Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dead Space Remake

Yksi ajatus kävi mielessä – mahtaisivatko lisätä Isaacille nopean väistöliikkeen johonkin namiskaan? Toki stasis on usein se viimeinen keino pysäyttää vihollisten hyöky, mutta hieman lisää vauhtia örrimörreihin ja mahdollisuus loikata syrjään toisi lisää vaaran tunnetta. Idea pälkähti päähän yllä olevan videon avoimesta tilasta.

Pienikin tietopala kasvattaa odotusta kohti malttamattomuuden rajoja.
 
Enpä tiedä väistäliikkeistä. Pelistä saattaa lähteä jotain pois kun annetaan lisää mahdollisuuksia selviytyä. Stasis on yksinään muutenkin hyvä väline hommaan, joten en kyllä kauheasti toivoisi lisämekaniikkoja. Väistö muutenkin tuntuu siltä että se olisi varmasti paljon käytössä jos sellainen olisi, joten muuttaisi varmasti paljon pelityyliä.

EDIT: Toisaalta en täysin olisi vastaan jos peliä jotenkin muuten myös tasapainotettaisiin vastaamaan uutta liikettä mutta jos pitäisi nyt päättää niin ei remakeihin kauheasti pelimekaniikkaan uudistuksia. Sujuvoittaa voi toki.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi ajatus kävi mielessä – mahtaisivatko lisätä Isaacille nopean väistöliikkeen johonkin namiskaan? Toki stasis on usein se viimeinen keino pysäyttää vihollisten hyöky, mutta hieman lisää vauhtia örrimörreihin ja mahdollisuus loikata syrjään toisi lisää vaaran tunnetta. Idea pälkähti päähän yllä olevan videon avoimesta tilasta.

Pienikin tietopala kasvattaa odotusta kohti malttamattomuuden rajoja.

Mielestäni Dead Spacen viehätys ja kauhu tulee juuri siitä, että avaruusmekaanikko taistelee möllejä vastaan kömpelössä työhaalarissa. Väistöliike romuttaisi ainakin omassa mielessäni illuusion raskaasta panssarista.
 
Mielestäni Dead Spacen viehätys ja kauhu tulee juuri siitä, että avaruusmekaanikko taistelee möllejä vastaan kömpelössä työhaalarissa. Väistöliike romuttaisi ainakin omassa mielessäni illuusion raskaasta panssarista.
Joo kyllä kontrollit voi olla ihan sellasenaan, en näe mitään tarvetta väistöliikelle tai nopeamille vihuille. Menee liikaa action pelin puolelle.
 
Mielestäni Dead Spacen viehätys ja kauhu tulee juuri siitä, että avaruusmekaanikko taistelee möllejä vastaan kömpelössä työhaalarissa. Väistöliike romuttaisi ainakin omassa mielessäni illuusion raskaasta panssarista.
Mainio pointti. Miksi mennä muuttamaan toimivaa konseptia. Ja kun satun pitämään speedrun-videoiden katsomisesta, niin olen kurkkuani myöten täynnä sellaisia runeja, joissa esim. hyppäämällä saavuttaa muutaman pikselin nopeamman etenemisen. Esimerkkinä vaikka Baldur's Gate, jossa "hiiop!"-hyppyääntä saa kuulla kyllästymiseen asti yhden läpäisyn aikana.

Saisipa kuulla kaikki innovatiiviset ideat Dead Spacen kehittäjien pääkopasta, koska taatusti joitakin uusia juttuja nähdään. Etenkin niitä säikytyksiä odotan.
 
Peli tulee olemaan täysin saumaton kokemus ilman kamera kulman muutoksia tai lataustuutuja, eli samaantyyliin kuin God of War 2018. Tämä myös tarkoittaa sitä että pelin maailma on täysin yhtenäinen ja voit palata vanhoille alueille vaikka hakemaan tavaroita mitkä jätit sinne.

Tämä on aika iso muutos alkuperäiseen versioon joten saa nähdä miten se vaikuttaa pelikokemukseen.

 
Peli tulee olemaan täysin saumaton kokemus ilman kamera kulman muutoksia tai lataustuutuja, eli samaantyyliin kuin God of War 2018. Tämä myös tarkoittaa sitä että pelin maailma on täysin yhtenäinen ja voit palata vanhoille alueille vaikka hakemaan tavaroita mitkä jätit sinne.

Tämä on aika iso muutos alkuperäiseen versioon joten saa nähdä miten se vaikuttaa pelikokemukseen.

Saattaahan tuossa olla kamerakulman muutoksia mutta ei kameraleikkauksia. Eli siis todennäköisesti kamera saattaa välinäytöksissä liikkua pois pelaajan takaa (kuten GoW) mutta on kuitenkin yhtä katkeamatonta otosta ja palaa aina saumattomasti takaisin pelaajan taakse. Hyvä uutinen kyllä!
 
Se on hassua kun tuota alkuperäistä peliä pelaa se näyttää hyvältä. Mutta kun vertaa tuohon remakeen niin onhan se aika vanhentuneen näköinen. Varsinkin tuossa 1min 15sec kohdan vertailussa uusi versio tihkuu tunnelmaa kun suoraan jostain Alienista.
 
Se on hassua kun tuota alkuperäistä peliä pelaa se näyttää hyvältä. Mutta kun vertaa tuohon remakeen niin onhan se aika vanhentuneen näköinen. Varsinkin tuossa 1min 15sec kohdan vertailussa uusi versio tihkuu tunnelmaa kun suoraan jostain Alienista.
Jotenkin sen unohtaa että alkuperäinen on kuitenkin julkaistu vuonna 2008. Siitä on hetki. :)

Julkaisuvuoteensa nähden se tosin edelleen näyttää hyvältä. Tässä remakessa kiinnostaa eniten muut kuin graafiset uudistukset verrattuna alkuperäiseen. Tai no tietenkin sitä ottaa mielellään myös paremman grafiikan, mutta mitä kaikkea muuta?

Hyvin tosin ehtii julkaisun jälkeenkin ihmetellä mitä kaikkea peli pitää sisällään, koska EA näköjään tälläkin pelillä tukee tuttua hinnoittelupolitiikkaansa. Alennuksista sitten tai kun saapuu EA Playhin.
 
Jotenkin sen unohtaa että alkuperäinen on kuitenkin julkaistu vuonna 2008. Siitä on hetki. :)

Julkaisuvuoteensa nähden se tosin edelleen näyttää hyvältä. Tässä remakessa kiinnostaa eniten muut kuin graafiset uudistukset verrattuna alkuperäiseen. Tai no tietenkin sitä ottaa mielellään myös paremman grafiikan, mutta mitä kaikkea muuta?

Hyvin tosin ehtii julkaisun jälkeenkin ihmetellä mitä kaikkea peli pitää sisällään, koska EA näköjään tälläkin pelillä tukee tuttua hinnoittelupolitiikkaansa. Alennuksista sitten tai kun saapuu EA Playhin.
Kattelinkin tänään, että diginä olisi 80€-90€ mutta ostan fyysisenä, sitten pari viikkoa julkaisun jälkeen, kun joku myy puoleen hintaan :D
 
Ylös Bottom