Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Destiny: Yleinen keskustelu

Eikös Bungie sanonut jo ennen julkkaria et julkaisupeli on vasta alkua ja tulevat kehittämään peliä koko ajan.
Nimenomaan näin. Destiny on jo nyt tuntuva pohja johonkin paljon suurempaan. Tämä onkin aina ollut lähtökohta pelisarjalle, joka on suunniteltu kestämään 10 vuotta.

Mielestäni pelin saama kritiikki on jossain määrin jopa todella positiivinen asia. Se varmasti motivoi Bungieta ottamaan kriitikin sydämmelleen ja tekemään puutteille jotain.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Voi juku! Tuommonen tussari tulla tupsahti cruciblen rewardina, aikamoinen säkä?! Harmi kun ei vaan voi pitää kahta eksoottista asetta samassa setissä..

1000px-Suros_Regime.jpg


Jaa ei se tuo googlen antama pyssy ollutkaan ihan se minkä sain. Tässä linkissä se oikea:
http://www.bungie.net/en/Legend/2/4611686018434764928/2305843009218612459#gear
On kyllä tosi hyvä pyssy.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jaahas, enpäs ollut millään tavalla tietoinen tästä faction merkki jutusta :eek: kiitos tästä!
Taitaa olla moni muukin asia olla vielä hämärän peitossa tästä pelistä.
Mikäs juttu se on, kun joku aikaisemmin kysyi koska jotkut cruciple viikkomerkit nollataan? Siis mitkä viikkomerkit??
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jaa ei se tuo googlen antama pyssy ollutkaan ihan se minkä sain. Tässä linkissä se oikea:
http://www.bungie.net/en/Legend/2/4611686018434764928/2305843009218612459#gear
On kyllä tosi hyvä pyssy.

Ihan fiksu peli. Itellekki oli kerrankin RNG-jumalat myöten ja sain eilen Legendary Engramista Exotic Auto Rifle "Hard Light":in.

http://www.bungie.net/en/Legend/2/4611686018428443927/2305843009215794612#gear

Tuntuma varmaan paranee kun saa tuon stabilityn tuplaavan upgraden. Tulee kohtuu hitaasti näihin Exoticeihin nämä upgradet ja hyvä niin. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Jaahas, enpäs ollut millään tavalla tietoinen tästä faction merkki jutusta :eek: kiitos tästä!
Taitaa olla moni muukin asia olla vielä hämärän peitossa tästä pelistä.
Mikäs juttu se on, kun joku aikaisemmin kysyi koska jotkut cruciple viikkomerkit nollataan? Siis mitkä viikkomerkit??

Noi viikkomerkit on juuri niitä Vanguard ja Crucible markseja, viikossa voi molempia kerätä maksimissaan 100, ja aina joka viikko tiistaisin se cappi nollaantuu ja voi tienata toiset sata. Näillä markseilla siis ostetaan legendaarista varustetta Vanguard- sekä Crucible ja Faction-kauppiailta.

Ihan fiksu peli. Itellekki oli kerrankin RNG-jumalat myöten ja sain eilen Legendary Engramista Exotic Auto Rifle "Hard Light":in.

http://www.bungie.net/en/Legend/2/4611686018428443927/2305843009215794612#gear

Tuntuma varmaan paranee kun saa tuon stabilityn tuplaavan upgraden. Tulee kohtuu hitaasti näihin Exoticeihin nämä upgradet ja hyvä niin. :)

aika kova :) Hitsit porukalla käy hirveä munkki noiden kanssa, eilenkin partychatissa jäpikät sai vuoronperään exotic weapon bounteja päälle, ja pyyhin kyyneleitä ajatellen "jospa minäkin joskus.." :D

Mikäli RNGesus on suosiollinen viikonloppuna, pystyt ostamaan siltä Xurilta autorifleen telemetry paketin jolla saa boostattua 30 minuutin ajaksi aseeseen kertyvää ekspaa ;)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kieltämättä, aluksi olin sitä mieltä että Borderlandias oli parempi lootti systeemi. Olihan se jännää avata se laatikko, silmät pullistuu päässä ja on kun pikkupoika jouluaattona et OIJOIJOIJ mitähä sieltä nyt tuloo :eek: Noin puolesvälis peliä se alkoi kuitenkin olemaan sitä et, joo joo ISSO ASSE laatikko joo avatkaa vaan. Joo samat pyssyt jne.

Destinyssä sen sijaan on, vihreä, sininen ja violetti lootti. Vihreä on se mistä saa sitä peruskuraa, sininen ja violetti, siitä ei tule suoraan sulle joku ase vaan "blueprintti" joka sitten viedään torniin sille äijälle. Sieltä voi tulla mitä vaan ja millä hahmoluokalle tahansa, joko jokin harvinainen ase, armori, hanskat, ym. Riippuen minkä luokan Blueprintin olet löytänyt.

Itse sain eräästä tehtävästä, violetin lootin ja siitä voi tulla joko pelkkää p****a, sininen rare itemi tai jos käy oikeen hyvä tuuri niin saatat jopa saada exotic kamaa, niiku mulle kävi. Sen lisäksi tykkään et bungie tekee ylläreitä, esim kyseinen Xur mysteeri mies liikkuu tornissa vain kerran viikossa tai milloin nyt bungie niin päättää koska se taas ilmestyy. Joka sit myy erilaista herkkua, siltäkään ei voi ostaa millä tahansa valuutalla, vaan pitää olla niitä outoja kolikoita.

Sama toi "Speaker" jolta saa herkkua vain tietyllä valuutalla. Erilaiset klaanit, kuten New Monarchy, FWC, Dead Orbit, jos taas niiltä haluat herkkua, pitää niille kerätä omia pisteitä, vanugard kamasta pitää kerätä vanugard, cruisable kamasta cruisable mainetta jne.

Mun mielestä just hyvä että ei heitetä vaan pelaajan eteen laatikko et joko saat tästä tai sit voit ostaa joltain hepulta sillä samalla rahalla mitä tienaat ja mitä sulla on tilillä miljoonia. Mun mielestä, vaikka borderlandias oli hienoa lootata, loppui siinä se lootin glamoria melko nopeasti.

Borderlands kakkoses oli kyl hienoa se kultainen chest, jonka sai avata vain jos sulla oli niitä kultaisia avaimia. Mut sekin vain hetken aikaa, kyl siel ekan pelikerran jälkeen alkoi olee jo miljoona pyssyä että ei enää ollut sitä hohtoa koko hommassa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

En ainakaan vielä ole kuullut puhuvista aseista Destinyssä, tai kirotuista... ;)

En väitä yhtään vastaan, olihan sielä hienoja juttuja. Tarkoitan lähinnä nyt vaan sitä että siitä katosi se loottaamisen ilo melko nopeasti, vaikka sielä laulavia pyssyjä olikin ja niin hauskaa kun se hetken aikaa jaksoikin naurattaa. Pelin lopussa, kun oli taskut täynnä oranssia ja harvinaisia pyssyjä ja miljoona tilillä. Ei huvittanut enää toista kertaa edes alottaa. Liian nopeesti ja mun mielestä liian helposti sai hienoa kamaa.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tosiaan vielä pelimaailmasta sen verran: maailma ei ole elävä ja hengittävä (kuten esim. Skyrim). Luolista ei löydy "jotakin yllättävää", kuten Skyrimissä. Pelissä ei ole limittäisiä juoni- tai seikkailukuvioita (kuten Skyrimissä). Tiivistetysti sanottuna - pelimaailman immersio on aikalailla nollaluokkaa. Pelimaailmassa vihut seisovat aseet tanassa, ei ne syö välillä vaikka puolukoita, tms. Hauskempaa olisi aina huomata niiden duunailevan jotakin randomia, ennenkuin ottavat kutia...

Enpä tiedän onko Skyrimin maailmaan vertaaminen ihan reilua Bungieta kohtaan ;) mut joo onhan noi Destinyn alueet käsittämättömän "kuolleita". En tiedä eivätkö he ole sit ajatelleet sen tarvitsevan muuta kuin satunnaisia vihollisryppäitä vai onko ollut osaamisesta pulaa.. optimistina haluan ajatella ajan vain loppuneen kesken ja vanhojenkin alueiden saavan lisää sisältöä jossain vaiheessa, mut enpä tiedä sit.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Mutta oikeasti jos joku nauttii tuosta Cruciblen PvP-meinigistä, niin johan on perhana! Siis sehän on kun heitettäisiin takaisin 2000-luvun alkuun multiplayerin osalta. Juostaan 10 minuuttia ympyrää ja ammutaan vastaantulijoita. Kuolettavan tylsää.

Se tässä on typerintä, että peli menee ihan mestariluokan grindaamiseksi jo alusta asti, kun käytännössä kaikki paikat saa koluttua läpi, jonka jälkeen näitä kieretään uudestaan ja uudestaan vain sen takia, että saa vähän paremmat tavarat? Ja kun sosiaalisuutta ei juuri pelissä ole, niin eihän niillä voi edes kenellekkään leijua? Kyllähän tällä aikaa tappaa, mutta mielestäni 2014 vuonna pelit eivät saa olla enää pelkkää yksinkertaista ajantappoa. Varsinkin, kun PR-henkilöt Bungielta kusivat meidän silmiimme kertomalla, että luvassa on jotain eeppistä. Jep, eeppistä rahantuhlausta.

Menen kuitenkin tänään kiltisti taas pelaamaan peliä, koska PS4:n pelikattaus on vielä jonkin aikaa melkoisen suppea.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Tuli tuossa muutama päivä sitten testattua itsekin tuota pvp:tä. Vedettiin Hutun ja Aikonin kanssa Skirmish pelimuotoa, mikä oli 3vs3. Se oli itseasiassa todella hauskaa. Se oli tiimityötä parhaimmillaan. 5 ottelua pelattiin ja 4 taidettiin voittaa. Tappiokin tuli erittäin tiukasti, hienoja vääntöjä.

Olen tässä nyt pidemmän aikaa sivusta seurannut tätä pelin moittimista. Ei niitä virallisia arvosteluja nyt tarvitse niin tarkasti katsoa. Samat naamat täällä näyttää peliä jatkuvasti moittivan. Mikäli peli ei ole sun juttu, niin olisiko sinulla kenties parempaakin tekemistä? :rolleyes:

Peli on omasta mielestä juurikin niin hyvä, mitä oletin sen olevan. Tarina nyt oli ja meni, mutta se nyt ei ole pääasia ainakaan IMO. Porukalla pelaaminen ja lootin kerääminen on tässä pelissä parhautta. Warlockilla olen paljon pelaillut ja lv taitaa olla nyt 25. Hauskaa on kyllä ollut. Loisto peli tämä on 9/10 tulee täältä. :D

Pelin moittijat, pelatkaa jotakin muuta..


Tämä nyt on se kaiken huonoin argumentti "et älkää pelakko jos ei peli nappaa". Mun mielestä pelistä saa kitistä, koska asiakas siitä sen melki 70ekee maksaa. Myöskin monen ostopäätöskeen vaikutti tämä helvetimoinen hype Kfinissä. Tuli yhteisösivut pelille ennekuin se edes julkastiin jne. Tietenkin kaikkia ei voi joku peli mielyttää, mut kyllä nyt mielipiteensä saa sanoo. Tämä on julkista viihdettä mitä pitää ja saa kritisoida
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Kyllä mielipiteitä saa sanoa ja kritisoida, mutta siinä vaiheessa kun kärsii pelaamisesta, kannattaako sitä nyt väkisin pelata, ihan vaan sen takia että, noku mutku mä maksoin tästä :mad: Jos peli on paska niin se on paska, itse aikoinaan ostin Thief pelin siinä toivossa että nyt on kyseessä jotain hienoa.

Siinä vaiheessa kun totesin että tää ei nyt nappaa yhtään niin peliä en enää pelannut, vaikka siitä maksoinkin ihan aitoja omia euroja.

Kyllä sen ymmärtää, et jos on maksanut ja toteaa että tää on ehaa pska. Niin kyllähän se harmittaa. Siinä ei vaan auta sit mikään muu kun ootella et on tulossa ehkä jotain parempaa joskus.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Niin. Eihän tämä mikään sysipaska peli ole, vaikka paljon olen minäkin negatiivista palautetta tästä tuotoksesta suoltanut.
Suurin ongelma itselleni on se pvp edelleen, ihmetyttää ja kummastuttaa se että porukka tykkää cooppi toiminnasta ja tiiminä yhteen hiileen pelaamisesta (kukapa ei tykkäisi? ) ja silti tällainen DM pvp on ihan parasta ikinä, vaikka potentiaalia olisi vaikka mihin mahtavuuteen. Esimerkkinä edelleen vaikka se killzone. Ei ne pvp taisteluiden ideat voi olla niin loppu, että pitäisi tyytyä siihen iän ikuiseen DM pelimuotoon. Mutta tätä me nyt vain saamme ja sillä sipuli.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Laitanpa minäkin nyt vaatimattoman päivitetyn mielipiteeni pelistä, koska koen olevani siihen oikeutettu, koska pelistä täyden hinnan viikko sitten maksoin.

Tarinasta on kaksijakoiset ajatukset. Toisaalta se kiinnostaa, haluan tietää, kuinka se päättyy ja saadaanko aurinkokunta pelastettua. Toisaalta taas harmittaa, että välinäytöksiä on ollut niin vähän, joissa sitä itse rakennettua ja omaa hahmoa olisi päässyt näkemään enemmän. En nyt mitään roolipelitarinaa odottanut, mutta kuitenkin vähän enemmän, koska oma hahmo kuitenkin luotiin pelin alussa. Tarina tosiaan kiinnostaa vielä tässä vaiheessa, olen lvl 18 ja Marsissa menossa tällä hetkellä. Toisaalta tarina ei ole niin syvällinen, eikä tarjoa vaihtoehtoja, jotta toista hahmoa jaksaisin aloittaa.

Ostin pelin käytännössä kokonaan PvE-peliä varten, koska tällaisissa peleissä, joissa hahmojen vahvuudet määrittäytyvät enemmän satunnaisen varustuksen kuin itse pelitaidon mukaan, ei tuo PvP kiinnosta. Tässä pelissä PvP:n puolella pärjäävät ne, joilla on eniten aikaa grindata parasta tavaraa tai joilla on paras tuuri varusteiden putoamisen suhteen. Pelitaidolla itsellään on PvP:n puolella vähemmän merkitystä kuin perinteisissä Battlefieldeissa ja vastaavissa. Pelaan sitten sellaisia pelejä silloin, kun ihmispelaajien kurmottaminen kiinnostaa.

Sitten se end game...No vielä en ole siellä asti, mutta en jaksa kuvitella itseäni pelaamassa niitä samoja strikejä kerta toisensa jälkeen ja grindatakseni uutta tavaraa, jolla ei käytännössä ole muuta merkitystä kuin se, että uusilla kamoilla voi sitten mennä tekemään niitä samoja strikejä vieläkin kovemmalla vaikeustasolla. Kovempi vaikeustaso taas tarkoittaa sitä, että sitä loppupomoa ammutaankin 5 minuutin sijaan 10 minuuttia ja toivotaan, että lopussa se pudottaa uutta virtuaalikikkeliä pidentävää varustetta. En kovin pitkää MMO-historiaa omaa, mutta sen verran kuitenkin, että voin sanoa kyllästyneeni niihin raidipomoihin viimeistään kolmannella kerralla. Nyt jo puistattaa ajatus, että pitääkseni tämän pelin elossa tarinan ja lvl 20 saavuttamisen jälkeen, homma olisi käytännössä niiden samojen tehtäviä tekemistä uudestaan ja uudestaan...

All in all peli ei ole huono, se on viihdyttänyt jo tähän mennessä keskiverto räiskintätarinaa pidempään ja sitä on ollut kiva pelata. Veikkaan, että itsellä tulee olemaan laskuri jossain 20-25 tunnin välissä, kun tarina menee loppuun. Siinä vierellä on tullut tehtyä patrolia ja muuta ja kivaa on ollut. Odotin ehkä enemmän tarinalta, odotin sen olevan syvällisempi ja hieman enemmän roolipelimäisempi. Halo-fanit ovat aina niin hehkuttaneet Bungieta, mutta ei tämä ainakaan mikään pelialaa mullistava tuotos ole ollut. Viihdyttävä kyllä, mutta ei missään nimessä muuta kuin "laadukas ja kiva 8/10-peli, jonka ilolla pelaa kertaalleen läpi".

Ehkä hyppäsin liian syvälle hypeen, ehkä odotin liikaa. Puhuttiin kuitenkin "aurinkokunnan laajuisesta MMO-räiskinnästä", oli se sitten kuinka totta tai ei. Olen kuitenkin tässä matkalla kiintynyt jonkun verran warlockiini ja haluaisin nauttia pelistä pidempään, mutta kohta se on loppu. Pelkkä grindaaminen ei tarinan jälkeen kiinnosta ei yhtään, tarina on sitä tasoa, että toista kertaa en täysin samaa tarinaa ilman valintoja tule pelaamaan. Valitettavasti tilanne on se, että suurella todennäköisyydellä käytän pelin arvon hyödyksi lähiviikkoina ja nappaan sen 40-50 euron hyvityksen GameStopista vaihdossa. Kovasti haluaisin jatkaa seikkailua pidempäänkin warlockillani, mutta varustepohjainen PvP ja grindaus...Ainoa asia, mikä voisi mielipiteeni vielä muuttaa, olisi Bungien ilmoittama tarina-DLC, joka tulisi ulos hyvin piakkoin, pilkkahintaan tai jopa ilmaiseksi. Muussa tapauksessa pelillä ei ole minulle enää tarinan päättymisen jälkeen mitään tarjottavaa, mikä on suuren suuri sääli.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Varusteilla ei sinänsä ole väliä pvpssä, koska kaikki level advantaget on pois päältä. Eli voit pelata vaikka ekalla aseella vastustajan exotic asetta vastaan ja teet saman verran lämää. Ainoastaan Iron Bannerissa jota ei viemä ole edes saatavilla, on varusteilla väliä. Siellä ne kaikista kovimmat grindaajat dominoi paremmilla varusteillaan.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Varusteilla ei sinänsä ole väliä pvpssä, koska kaikki level advantaget on pois päältä. Eli voit pelata vaikka ekalla aseella vastustajan exotic asetta vastaan ja teet saman verran lämää. Ainoastaan Iron Bannerissa jota ei viemä ole edes saatavilla, on varusteilla väliä. Siellä ne kaikista kovimmat grindaajat dominoi paremmilla varusteillaan.

Joo ja ei. Lämää tekevät ehkä saman verran, mutta ero tulee tulinopeudessa, impactista, rekyylissä etc. Joten häviät 90% kaksintaisteluista.
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Saako tota cruciple tasoa nostettua muulla kuin pelaamalla niitä matseja ja tekemällä bountyja?Suht hidas nousemaan edes puoleen ympyrään :D
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Saako tota cruciple tasoa nostettua muulla kuin pelaamalla niitä matseja ja tekemällä bountyja?Suht hidas nousemaan edes puoleen ympyrään :D
Saa, keräämällä materiaaleja eri planeetoilta. Esim. Venuksesta niitä Spirit Bloomeja. Palautat Crucible Quartermasterille 50, niin saat 5 merkkiä ja 25 reputationia. Itse suosin Rumble-pelimuotoa ja noita mainitsemiasi bountyjä, on aika lailla nopeampaa.

Eri Factionien repua saisi varmaan helpommalla, mutta kun Cruciblejengin kamat näyttää paremmilta...
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Saako tota cruciple tasoa nostettua muulla kuin pelaamalla niitä matseja ja tekemällä bountyja?Suht hidas nousemaan edes puoleen ympyrään :D

Ei saa valitettavasti. Terveisin New Monarchy rank 3, Crucible & Vanguard rank 1 :D

Edit: tein ihan tätä viestiä varten käyttäjätunnukset

Edit2: enpä ottanut huomioon resurssien vaihtoa. Mielestäni ei kannattavaa, koska niitä tarvitsee kuitenkin legendary ja exotic uppeihin kohtuu hyviä määriä. :)
 
Vastaus: Destiny: Yleinen keskustelu

Joo ja ei. Lämää tekevät ehkä saman verran, mutta ero tulee tulinopeudessa, impactista, rekyylissä etc. Joten häviät 90% kaksintaisteluista.
No jaa. On noilla mainitsemillasi seikoilla merkitystä, mutta suurin ero tulee siitä, että parempaa kamaa grindanneet ovat pelanneet pidempään. Otin itsekin aluksi turpaan jatkuvasti, nyt tulee turpaan vain puolet ajasta. Refleksit, asevalinta, pelisilmä, kykyjen ja kranujen käyttö. Niistä se lähtee.
 
Ylös Bottom