Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry 4 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Joo tässä on tullut seurattua kun kaveri vetää Devil Hunterilla Dantella. Peli on naurettavan helppo ainakin tällä tasolla jos kolmoseen vertaa. Peli myös näyttää perkeleen karulta? Ainakin tuo metikkökenttä ja sen jälkeinen ihan hirveätä sillisalaattia ja varjot bugittaa eikä vihollisia erota kunnolla maastosta. Kaikki vihollisetkin näyttävät joltain ihme random sekasikiöiltä.

Saattaapi hyvinkin kuulua vuoden pettymyksiin.

ja nyt äänivihjeiden puuttuessa useiden vihollisten kohdalla joutuvatkin ehkä kehittämään toisenlaiset strategiat.

Jonkinlaisen kuudennen aistin kenties?
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Pari ihan hyvää puutosta peliin sanoi kyllä, nuo vihollis äänet ja välähdykset olivat kohtuu maino apu noihin taisteluihin. Mutta kun alettiin puhumaan aseista ja nerosta niin menee aika naurettavaksi vineksi minusta. Aseet ovat erillaisia mitä dmc:ssä ja joudut vaihtamaan kolmen välillä joka tekee hommasta ehkä vähän haastavampaa muttei lähimainkaan mahdotonta. Ei tarvitse olla mikään huippu pelaaja että pystyy vaihtamaan miekasta mephistoon kesken ilmalennon. joten tällä kertaa combotusta on syvennetty.

DMC3:sessa pelkkä se buute että ei voinut olla "samaan aikaan trickster, gunslinger ja swordmaster ja miksei myös royalguard vähensi syventymistä todella paljon. nyt aseita on enemmän ja niihin liittyviä liikkeitä myös enemmän ja nämä mielestäni kohtuu typerät pyörremyrsky ja elementti hyökkäykset on heitetty menemään ja otettu näiden tilalle tehokkaita komboja tai combon lopettavan tai uuden sarjan aloittavan teho lyönnin.

Nero on veikeä hahmo omasta mielestäni siitä että hänellä on vain yksi allrounder tyyli sekä hänen ase on tehokkaampi mitä danten pistoolit tai jopa halikko mutta tämä on vain tapa korvata neron puutetta vaihtoehtoisista aseista ja tyyleistä. Mikä hienompaa kuin vetää räjähtävä kombomaassa ja siirtyä ilmaan jatkaa komboa pamauttaen vihollinen maahan ja mennä perään räjähtävästi käyttäen neron aseen boostia tästä sitten tehdä perään jatkokomboa ja pamautten vihollinen ilmaan ja viimeistellä tämä koko sarjan ajan lataamallasi revolverin räjähtävällä ammuksella S-S-S sanon minä (ei en ole niin pro että tuon osaisin tehdä mutta noita demon pro videoita on tullut katseltua ja hämmästeltyä)

veikkaanpa että noilla on silti suurin vineen aihe se että he joutuvat opettelemaan nyt jotain uutta ja siirtymään kankeasta kolmosen tyyli järjestelmästä huomattavasti moniulotteisempaan meininkiin.

en pidä itseäni minään pro:nä mutta kyllä näen kun vähän turhaksi vineksi menee hommat.


tuon tyypin hölinöihin lisäisin ehkä sen verran silti että jotkut Bossit ovat kuin tehty nerolle tehden danten kanssa näiden kanssa leikkimisestä asteen verran haastavempaa kuten vaikkapa se tiedemies joka viskoo niitä miekkoja ja ottaa pelaajalta healthia.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Jonkinlaisen kuudennen aistin kenties?

Ehkäpä sinun pitää pitää tietty etäisyys tiettyihin vihuihin, tehdä tiettyjä liikkeitä jotka suojaavat paremmin, osata ennakoida vihollisten tekemisiä, pitää vihuja ilmassa ja paiskoa niitä tarpeeksi nopeasti tai oikeanlaisilla liikkeillä.... loputtomasti mahdollisia muitakin juttuja, joita ei välttämättä tämä raivon partaalla pelannut kaveri ole osannut/tajunnut kokeilla, kun peli on vasta tullut.

Ja "naurettavan helppo" on TÄYSIN turhaa paskaa. Katsellaan sen jälkeen, kun Hell or Hell on läpi silmät kiinni ja itketään sitten helppoudesta.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Zoukka:
Saattaapi hyvinkin kuulua vuoden pettymyksiin.

Tuo ajatus on jyskyttänyt takaraivossa jo eillisestä. Vältin sanomasta tuota kun epäilytti että väki sekoaa minulle tässä threadissa. Näyttää se pettymys tosiaan käyneen muillakin mielessä.

Vaikutti uskomattomalta, että Capcom ottaisi uusiksi muutaman vuoden takaisen mokansa, mutta ei voi mitään, DMC4 on uusi DMC2.

Mitenköhän MGS4:jän kanssa käy? Jos sekin vielä pilataan.. .
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Devil Hunter on siis helppo. Luulen, että nuo kaikista vaikeimmat tasot lähentelevät jo mahdotonta ilman noita äänivihjeitä. (miten väistät viholliset lyönnin jos se on poissa näkökentästä?)

Mikä hienompaa kuin vetää räjähtävä kombomaassa ja siirtyä ilmaan jatkaa komboa pamauttaen vihollinen maahan ja mennä perään räjähtävästi käyttäen neron aseen boostia tästä sitten tehdä perään jatkokomboa ja pamautten vihollinen ilmaan ja viimeistellä tämä koko sarjan ajan lataamallasi revolverin räjähtävällä ammuksella

I said wow.

veikkaanpa että noilla on silti suurin vineen aihe se että he joutuvat opettelemaan nyt jotain uutta ja siirtymään kankeasta kolmosen tyyli järjestelmästä huomattavasti moniulotteisempaan meininkiin.

Oletko tosissasi. Tottakai jokainen tätä odotti kuin kuuta nousevaa.. myös prot vesikielellä uusien kikkojen toivossa.

Mutta suosittelen siis vähän tutustumaan näihin peleihin ennenkuin alat dissaamaan tuon jätkän juttuja. Teet itsesi vain naurunalaiseksi. DMC4 on varmasti pelattava peli, mutta ainakin nyt näyttäisi, että selkeästi kolmosta huonompi.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Devil Hunter on siis helppo. Luulen, että nuo kaikista vaikeimmat tasot lähentelevät jo mahdotonta ilman noita äänivihjeitä. (miten väistät viholliset lyönnin jos se on poissa näkökentästä?)



I said wow.



Oletko tosissasi. Tottakai jokainen tätä odotti kuin kuuta nousevaa.. myös prot vesikielellä uusien kikkojen toivossa.

Mutta suosittelen siis vähän tutustumaan näihin peleihin ennenkuin alat dissaamaan tuon jätkän juttuja. Teet itsesi vain naurunalaiseksi. DMC4 on varmasti pelattava peli, mutta ainakin nyt näyttäisi, että selkeästi kolmosta huonompi.

mielipiteensä kullakin.

mutta ainakin mielestäni sitä kolmosta mitä minä pelasin (dmc3) niin parempi peli on kyseessä ainakin mitä tulee itse pelattavuuteen tietty lukuun ottamatta noita muutamaa pikku puutetta. Ja olenhan minä noita pro videoita kattonut ja paljon opiksenikin ottanut, Hardille (loppupuolelle) peli tosin jäi omalla kohdalla kun Ps3 saapui ja oli muuta pelattavaa.

En silti sitä sano etteikö DMC3 olisi jo ollut hyvä mutta mielestäni tämä on vielä parempi kokonaisuutena.

helppoudesta en sano mitään devil hunter ja sons of sparta ovat kyllä aika kakkua viellä verrattuna DMC3:sen hardiin mutta saa nähdä minkäs laisia nämä Dante must die and Heaven or hell ovat jotka juuri avautuivat.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

mutta ainakin nyt näyttäisi

Pääpointti.

Katsellaan kuukauden-kahden päästä ovatko todelliset prot (ja ehkä NTSC-UK:n pro itsekin) nauraneet nuo tämänhetkiset väitökset suohon combovideoillaan ja tuloksillaan vaikeimmilla vaikeusasteilla.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Siis ei kai wall runningia oo oikeesti poistettu? Ja miten ilman äänivihjeitä voi parrytä niitä ruudun takaa tulevia vihuja?

Katotaan kun porukka oppii pelaamaan tota vielä vähän paremmin, niin löytyykö uusia kikkoja välttää noita ongelmia mitä tossa mainittiin. Vaikka toisaalta jos core systeemi on täysin sama niin ei siinä aivan älyttömiä pitäs joutua opetteleen.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Siis ei kai wall runningia oo oikeesti poistettu? Ja miten ilman äänivihjeitä voi parrytä niitä ruudun takaa tulevia vihuja?

Katotaan kun porukka oppii pelaamaan tota vielä vähän paremmin, niin löytyykö uusia kikkoja välttää noita ongelmia mitä tossa mainittiin. Vaikka toisaalta jos core systeemi on täysin sama niin ei siinä aivan älyttömiä pitäs joutua opetteleen.

No aika tavalla on tohon core systeemiin laitettu, esim dantella on enää kaksi tuttua asettta ja kaksi täysin uutta kuten mephisto sekä pandora. Nero jolla pelataan noin 60% pelistä on ihan eri tyyppiä kuin dante sillä hän taitaa ilma taistelut myös ilman swordmaster tyyliä. Eli aika lailla uutta informaatiota paukutetaan myös sarjan aiempia osia pelanneiden naamalle.

On muuten vähän aika harppaus vaikeusasteessa kun mennään Dante must die:hin :D Belarossiin meni jo muutamakin yritys ja henki lähti kertaalleen jopa rivi vihollisista.

Wall Running on poistettu mutta tämän tilalle on lisätty muutamia kohtuu kovia kikkoja.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Pääpointti.

Katsellaan kuukauden-kahden päästä ovatko todelliset prot (ja ehkä NTSC-UK:n pro itsekin) nauraneet nuo tämänhetkiset väitökset suohon combovideoillaan ja tuloksillaan vaikeimmilla vaikeusasteilla.
Ei kai tää oo se pointti? Tuskin ne sen takia valittaa, että ne muutokset tekee pelistä liian vaikean. Vaan siitä, että nyt "vaikka oot kuinka hyvä tahansa" niin ei pysty estämään esim. ruudun takaa hyökkääviä vihuja. Semmosta asetelmaa ei pitäs pystyä käymään missään "hc-pelissä", jossa tulee tilanne jolle ei vaan voi tehdä mitään vaikka on kuinka hyvä tahansa. (Toisaalta 5 framea on aika paljon aikaa parryta, että tiiä sitten.)

Ja veikkaan, että jos tuo jätkä oli näin lyhyessä ajassa löytäny noin paljon edellisistä osista puuttuvaa/huonommin tehtyä kamaa, niin sitä tulee löytymään vielä lisää.

Mulla edes PS3:sta oo, mutta tämä oli yks niitä harvoja suuria joita odotin, että pääse sitten koneen ostaessa pelaamaan.

Ja dmc2:sta otettu tuo aseenvaihtosysteemi? Siitä pelistä ei pitäs ottaa mukaan mitään, ei yhtään mitään.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

No aika tavalla on tohon core systeemiin laitettu, esim dantella on enää kaksi tuttua asettta ja kaksi täysin uutta kuten mephisto sekä pandora. .
Mutta core systeemi on silti sama ilmeisesti? Core system = Perus pelimekaniikka (suurinpiirtein käännettynä).

Periaatteessa sulla voi olla vaikka mario ukkoja sieniaseilla, mutta core system ois silti dmc:stä.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Mutta core systeemi on silti sama ilmeisesti? Core system = Perus pelimekaniikka (suurinpiirtein käännettynä).

Periaatteessa sulla voi olla vaikka mario ukkoja sieniaseilla, mutta core system ois silti dmc:stä.

Joo kyllä DMC3:ea pelanneet tuntevat olonsa ainakin aluksi melko kotoisaksi. Ei mulla ainakaan tuolla Devil Hunterilla ollut mitään ongelmia missään vaiheessa. Se Gilgamesh lopari oli naurettavan helppo.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

On muuten vähän aika harppaus vaikeusasteessa kun mennään Dante must die:hin :D Belarossiin meni jo muutamakin yritys ja henki lähti kertaalleen jopa rivi vihollisista.
Tuoko sitten on vaikea taso?:rolleyes:
Ja ei mahda mitään, mutta pakko sanoa:vähennätkö vähän tuota kehuskelua noista viesteistäsi kiitos.

Olikos Gilgamesh muuten Finaleissa jonkinlainen lopari, vai pelkkä FF8:n kortti?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Vanhemmissa loppari/summon
VIII:ssä kortti ja GF
XII:ssä HUNT
No niinpä olikin 8:ssa summon... Ihmettelinkin, että miten siitä tuli niin cool-fiilis, kun tuon nimen tunnisti:o Ihmeen harvoin tuohon nimeen muuten törmää verkkopeleissä, vaikka mielestäni aika hienonkuuloinen nimi on..

Vanhempia odottelen PSP:lle, että voi bussimatkat taittaa maailman parhaalla tavalla ja XII ei taida olla minua varten.

P.S. Ardean, pahoittelen, ei ollut tarkoitus loukata. Kyseinen kaveri vaan paasasi pelin huonoudesta ja ikkunoista, kuin kenraali sotaanlähtijöille kannustuspuhetta pitäessään...
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Ei kai tää oo se pointti? Tuskin ne sen takia valittaa, että ne muutokset tekee pelistä liian vaikean. Vaan siitä, että nyt "vaikka oot kuinka hyvä tahansa" niin ei pysty estämään esim. ruudun takaa hyökkääviä vihuja.

Pointti on se, että ehkäpä tässä pelissä pitää pelata eri tavalla kuin kolmosessa ja combovideot ja tulokset tulee sen mahdollisesti näyttämään ettei äänivinkit ole välttämättä ainoa tapa väistää tai estää vastustajaa hyökkäämästä, vaan ESIM. sijoittuminen ja oikeanlaiset lähestymistavat saattavat olla isommassa roolissa nelosessa kuin kolmosessa. Kolmosessa pystyit ehkä menemään keskelle joukkoa ja väistämään kaiken äänien avulla, tässä ehkä joudut tietämään miten menet keskelle joukkoa vai menetkö lainkaan ja teetkin jotain muuta ja mitä sitten teet?

Ja on tästäkin jo sen verran sairaita videoita, että ei tämä todellakaan ole ainakaan susi ja kakkoseen on aivan totaalisen turhaa verrata tätä peliä millään tapaa. Aika vaan tulee näyttämään onko tämä totaalisen paska verrattuna kolmoseen vai ei (no itse asiassa ei ole), mutta joka tapauksessa 10000000 kertaa parempi kuin kakkonen tämä on, se on ihan helvetin varmaa. Enkä ole edes pelannut kakkosta ja silti tiedän sen. Kakkosesta puhumisen voi lopettaa nelosen kohdalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Tuoko sitten on vaikea taso?:rolleyes:

Noh, jos otetaan nelosen helpostukset pois ja pelataan DMC3-tyylillä eli jos kuolet kesken kenttää tai loparilla, aloitat alusta. Nelosessa jos kuolet loparilla ja jatkat, menee handicap päälle pomolle (eli se helpottuu) ja menetät tyylipisteitä etkä pääse leveliä kovinkaan kunnioitettavilla scoreilla läpi. Kolmosessa suurin vaikeusasteen tekijä oli continuen puuttuminen. Se oli kenttä alusta, jos kuolit.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Mites tuossa muuten voi sitten ottaa sen handicapin pois kun rupee pikkuhiljaa ärsyttää kun rankkin menee missionin lopuks pilalle jos kuolee muutaman kerrran päkessä.?
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Mites tuossa muuten voi sitten ottaa sen handicapin pois kun rupee pikkuhiljaa ärsyttää kun rankkin menee missionin lopuks pilalle jos kuolee muutaman kerrran päkessä.?

Siis jos kuolet pomoon, niin - mikäli omistat keltaisen orbin - kysyy peli, tahdotko jatkaa suoraan pomolta tilanteesta, johon jäit. En kuitenkaan suosittele käyttämään näitä orbeja alussa, sillä loppupuolella niille voi tulla oikeasti käyttöä. Mutta jos tosiaan kuolet etkä käytä orbia, niin pelihän alkaa alusta samasta tasosta. Tällöin menestyksesi (tai sen puute) pomotaistelussa ei vaikuta mitenkään uuden kierroksen rankkiin. Eli jos valitset quit/retry -vaihtoehdon tai kuolet, niin seuraava yritys tasossa ei sisällä mitään rank-rokotuksia.
 
Ylös Bottom