Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Melkeinpä voisi julistaa, että köyhästä juonesta voipi olla jopa hyötyä tässä. Parhaat juonipelit kun tuppaavat olemaan melkoisia putkijuoksuja. Nyt ku juonta ei tarvitse niin kamalasti murehtia, voin hypätä mihin vain fireteamiin ottamaan osaa siihen tehtävään mikä nyt vaan sattuu olemaan menossa suunnilleen saman levelin pelikavereilla. Loistavaa. Esim. Last of Us yms. ovat sitten loistavia omalla tarinavetoisella tavallaan. Mutta onhan Last of Us aika kehno co-op-peli ;)

Diabloissahan on vähän samoja piirteitä. Joutava juoni ja toistavat tehtävät, mutta rautainen pelattavuus, hyvä co-op ja koukuttava kehitys- ja loottisysteemi.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Olisi kiinnostuneita tuohon Strike Playlistiin? Itse olisin nyt 17 tason Titan Defender, olisin joskus 23:00 valmis pelaamaan. PSN löytyy tuosta vierestä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Warlock lvl 21. Tarina on kesken Venuksella, koska olen mennyt muun porukan kanssa strikeja, random tehtäviä ja cruciblea. Alkaa jo tässä vaiheessa vähän maistua puulta. Ei jaksa enää jatkuvaa saman toistoa tarinatehtävien puolella, striket alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää myös ja cruciblea vielä jaksaa jonkin verran. Toivottavasti tätä nyt jaksaisi edes sinne ekaan raidiin asti, mutta tämä jatkuva grindaaminen alkaa jo vähän ikävästi painaa päälle. Sen perusteella, mitä olen nähnyt, peli on n. 70/100 tähän mennessä. On jaksanut kyllä koukuttaa ja monta pitkää putkea jo höylätty, mutta pelkkä hahmon kehittämisestä johtuva koukutus ei riitä tekemään tästä yli seiskan peliä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pitääkö tuo clan-tagi laittaa jostakin erikseen päälle vai kun itellä sitä ei ainakaan näy?

Sen jälkeen kun olet lähettänyt hakemuksen klaaniin ja ylläpito on sen hyväksynyt niin sinun pitää käydä vielä uudestaan bungien sivuilla valitsemassa liitytkö klaaniin pleikkarin vai boksin puolelle. Vasta sitten klaani-tagi tulee näkyviin.

Mene klaanin sivuille ja katso vasempaan reunaan KonsoliFIN-nimen alle ja valitse joko set as playstation clan tai set as xbox clan riippuen siitä kummalle puolelle halut kuulua.

Klaanien sivut: KonsoliFIN, KonsoliFIN II
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Joutava juoni ja toistavat tehtävät, mutta rautainen pelattavuus, hyvä co-op ja koukuttava kehitys- ja loottisysteemi.

Hyvin tiivistetty. Tätä on Destiny. Tulevaisuudessa kenties juoni tulee vielä nostamaan päätän, nyt se lostaa poissaolollaan ja pääpaino on jossain ihan muualla.

Täällä Titan saavutti tänään maksimi tason 20. Tarinan pelaaminen kuitenkin lopetettiin jo arviolta lvl 13 kohdalla. Varsinainen verkkopeli ja muiden jeesaaminen olivat lauantain ohjelmanumerot. Eeppisimmät hetket Vanguard Strikessä matchmakingin hakemien kanssapelaajien seurassa. Sanaton pelaaminen onnistuu kun maali on yhteinen. Sininen lootti kelpaa jokaiselle.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Kyllä tämä peli on vienyt ainaki mut mennessään. Loistavaa viihdettä hypätä jonku foorumulaisen fireteamiin ja antaa möröille kyytiä. Kuten tänään kuussa. :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Peliä nyt jonkun tunnin pelanneena fiilikset ihan positiiviset. Juonihan tässä on vaan mene paikasta A paikkaan B ja tapa kaikki, mutta se ei mua haittaa. Jotenkin tässä vaan se vihollisten lahtaaminen on tehty tosi hyvin ja siihen en kyllästy
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Sen jälkeen kun olet lähettänyt hakemuksen klaaniin ja ylläpito on sen hyväksynyt niin sinun pitää käydä vielä uudestaan bungien sivuilla valitsemassa liitytkö klaaniin pleikkarin vai boksin puolelle. Vasta sitten klaani-tagi tulee näkyviin.

Juu on tehty nuo.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pakko sit itekki avautua hieman.

Peliä kun mainostettii ja hypetettiin, peli antoi itsestää joillekin ehkä sellaisen kuvan että sieltä on tulossa jokin maailman kahdeksas ihme joka mullistaa pelimaailman lopullisesti. Niin kun ei käynyt alkoi satelee negatiivista palautetta.

Jo Beta aikoihin, suurin piirtein tiesin mitä sieltä on tulossa. En odottanut tästä mitään suurta enkä alunperin edes tiennyt koko pelistä paljon mitään. Jokin siinä kuitenkin oli mikä mua miellytti, joten ennakkotilaus tehtiin. Rahoja olen pistänyt paljon paljon huonoimpiin peleihin.

Kyseessä ei ole missään nimessä täydellinen peli. Pieniä juttuja sielä täällä jotka itseäni ärsyttää, esim ne lukemattomat turhat lasiseinät, ymmärrän että et voi kiertää maapalloa tai kuuta kokonaan ympäri, mutta välillä näkee jonkun reitin mistä voisi ihan hyvin oikaista, niin tuleekin vastaan se Turn Back systeemi. Siihen kun tuntuu törmäävään liiankin usein.

Tarinasta en edes odottanut mitään The Last Of Us kerrontaa, joten ei siitä sen enempää.

Se mikä tässä kuitenkin toimii mielestäni erittäin hyvin, on just se co-op ja moninpeli. Alunperin olin ihan varma että moninpeli ei vois vähempää kiinnostaa, sielä kuitenkin olen ehkä eniten aikaani viettänyt. Siinä mielestäni Bungie oli kyllä oikeassa, joka kerta kun käynnistät pelin, se tuntuu aina erilaiselta. Ikinä ei tiedä mistä taas jatkaa ja mitä seuraavaksi.

Aluksi teen ehkä yhen story tehtävän, seuraavaksi alukseni viereen lennähtää kaveri ja sanoo moro mitäs äijjä. Mennäänkö sinne ja tehäänkö tota, joo mennään vaan. Käydään ensin toweris ottaa muutamat bountyt jne.

Tower on muutenkin mun mielestä erittäin hieno mesta, siinä voi chillata pitkän taistelun jälkeen ja istua alas ja katella pilviä. Pieniä turhia juttuja, mutta silti niin tärkeitä mun kaltaiselle pelaajalle.

Planeettojen tutkiminen, siinä vierähtä tunti jos pari. Loottilaatikot, mysteeriovet, tunnelit ja luolastot, random tyyppeihin törmääminen, joitten seurassa sitten liikutaan joskus enemmän kun se pari sekunttia, siitä sitten taas lähetään eteenpäin. Siis kunnon seikkailun fiilistä!

Hahmon kehittely, roinan keräily jne. Pelissä on ehdottomasti enemmän sitä mistä mä tykkään kun mistä en tykkää. Näinhän se on nykyään kieltämättä, että peliä hypetetään ja siihen yks jos toinenki tarttuu. Peliä sitten laajennetaan kaiken maailman lisä DLC paketeilla. Tämä ei ole ainut peli joka niin on tehnyt, eikä tule olemaan viimeinen joka näin tekee.

Eipä mulla muuta, seikkailu jatkuu!
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Olo on kuin lapsena joulupäivän aamuna. Heti herättyään kauhea hinku päästä takaisin sinne Destinyn pariin, jossa vietti eilisen päivän. Koukkuna vastoin kaikkia odotuksia on palkintoina sateleva varustus ja sosiaalinen kanssakäyminen muiden pelaajien kanssa. Satunnaiset tapahtumat ja muiden auttaminen luovat ne omat tarinat. Paljon konkreettisempaa kuin kolhot käsikirjoitukset ja kädestä pitäen taluttavat esimerkit. Tavoite oilisi nousta sinne lvl 26, jotta viikolla aukeava kuuden pelaajan raiditehtävä olisi mahdollista suorittaa. Tänään ehtii myös vielä mukaan viikonlopun playlistiin kuuluvaan 3 vs. 3 verkkotaisteluun suojaamaan omaa muinaisjäännettä. Eilen jäi kesken tylyyn yhteyden katkeamiseen.

Alle vapaat, mutta pakolliset aamutoimet ja sitten eikun tantereelle. :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Satunnaiset tapahtumat ja muiden auttaminen luovat ne omat tarinat. Paljon konkreettisempaa kuin kolhot käsikirjoitukset ja kädestä pitäen taluttavat esimerkit.
Onhan se aika surkeaa, että 500M USD:n pelissä juoni on niin surkeaa kuraa, että random eventit ja muihin pelaajiin törmäily tuottaa kovemmat kiksit kuin itse juonitehtävien tekeminen. Ja ai että se Peter Dinklage, harvemmin tulee naurettua ääneen kun ääninäyttely (anteeksi - "näyttely") on niin surkeaa. Olisi edes osan siitä budjetista voinut pistää esim. käsikirjoitukseen, mutta kun ei niin ei...

Noh, tulipa tänään pelattua viimeinen juonitehtävä, eli homma on siltä osalta hoidossa. Pääjuonen surkeuden johdosta ei kyllä taida pää kestää uudella hahmolla alusta asti pelaamista.

Jännä juttu sinällään - peli itsessään on niin juonen kuin näyttelyn osalta aivan hirveää kuraa, mutta pelimekaniikka on aivan käsittämättömän hyvin hierottu kasaan. Eli imua löytyy, JOS jaksaa pelata pääjuonen läpi ja siirtyä endgamegrindaukseen.

Jospa sitten alkaisi noita strikejä touhuamaan paremman lootin perässä =>
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Heh, nisu kiteytti homman aika hyvin. Itse riehuin Destinyssä kaverin kanssa aamuviiteen ja tarkotus oli nukkua pitkään tänään. Vaan päätinpä 09:46 kylkeä kääntäessäni ajatella Destinyä ja sen jälkeen uni ei enää tullut. Varttia myöhemmin log in.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Katselin Destinyn sivuilta noita Grimoire-kortteja, ja huomasin Jupiterin, Saturnuksen ja Mercuryn siellä. Eli 3 uutta planeettaa tulossa jossain vaiheessa ainakin. Tosin Jupiter näyttää että sieltä on kaikki 2 korttia jo saatu? Sekin vielä, että Saturnus ja Jupiter ovat ainakin tässä maailmassa "kaasuplaneettoja", eli valtaosa planeetasta on kaasua, ja keskellä on pieni fyysinen pallo. Saa nähdä miten toimivat Destinyssä.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Katselin Destinyn sivuilta noita Grimoire-kortteja, ja huomasin Jupiterin, Saturnuksen ja Mercuryn siellä. Eli 3 uutta planeettaa tulossa jossain vaiheessa ainakin. Tosin Jupiter näyttää että sieltä on kaikki 2 korttia jo saatu? Sekin vielä, että Saturnus ja Jupiter ovat ainakin tässä maailmassa "kaasuplaneettoja", eli valtaosa planeetasta on kaasua, ja keskellä on pieni fyysinen pallo. Saa nähdä miten toimivat Destinyssä.

Tokkopa Jupiter nyt kuitenkaan itse planeettana koskaan tulee, joku sen monista Kuista voi ehkä näytellä jotain osaa, sama juttu Saturnuksen kanssa.

Merkurius on jo mukana pelissä ja sinne pääsee ainoastaan PVP:ssä
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Destinystä olis voinu vaan tehdä täys verisen mmo 6 pelaajan instat, 10 pelaajan radit, näihin haettas pelin sisäisellä matchmakingilla, kaupankäynti pelaajien kesken jne.... eli en ihmettele että joidenkin mielestä on peli jääny vähän puolitiehen. Tarinalla nyt ei tämän genren peleissä oo kauheesti väliä, joskin esim. wowissa on loree vaikka muille jakaa, mut se on si ihan valinnasta kiinni haluuko sitä seuraa vai ei. No siis juu Bungie on sanonut että ei tämä peli ole mmo vaan hmm...
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

...mutta hyvin monet kehuvat souls sarjan erittäin epäselvää ja esineiden kuvauksiin pohjaavaa, sekä muutenkin erittäin epämääräistä juonenkuljetusta joka menee varmaan 95% pelaajista täysin yli.
Hassua että otit Souls-pelit puheeksi.

Olen jo ollut useamman päivän sitä mieltä että Destiny ottaa tarinankerronnassa todella paljon vaikutteita juuri Soulsseista. Kaikki on hämärää, hämmentävää ja epäselvää. Erityisesti alussa. Mutta jääkääpä kuuntelemaan esim. Tornissa olevia kauppiaita ja heidän puheitaan. Välillä sieltä tulee kallisarvoisia tiedonmurusia pelimaailmasta, sen hahmoista ja suuresta Romahduksesta. Souls-pelien tyyliin myös varusteista löytyy murusia rikkaasti rakennetusta mytologiasta. Voihan olla että tämä kaikki on tietoista. Muistelkaa minkälaisen yhteisön ja kulttimaineen Soulsit saivat aikaiseksi kun yhteisö ratkoi "olemattoman tarinan" salaisuuksia.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Nyt kun olen lähes lvl20 laitan kaikki kritiikit peliä koskien tähän yhteen postaukseen:

- Latausajat ovat liian pitkiä next-gen peliksi ja turhan monessa välissä lataillaan. Tulee mieleen Assassins Creed III quick travel helvetti.
- Mainitsen Towerin turhuuden vielä erikseen, koska sieläkin pitää juosta paikasta toiseen, johon kuluu aikaa.
- Juonen heikkous. Ei imaise sisäänsä ja asioita selitetään tosi heikosti.
- Boarderlandsin mieleen tuovat tehtävärakenteet. Plus/miinus juttu, sinänsä toimiva, mutta olisi toivonut uudistusta.
- Aluksi vaan 3p fireateamit aivan liian pieniä. Ei mitään järkeä
- Asioiden jakaminen appiin ja peliin. Statsit voisivat kaikki olla siinä valikossa. Pikakäynti Towerissa pitäisi myös olla siinä. Tosi kiva ladata aina pari minuuttia, että pääsee jonku engramin hakemaan.

Paljon hyvääkin pelistä löytyy ja frendien kanssa tullut vietettyä laatuaikaa. Suurin osa kritiikistä ihmetyttää, koska ominaisuudet olisi helposti korjattavissa ja pelikokemus nostettavissa kiitettäväksi. Lisäksi monet ongelmista ovat tasoa "pidin itsestäänselvyytenä, ettei tämä olisi näin" - ja sit se on.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Olen varmaan mustana lampaana tässä Destiny communityssa, kun peli tuli ainoastaan PvP:n takia ostettua :rolleyes:
Yleinen mielipide tuntuu olevan että Destinyn PvP on paska CoD klooni tai jotain vastaavaa. Oli miten oli, itelle ainakin tuo PvP on parasta moninpeli räiskintää mitä olen pelannut vähään aikaan.

Omasta mielestä pelin erikoiskyvyt ja uniikit classit tekee PvP:stä sellaisen ettei se kovin helposti puuduta. Jengi heittää energiapommeja niskaan, osa rynnii päälle puukko/miekka kädessä, sitten joku hyppää korkealta ja kovaa alas ja räjäyttää pelaajan. On aika hienoa miten monipuolinen PvP on, vaikka onkin nopeatempoinen lähes reaktiohippa tyylinen räime.


Tarinaa on kuuhun asti pelattu, aika toistavaa settiä. Paitsi:
Yhdessä kuun kentistä pääsee vihuja laittamaan alas miekalla rynnien, huh että se oli mahtavaa

Strike missioni on ihan kiva. Muistuttaa vähän Resistance 2:sen co-oppia, paitsi että strikessä ei ole MMO:sta tuttua "tankki, dps, healeri" setuppia.

Sellaisen 7/10 arvosanan antaisin. Ei mennyt rahat hukkaan, vaikka olin aluksi negatiivinen peliä kohtaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

Pieni purkautuminen: Marsin the garden's spire tehtävää pelasin yksin ja suoritin pari erikoistehtävää välillä venyttäen siis session pituutta. Pääsen sillan yli, listin kaikki sillan takana olevalta kukkulalta, ghosti pitää laittaa hakkeroitumaan johonki vehkeeseen, lähen kävelemään vehjettä kohti -ptsium- sähkökatko.. VOI ------na. Toista tuntia hyvää pelifiilistä pimeäksi :mad: noh kohta uusiksi. Onneksi nuo saavutetut hyödyt ja löydetyt lootit sun muut on tallentunu.

Pitänee hommata se hubi vaimikäson..
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu - Serverit auki, nyt pelataan!

^^ kesken jääneitä tehtäviä pääsee jatkamaan edellisestä checkpointista =)
 
Ylös Bottom