Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Devil May Cry 4 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Viper7 sanoi:
Noppa kentässä pääsin luultavasti kiertämään kertaalleen jokaisen punaisen ja liilan alueen ja sammakko vastuksesta tuli todella tuttu hänen ilmestyessa lähes joka yrityksellä kaksi kertaa.

Noihin noppapeleihin on muuten kikkansa. Lueskelin äsken vähän intternettiä ja silmiini osui seuraavat infon muruset: Nopasta tulee aina tulokseksi se numero, joka on iskuhetkellä nopan päällä (eli se mikä osoittaa kattoon). Tämän huomasin jopa ihan itse heti ensimmäisellä pelikerralla ennen kuin olin iskuakaan lyönyt kun ounastelin miljoonia puzzle- ja seikkalupelejä läpikäyneenä, että jokin jekku siinä on. Iskun ajoittaminen haluamaansa numeroon vaatisi kuitenkin melkoisia refleksejä ja ellen erehdy niin kentän 19 nopat pyörivät hieman vinhempaa vauhtia kuin kentän 6 noppa. Tähänkin on ratkaisu. Nimittäin noppien silmälukujen pyörimisjärjestys on aina sama, jolloin voit ennakoida iskuhetken odottamalla, että haluamaasi numeroa edeltävä silmäluku vilahtaa kohdalle.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Pelkän onnen varaan laitetut kohtaukset. Siis ihan naurettavan huonosti toteutettuja ne kaksi noppa jaksoa ja taistelu papin kanssa. Äsken meni about 20minuuttia yhtämittaista taistelua sen papin kanssa kun hän nyt vain viihtyi patsaan sisällä. Patsaan isku on kohtuu helppo väistää mutta kun äiän käppänä tulee takaisin on hänellä taas suoja päällä ja heti kun saan sen pois päältä niin oho käppänä lentelee iloisesti rakkaan kivipatsaansa sisälle. Noppa kentässä pääsin luultavasti kiertämään kertaalleen jokaisen punaisen ja liilan alueen ja sammakko vastuksesta tuli todella tuttu hänen ilmestyessa lähes joka yrityksellä kaksi kertaa.
DMC3 oli 100% taidoista kiinni niin on harmittavaa että DMC4:sessa heitetään paljon myös "hyvä ja paha päivä" tekijän harteille.

Koitahan tehdä tämmöinen temppu: Kun Sanctus painuu Savior-patsaan sisään, Savior lyö nyrkillä pian tämän jälkeen maahan. Sen sijaan että väistät nyrkin esimerkiksi rullauksella, koita ottaa se Busterilla kiinni. Jos onnistut, lentää Sanctus ilman suojaa patsaasta ulos ja näin pääset kurittamaan vanhusta armottomasti. Muutenkin kannattaa heittäytyä Busterin kanssa luovaksi; sitä voi käyttää todella monenlaisilla tavoilla.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Koitahan tehdä tämmöinen temppu: Kun Sanctus painuu Savior-patsaan sisään, Savior lyö nyrkillä pian tämän jälkeen maahan. Sen sijaan että väistät nyrkin esimerkiksi rullauksella, koita ottaa se Busterilla kiinni. Jos onnistut, lentää Sanctus ilman suojaa patsaasta ulos ja näin pääset kurittamaan vanhusta armottomasti. Muutenkin kannattaa heittäytyä Busterin kanssa luovaksi; sitä voi käyttää todella monenlaisilla tavoilla.

Juu on nuo molemmat jo läpäisty mutta perkuleen haastavaa menoa niissä. Tuon patsaan väistämisen kyllä händlään mutta tietääkseni se tyyppi tulee sieltä ulos ihan suoja kilven kera ja tekee samantien sen maksimiin.

keksisin silti tempun joka toimii hieman paremmin mitä muut temppuni ja toi voitonkin lopulta tuossa. Eli siis devil triggeriin tulee näpsäkästi voimaa tuosta kilven hakkaamisesta, tätä jos on tarpeeksi voi pistää latinkia aseenkassa ja kun suoja on paskana puoliksi niin odottaa tilannetta jossa voi ampua suoraan paasoa optikkoon jolloin devil bringer lähettää noita sirppeja paasoa kohti räjähtävän luodin kera. Tämä yleensä loi oivan tilaisuuden paason kierreskellessa tuskistaan räjähdyksen ja sirppien myötä tuhota suojakenttä ja iskeä bossin naama uuteen uskoon.

Noppa jutusta jotain tuollaista epäilin mutta ei onnistunut ajoituksessa juuri lainkaan.
Vielä olisi muutama missio DMD:tä jäljellä ja golden orbbeja en ole ostanut vielä yhtään. Nämä säästetään sitten viimeiseen mättöön jos osoittautuu normaalia haastavemmaksi, tosin viellä on haastavia kohtauksia jäljellä :s
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Jaa, no en tiedä sitten. Mielestäni Sanctus tulee Busteroidessa ulos ilman kilpeä, mutta itsehän en tosiaan ole vielä DMD:tä koittanutkaan. Varmasti DMD:llä pomotaistelut eivät mene ihan saman kaavan mukaan.

Bloody Palacessa on muuten aika tuskallista edetä suunnilleen puolen välin jälkeen, koska aika meinaa aina loppua. Asiaa ei helpota se, että Blitzejä, Mephistoja ja Fausteja tulee lähes koko ajan. Näihin kun ei meinaa saada kunnon komboja, erityisesti, jos jaloissa pyörii muita vihollisia. Tyylipisteiden jäädessä heikonlaiseksi aikabonusta ei hirveästi heru. Palacea ei myöskään jaksa ihan heti uudestaan kokeilla, koska aikaa saa helposti kulumaan useita tunteja. Niin hauskaa kuin se onkin, käy homma enemmänkin työstä kuin huvista, mikä on aika le suck.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Jaa, no en tiedä sitten. Mielestäni Sanctus tulee Busteroidessa ulos ilman kilpeä, mutta itsehän en tosiaan ole vielä DMD:tä koittanutkaan. Varmasti DMD:llä pomotaistelut eivät mene ihan saman kaavan mukaan.

Bloody Palacessa on muuten aika tuskallista edetä suunnilleen puolen välin jälkeen, koska aika meinaa aina loppua. Asiaa ei helpota se, että Blitzejä, Mephistoja ja Fausteja tulee lähes koko ajan. Näihin kun ei meinaa saada kunnon komboja, erityisesti, jos jaloissa pyörii muita vihollisia. Tyylipisteiden jäädessä heikonlaiseksi aikabonusta ei hirveästi heru. Palacea ei myöskään jaksa ihan heti uudestaan kokeilla, koska aikaa saa helposti kulumaan useita tunteja. Niin hauskaa kuin se onkin, käy homma enemmänkin työstä kuin huvista, mikä on aika le suck.

No aika pitkälti samaa ollut DMD:ssä vastukset joten voit olla hyvinkin oikeassa, toki kun he herpaantuvat ja saavat oman DT:sä ON asentoon niin he tapaavat liikkua ja hyökätä vähän nopeempaa ja tietty kovempaa(kenties täksi tyypilla on shieldi päällä ennenkuin ehtii askelta ottaa). Dante on mielestäni ainoa joka on dramaattisia muutoksia kokenut muunkin kuin vain dmg:nsa ja ehkä agressiivisuutensa puolesta. Hänellä nääs on kaikki pelin aseet joita hän sitten ketjuttaa näppärästi pelaajien riesaksi.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Pistetään nyt vähän omaakin "edistymistä" kun kerran muutkin. DMC4 on todellakin ykköstä ja kolmosta selkeästi helpompi peli. Varsinkin jos sitä vertaa DMC3:n USA-versioon jonka alussa auki oleva "normal" -taso olikin itse asiassa sama kuin EUR/JPN-versioiden "hard"... Tämä oli odotettavissa koska muistan hämärästi lukeneeni jostain haastattelusta, että pelistä oli tarkoituskin tulla edellisiä hieman helpompi. Ensimmäinen lukemani nettiin vuotanut, skannattu lehtiarvostelu kuitenkin väitti kyseessä olevan varsin vaikea peli, jolloin odotukset hieman muuttuivat mutta mutta... ei se ole vaikea. Ihan samalla viivalla minkä tahansa keskiverto hack 'n slashin kanssa. Muistaakseni sain God of War 2:n normaalilla pahemmin turpaani kuin DMC4:n vastaavalla.

Niin juu, se niin sanottu edistyminen. Oma DMC4-historiani meni näin: pelasin peliä ensin Devil Hunterilla tasoon seitsemän asti, jonka jälkeen aloitin Humanilla saadakseni lisää liikearsenaalia. Humanilla pelasin samaan kohtaan, josta jatkoin DH:lla sitten loppuun asti. Eli pelasin (ja melkein "huijaamatta") pelin ensin normaalitasolla läpi. Nyt on myös Human pelattu läpi ja Son of Sparda on menossa tasossa viisi. Mainitsen tähän väliin, että en ole mikään varsinainen DMC-guru, tiedän pelien (noh, ykkösen ja kolmosen, nelosessa voi vielä olla jotain jänskää, jota kukaan ei tiedä) systeemeistä lähestulkoon kaiken tietämisen arvoisen mutta olen itse pelaajana melkoisen käsi. En ole missään DMC:ssä läpäissyt DMD:tä ja ykkösessä jopa hard osoittautui turhan tiukaksi paikaksi. Puolustuksekseni sanon kuitenkin, että DMC oli ensimmäinen PS2-pelini ja PS2 oli dualshockkeineen ensimmäinen pleikkarini. Eli siis, SoS on jo hieman haastavampi ja jopa ihan alun kohtaaminen Danten kanssa päätyi kaksi kertaa tappioon ennen kuin rytmi käyttämälleni "Instant Splitille" löytyi (nopea hyppy = kuolemattomuuksia, jonka perään välittömästi Split -> Dante lentää kauas, hidastahan tuo on mutta suhteellisen turvallista) Blitz on minulle vielä toistaiseksi myös suht ärsyttävä vastustaja, tulee SoS:lla vastaan jo kentässä neljä, jos joku ei tiennyt. Muutoin mitään suurempia ongelmia ei tämäkään vaikeustaso ole vielä aiheuttanut, Berialilta imin tyhmissä paikoissa osumia mutta kaatui se kuitenkin ensimmäisellä yrityksellä.

Melkoista vauhtia ovat jotkut, kuten Viper7, painaneet kun on jo DMD:kin kohta läpi käyty. Mistä maahantuojan varastosta kävitte pöllimässä pelit? Itse ostin omani perjantaina aamupäivällä, ehdin asentaa ja vähän testata kunnes iltavuoro duunissa kutsui. Viikonlopun aikana tuli ihan kivasti pelattua ja itse asiassa DH meni läpi jo heti lauantaina (huoh, muistan kuinka DMC3:ssa uuden pomon kohtaaminen oli tuntien, jopa päivien, jumitus).

Lopuksi kysäisisin noista achievementeista. Jos jollakulla on saavutettuna jotain mistä peli ei kerro ehtoja, niin olisi ehkä ihan hauskaa alkaa listaamaan niitä johonkin (ei välttämättä tähän, täällähän on DMC4-vinkkiketjukin jossain). Saisi vähän tietoa, että mitä niissä pitää yrittää. Esimerkiksi Devil-mittarin maksimoinnista sai yhden ja luulisin, että myös energiamittarin, eipä ole minulla täysissä vielä se.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Pistetään nyt vähän omaakin "edistymistä" kun kerran muutkin. DMC4 on todellakin ykköstä ja kolmosta selkeästi helpompi peli. Varsinkin jos sitä vertaa DMC3:n USA-versioon jonka alussa auki oleva "normal" -taso olikin itse asiassa sama kuin EUR/JPN-versioiden "hard"...
Ihan pieni huomautus, mutta itse asiassa JPN versiossa normal oli "normal" ja PAL ja jenkki versioissa normal taso vastasi japanin hardia. Special Edition (vaimikäsenytoli) versiossa myös PAL ja jenkki version "normal" taso vastasi japsi normal tasoa.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Tänään kun tulin töistä niin löytyi DMC postilaatikosta :D kyllä nyt kelpaa
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Philosopher sanoi:
Ihan pieni huomautus, mutta itse asiassa JPN versiossa normal oli "normal" ja PAL ja jenkki versioissa normal taso vastasi japanin hardia. Special Edition (vaimikäsenytoli) versiossa myös PAL ja jenkki version "normal" taso vastasi japsi normal tasoa.

Ihan pieni huomatus mutta oot väärässä. PAL- ja JPN-versiot olivat itse asiassa vaikeustasoiltaan samat, japanilaisilla vain oli jo normiversiossa "gold orbit" (mitään orbeja ei valittu, continue oli käytössä ilman niitäkin ja orb herätti henkiin kuten meikäläisessä Special Editionissa). Jenkkiversio on se kaikista vaikein ja huhujen (tästä en siis ole aivan varma) mukaan monien sivustojen ja lehtien saama arvosteluversio oli vielä hitusen (USA-versiota) vaikeampi. Special Edition siis "korjaa nuo vaikeustasot yhteensopiviksi" niin kuin sanoitkin ja sen myötä ne vastasivat eri versioissa toisiaan (ja alkuperäisen USA hardin takia niitä on nyt siis yksi lisää).

Tutkin asian aikoinaan melko tarkkaan ja olen tästä varma.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Dante on COOL!

Eilen pelasin ekan kerran läpi (Devil Hunter) eli peli vasta alussa. Continueita käytin häpeilemättä niillä muutamilla pomoilla, joilla niitä tarvitsi ja sitä kautta tulos oli välillä melkoisen heikko kentän lopussa. Eli käytännössä eka läpipeluu oli vaan totuttelua pelimekaniikkaan, vihollisten liikkeisiin ja pomojen patterneihin sekä ennenkaikkea USKOMATTOMIEN välivideoiden ahmimista.

Joo-o, oli taas turha huolestua ylikriittisten paskojen puheista joiden mukaan Nero on niin uskomattoman emo ja tarina ja välivideot on niin uskomattoman vakavahenkisesti toteutettu ettei pelin tarinaosuudelle voi muuta kuin yrjötä. Paskan marjat, pieni (siis todella pieni, muutamassa välivideossa korkeintaan tulee esille) rakkaustarina päälle ja peli on muka pilattu ja täysin 100% vakavalla naamalla kyhätty? Ihan samaa läppää lähti kuin kolmosessa sillä erotuksella, että vanha Dante oli vielä hauskempi kuin nuori Dante heittämässä ylimielisyyksiään tai välinpitämättömyyksiään. Dante on parhaimmillaan tässä osassa. Ja sillä, että välidemot oli muutenkin vielä uskomattomampia kuin kolmosessa ja mitä pidemmälle peli eteni, sitä sairaammiksi ne meni.

Musiikit kautta linjan loistavia. Aina uuden vihollisen tullessa "esittely"musiikit oli legendaa, tunnelmamusiikki oli loistava ja taistelumusiikki sitä vanhaa toimivaa kamaa. Muutenkin aina uuden vihollisen esittelyvideo ja niiden design oli mahtavaa. Se ihme räjähtelevä tyyppi, helvetin koirat, varjoököjen "pomon" design, ne patsaat, varsinaiset bossit jne. kaikki herkkua.

Graafisesti peli oli osittain pettymys ja osittain yllätys. Välillä oli TODELLA ankeaa maisemaa (ihan PS2-tasoa melkein) ja välillä (liian harvoin) silmät tippui päästä.

Eniten otti pannuun välillä liika juoksentelu ja pari tasoloikkakohtaa (se helvetin "pyörivät terät" kohta oli ihan uskomatonta komiikkaa noilla kontrolleilla/kamerakulmilla). Nämä laskee kokonaiskokemusta pikkasen.

Taistelumekaniikka on tässä(kin) osassa loistavaa, joskin vasta ehkä DMD:llä ja siinä vaiheessa, kun sitä on sisäistänyt enemmän ja hankkinut lisää skillejä ja abilityjä alkaa mekaniikka vasta todella loistamaan. Mutta joka tapauksessa jo ekalla läpipeluukerralla mättäminen oli todella viihdyttävää ja Dante/Nero tuntuvat täysin erilaisilta, joten samojen bossien ja muiden hakkaaminen kahteen kertaan ei päässyt häiritsemään.

Loistava peli ja tulee hakattua useaan otteeseen läpi ja Bloody Palacekin vielä..
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Danteen on muuten pahemman luokan lälläs-lää-taktiikka: (Ei sisällä varsinaisesti spoileria, mutta laitetaan nyt kuitenkin)
Taistelun alussa pitää laulattaa Blue Rosea, jolloin Dante paukuttaa vastaan Ebonylla ja Ivorylla. Molempien luodit tuhoavat toisensa, joten tässä vaiheessa ei damagea tule. Kun Dante on tarpeeksi lähellä, pitää napata Busterilla kiinni. Dante läsähtää maahan ja heti kun hän nousee, pitää Blue Rosella tykittää päälle. Dante laukoo taas takaisin, kunnes homma keskeytyy taas Busterilla. Tätä toistettaessa Dante jää juggleen, ja kuolee alta aikayksikön. Jos homman tekee oikein, välttyy myös itse vahingolta. Lisätehoa jippoon saa luonnollisesti Devil Triggeristä. Kikka toimii tietääkseni kaikilla vaikeustasoilla, joten näin yksi kriittinen obstaakkeli väistyy hankalan taipaleen tieltä
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Danteen on muuten pahemman luokan lälläs-lää-taktiikka: (Ei sisällä varsinaisesti spoileria, mutta laitetaan nyt kuitenkin)
Taistelun alussa pitää laulattaa Blue Rosea, jolloin Dante paukuttaa vastaan Ebonylla ja Ivorylla. Molempien luodit tuhoavat toisensa, joten tässä vaiheessa ei damagea tule. Kun Dante on tarpeeksi lähellä, pitää napata Busterilla kiinni. Dante läsähtää maahan ja heti kun hän nousee, pitää Blue Rosella tykittää päälle. Dante laukoo taas takaisin, kunnes homma keskeytyy taas Busterilla. Tätä toistettaessa Dante jää juggleen, ja kuolee alta aikayksikön. Jos homman tekee oikein, välttyy myös itse vahingolta. Lisätehoa jippoon saa luonnollisesti Devil Triggeristä. Kikka toimii tietääkseni kaikilla vaikeustasoilla, joten näin yksi kriittinen obstaakkeli väistyy hankalan taipaleen tieltä

Ei toimi lähes lainkaan tuo DMD:llä (tai no todella harvoin)

Dante nääs vetää 75-90% toden näköisyydellä sen blockin välianimaatioon jossa nero sekä dante taistelevat keskenään.
Eli siis joka grappi danteen tuo hänet kyllä lähelle tuolla taktiikalla mutta jos halajaa vielä paukuttaa tätä maahan niin aika kauan saat toistaa tuota.
Kaiken lisäksi DB:n kantomatka on ikävän lähellä parhaimman tason stinger liikkeen kantomatkaa (jota hän ei aristele käyttää sitten yhtään) joten aika tarkka saa olla ettei huomaa olevansa lävistetty. Käytin silti saman kaltaista taktiikkaa mutta tuon miekkakahina animaation aikana jos nero huutaa "Is that all you got" niin voi vetää comboa danten naamaan kun animaatio loppuu, jos ei nero paiskaa joko danten menemään ja dante kärsii vahinkoa tai dante saa mahdollisuuden löydä jolloin paras ratkaisi on pompata takaviistoon mahdollisimman nopeaa!
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Ei toimi lähes lainkaan tuo DMD:llä (tai no todella harvoin)

Dante nääs vetää 75-90% toden näköisyydellä sen blockin välianimaatioon jossa nero sekä dante taistelevat keskenään.
Eli siis joka grappi danteen tuo hänet kyllä lähelle tuolla taktiikalla mutta jos halajaa vielä paukuttaa tätä maahan niin aika kauan saat toistaa tuota.
Kaiken lisäksi DB:n kantomatka on ikävän lähellä parhaimman tason stinger liikkeen kantomatkaa (jota hän ei aristele käyttää sitten yhtään) joten aika tarkka saa olla ettei huomaa olevansa lävistetty. Käytin silti saman kaltaista taktiikkaa mutta tuon miekkakahina animaation aikana jos nero huutaa "Is that all you got" niin voi vetää comboa danten naamaan kun animaatio loppuu, jos ei nero paiskaa joko danten menemään ja dante kärsii vahinkoa tai dante saa mahdollisuuden löydä jolloin paras ratkaisi on pompata takaviistoon mahdollisimman nopeaa!

Taisit nyt käsittää väärin. Tarkoitus ei ole käyttää "grappia", eli Devil Bringeriä ollenkaan. Yksinkertaisesti pitää vain kävellä kohti Dantea mutkat paukkuen ja sopivalla etäisyydellä käyttää Busteria. Dante kun ampuu tasan niin kauan (ainakin yleensä) kuin pelaaja itse. Toki mamoilla voi toisellakin tavalla. Hyppää vain huoneen keskellä olevan sängyn päälle, odottaa että Dante hyppää ja Busteroi. Tällaiset taktiikat eivät tietenkään toimi aina, mutta useimmiten kyllä niin hyvin, että taistelun voittaa ilman hikoilua tai kuolemanriskiä.

Lisäksi tuo mainitsemasi kaksintaistelu-animaatio ei liity asiaan mitenkään. Busteroidessa - ainakin minun DMC4:ssä - Nero paiskaa Danten maahan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Taisit nyt käsittää väärin. Tarkoitus ei ole käyttää "grappia", eli Devil Bringeriä ollenkaan. Yksinkertaisesti pitää vain kävellä kohti Dantea mutkat paukkuen ja sopivalla etäisyydellä käyttää Busteria. Dante kun ampuu tasan niin kauan (ainakin yleensä) kuin pelaaja itse. Toki mamoilla voi toisellakin tavalla. Hyppää vain huoneen keskellä olevan sängyn päälle, odotta että Dante hyppää ja Busteroi. Tällaiset taktiikat eivät tietenkään toimi aina, mutta useimmiten kyllä niin hyvin, että taistelun voittaa ilman hikoilua tai kuolemanriskiä.

Lisäksi tuo mainitsemasi kaksintaistelu-animaatio ei liity asiaan mitenkään. Busteroidessa - ainakin minun DMC4:ssä - Nero paiskaa Danten maahan.

Kaiken lisäksi DB:n kantomatka on ikävän lähellä parhaimman tason stinger liikkeen kantomatkaa (jota hän ei aristele käyttää sitten yhtään)

eli siis stingeriä paukkuu heti kun olet tarpeeksi lähellä ammuit tai et. Dante ottaa miellellään pari rosen ammusta naamaansa jos vain saa lävistää sinut hienolla miekallaan.

molempia tuli yritettyä, kumpikaan ei toiminut. Sillä siitä tulee aina se torjunta animaatio DMD:llä tai siis välillä saa tuurilla ja tietty DT:llä mutta muuten käy keposesti. Toimii kyllä loistavasti ihan tuonne sons of sparta vaikeusasteelle asti mutta DMD:llä dante on vain niin etevä että tätä taktiikkaa tavalla tai toisella vähän maustamaan :) ellei sitten jatka yrittämistä ja syö potuja. Keskellä huonetta seisoskellessa Dante myös tykkää ampua neron alas haulikolla tai avata pandooran lippaan hänen alapuolellaan yms yms. Tai sitten minulla on vain näiden taktiikoiden kanssa käynyt harvinaisen paska tuuri tai en osaa soveltaa niitä tarpeeksi hyvin.

Tuli tuo Dante must die nyt sitten läpäistyä, suurimmilta osin todella intensiivistä ja haastavaa menoa, mutta pari mielestäni todella huteraa jakso suunnittelua capcomin osalta jotka sekä pistää pelin hieman toistamaan itseään, riippuu lähes pelkästään tuurista, katkaisee juonen luoman intensiivisen tuunnelman todella ilkeästi.

"NERO ITS TIME TO SAVE THE WORLD"
"OK but I need to finnish this dice game before that"
"WHAT!?!?!"

-__-"

saa nähdä tallentuuko capcomin servuille tuo läpäisy nyt vai joudunko kenties vikan kentän läpäisemään vielä tänään, Noh ei suurempaa ongelmaa luulisi super nero:lla tuottavan.


Alhaalla mitä avautuu kun läpäisee pelin DMD:llä kohtalaisen tarkoilla tiedoilla.
Hell and Hell moodi:
3 elämää, yksi osuma tappaa, vaikeustaso on sons of sparda ainakin alun liskojen perusteella kakkos jaksossa. Viholliset kuolevat normaalisti.

Super nero ja dante:
loputon DT molemmille, ei uutta pukua
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Ihan pieni huomatus mutta oot väärässä. PAL- ja JPN-versiot olivat itse asiassa vaikeustasoiltaan samat, japanilaisilla vain oli jo normiversiossa "gold orbit" (mitään orbeja ei valittu, continue oli käytössä ilman niitäkin ja orb herätti henkiin kuten meikäläisessä Special Editionissa). Jenkkiversio on se kaikista vaikein ja huhujen (tästä en siis ole aivan varma) mukaan monien sivustojen ja lehtien saama arvosteluversio oli vielä hitusen (USA-versiota) vaikeampi. Special Edition siis "korjaa nuo vaikeustasot yhteensopiviksi" niin kuin sanoitkin ja sen myötä ne vastasivat eri versioissa toisiaan (ja alkuperäisen USA hardin takia niitä on nyt siis yksi lisää).

Tutkin asian aikoinaan melko tarkkaan ja olen tästä varma.
Löysin tämmösen chartin gamespotin sivuilta.


....DA (US).........|..... DA (EU/JP)....|.....SE (US/EU/JP)
________________________________________
No equivalent...|..........Easy...........|...........Easy.............
________________________________________
.........Easy..........|........Normal........|.........Normal...........
________________________________________
.......Normal.......|...........Hard..........|...........Hard..............
________________________________________
........Hard...........| No equivalent....| ..... Very Hard.........
________________________________________
........ DMD..........|..........DMD...........|.........DMD................


Jos tuota oikein tulkitsen niin USA versio on kaikista helpoin? Näköjään kuitenki JAP/PAL versio on vaikeustasoiltaan samat joten olet oikeassa siinä. Muistin kuitenkin oikein (jos tähän on uskomista), että PAL versio on se vaikein versio, japsiversion kanssa näköjään.

edit: Mutta hetkonen, eihän tääkään voi olla oikeassa, koska mm. IGN:n USA arvostelussa sanotaan, että vaikeustaso helpottui SE -versiossa (jos IGN mistään mitään tietää). Noh, jos joltain löytyy joku luotettava lähde tähän asiaan nii ois hyvä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Jos tuota oikein tulkitsen niin USA versio on kaikista helpoin? Näköjään kuitenki JAP/PAL versio on vaikeustasoiltaan samat joten olet oikeassa siinä. Muistin kuitenkin oikein (jos tähän on uskomista), että PAL versio on se vaikein versio, japsiversion kanssa näköjään.

edit: Mutta hetkonen, eihän tääkään voi olla oikeassa, koska mm. IGN:n USA arvostelussa sanotaan, että vaikeustaso helpottui SE -versiossa (jos IGN mistään mitään tietää). Noh, jos joltain löytyy joku luotettava lähde tähän asiaan nii ois hyvä.
Tulkitsit juuri väärinpäin. Alkuperäinen jenkkiversio on vaikein; sen Easy vastaa muun maailman ja SE:n Normalia. Myös IGN oli oikeassa. SE:n Easy oli helpompi kuin mikään alkuperäisen US-version vaikeustaso.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Tulkitsit juuri väärinpäin. Alkuperäinen jenkkiversio on vaikein; sen Easy vastaa muun maailman ja SE:n Normalia. Myös IGN oli oikeassa. SE:n Easy oli helpompi kuin mikään alkuperäisen US-version vaikeustaso.
Ahh, ok, se oliki niin päin. No kuinka hullun vaikea jenkkien dmc3 sitten oli :eek: Ite meinannu päästä kunnolla ees normaalilla tuota läpi.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Ahh, ok, se oliki niin päin. No kuinka hullun vaikea jenkkien dmc3 sitten oli :eek: Ite meinannu päästä kunnolla ees normaalilla tuota läpi.

Helvetin vaikea. Kuvittele Hard fresh-Dantella ja et ole ikinä peliin koskenutkaan. Eli jos ei peli satasella iske, niin lähes mahdotonhan se on.
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Helvetin vaikea. Kuvittele Hard fresh-Dantella ja et ole ikinä peliin koskenutkaan. Eli jos ei peli satasella iske, niin lähes mahdotonhan se on.
Juu, niin kuvittelinkin. Ykkösessä kuitenkin vedin hardilla yli puolenvälin (tosin parannetulla ukolla) ja silti DMC 3 oli vaikea. Oli oikeestaan mukavampaa, että se oli sen verta vaikee.
Ilmeisesti DMC 4 on vähän helpompi, pitänee alottaa se hardilla kunhan joskus sen PS3:n saan :p
 
Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]

Tässä ei saa suoraan tarpeeksi vaikeata vaikeusastetta... Itse pelaan nyt ensin helpoimmalla läpi (no alunperin kerkisin pelaan yli 10 tehtävää sillä vaikeemmalla mutta achievementit ei toimineet koska oli pelattu kahdella eri koneella) että saa sen achievementit ja ukkoa kehitettyä. Sen jälkeen varmaan se astetta vaikeampi ja aina vaan vaikeusaste kerrallaan niin vaikeaan kuin vaan osaa. Veikkaan että Dante must diehin jumahtaa.
 
Ylös Bottom