään tullut niukasti lisää eroa, mutta Jenkit hengittävät silti niskaan.

Pari kysymystä:

Jos saaliin on kerran saanut jostakin kentästä 100%, niin tarvitseeko kerätä uudestaan? Lähinnä siis mietityttää, että pitääkö tarinamoodi pelata alusta loppuun asti ja kerätä kaikissa kymmenessä kentässä nimenomaan tarinan aikana kaikki saalis, vai voiko esim. pelata yksittäisinä tehtävinä niitä kenttiä, missä ei ole vielä kaikkea?

Ja toisekseen, asketaanko limuautomaatit todellakin saaliiksi? Ei ole tullut testattua, mutta voisi kuvitella niiden olevan vain tankkauspisteitä.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Enää puuttuu n. 12% sadasta, kaikki mukaan! Kyllähän nyt Suomi ensimmäisenä sen satasen tavoittaa? Tänään tullut niukasti lisää eroa, mutta Jenkit hengittävät silti niskaan.

Pari kysymystä:

Jos saaliin on kerran saanut jostakin kentästä 100%, niin tarvitseeko kerätä uudestaan? Lähinnä siis mietityttää, että pitääkö tarinamoodi pelata alusta loppuun asti ja kerätä kaikissa kymmenessä kentässä nimenomaan tarinan aikana kaikki saalis, vai voiko esim. pelata yksittäisinä tehtävinä niitä kenttiä, missä ei ole vielä kaikkea?

Ja toisekseen, asketaanko limuautomaatit todellakin saaliiksi? Ei ole tullut testattua, mutta voisi kuvitella niiden olevan vain tankkauspisteitä.
Jos kerran on saanut 100% lootin jostakin missionista ei sitä tarvitse kerätä uudestaan. Pitää vain muistaa mistä kentistä on saanut sen koska pelissä sitä ei voi mistään tarkistaa. Limuautomaatit eivät kuulu lootti prosenttiin, vain autot, arkut ja armorit.

Melkoinen ero oli muuten pelata normalilla verrattuna grimiin. Normalilla melkein joka tilanteesta selviää pelkillä aseilla kun taas grimillä ainakin itse jouduin kokoajan heittämään kaikennäköisiä itemejä maahan. Etenkin viimeisen maan viimeisessä checkpointissa loistavaksi osoittautunut combo flare + blade cannon tyhjensi ruudun todella tehokkaasti.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Phuh morbid playthrough turvallisesti ohi. Grimiin verrattuna muutamia eroavaisuuksia, kuten erikoisvihollisten paljous, mutta vaikeusasteena ei niin älyttömästi vaikeampi. Cutterit, hyppivät-zombit ja muut ikävät "välivastukset" kaatuivat kohtuullisen helposti haulikkoon ja suuret laumat sai aina hoidettua joko kranaatin heittimellä tai heittämällä jonkin itemin maahan. Viimeisten levelien sotilas zombeja varten suosittelen muuten shockgunia, syövät muuten ainakin 4 superlaukausta kivääristä. Mukavan haastava peli kaiken kaikkiaan. Näitä näkee harmillisen harvoin.
 
Vastaus: Dead Nation [PSN]

Phuh morbid playthrough turvallisesti ohi. Grimiin verrattuna muutamia eroavaisuuksia, kuten erikoisvihollisten paljous, mutta vaikeusasteena ei niin älyttömästi vaikeampi. Cutterit, hyppivät-zombit ja muut ikävät "välivastukset" kaatuivat kohtuullisen helposti haulikkoon ja suuret laumat sai aina hoidettua joko kranaatin heittimellä tai heittämällä jonkin itemin maahan. Viimeisten levelien sotilas zombeja varten suosittelen muuten shockgunia, syövät muuten ainakin 4 superlaukausta kivääristä. Mukavan haastava peli kaiken kaikkiaan. Näitä näkee harmillisen harvoin.

Odotahan kun pääset Kalmankatkuiselle tasolle! Heikot zombiet vievät iskuillaan jo n. 15% ja koettavat usein kiertää sivulta selkään. Isot zombiet taas "suuttuvat" useammin, jos niitä ampuu vain kertatulella, kiväärin superlaukaukset ovat aivan ehdottomia. Isommat (lue: ne kestävämmät ja lihavammat) huitaisevat yhdellä iskulla jo neljänneksen pois. Viidenteen tasoon asti oli aikamoista selviytymistaistelua ennen kuin rupesi saamaan tehoa aseisiin. Terätykki on kovassa käytössä, sillä saa lakaistua valtavia massoja pois tieltä.

Pari tipsiä:

Jos käytössäsi on liikkuvuuden kannalta parhaat varusteet (level 5 joka kohdassa), niin pystyt juoksemaan ketterästi karkuun kaikilta muilta paitsi kaikkein nopeimmilta zombeilta. Itse käytän tässä tilanteessa ns. gorilla-zombia aseena, se kun murskaa pienempiä zombeja pudotessaan. Pyörin vain ympyrää ja odotan porukan harvenemista.

Räjähtävän zombien kanssa ongelmia? Ammu sitä terätykillä ja poksahtaa kuin purkkapallo kauempaakin. Toinen vaihtoehto on ottaa spurtti juuri ennen kuin se poksahtaa, et saa ollenkaan vahinkoa. Erityisen paljon hyötyä tästä on hautuumaa-kentän lopputaistelussa, kun kyseisiä otuksia tulee iso lauma.

Synophiksen vinkkiä pitääkin kokeilla, en ole aiemmin testannut shokkitykkiä "Saksikäsi-Edwardiin". Yleensä tulee käytettyä haulikkoa, täystehoinen haleksi tiputtaa hyvillä osumilla kolmella laukauksella, viimeistään neljännellä (tarpeeksi läheltä ammuttuna).

Pari leveliä jäljellä, ne voisi tahkota iltasella. Joko menee 100%?
 
Ylös Bottom