Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Death Stranding

Tuli Death Strandingiä eilen muutama tunti pelattua ja juu, ei oo kyllä mun peli. Jotenkin jäi testin jälkeen tunne että tosta parista tunnista, niin katoin videota sen 1.5h. Ikinä tosin noi Kojiman pelit oo oikein iskeneet ja tämä ei ole poikkeus.

Päätän raporttini sanoihin: Paljon melua tyhjästä.
 
Tuli Death Strandingiä eilen muutama tunti pelattua ja juu, ei oo kyllä mun peli. Jotenkin jäi testin jälkeen tunne että tosta parista tunnista, niin katoin videota sen 1.5h. Ikinä tosin noi Kojiman pelit oo oikein iskeneet ja tämä ei ole poikkeus.

Päätän raporttini sanoihin: Paljon melua tyhjästä.

Itse kanssa tätä nyt testasin ja täysin samat fiilikset. Paitsi MGS on itsellä lähellä sydäntä, tosin sekin lähinnä pelimekaniikoiltaan, eikä niinkään Kojiman "trippien" ansiosta.

Ei jatkoon tämä Death Stranding, kuten toki osasinkin odottaa. Turhan paljon tuntuu työltä ja tuo paikasta toiseen ravaaminen tuo lähinnä videopelien huonot pelisuunnittelut vaan mieleen.
 
Itse kanssa tätä nyt testasin ja täysin samat fiilikset. Paitsi MGS on itsellä lähellä sydäntä, tosin sekin lähinnä pelimekaniikoiltaan, eikä niinkään Kojiman "trippien" ansiosta.

Ei jatkoon tämä Death Stranding, kuten toki osasinkin odottaa. Turhan paljon tuntuu työltä ja tuo paikasta toiseen ravaaminen tuo lähinnä videopelien huonot pelisuunnittelut vaan mieleen.
Tuo työläys on itsellenikin varsin iso ongelma pelissä. Pidän kyllä pelin tunnelmasta ja tarinakin on kojimamaisesta outoudestaankin huolimatta varsin mielenkiintoinen. Ainakin ollut sen toistakymmentä tuntia mitä olen peliä tähän mennessä pelannut. Mutta se hiton työläys ja itsensä toistavuus pelattavuudessa ei kyllä kiehdo alkuunkaan. En jaksa peliä pelata kuin yhden tai korkeintaan kaksi tehtävää kerrallaan, ja sitten on pakko päästä pelaamaan jotain muuta peliä. Menee kyllä ikuisuus tällä tahdilla pelata peli läpi, mutta kyllä sen verran tuo tarina kuitenkin minua kiinnostaa, että uskoisin pelaavani tämän läpi kuitenkin parin vuoden sisällä. :D
 
Viimeksi muokattu:
Mun mielestä Death Strandingissa on hyvä progression tunne mitä enemmän pelaa ja se työläisyyden tunne katoaa entistä enemmän pelin vanhetessa. Jos jossain alkupään tehtävässä meni kilometrin matkalla se 10 minuuttia tarpoa niin 20h kohdalla tuon saman matkan taittaa alta minuuttiin, riippuen tietenkin kuinka paljon on etukäteen rakennellut vempaimia maailmaan muiden pelaajien kanssa helpottaakseen reissaamista. Eihän tässä keskivaiheen jälkeen juuri ollenkaan enää matkata jalan vaan pakettien kuskaamiseen löytyy erilaisia keinoja. Ja se maailman muokkaaminen omilla rakennelmilla oli itselleni ainakin mielenkiintoista puuhaa, kun vähän joutui ajattelemaan mihinkä paskamaiseen paikkaan tarvon ensiksi jalan rakentamaan jotain jotta seuraavilla kerroilla tuo sama matka taittuisikin käden käänteessä.
 
Death Stranding on pelejä, joita ei ole hauska/viihdyttävä/tyydyttävä pelata. Sitten on teokset, joissa on tyydyttävää ihan puhdas liikkuminenkin ja/tai tekeminen, ilman että sille edes tarvitsee mitään erityistä motivaattoria tarinan tai muun kautta.

Toki tyydytystä tulee siitä kun saa sen toimitusverkoston tehtyä mutta siitäkin nousee lähinnä kysymys että onko pelissä mitään oikeasti tyydyttävää jos se tyydytys tulee siitä että ei tarvitse enää rämpiä hitaasti suossa tuskissaan. Sen jälkeen kun se verkosto on valmis, on peli entistä turhemman oloinen ja lähinnä tulee olo että voisi automatisoida koko systeemin niin ei tarvitse itse pelata ollenkaan :D

Pelasin silti platinan. Odotin loppuun asti että edes tarinassa olisi ollut jotain palkintoa mutta eipä siinäkään lopulta mitään erikoisempaa tarjoiltu minulle. Oli se silti pelin parhaita puolia.

Ja minähän siis ostin tämän jollain 30 eurolla silloin pari kk julkaisun jälkeen kun sattui ihmeen hyvä tarjous vastaan ja halusin nähdä onko se niin ihmeellinen mitä jotkut sanoivat. Oli se toki erilainen ja outo.
 
Viimeksi muokattu:
Ihmettelen kyllä ihmisiä jotka vetävät platinan tästä pelistä, tai muista peleistä ylipäätään joissa se on varsin ison grindin takana, ja sitten jälkeenpäin puhuvat, että aika surkea peli oli loppujen lopuksi. :D Mun logiikalla pelissä on pakko olla jotain hyvää jos sitä ~100 tuntia pystyy pelaamaan ja hommaamaan platinan vieläpä päätarinan jälkeen.

- - -

Itse tuli tässä kesällä otettua peli uudestaan peluuseen kun sai Extran kautta Director's Cutin. Aikanaan tuli vedettyä platina pelistä PS4:llä ja nyt olisi sama tarkoituksena tästä uudesta painoksesta. Eikä tunnu missään. :D Tämä on toisella pelikerralla osoittautunut loistavaksi podcast-peliksi, kun pystyy nyt skippaamaan kaikki välinäytökset ja keskityttyä siihen olennaiseen vain.

Itselle on aina maistunut ADHD-räiskintäpelien lisäksi tälläiset hidastempoiset pelit. Olen myös aika luonnonläheinen kaveri ja on tullut useita kertoja vaellettua luonnossa ihan kansallispuistoja myöten. Tämä peli on varmaan lähin peli joka saa aikaan samanlaista tunnetta kuin oikeassa maailmassa vaeltaminen. Luonnollisesti myös pelin upeat grafiikat, äänimaailma ja välinäytäkset sekä näyttelijäsuoritukset nostavat pisteitä omissa silmissä.

Tarina oli ehkä pelin heikoimpia puolia moottoripyörän kontrollien jälkeen. :D Varsinaisesti tarina oli ihan hyvä konseptiltaan, mutta en tykännyt yhtään kuinka se kerrottiin vaan oikeastaan vasta YouTube-kertauksen myötä sain kunnollisen käsityksen siitä mitä Isä meidän tällä kaikella tarkoitti. :D
 
Ihmettelen kyllä ihmisiä jotka vetävät platinan tästä pelistä, tai muista peleistä ylipäätään joissa se on varsin ison grindin takana, ja sitten jälkeenpäin puhuvat, että aika surkea peli oli loppujen lopuksi. :D Mun logiikalla pelissä on pakko olla jotain hyvää jos sitä ~100 tuntia pystyy pelaamaan ja hommaamaan platinan vieläpä päätarinan jälkeen.

- - -

Itse tuli tässä kesällä otettua peli uudestaan peluuseen kun sai Extran kautta Director's Cutin. Aikanaan tuli vedettyä platina pelistä PS4:llä ja nyt olisi sama tarkoituksena tästä uudesta painoksesta. Eikä tunnu missään. :D Tämä on toisella pelikerralla osoittautunut loistavaksi podcast-peliksi, kun pystyy nyt skippaamaan kaikki välinäytökset ja keskityttyä siihen olennaiseen vain.

Itselle on aina maistunut ADHD-räiskintäpelien lisäksi tälläiset hidastempoiset pelit. Olen myös aika luonnonläheinen kaveri ja on tullut useita kertoja vaellettua luonnossa ihan kansallispuistoja myöten. Tämä peli on varmaan lähin peli joka saa aikaan samanlaista tunnetta kuin oikeassa maailmassa vaeltaminen. Luonnollisesti myös pelin upeat grafiikat, äänimaailma ja välinäytäkset sekä näyttelijäsuoritukset nostavat pisteitä omissa silmissä.

Tarina oli ehkä pelin heikoimpia puolia moottoripyörän kontrollien jälkeen. :D Varsinaisesti tarina oli ihan hyvä konseptiltaan, mutta en tykännyt yhtään kuinka se kerrottiin vaan oikeastaan vasta YouTube-kertauksen myötä sain kunnollisen käsityksen siitä mitä Isä meidän tällä kaikella tarkoitti. :D
Näyttelijöiden karisma ja heidän työnsä pelissä on kyllä itsekin nostettava erittäin korkealle. Aivan eri kaliiberia kaikin puolin kuin minun silmääni pahasti töksähtänyt Horizon Forbidden Westin näytteleminen. Esimerkkinä vain, miten voin kyllä Sonyn omissakin peleissä jotakin todella arvostaa, jos se on mielestäni oikeasti hyvin tehty.

Täytyy varmaan pelata peliä vaan vielä pidemmälle, jos se työläys siitä sitten ainakin jokin verran vähenisi. Tietty kiehtovuus pelissä tosiaankin on, kun en ole halunnut sitä jättää lopullisesti kesken, vaikken pitkiä sessioita olekaan jaksanut pelata. 14 tuntia näyttäisi suunnilleen olevan pelattuna yhteensä tällä hetkellä. Eli kun muutaman tunnin pelaisi eteenpäin niin työläyttäkin helpottavia asioita saisi ilmeisesti lisää?
 
^Juu, kun pääset siitä alkupuolen slogfestistä läpi, ja niitä välineitä rupeaa saamaan, niin homma muuttuu moninverroin rennommaksi. Varsinkin kun sen yhden härvelin saa käyttöön, jolla rakentelee reitit vuorienkin yli toooodella vauhdikkaiksi...

Kyllä tämä kannattaa lopouun asti kokea.
 
^Juu, kun pääset siitä alkupuolen slogfestistä läpi, ja niitä välineitä rupeaa saamaan, niin homma muuttuu moninverroin rennommaksi. Varsinkin kun sen yhden härvelin saa käyttöön, jolla rakentelee reitit vuorienkin yli toooodella vauhdikkaiksi...

Kyllä tämä kannattaa lopouun asti kokea.


Onko zipline vieläkin muka jotenkin mahtava lisä jota ei voi edes nimeltä mainita?

Mä meinasin jo aiemmin kirjoittaa, että tyypit on unohtaneet sen mitä fanit aina sanoo eli "pelatkaa edes 20 tuntia niin sitten peli muuttuu hyväksi".
Tuo on oikeasti varmaan paskin asia mitä mistään pelistä voi sanoa sillä jos peli vaatii 20 tuntia pelaamista ennen kuin siitä alkaa jotenkin nauttimaan niin silloin kyseessä on varsin huono peli.

Oikeasti peli ei muutu mihinkään joten jos se pakettien kuskaaminen ei iske niin sitten se ei iske vielä 20 tunnin jälkeenkään.
Joo sä saat käyttöön sen ziplinen jonka avulla voi rakentaa niitä verkostoja joiden kautta voi ylittää vuoret ja muut ihan helposti, mutta se on edelleen sitä pakettien kuskaamista paikasta A, paikkaan B. Mikään ei tuon suhteen muutu.
Muutamaa päähahmoa lukuunottamatta kaikki muut "ihmiset" on myös huonolaatuisia hologrammeja joita joskus näkee kun paketin vie perille ja siinä se.

Kuten joskus aiemmin kirjoitin niin mä en vieläkään voi uskoa, että tämä lopullinen tuote olisi ollut se joka Kojimalla oli mielessä vaan koko peli on lyöty kasaan siitä materiaalista mitä oli saatu valmiiksi kun oli pakko saada jotain pihalle.
Tai jos tämä oli just sellainen millaiseksi Kojima sen alunperinkin kuvitteli niin on varmaan parempi ettei se tee enää yhtään peliä.
 
No enpä saanut päähäni kirjoittaessani että mikä tuo oli nimeltään enkä jaksanut ruveta kaivelemaan, joten pahoittelut harmistuksesta ja kiitokset siitä että hoidit asian puolestani ja nimesit härvelin korrektisti...
 
Ihmettelen kyllä ihmisiä jotka vetävät platinan tästä pelistä, tai muista peleistä ylipäätään joissa se on varsin ison grindin takana, ja sitten jälkeenpäin puhuvat, että aika surkea peli oli loppujen lopuksi. :D Mun logiikalla pelissä on pakko olla jotain hyvää jos sitä ~100 tuntia pystyy pelaamaan ja hommaamaan platinan vieläpä päätarinan jälkeen.
No, kun kerran jotain aloittaa... Olen myös katsonut todella paskoja tai paskoiksi menneitä sarjoja loppuun vain sen takia kun on joskus aloittanutkin. Ihan vasta viime vuosina on tullut jätettyä jotain keskenkin kun on jo liikaa tarjontaa.

Death Stranding oli myös sen verran outo teos että jaksoin kai jo sen voimalla että näki tarinan loppuun ja että tuleeko jotain kipinää itse pelaukseenkin. Fiilikset pelistä on että en jaksaisi/haluaisi pelata ikinä uusiksi mutta voisi siellä jonkun paketin käydä viemässä vähän kuin muistin virkistämiseksi.
 
Jos peli ei iske muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, niin en mä kyllä ala siihen 20h upottamaan sen takia että se ehkä muuttuu paremmaks.

Muutaman asian tosin unohin kirjotella tuohon edelliseen viestiin. Pari kertaa kyllä naurahdin aika kivasti, kun Posti-Peku kynsi naamallaan kivikkoa. Se vaan näytti huvittavalta. :D
Toisena, nätti tää peli kyllä on, pirulauta että on nätti! Mutta kuten ennenkin on huomattu, pelkkä nätti ei saa ainakaan minuu pelaamaan.

En kyllä edes yritä jatkaa tätä, delete namikka naksahti tuossa jo.
 
Itselle taas juuri tuo pelaaminen ja liikkuminen oli viihdyttävä. Se oli todella hyvin tehty, vähän kuten MGS5:ssa. Kerrankin avoimen maailman peli, jossa nauttii matkasta ja ei ole rakennettu vain pelimaailman "hotspottien" varaan.
 
Jos peli ei iske muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, niin en mä kyllä ala siihen 20h upottamaan sen takia että se ehkä muuttuu paremmaks.


Sama on kyllä itselläkin. Toki joskus lapsena jos sait vaikka sen 1-2 peliä vuodessa, niin niitä oli pakko hinkata väkisin, koska muuta ei välttämättä ollut.

Nykyinen tarjonta on niin massiivista ja ainakin itselläni backlogista kymmenittäin pelejä, joten mitään tarvetta ei ole väkisin jatkaa huonoa peliä ja näin ollen tuhlata arvokasta aikaansa.
 
Jos peli ei iske muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, niin en mä kyllä ala siihen 20h upottamaan sen takia että se ehkä muuttuu paremmaks.
Vähän offtopic, mutta itellä taas 90% peleistä vaatii sen n. 10h, että peli alkaa maistumaan. Jotenkin siinä vaiheessa tutoriaalit ohitse, pelimaailma avautuu kokonaisuudessaan tutkittavaksi ja alkaa saamaan hahmopuita ynm. skillsejä auki siten, että se alkaa näkymään ja tuntumaan myös pelattavuudessa

Tätä peliä tulee aina alesta kyttäiltyä, mutta näyttää niin vieraalle genrelle, että tulee sitten vajottua backlogin pariin tämän ostamisen sijaan. Vielä jonain päivänä :D
 
Itse käytin ikävä kyllä 20h tähän peliin ja onpahan saatu joku kokemus. En tiedä miksi meni niin kauan todeta ettei tämä peli sovi minulle. Kai ne alkuasetelmat olivat jotenkin mielenkiintoisia, mutta sitten rupesi huomaamaan ettei se pelaaminen itsessään oikein muuttunut.

Toki kyllä tosiaan näen tämän rentouttavana pelinä joidenkin mielestä, mutta itsellä ei ole enään kauheasti aikaa pelata että voisin huvikseen käyttää tähän enempää peliaikaani.
 
ei kyl mun peli... ostin kun julkastiin ihan alkuhypetyksen voimasta...

ei nyt ihan hirveen montaa tuntia jaksanut pelata kun pohtii jo että äkkiäkös nokkakärryt tai kottikärryn ruuvaisin jostain kasaan, ei tulis mieleenkään selassä kantaa jotain kummaa rojua. pläh..
tiedä sitten oliko pelissä muutakuin toimia jonain reppuselkä-reijona
 
Ylös Bottom